Gå til innhold

Ville du syntes dette var greit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sa til han nå at jeg syntes det er veldig spesielt og han ble skikkelig sur, så der var det null forståelse og hente. Så nå er det skikkelig dårlig stemning og jeg føler meg som en idiot. 😔

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke? Kanskje han klarer å hjelpe henne ut av en vanskelig tid. Det er jo helt supert gjort av mannen din. 

Anonymkode: 98cca...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei, det var litt overdrevet. Og litt tull og ironi.

Jeg synes bare den her «Åhhh, jeg er IKKE sjalu og eiesyk, altså!» er litt utdatert.

Nei, greit at man ikke er eiesyk eller sjalu.

Men jeg hadde syntes det var temmelig stusslig om min man ga helt F i hva jeg gjorde sammen med andre menn. Det finnes en mellomting mellom eiesyk/sjalu og fullkommen apati, tenker jeg. 

Hvis man tenker at mannen aldri i løpet av et helt liv kan bli fristet, eller at aldri noen andre damer kan være interessert i mannen, så er det litt...nja...skjødesløst og arrogant. Ikke akkurat hva jeg ser etter i en partner i alle fall. 

Anonymkode: 800cd...308

Handler ikke om å stille seg likegyldig til hverandres liv. Men vi har 100% tillit til hverandre, og ingen av oss gidder å bruke tid, energi eller følelser på å bekymre oss for smålige ting som for eksempel en sykkeltur med en venninne. 
Jeg har venner som er menn, og kan fint tilbringe tid med dem uten ham. Han har venninner, og kan fint tilbringe tid med dem uten meg. Ingen skal bestemme hvem jeg er med, og jeg vil heller ikke gjøre det mot andre. Det fungerer helt fint for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Handler ikke om å stille seg likegyldig til hverandres liv. Men vi har 100% tillit til hverandre, og ingen av oss gidder å bruke tid, energi eller følelser på å bekymre oss for smålige ting som for eksempel en sykkeltur med en venninne. 
Jeg har venner som er menn, og kan fint tilbringe tid med dem uten ham. Han har venninner, og kan fint tilbringe tid med dem uten meg. Ingen skal bestemme hvem jeg er med, og jeg vil heller ikke gjøre det mot andre. Det fungerer helt fint for oss. 

Ja, og jeg antar dere er under 35 og har vært sammen under 10 år?

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og jeg antar dere er under 35 og har vært sammen under 10 år?

Anonymkode: 800cd...308

Ja, det er selvfølgelig relevant. Kan ikke tro at jeg glemte det: 

32 og 31 år, sammen i 11 år. Mine foreldre som lærte meg viktigheten av tillit og god kommunikasjon i et forhold er bikket 60 og har vært sammen i 40 år med samme oppskrift. 
 

Skal vi se.. hva er skilsmisseraten i forhold med høy faktor av sjalusi, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Ja, det er selvfølgelig relevant. Kan ikke tro at jeg glemte det: 

32 og 31 år, sammen i 11 år. Mine foreldre som lærte meg viktigheten av tillit og god kommunikasjon i et forhold er bikket 60 og har vært sammen i 40 år med samme oppskrift. 
 

Skal vi se.. hva er skilsmisseraten i forhold med høy faktor av sjalusi, tro?

Det er bare det at ting har en tendens til å endre seg med tiden, la oss si, rundt 40-50 år, når den hotte dama opplever at halsen og kinnene og rompa og puppene siger med lysets hastighet, samtidig som den nerdete mannen plutselig blir en hunk og en rock star, som alle de yppige tyveåringene flokker seg rundt. 

Vi får møtes ETTER dette og se hvor stas du synes dette er da ;) 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare det at ting har en tendens til å endre seg med tiden, la oss si, rundt 40-50 år, når den hotte dama opplever at halsen og kinnene og rompa og puppene siger med lysets hastighet, samtidig som den nerdete mannen plutselig blir en hunk og en rock star, som alle de yppige tyveåringene flokker seg rundt. 

