Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

22 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Er det noen av dere som vurderer 3D ultralyd? Evt om noen har tatt det før..? Jeg har veldig lyst :) Og lurer litt på hvor lenge man bør vente.. Er vel best mellom så og så mange uker! 🙊🌸 Litt ekstra gira også for å virkelig få bekreftet at det er ei lita jente. (iom at de ikke ville si 100% sikkert på oul) Har begynt å handle en del for å si det sånn 😂😂 Æææ, gleder meg til å hilse på den lille!!! ❤️❤️

Jeg skal ha 3D ultralyd 😄👍🏻 de anbefaler mellom uke 23-27, så for min del blir det i midten av januar. Har tre venninner som tok 3D, de sa det var helt perfekt - og ville ikke vært foruten. 

Vet også om ei som hadde vært på privat ultralyd og ordinær ultralyd, fikk beskjed om at det var jente begge gangene. Til slutt var hun på 3D, men der lå plutselig gutten🙈😄

Endret av Sljee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Hva slags ubehag har dere?? Jeg vet ikke hvor dette har kommet fra, men jeg hadde en del smerter i magen i går, og litt på morgenen i dag! Litt sånn "veldig sulten"-følelse, bare vedvarende og ganske ubehagelig :( 

Gratulerer med huskjøp, Tusenfryd!! Stas :) Vi venter på lånebevis, så er ganske stressa nå! 
GOD HELG <3

Jeg kan ha litt murringer nederst i magen. Kan kjennes ut som ting strekker seg, og som at jeg er sulten (som du beskriver). Og de siste dagene har jeg hatt litt vondt nederst i korsryggen, men ingenting som hemmer meg i hverdagen. Er det så vondt at du må være hjemme fra jobb da, FrøkenKokos? På ul fikk jeg beskjed om at det var bare å ringe hvis jeg var bekymret for noe.

Det er moro med nytt hus, og nå gleder jeg meg bare til flyttelasset neste helg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på 3D ul og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg syns de ser litt skumle ut i 3D! 😂 Men jeg har sett både denne og nr 2 i 3D når jm ville "leke litt med maskinen siden ungen ligger så fint til!" Så jeg har et 3d-bilde av denne fra uke 12, med knyttnevene foran ansiktet og en tilsynelatende romvesen-formet skalle.😁 (heldigvis skjer det mye før uke 40!!)

I forrige svangerskap fikk jeg et 3d-bilde under en kontroll i uke 28 eller 38 (husker ikke hvilken), da var hun såpass stor at ansiktet fylte det meste av skjermen. Kan allikevel ikke påstå at hun lignet på bildet da hun kom ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sljee skrev:

Jeg skal ha 3D ultralyd 😄👍🏻 de anbefaler mellom uke 23-27, så for min del blir det i midten av januar. Har tre venninner som tok 3D, de sa det var helt perfekt - og ville ikke vært foruten. 

Vet også om ei som hadde vært på privat ultralyd og ordinær ultralyd, fikk beskjed om at det var jente begge gangene. Til slutt var hun på 3D, men der lå plutselig gutten🙈😄

Ja, så stas!! Vi tenker også januar evt :) Og hadde jo vært ålreit med en bekreftelse på kjønn, før jeg fyller hele garderoben med jenteklær 🙈 Klarer jo ikke stoppe å handle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tusenfryd84 skrev:

Jeg kan ha litt murringer nederst i magen. Kan kjennes ut som ting strekker seg, og som at jeg er sulten (som du beskriver). Og de siste dagene har jeg hatt litt vondt nederst i korsryggen, men ingenting som hemmer meg i hverdagen. Er det så vondt at du må være hjemme fra jobb da, FrøkenKokos? På ul fikk jeg beskjed om at det var bare å ringe hvis jeg var bekymret for noe.

Det er moro med nytt hus, og nå gleder jeg meg bare til flyttelasset neste helg! 😊

Jeg er jo faktisk i den kinkige situasjonen hvor jeg søker jobb!!😖 Så hjemme har jeg jo vært.. Men var ubehagelig da jeg var ute med hunden (Kokos😂❤️) Men det har roet seg nå, så håper det bare var litt strekking og ymse!! :)))

Så ja, skal forresten i jobbintervju på tirsdag!! Så jeg er ganske glad kulen er meget liten.. For jeg er vel ikke pliktig til å informere om gaviditet?! (Føler jeg stiller så mye svakere da...😳)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får steinhard mage og en følelse av press i bekkenet. Begynner å vagge litt. Føles som om at lille ramp legger seg på tvers i bekkenet 🕺💃🙈😍💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Så ja, skal forresten i jobbintervju på tirsdag!! Så jeg er ganske glad kulen er meget liten.. For jeg er vel ikke pliktig til å informere om gaviditet?! (Føler jeg stiller så mye svakere da...😳)

Du er ikke pliktig til å oppgi graviditeten nei. En arbeidsgiver har i utgangspunktet ikke lov til å la være å ansette noen pga en graviditet, hvis den personen er best kvalifisert/egnet. Noen vil jo kanskje si at du bør opplyse om det, med tanke på å ha en ærlig og tillitsfull start, men det er helt opp til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var kanskje min graviditets hvetebrødsdageer over.. Har fått ligamentsmerter (senene rundt livmoren strekker seg). Andre runde. Forrige gang varte det et par-tre dager og var verst på høyre side av magen. Har lest at det er best å slappe av, men har i natt ligget og "strekt magen" i håp om at det skal gå raskere over (må være oppegående i dag/kveld).

