Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Nordpolen skrev:

Godt å høre at det står bra til med dere! Det er litt godt å lese at det er flere som har litt "bekymringer". Det er ikke lett å vite hva som er normalt, når så og si alt virker som at det er normalt, hehe. 

Jeg har fått en liten jente som liker å sparke i blæra på natta, synes tydeligvis det er veldig morsomt. Men det er bare fint det. 

Vet ikke om jeg har skrevet det før, men har fått fødeplass på ABC, og har første time med jordmor 2.januar. Det blir veldig spennende :) Er det flere som skal føde på ABC?

Jeg hører jo ikke til her, har termin 5.mai. Men håper det er greit jeg stikker litt innom allikevel ☺️

Jeg skal også føde på ABC. Skal dit 2.januar jeg også hihi! Har du fått vite navnet på jordmor? Når har du termin? ☺️

Slitsomt m spark i blæra, jeg kjenner til følelsen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Mandys skrev:

Jeg hører jo ikke til her, har termin 5.mai. Men håper det er greit jeg stikker litt innom allikevel ☺️

Jeg skal også føde på ABC. Skal dit 2.januar jeg også hihi! Har du fått vite navnet på jordmor? Når har du termin? ☺️

Slitsomt m spark i blæra, jeg kjenner til følelsen. 😅

Hehe, kanskje vi sees. Ja, jeg har fått Lisbeth. Skulle egentlig til en annen, men måtte bytte tid da jeg i utgpkt fikk time i romjula. Tror det er  samme jordmor hele veien. 

Hvem har du fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 15.04, Stoort ønske om en til... skrev:

Vet du hvor lenge en må jobbe for å ha rett på sykepenger igjen?

Mener det er minimum 4 uker :) dette gjelder også da sykt barn dager og egenmelding. Så lenge den ulønnede permisjonen varer over 14 dager anses ansettelsesforholdet som oppsagt og det er derfor man da må opparbeide seg på nytt 🤔 

Anonymkode: d2ea6...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nordpolen skrev:

Hehe, kanskje vi sees. Ja, jeg har fått Lisbeth. Skulle egentlig til en annen, men måtte bytte tid da jeg i utgpkt fikk time i romjula. Tror det er  samme jordmor hele veien. 

Hvem har du fått?

Jeg tror hun het Grethe, men jammen ikke sikker :-) Så spennende! Når skal du dit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, FrøkenKokos said:

Ønsker alle dere flotte, gravide kvinner en gledelig jul og romjul. 
Håper dere er i fin form og koser dere i julen :) <3

Riktig god jul 🎄💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 har dere begynt å se på vogner? 

Klarer ikke bestemme meg, og tenkte at januarsalget var en god tid for å spare noen kroner. 

Min ønsker for en vogn; 

-lett å trille, og lett i vekt da den må opp og ned en etg med trapp hver dag

- passer godt for lange turer i typiske bygdeveier/ grus og bark løyper (har ikke behov for kjøpesenter/ kafe vogn)

- gode hjul som tåler turer i snø uten å klebre seg i hjulene

- sportsdel som kan brukes begge veier

-fordel med romslig bag. Får jo aprilbarn, så det er ikke superviktig i denne omgang, men tenker ifht evt flere barn senere.

-lett å slå sammen /få inn i bil (har stasjo svogn med stor bagasje)

Noen som har noen gode tips? 

Har nå sett på babyjogger elite som jeg vet mange av mine venner er veldig fornøyd med, hadde sportsdelen vert vendt mot meg når jeg triller haddeeg kjøpt den uten tvil. Liker dog ikke helt tanken på å ikkje ha mulighet for å småprate med barnet når man går tur. 

Har også sett på emmaljunga duo edge 2018 modell, denne er jeg kun litt skeptisk til de to små hjulene i front ifht snø/vinterforhold. Så er den jo noe dhrere i pris, og nok litt vanskeligere å slå sammen/krever mer plass i bil etc.

Tar gjerne i mot tips til andre vogner som kan passe😊

Anonymkode: 20860...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 har dere begynt å se på vogner? 

Klarer ikke bestemme meg, og tenkte at januarsalget var en god tid for å spare noen kroner. 

