Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Jeg er fortsatt trøtt. Småkvalm. Metallsmak i munnen. Orker ikke hvitløk/hvitløksånder. En del stikkinger i magen. Føler meg stinn. Men over all; mye mer energi 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en del mer energi :) Veldig deilig! 

Har dere begynt å handle inn noe særlig eller? Jeg klør etter å handle inn, er jo så mye nydelig i butikkene!! <3 Noen av dere har jo barn fra før, så dere har jo kanskje noen av de essensielle tingene fra før :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Ja, veldig moro :D Var det i dag du skulle på ultralyd?? Mener det var du som skulle 15+6 :) isåfall må vi få høre når du har vært der!! Kanskje du får vite kjønn i dag?! Spennende

Jeg skal på ul når jeg er 15+6, men det er først på onsdag i neste uke 😊🖒 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...i hele kveld har jeg hatt skikkelig vondt i magen. Håper bare det er ting som vokser og strekker seg inni magen, og ikke noe galt 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt undersøkt pga magesmerter i dag; var hos lege 13:30, kom på sykehuset kl 14, fikk sammenbrudd av sult på vaktrommet deres 18:30, fikk ta meg mat på avdelingen, undersøkt ca 19:30... Venter på å få tatt en blodprøve og så vil jeg hjem!

Alt vel med ungen, den spreller i vei, blir muligens flytta enda lenger fram ved oul. Ingen klar årsak til smertene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt smerter i magen(i flere dager), men de er heldigvis ikke såå sterke.. Men regner med det er helt normalt, til en viss grad. Håper jeg.. Jeg skal også på ultralydundersøkelse neste onsdag :) 

Oi, det hørtes skummelt ut...?! Godt å høre at alt er vel med den lille!! <3 Og håper det går bedre med deg, MilleM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også tidvis vondt i magen og korsrygg. Blanding av kynnere hvis jeg stresser for mye og krampeaktige amerter hvis jeg reiser meg for fort. Ler for mye eller nyser  har også ganske mye ubehag og strekkmerker. Skjer mye inni her håper det wr det kroppen din også jobber md. Hva sa sykehuset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fant egentlig ikke ut hvorfor det var vondt, men det var en gynekolog som undersøkte meg og som han selv sa "jeg bryr meg kun om svangerskapet", dvs at om det feks er blindtarmen, så fant ikke han ut av det. Men blir det verre igjen, kontakter jeg legevakt eller noe. 

Jeg har aldri kjent kynnere før (gått rett på rier 😉), men det kjentes ikke ut som menssmerter eller rier, mer som om hele magen skulle sprenges. Liknet heller ikke på ligamentsmerter, hos meg er de iallefall stikkende og på én side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, flere som har smerter skjønner jeg. Håper det går bra med dere alle! ❤

Hos meg var/er det smerter nederst i magen, nedenfor navlen. Nesten som knip, som kom sterkere i bølger. Jeg er førstegangs, så vet ikke helt hva dette er. Er heldigvis mye bedre i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere moody eller? Stakkars mannen min. Når jeg blir sliten så rakner det helt for meg. Sårbar fra en annen verden. Null antenner eller altfor mye antenner. Ingen filter. Og absllutt ikke selvinnsikt til å ta meg sammen 🙈 null tålmodighet. Uffameg. Lurer på om det er fordi jeg har et barn fra før. Eller om det bare er mer intenst denne gangen. Jeg har ganske mange mindre stolte øyeblikk 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg sto plutselig og hikstet og strigråt foran vilt fremmede jordmødre her om dagen bare fordi jeg var sulten og sliten etter mange timer alene på et venterom, så det kvalifiserer muligens til "litt hormonelt ustabil" 😂 De strevde litt med å skjønne hva jeg ville, stakkars... 

Endret av MilleMarmelade
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutes ago, FrøkenKokos said:

Var hos jordmor i dag, og det var kjempetrivelig :) Fikk høre hjertelyden til den lille!! <3 15+6 i dag.