Er det noen som vet om det går an og om det hjelper å strekke ut leddbånd? Eller om jeg da bare "plager meg selv" unødig?? Skal ikke til jordmor før 23. Nov.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kveldssol skrev:

Så var kanskje min graviditets hvetebrødsdageer over.. Har fått ligamentsmerter (senene rundt livmoren strekker seg). Andre runde. Forrige gang varte det et par-tre dager og var verst på høyre side av magen. Har lest at det er best å slappe av, men har i natt ligget og "strekt magen" i håp om at det skal gå raskere over (må være oppegående i dag/kveld).

Er det noen som vet om det går an og om det hjelper å strekke ut leddbånd? Eller om jeg da bare "plager meg selv" unødig?? Skal ikke til jordmor før 23. Nov.

 

Jeg opplevde også dette for litt siden, men det varte bare et døgn ca. Fryktelig vondt! Vet dessverre ikke om det hjelper å strekke ut 🤔 For min del hjalp det å ligge i fosterstilling, men det blir jo vanskelig hvis du må være oppegående i dag 😕 Har dessverre ingen råd å komme med, bare medfølelse og støtte! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tusenfryd84 skrev:

Du er ikke pliktig til å oppgi graviditeten nei. En arbeidsgiver har i utgangspunktet ikke lov til å la være å ansette noen pga en graviditet, hvis den personen er best kvalifisert/egnet. Noen vil jo kanskje si at du bør opplyse om det, med tanke på å ha en ærlig og tillitsfull start, men det er helt opp til deg! 

En venninne av meg «mistet» den nye jobben sin da hun fortalte hun var gravid. Det har i ettertid blitt en kjempeoppvask, og firmaet kommer nok til å angre på sitt feiltrinn til evig tid. Det ble nemlig veldig dyrt for dem med erstatning o.l.!

Anonymkode: 71bc8...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo rimelig sikker på at de har mange gode kandidater som skal inn til intervju, da jeg ikke engang har søkt på stillingen. (Har CV på Finn, så jeg blir oppringt) Så om jeg oppgir informasjon om at jeg er gravid, vil de nok legge meg til side så fort jeg forlater lokalet! Dessverre.. Og da i ettertid kan de jo fint si at jeg ikke var best kvalifisert, og at det ikke hadde noe med svangerskapet å gjøre! 

Virkelig ikke lett med jobbsøking i svangerskap altså!! Håper det løser seg :) (Hørt at det gjør det for snille piker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Virkelig ikke lett med jobbsøking i svangerskap altså!! Håper det løser seg :) (Hørt at det gjør det for snille piker)

Krysser fingrene for deg! 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tusenfryd84 skrev:

Jeg opplevde også dette for litt siden, men det varte bare et døgn ca. Fryktelig vondt! Vet dessverre ikke om det hjelper å strekke ut 🤔 For min del hjalp det å ligge i fosterstilling, men det blir jo vanskelig hvis du må være oppegående i dag 😕 Har dessverre ingen råd å komme med, bare medfølelse og støtte! ❤

Takker i alle fall! Det roet seg litt utpå kvelden, og nå virker det som at det snart er over.. For denne gang i alle fall!

Det ble ganske stor utvidelse, kjolen som passet på onsdag (med litt margin til og med!) gikk bare såvidt rundt magen på lørdags ettermiddag. Jeg var utrolig tørst i løpet av kvelden, og drakk fem Ramløsa bokser pluss en cola -måtte nesten klippe kjolen av meg til slutt 😅😅😅

Leste litt mer om ligament smerter; det anbefales prenatal yoga som forebyggende øvelser.. Er det noen av dere som har prøvd det?

Endret av Kveldssol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kveldssol skrev:

Det ble ganske stor utvidelse, kjolen som passet på onsdag (med litt margin til og med!) gikk bare såvidt rundt magen på lørdags ettermiddag. Jeg var utrolig tørst i løpet av kvelden, og drakk fem Ramløsa bokser pluss en cola -måtte nesten klippe kjolen av meg til slutt 😅😅😅

Godt å høre at det roet seg litt! Jeg opplevde også at magen "poppet" bra etter det døgnet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på 3D-ultralyd. Synes bildene blir litt "ekle", selv om babyen er supersøt, Hehe. 

 

Lykke til på jobbintervju! :) krysser fingrene på at det ordner seg! 

Formen fortsatt fin her! Sliter litt med migrene(har gjort siden jeg var 12-13 år), og kan ikke ta mine vanlige medisiner. Det er litt slitsomt, på toppen av en liten forkjølelse Som gjorde inntog i går! 