Min ønsker for en vogn; 

-lett å trille, og lett i vekt da den må opp og ned en etg med trapp hver dag

- passer godt for lange turer i typiske bygdeveier/ grus og bark løyper (har ikke behov for kjøpesenter/ kafe vogn)

- gode hjul som tåler turer i snø uten å klebre seg i hjulene

- sportsdel som kan brukes begge veier

-fordel med romslig bag. Får jo aprilbarn, så det er ikke superviktig i denne omgang, men tenker ifht evt flere barn senere.

-lett å slå sammen /få inn i bil (har stasjo svogn med stor bagasje)

Noen som har noen gode tips? 

Har nå sett på babyjogger elite som jeg vet mange av mine venner er veldig fornøyd med, hadde sportsdelen vert vendt mot meg når jeg triller haddeeg kjøpt den uten tvil. Liker dog ikke helt tanken på å ikkje ha mulighet for å småprate med barnet når man går tur. 

Har også sett på emmaljunga duo edge 2018 modell, denne er jeg kun litt skeptisk til de to små hjulene i front ifht snø/vinterforhold. Så er den jo noe dhrere i pris, og nok litt vanskeligere å slå sammen/krever mer plass i bil etc.

Tar gjerne i mot tips til andre vogner som kan passe😊

Anonymkode: 20860...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har anskaffet vogn; Emmaljunga Outdoor 2018 (Lik den duo som du nevner, bare med terrenghjul) Veldig ålreit ift litt terreng, grus, snø osv. Men ja, den krever jo litt plass. :) Syns iallefall den er helt super.. (Har bare prøvd den inne da, hehe)

Den er lett å slå sammen, og med adapter kan du klikke bilstolen på vogna! Veldig praktisk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha Bugaboo Buffalo, da den er lett (må også opp en etg med trapp hver dag), enkel å slå sammen (skal også bli veldig flat), justerbart håndtak (min mann er mye høyere enn meg), stor bag under, store gode hjul, som kan låses. Sittedelen har en rygg som er lang, så kan bruke vognen mye lengre ift størrelse på baby.

Emmaljunga er visstnok mye tyngre å trille, tror ikke det bit et godt alternativ hvis man må opp ei trapp hver dag. 

Cityjogger har vel bare tre hjul? Det er jo mange som sier det er veldig ustødig. Ikke at vi vurderer denne, da ingen av oss skal løpe med babyen. 

Vi har derimot kjøpt seng med alt som hører til, og stellebord :)

Endret av Lissygloss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med vår Buggaboo Buffalo :-)

Oktoberbarn mitt forrige. Vogna var fin på både snø, is og terreng. Veldig god på asfalt og lett å styre! Låsbare dekk som funker godt i terrenget. 

Lett og slå sammen. Tar liten plass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi har tredd inn i 2018 følte det plutselig veldig nærme termin syns jeg.. Blei litt stressa :P 
Hvordan er formen deres? Kjenner dere mye liv nå?
Her er det litt varierende; stort sett full rulle, mens en dag i ny og ned relativt rolig.. 

Håper alle har det bra, og at knøttet vokser som det skal :) 
Vi skal inn å ta en titt på 3D ultralyd fredag 5.jan; gleder meg enormt!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FrøkenKokos skrev:

Nå som vi har tredd inn i 2018 følte det plutselig veldig nærme termin syns jeg.. Blei litt stressa :P 
 

Jeg ble også litt stressa for et par dager siden. Vi har hele tiden tenkt at vi skulle "få unna" jula først, men kjente plutselig en stor trang til å få ting i hus 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at vi er kommet langt nå, det er jo tross alt i 2018 det skjer :strix:

Kjenner liv, men fortsatt bare småspark/dult. Her om dagen var magen helt skeiv da jeg lå på ryggen, tydelig at hun lå på ene siden bare :) Har fikset babybilstol nå, samt stellebord og seng er i orden. Gleder meg til å montere alt og rydde på barnerommet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lissygloss skrev:

Føler at vi er kommet langt nå, det er jo tross alt i 2018 det skjer :strix:

Kjenner liv, men fortsatt bare småspark/dult. Her om dagen var magen helt skeiv da jeg lå på ryggen, tydelig at hun lå på ene siden bare :) Har fikset babybilstol nå, samt stellebord og seng er i orden. Gleder meg til å montere alt og rydde på barnerommet :) 

Så gøy med spark og dult.. Da vet man at den lille har det bra der inne <3

Vi har også fått slike ting i hus; er vel nesten ferdig med det meste! Kribler etter å få stellebordet inn på badet, slik at jeg kan fylle det med alle nødvendigheter :) 
Barnerommet ble jeg ferdig med i romjulen:babysmokk: Så jeg kan slappe av den siste tiden.. Det er målet iallefall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på sofaen. Alle konsertene i tillegg til full jobb har tatt livet av meg. Så jeg har masse kynnere + en skikkelig forkjølelse. Så jeg har rett og slett tatt meg to rolige dager. 

