Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 timer siden, Nordpolen skrev:

Er det forresten fler som plages med kløende og tørre brystvorter? Det er liksom så mye man ikke vet oom svangerskap, hehe

Mine brystvorter er også tørre og klør! Plagsomt, siden de er såpass ømme at jeg ikke kan klø 🙈

Endret av Tusenfryd84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg er så sint og emosjonell i dag. Ordentlig sliten og hormonell! Energien min er egentlig tilbake. Formen også. Men av og til blir d litt overload! Nå dro heldigvis mann og barn ut en tur. Jeg puster litt før jeg skal ha litt "putle i huset i ro og mak terapi". Burde vel sovet litt. Burde vel spist litt. Men tror jeg bare skal få unna de siste småtinga så d ikke gnager på meg hele uka!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig emosjonell jeg også.. Tar jo på vei for nærmest ingenting, og "furter" litt.. Haha. (:scorpis:
Spis og sov nok, Atemor, og alle andre! :) Det gjør absolutt jeg!! Sover omtrent 9 timer hver natt, og evt en powernap ila dagen om det trengs, hehe! Selvom jeg føler meg i bedre form nå enn i starten av svangerskapet. Godt å hvile litt ekstra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber dere 100% eller er noen sykemeldt? Selv er jeg sykemeldt 100% pga kvalmen, men tror nå jeg kan begynne å jobbe igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutes ago, Stoort ønske om en til... said:

Jobber dere 100% eller er noen sykemeldt? Selv er jeg sykemeldt 100% pga kvalmen, men tror nå jeg kan begynne å jobbe igjen. 

Jeg var helt og delvis sykemeldt i 5 uker. Begynte å jobbe i uke 13. Ila ule 14 var det helt ok å jobbe igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100%, men sliter med migrene. Skal være hjemme fra jobb i morgen. Migrene på dag 6, også har jeg måttet bytte tilbake til min gamle medisin, som ikke virker optimalt. 

I disse situasjonene har jeg helt klart feil jobb, pedleder på småbarns. 

Er nok ganske hormonell jeg og, men bor alene, så jeg slipper å ha noen tett på som jeg blir irritert på. Har en liten gutt på avlastning, og kjenner at tålmodigheten min har blitt kuttet kraftig ned på! 

Hvis noen vil ha kremtips til tørre brystvorter er det bare å si fra.:) den jeg kjøpte virker bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tusenfryd84 skrev:

Skulle vi ha "flyttet over" til 2.trimester? Ikke at det egentlig har noe å si... 😉

Hvordan gjør man det? :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nordpolen skrev:

Hvis noen vil ha kremtips til tørre brystvorter er det bare å si fra.:) den jeg kjøpte virker bra!

Ja takk til kremtips! 🖒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Nordpolen said:

Jobber 100%, men sliter med migrene. Skal være hjemme fra jobb i morgen. Migrene på dag 6, også har jeg måttet bytte tilbake til min gamle medisin, som ikke virker optimalt. 

I disse situasjonene har jeg helt klart feil jobb, pedleder på småbarns. 

Er nok ganske hormonell jeg og, men bor alene, så jeg slipper å ha noen tett på som jeg blir irritert på. Har en liten gutt på avlastning, og kjenner at tålmodigheten min har blitt kuttet kraftig ned på! 

Hvis noen vil ha kremtips til tørre brystvorter er det bare å si fra.:) den jeg kjøpte virker bra!

Har du migrene fra tidligere eller er det hormonutløst? Det beste du gjør er å høre på kroppen din. Det viktigste du gjør nå er å ruge og bruke energien din på deg selv og de nærmeste rundt deg 💜 hilsen sosionomen som jobber i helsevesenet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, FrøkenKokos said:

Skikkelig emosjonell jeg også.. Tar jo på vei for nærmest ingenting, og "furter" litt.. Haha. (:scorpis:
Spis og sov nok, Atemor, og alle andre! :) Det gjør absolutt jeg!! Sover omtrent 9 timer hver natt, og evt en powernap ila dagen om det trengs, hehe! Selvom jeg føler meg i bedre form nå enn i starten av svangerskapet. Godt å hvile litt ekstra :) 

Jeg sov 30 min i går. Det var det lureste jeg gjorde. La meg også klokken ni i går. Har det veldig bra i dag 💜

HERREGUUUD.. TENK AT VI HAR BABYER I MAGEN 😍😍🤣🕺🕺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Atemor skrev:

Har du migrene fra tidligere eller er det hormonutløst? Det beste du gjør er å høre på kroppen din. Det viktigste du gjør nå er å ruge og bruke energien din på deg selv og de nærmeste rundt deg 💜 hilsen sosionomen som jobber i helsevesenet ;-)

Migrenen har nok vært en fast følgesvenn i 20 år snart.

utfordringen er at jeg har hatt og har det ganske ofte. Og staheten i meg går på jobb og piner meg igjennom dagen. 

Men i dag skal jeg bare slappe av! 