Satser på full bedring til i morgen! Ligger på sofaen, og lar han lille kompisen jeg er avlaster kjøre sitt eget show, under kontrollerte forhold, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går la pappan til lillebolla seg med hodet inntil magen min og begynte å prate. Bebisen ble helt rabiat inni magen. Superkoselig 💖

Vi er ca halvveis folkens 💖💖💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atemor skrev:

I går la pappan til lillebolla seg med hodet inntil magen min og begynte å prate. Bebisen ble helt rabiat inni magen. Superkoselig 💖

Vi er ca halvveis folkens 💖💖💖

Åh, så moro! 😍

Jeg kjenner ikke så mye enda jeg. Mye kiling, og kanskje et par dult, men ikke sånn kjempe mye som hos deg. Det kommer vel etter hvert 🙄

Endret av Tusenfryd84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg brev om fødeplass på Abc på Ullevål. Det tror jeg blir flott, og vondt ;) fikk time til jordmor midt i romjula, men må få byttet da jeg er i nord. 

Som atemor skriver, ca halvveis nå. Er helt sprøtt å tenke på! Synes ikke det er lenge siden jeg var nede i Danmark for inseminering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å følge "hjemmefødsel" på snapchat. Jeg har absolutt ikke tenkt en hjemmefødsel og er ikke klar for å begynne fødselsforberedelser på leenge, men hun er veldig interessant å følge!

Hun har et positivt fokus hele veien og ønsker at alle skal ha troen på at fødsel er noe de mestrer! (selv om det er knallhardt arbeid)

Endret av MilleMarmelade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tryna skikkelig på trappa i dag. Fikk ikke vondt noe sted. Tror ikke jeg slo meg. Men blir veldig redd. Er liv i magen. Så det har nok gått helt fint. Jeg skal definitivt gå til anskaffelse av brodder!!

Fødsel ja. Det ble akutt keisersnitt på meg etter normale forberedelser til full åpning med forrige. Så jrg har bedt om fødselssamtale med jordmor. Har litt tanker og spørsmål som jeg kjenner d blir godt å få snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Atemor skrev:

Fødsel ja. Det ble akutt keisersnitt på meg etter normale forberedelser til full åpning med forrige. Så jrg har bedt om fødselssamtale med jordmor. Har litt tanker og spørsmål som jeg kjenner d blir godt å få snakket om.

Huff, det hørtes ut som mye "bortkastet" tid og krefter på å få full åpning og så hele belastningen av et keisersnitt i tillegg!

Jeg hadde samtale med jordmorteamet på sykehuset før fødsel nr 2, og det hjalp meg veldig med å få rydda opp i hodet mitt. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt om masse oppfølging og samtaler på sykehuset (selvom det er første gang). Jeg er livredd.. Så jeg trenger at noen kan berolige meg litt! Har fått innvilget keisersnitt, men vil at noen skal klare å få meg over på vaginal. Puh, gruer meg daglig😵

Men - ville egentlig dele en gladnyhet!! Vi kjøpte oss hus i dag, yeey! Innflytting 15.des, så nå kaster vi oss rundt!! Woho. 

Ellers kjenner jeg masse liv i magen hver dag 😍 Helt nydelig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, FrøkenKokos said:

Jeg har bedt om masse oppfølging og samtaler på sykehuset (selvom det er første gang). Jeg er livredd.. Så jeg trenger at noen kan berolige meg litt! Har fått innvilget keisersnitt, men vil at noen skal klare å få meg over på vaginal. Puh, gruer meg daglig😵

Men - ville egentlig dele en gladnyhet!! Vi kjøpte oss hus i dag, yeey! Innflytting 15.des, så nå kaster vi oss rundt!! Woho. 

Ellers kjenner jeg masse liv i magen hver dag 😍 Helt nydelig!! 

Så deilig med liv i magen 💖💙

Vet du hva jeg tenker vedr fødsel? At vi er skapt for å sette barn til verden. Alle mine venner som har fødet sier at det er superfacinerende hvordan kroppen tar over og hjelper til for å få barnet ut. Mange som sier at de "urkreftene" er helt fantastisk å oppleve. Jeg kan jo dessverre ikke uttale meg om selve prrssepetioden. Men perioden med rier var på ingen måte avskrekkende. Det er ikke d gøyeste jeg har vært med på. Men ville foretrukket fødsel fremfor tannlege anytime! 

Legene og jordmødrene er så flinke så de aller aller fleste fødselssituasjoner går alldeles strålende. 

Personlig elsker jeg å se fødeklinikken eller hva d nå heter på TV. Føler at keg da får se så mange forskkellige scenarioer at jeg føler meg mer klar selv. 

Jeg håper jeg får til å føde vaginalt denne gangen,  selvom det selvfølgelig et skummelt da jeg ikke aner hvordan det blir! 💖💖💖

Vi er alle forskjellig og om keisersnitt føles rett for deg så er d kanskje riktig for deg. Bare husk at de aller fleste er mer oppegående etter en vaginal fødsel. Keisersnittet medfører en del utfordringer og lengere restitusjonstid i etterkant:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...