Vi får møtes ETTER dette og se hvor stas du synes dette er da ;) 

Anonymkode: 800cd...308

Jeg er sikker på meg selv, og vårt forhold. Du trenger ikke bekymre deg for oss. 

Og det at du insisterer på at andre skal føle sjalusi og usikkerhet, sier mye om deg. Er du ferdig med å spore av tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sa til han nå at jeg syntes det er veldig spesielt og han ble skikkelig sur, så der var det null forståelse og hente. Så nå er det skikkelig dårlig stemning og jeg føler meg som en idiot. 😔

Anonymkode: e3984...e3f

Det er vel en korrekt observasjon av deg. For den reaksjonen din var idiotisk.

Anonymkode: 3f18d...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og jeg antar dere er under 35 og har vært sammen under 10 år?

Anonymkode: 800cd...308

Jeg er 49 og ikke sjalu, så det argumentet duger ikke.

Anonymkode: 3f18d...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Om man ikke er sjalu til vanlig, så kan man mer enn gjerne spille litt sjalu innimellom. Det betyr jo bare at man ser at mannen (eller kona) er attraktiv. 

Anonymkode: 800cd...308

Kjærlighet og sjalusi er ikke festet i hverandre altså... 

Anonymkode: 3f18d...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og det skyldes disse naive folkene som mener det er helt greit at ektefellen har venner av motsatt kjønn, og at det går helt fint å være bare venner og jeg er så fri og selvsikker og romslig.

Og så glemmer de at mennesker ofte liker å bli holdt litt i ørene.

Om man ikke er sjalu til vanlig, så kan man mer enn gjerne spille litt sjalu innimellom. Det betyr jo bare at man ser at mannen (eller kona) er attraktiv. 

Anonymkode: 800cd...308

For mg sier det at man er usikker og dermed kontrollerende

Anonymkode: 43f9f...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare det at ting har en tendens til å endre seg med tiden, la oss si, rundt 40-50 år, når den hotte dama opplever at halsen og kinnene og rompa og puppene siger med lysets hastighet, samtidig som den nerdete mannen plutselig blir en hunk og en rock star, som alle de yppige tyveåringene flokker seg rundt. 

Vi får møtes ETTER dette og se hvor stas du synes dette er da ;) 

Anonymkode: 800cd...308

 

Jeg har vært i forhold tidligere hvor jeg var sjalu. Da var jeg yngre og mer usikker på meg selv. Men jeg så nok mer smashing ut enn jeg gjør nå. 

Nå som jeg er godt oppi førtiåra, er jeg mye tryggere på forholdet og på meg selv. Og ikke sjalu. Heldigvis har jeg også en mann som er tydelig på at det er meg han vil være sammen med. 

Og det er viktig for meg at jeg kan ha tillit til mannen min. Hvis han ikke skulle greie å ta noen sykkelturer uten å havne i lyngen med venninna mi - altså da vet jeg ikke om dette forholdet hadde vært noe å samle på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her i bygda så er det flere tilfeller at slike sykkelgrupper har ført til mere enn bare sykling for å si det slik. 

Vet om hvertfall fire ekteskap som har gått skeis pga utroskap innad i sykkelmiljøet.  Så jeg er glad min mann ikke bryr seg om sykling. 

Anonymkode: f3ab8...3e0

Trudde eigentleg mykje sykling sette ein stoppar for evnen til utroskap eg? Set mekanismane ut av spel rett og slett? Elles har eg høyrt om treningssenter som arena for skilsmisseboom. 

Hi, eg hadde ikkje bekymra meg? Eg spelar i band med to av våre felles kompisar, det er ikkje slik at eg prøvar å forføre dei på øving.Tenkjer mannen din berre vil ha seg ein sykkeltur. Og det at dei avtalar med deg tilstades tyder jo òg på at dei ikkje har anna enn sykling i tankane. 

Anonymkode: 46988...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Er du ferdig med å spore av tråden?

Hadde ikke sagt at vi kunne møtes igjen ETTER du er 50, om jeg mente å fortsette diskusjonen med deg nå. 