I forhold til å "annonsere" krem her på siden. Er det noen strenge regler på å legge ut bilder av produkter eller navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å spørre hvor unge dere er, og hvor alle kommer fra? 😊🌸 Og evt hvor mange vakre barn dere har fra før!

Selv bikker jeg straks 26 og er fra Drammen! Ingen barn hos meg enda!

Ha en fortsatt flott kveld 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nordpolen skrev:

I forhold til å "annonsere" krem her på siden. Er det noen strenge regler på å legge ut bilder av produkter eller navn?

Jeg skal ikke si det for sikkert altså, men dette er jo et forum for å dele råd og erfaringer, så det må da være lov til å si navnet på et produkt? 🤔

Jeg er 33år fra Trondheim. Dette er vårt første barn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, FrøkenKokos said:

Lov å spørre hvor unge dere er, og hvor alle kommer fra? 😊🌸 Og evt hvor mange vakre barn dere har fra før!

Selv bikker jeg straks 26 og er fra Drammen! Ingen barn hos meg enda!

Ha en fortsatt flott kveld 😃

33. Asker. 1 barn fra før 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål 🙈 må vi passe på puppene ekstra som gravide også mtp brystbetennelse eller er det bare etter at man har begynt å amme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da deler jeg bilde, blir jeg kastet ut så var det hyggelig å få være her litt! 

Jeg blir 34 på torsdag. Første barn, singel, Oslo :) 

Får si som de pleier, effekt ikke garantert. Jeg synes denne var god :) (men fikk beskjed om at det bare skulle brukes når det ikke er åpne sår)

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nordpolen skrev:

Får si som de pleier, effekt ikke garantert. Jeg synes denne var god :) (men fikk beskjed om at det bare skulle brukes når det ikke er åpne sår)

image.jpeg

Takk! Da skal ihvertfall jeg ta meg en tur på apoteket i dag! 🖒

Og angående det med å dele produktnavn/bilde; folk snakker jo om ulike g-/el-tester og anbefaler jo vogner og utstyr her inne. Må jo da være lov med en krem også! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 15.24, Anonym bruker skrev:

Har du fått innkalling til ordinær UL allerede?? Åå, legen min er helt begredelig, så jeg har jo ikke fått helsekort for gravide enda engang.. Så han har iallefall ikke sendt noe til sykehuset ang OUL.. 

Men så heldig du er, da er det bare å glede seg :) 

Anonymkode: ebfa2...7ae

Jeg fikk timen allerede på tidlig ultralyd i uke 12 :) Legen sendte meg opp på KK for en samtale om fosterdiagnostikk da vi oppdaget svangerskapet (i uke 8, veldig uventet!). Alt dette pga høy risiko for kromosomfeil; eggene mine er 43(+) år gamle. Alt ser heldigvis bra ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2017 den 21.46, Atemor skrev:

Dumt spørsmål 🙈 må vi passe på puppene ekstra som gravide også mtp brystbetennelse eller er det bare etter at man har begynt å amme? 

Ingen aning.. og slett ikke noe dumt spørsmål!

Samboeren og jreg var på Løvstakken (mindre fjelltur i Bergen ;) ) på søndag, i ordentlig høstvær og med hard vind på toppen. Hadde vanlig BH på, og puppene ble kalde. Fikk *driiitvondt* i brystvortene!! Måtte legge inn papirlommetørklær på begge to, da roet det seg etter en stund.. Det blir fremdeles kjempevondt når de blir kalde. Håper det går over!

(Vi måtte holde ganske rolig tempo opp, for jeg blir så sinnsykt andpusten :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kveldssol skrev:

Jeg fikk timen allerede på tidlig ultralyd i uke 12 :) Legen sendte meg opp på KK for en samtale om fosterdiagnostikk da vi oppdaget svangerskapet (i uke 8, veldig uventet!). Alt dette pga høy risiko for kromosomfeil; eggene mine er 43(+) år gamle. Alt ser heldigvis bra ut 😊

Oi, så tidlig ja! Men er vel litt mer oppfølging da ja.. <3 Godt å høre at alt er bra!  (Jeg som hadde klart å skrive som anonym :P)

Jeg fikk time til oul først for 2 uker siden, og da måtte jeg faktisk ringe sykehuset selv! Relativt lei legen min.. Hehe.
Men - gleder meg enormt til oul neste torsdag :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrøkenKokos skrev:

Jeg fikk time til oul først for 2 uker siden, og da måtte jeg faktisk ringe sykehuset selv! Relativt lei legen min.. Hehe.

Men - gleder meg enormt til oul neste torsdag :D <3

Jøss, kanskje greit å vurdere å bytte lege på ett eller annet tidspunkt..?

Vi skal på oul i morgen, jeg gleder meg veldig 🌞 Spurte samboeren for flere uker siden om han ville vite om det blir gutt eller jente (tenkte at han også skulle få bestemme noe.. jeg bestemte jo at vi skulle beholde den og bli foreldre 🙊) Men jeg ser ingen grunn til å ikke få vite det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...