❤❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. oktober 2017 den 20.03, Tusenfryd84 skrev:

Jeg skal på ul når jeg er 15+6, men det er først på onsdag i neste uke 😊🖒 

Hadde du en fin opplevelse på ultralyd i dag? <3 Håper alt var fint med den lille spiren! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrøkenKokos skrev:

Hadde du en fin opplevelse på ultralyd i dag? <3 Håper alt var fint med den lille spiren! :) 

Så hyggelig at du spør! 😊

Det var en veldig fin opplevelse! Vi fikk se en aktiv liten krabat, som stupte kråke og gjespet inne i magen 😄 Jordmor turte ikke å si det 100% sikkert, men mest sannsynlig kommer det en liten gutt 😊

Endret av Tusenfryd84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre 💜💜💜 hvor langt på vei er du nå?

Jeg bikker 16+0 i morgen. Og i kveld har jeg kjent maaasssse liv i magen! Det er het fantastisk 😙💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tusenfryd84 skrev:

Så hyggelig at du spør! 😊

Det var en veldig fin opplevelse! Vi fikk se en aktiv liten krabat, som stupte kråke og gjespet inne i magen 😄 Jordmor turte ikke å si det 100% sikkert, men mest sannsynlig kommer det en liten gutt 😊

Så artig!! Gratulerer <3 Får det vel bekreftet om et par uker på oul :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er like langt på vei vi, Atemor. Jeg er også 16+0 i dag. Kjenner ikke noe liv enda, så det var moro å se hvor aktiv han faktisk er inni der 😊

Enn så lenge sier vi han, og så får vi det bekreftet på oul om knappe tre uker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er uvanlig tørste?? Nå har den verste kvalmen endelig gitt seg, sliter kun litt på kvelden. Men er nå fryktelig tørst og er redd dette ikke er normalt. Andre som drikker mer enn vanlig?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Flere som er uvanlig tørste?? Nå har den verste kvalmen endelig gitt seg, sliter kun litt på kvelden. Men er nå fryktelig tørst og er redd dette ikke er normalt. Andre som drikker mer enn vanlig?? 

Tror det er ganske vanlig :) Jeg er blitt oppfordret til å drikke mye mer vann enn vanlig! Har dog vært veldig dårlig på det, så har mye hodepine... Så nå drikker jeg som en gal :D 

- Men du trenger nok ikke uroe deg! Evt ta en tlf til jordmor eller sykehuset om du engster deg veldig! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørst her også. Veldig upraktisk å må tisse hele tiden.... Frøken Æ bygg en hems, så utrulig plassbesparanes, må klatre endel iløpet av natta.

 

Denne uka måtte jeg inn til en sjekk på Riksen. Jordmoren jeg var på UL til i uke 14 var litt usikker på om nesebeinet var stort nok. Min mor var "dessverre" med på denne, og hun ble veldig bekymret. 

Det gikk veldig fort fra gledestårer over at vi får enda en jente i familien, til bekymring. 

Men på riksen kunne de fortelle at nesebeinet ser fint ut, og at det er ingen grunn til bekymring, utover de andre 1000 bekymringene ;) 

Så en liten bekymring ble det, men uansett hvem som kommer ut i april så er hun selvfølgelig hjertelig velkommen. 

Er det forresten fler som plages med kløende og tørre brystvorter? Det er liksom så mye man ikke vet oom svangerskap, hehe

Endret av Nordpolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nordpolen skrev:

Denne uka måtte jeg inn til en sjekk på Riksen. Jordmoren jeg var på UL til i uke 14 var litt usikker på om nesebeinet var stort nok. Min mor var "dessverre" med på denne, og hun ble veldig bekymret. 

Det gikk veldig fort fra gledestårer over at vi får enda en jente i familien, til bekymring. 

Men på riksen kunne de fortelle at nesebeinet ser fint ut, og at det er ingen grunn til bekymring, utover de andre 1000 bekymringene ;) 

Så en liten bekymring ble det, men uansett hvem som kommer ut i april så er hun selvfølgelig hjertelig velkommen. 

Er det forresten fler som plages med kløende og tørre brystvorter? Det er liksom så mye man ikke vet oom svangerskap, hehe

Så godt å høre at det gikk bra på riksen! <3 Og så moro å høre at du venter ei lita jente! Gratulerer.

Mine brystvorter er litt tørre, men klør ikke så fælt.. Men de er såre!! :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...