Men for å svare på enklest mulig vis; Ja, det var det jeg håpet. 

(Virker forøvrig som om det du og andre her mangler når det gjelder kontroll av partner, tar dere igjen i forsøk på å kontrollere omgivelsene 🤔)

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg har vært i forhold tidligere hvor jeg var sjalu. Da var jeg yngre og mer usikker på meg selv. Men jeg så nok mer smashing ut enn jeg gjør nå. 

Nå som jeg er godt oppi førtiåra, er jeg mye tryggere på forholdet og på meg selv. Og ikke sjalu. Heldigvis har jeg også en mann som er tydelig på at det er meg han vil være sammen med. 

Og det er viktig for meg at jeg kan ha tillit til mannen min. Hvis han ikke skulle greie å ta noen sykkelturer uten å havne i lyngen med venninna mi - altså da vet jeg ikke om dette forholdet hadde vært noe å samle på. 

Mener ikke at dette gjelder alle. Men at bordene ofte snur, og den tidligere selvsikre dama, med den fåmælte mannen, opplever at ting endrer seg, det mener jeg bestemt. 

Er i førtiårene selv, heit som bare det, og har aldri vært sjalu.

Men synes det er kledelig å være litt ydmyk. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke sagt at vi kunne møtes igjen ETTER du er 50, om jeg mente å fortsette diskusjonen med deg nå. 

Men for å svare på enklest mulig vis; Ja, det var det jeg håpet. 

(Virker forøvrig som om det du og andre her mangler når det gjelder kontroll av partner, tar dere igjen i forsøk på å kontrollere omgivelsene 🤔)

Anonymkode: 800cd...308

Du insisterer på at jeg skal føle meg usikker angående min egen partner, og mener jeg er for ung og uvitende til å vite hva et normalt forhold er. Hvem prøver å kontrollere omgivelsene, sier du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har hver sin gruppe de bruker å sykle med, så skjønner ikke greia med at akkurat de to må på sykkeltur sammen....

Han meldte henne i stad og spurte om de skulle ut i morgen..... 

Anonymkode: e3984...e3f

Men... hvorfor snakker du ikke med ham og forteller ham at du ikke er komfortabel med at han og hun gjør dette?

Nå risikerer du jo bare å bli passiv-agressiv, og merker han det så kan du selv være med på å føre ham i hennes armer.

Du må ta det opp med ham. Eller så må du bestemme deg for at du stoler på ham og henne. Greier du ikke det, og det virker det ikke som om du gjør - så er du tilbake til det første, nemlig at du må snakke med ham. Det er ikke noe utenom.

Du har like mye ansvar for å ta dette opp som det han har, det er du som ikke er komfortabel med det, og da må du fortelle ham dette tydelig, så kan dere finne en løsning på det.

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men... hvorfor snakker du ikke med ham og forteller ham at du ikke er komfortabel med at han og hun gjør dette?

Nå risikerer du jo bare å bli passiv-agressiv, og merker han det så kan du selv være med på å føre ham i hennes armer.

Du må ta det opp med ham. Eller så må du bestemme deg for at du stoler på ham og henne. Greier du ikke det, og det virker det ikke som om du gjør - så er du tilbake til det første, nemlig at du må snakke med ham. Det er ikke noe utenom.

Du har like mye ansvar for å ta dette opp som det han har, det er du som ikke er komfortabel med det, og da må du fortelle ham dette tydelig, så kan dere finne en løsning på det.

Anonymkode: dd41f...dfb

Ser nå at du har sagt til ham at du synes dette er veldig "spesielt".

Fortalte du ham at dette får deg til å føle deg redd for å miste ham og usikker på ham? For det er det dette dreier seg om?

Du burde ha snakket med ham før han sendte melding til henne, nå når de mer eller mindre har avtalt noe, da blir det verre for ham å avlyse. Men du må likevel snakke ordentlig med ham, fortelle ham hvor usikker du nå er. Om du anklager ham så vil han gå i selvforsvar og det vil distansere dere fra hverandre. Prøv heller å forstå hverandre.