2018 kom som kastet over meg - herremin, vi nærmer oss 3. Trimester 🤓💖 her er det masse liv. Veldig deilig og betryggende. Var på sv.kontroll i går. Alt var i skjønnneste orden og bebisen er midt på kurven mtp alder og størrelse 💖

Jeg har begynt å tørre å tenke tanken på  skaffe utstyr. Og min plan og prosjekt fremover er å pusse opp barnesengen og begynne å tenke på hva vi trenger 💖

Vi trenger: bilsete, stellebord og klær. Ellers har vi det meste etter lillesøster 😍

Spennende tid 💖

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg ligger på sofaen. Alle konsertene i tillegg til full jobb har tatt livet av meg. Så jeg har masse kynnere + en skikkelig forkjølelse. Så jeg har rett og slett tatt meg to rolige dager. 

2018 kom som kastet over meg - herremin, vi nærmer oss 3. Trimester 🤓💖 her er det masse liv. Veldig deilig og betryggende. Var på sv.kontroll i går. Alt var i skjønnneste orden og bebisen er midt på kurven mtp alder og størrelse 💖

Jeg har begynt å tørre å tenke tanken på  skaffe utstyr. Og min plan og prosjekt fremover er å pusse opp barnesengen og begynne å tenke på hva vi trenger 💖

Vi trenger: bilsete, stellebord og klær. Ellers har vi det meste etter lillesøster 😍

Spennende tid 💖

 

God bedring til deg!! <3 Nyt late dager på sofaen :) 

Åh, får du flere sv.kontroller? Jeg var selv på sykehuset i går, men det var etter jeg selv ringte etter 3 dager med lite bevegelse.. Men alt var bra her også :)  (regnet med det, men bedre med èn sjekk for mye..)

Igjen- god bedring, og kos deg med alle forberedelsene :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, FrøkenKokos said:

God bedring til deg!! <3 Nyt late dager på sofaen :) 

Åh, får du flere sv.kontroller? Jeg var selv på sykehuset i går, men det var etter jeg selv ringte etter 3 dager med lite bevegelse.. Men alt var bra her også :)  (regnet med det, men bedre med èn sjekk for mye..)

Igjen- god bedring, og kos deg med alle forberedelsene :D <3

 

Takk! Planen er å prøve meg på jobb i morgen:-)

Får ikke flere enn normalt. Men alt har blitt litt forskjøvet pga desember. Så i går var første gang mitt symfysemål ble målt:-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på 3D ultralyd og fått bekreftet at vi venter ei lita jente:babyjente: Men - hun er fortsatt veldig sjenert! Denne gangen «gjemte» hun seg bak egne bein... Lå rett og slett i «reka» med føttene over hodet! Så det ble dårlig med bilder 😂

Så da fikk vi ny time om 3 uker!! Uansett stas å få se vesla og vite at alt vokser som det skal 💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, FrøkenKokos said:

Da har vi vært på 3D ultralyd og fått bekreftet at vi venter ei lita jente:babyjente: Men - hun er fortsatt veldig sjenert! Denne gangen «gjemte» hun seg bak egne bein... Lå rett og slett i «reka» med føttene over hodet! Så det ble dårlig med bilder 😂

Så da fikk vi ny time om 3 uker!! Uansett stas å få se vesla og vite at alt vokser som det skal 💜💜

Sååå stas 💖💖💖 lengter etter å se våres lille igjen også 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Atemor skrev:

I dag plottet jeg inn i jobbkalenderen min planlagt dato for permisjon. Herreguuud. Det er vare 2,5 måned til 😍🙈💖

Ja, jeg vet! 🙊 Tida går fooort! 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...