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Du insisterer på at jeg skal føle meg usikker angående min egen partner, og mener jeg er for ung og uvitende til å vite hva et normalt forhold er. Hvem prøver å kontrollere omgivelsene, sier du? 

Nei, det har jeg aldri ment å si.

Jeg BEKLAGER på det dypeste at jeg tullet med deg. Jeg var ikke klar over at dette skulle ta sånn av, og det var IKKE meningen.

Jeg kommer ikke til å svare deg mer, heretter. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men... hvorfor snakker du ikke med ham og forteller ham at du ikke er komfortabel med at han og hun gjør dette?

Nå risikerer du jo bare å bli passiv-agressiv, og merker han det så kan du selv være med på å føre ham i hennes armer.

Du må ta det opp med ham. Eller så må du bestemme deg for at du stoler på ham og henne. Greier du ikke det, og det virker det ikke som om du gjør - så er du tilbake til det første, nemlig at du må snakke med ham. Det er ikke noe utenom.

Du har like mye ansvar for å ta dette opp som det han har, det er du som ikke er komfortabel med det, og da må du fortelle ham dette tydelig, så kan dere finne en løsning på det.

Anonymkode: dd41f...dfb

Jeg tok det opp med han og han ble skikkelig sur...så nå er det dårlig stemning og jeg føler meg som en idiot som sa noe. Han hviste null forståelse for at jeg ikke likte det. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser nå at du har sagt til ham at du synes dette er veldig "spesielt".

Fortalte du ham at dette får deg til å føle deg redd for å miste ham og usikker på ham? For det er det dette dreier seg om?

Du burde ha snakket med ham før han sendte melding til henne, nå når de mer eller mindre har avtalt noe, da blir det verre for ham å avlyse. Men du må likevel snakke ordentlig med ham, fortelle ham hvor usikker du nå er. Om du anklager ham så vil han gå i selvforsvar og det vil distansere dere fra hverandre. Prøv heller å forstå hverandre.

Anonymkode: dd41f...dfb

Enig. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser nå at du har sagt til ham at du synes dette er veldig "spesielt".

Fortalte du ham at dette får deg til å føle deg redd for å miste ham og usikker på ham? For det er det dette dreier seg om?

Du burde ha snakket med ham før han sendte melding til henne, nå når de mer eller mindre har avtalt noe, da blir det verre for ham å avlyse. Men du må likevel snakke ordentlig med ham, fortelle ham hvor usikker du nå er. Om du anklager ham så vil han gå i selvforsvar og det vil distansere dere fra hverandre. Prøv heller å forstå hverandre.

Anonymkode: dd41f...dfb

Jeg sa at jeg syntes det dreier seg om respekt og at jeg ville gjort det samme. Men, at jeg må respektere at han ikke føler det sånn. Likevel så ble han skikkelig sur. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa at jeg syntes det dreier seg om respekt og at jeg ville gjort det samme. Men, at jeg må respektere at han ikke føler det sånn. Likevel så ble han skikkelig sur. 

Anonymkode: e3984...e3f

At jeg ikke ville gjort det samme skulle det stå. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa at jeg syntes det dreier seg om respekt og at jeg ikke ville gjort det samme. Men, at jeg må respektere at han ikke føler det sånn. Likevel så ble han skikkelig sur. 

Anonymkode: e3984...e3f

Hvor lenge har dere vært sammen?

Har dere felles barn?

Jeg ville ha revurdert forholdet til en mann som ikke viser hensyn. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye jeg stoler på min mann så vil jeg at han ikke at han har en kvinnelig treningspartner.

Nevnte denne situasjonen for min mann spm sitter i sofaen overfor meg, og han bare løftet lett oppgitt på øyenbrynene - dette ville han aldri tenkt var ok.

Man trenger ikke ha planer om utroskap for å synes det er smart å unngå situasjoner som kan misforstås. Single nyskilte damer må finne seg en annen å sykle med altså. 

Anonymkode: b03b7...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...