Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 15+3 i dag. Endelig er formen litt bedre. Sover dårlig på natta, så er trøtt, men eller bra. Jeg har ikke begynt å kjenne liv ennå, selv om jeg er annengangsgravid. Venter veldig på det kjenner jeg. Når begynte dere å kjenne liv?

Har doppler, så har hørt hjertelyden der (senest for noen dager siden. Men synes denne tiden er så nervepirrende, for jeg kjenner meg jo ikke så veldig gravid. Selv om jeg har fått en liten kul på magen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri83 skrev:

Jeg er 15+3 i dag. Endelig er formen litt bedre. Sover dårlig på natta, så er trøtt, men eller bra. Jeg har ikke begynt å kjenne liv ennå, selv om jeg er annengangsgravid. Venter veldig på det kjenner jeg. Når begynte dere å kjenne liv?

Har doppler, så har hørt hjertelyden der (senest for noen dager siden. Men synes denne tiden er så nervepirrende, for jeg kjenner meg jo ikke så veldig gravid. Selv om jeg har fått en liten kul på magen. 

 

Så koselig :) Og deilig når man endelig føler seg bedre!!

Første jeg kjente var «bobler» rundt uke 16 tror jeg. Nå er jeg 18+4, og kjenner en del liv faktisk💕 Har ikke visst helt hva jeg skal «kjenne etter», men har vel følt en del siste uka :))) Såååå kos!! Til og med samboer fikk kjent et lite spark her i går :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg første babygave. En venninne som hadd vært i London som ikke hadde klart å vente. 

Det var overraskende flott! Å holde en liten koseklut med Ole Brumm som min datter skal ha.... 

Nå kan april kjappe seg å komme!

 

godt å høre at det går bra med dere alle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atemor skrev:

Herreminhatt... i dag har j sommerfugler i magen. UL etter jobb 😍🙈💜

Lykke til 💚 Blir spennende å høre! 

Og lykke til til deg også, Tusenfryd84! 🌸 Du skal vel også på UL i dag?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi var på ul i dag, og også denne gangen så vi en gutt! 💙 Ble flyttet tre dager fram igjen, akkurat 19 uker i dag, så nå er termin 12.april 😊

Lillegutt drev derimot å styra rundt, var skikkelig aktiv, så jordmor fikk ikke sett den ene blodåren ordentlig. Hun så at alle var der, og lå der de skulle, men hun fikk ikke sett den godt nok til at hun ville krysse av det på skjemaet. Vi skal derfor inn på ny ul om to uker igjen. Det var ingen grunn til bekymring, så jeg prøver å slå meg til ro med det 😕

Hvordan gikk det med deg, Atemor? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Tusenfryd84 said:

Ja, vi var på ul i dag, og også denne gangen så vi en gutt! 💙 Ble flyttet tre dager fram igjen, akkurat 19 uker i dag, så nå er termin 12.april 😊

Lillegutt drev derimot å styra rundt, var skikkelig aktiv, så jordmor fikk ikke sett den ene blodåren ordentlig. Hun så at alle var der, og lå der de skulle, men hun fikk ikke sett den godt nok til at hun ville krysse av det på skjemaet. Vi skal derfor inn på ny ul om to uker igjen. Det var ingen grunn til bekymring, så jeg prøver å slå meg til ro med det 😕

Hvordan gikk det med deg, Atemor? 😊

 

Så godt å høre Tusenfryd 😍

Sukk 💙 det var overveldende. Begynte faktisk å gråte jeg. En liten gutt her også! Tilsynelatende er alt som det skal være 💜 lå litt knotete til så d var vanskelig å få gode bilder. Men det var tydelig at d var en gutt! Nå blir storesøster glad. Hun skal nemlig bli storebror (!) Til lillebror som skal hete Margareth 🤣🤣🤣🙈 tror vi får bli enig om å væfe uenig om akkurat det navnevalget 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ koselig, gratulerer til dere begge!! <3 Det var virkelig hyggelig å høre :) Og Tusenfryd - det kan du nok helt sikkert bare se på som en ekstra ultralyd! Alt er nok i skjønneste orden!! Krysser fingre og tær for deg iallefall :) Og gratulerer med gutter, begge to!! <3 

Det som tilsynelatende er en jente i magen min, lå også veldig knotete til, og gjemte seg. Så jeg fikk bare beskjed om å hoppe og danse inne på rommet der før vi prøvde på nytt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende å følge med på dere!! :) godt å høre at alt er bra med deres små i magen.

Jeg skal selv på ultralyd om to uker og håper å få vite kjønnet! Er kjempe spent!!! Og redd også - for alt egentlig!! Væææææ!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutes ago, Stoort ønske om en til... said:

Ååå så spennende å følge med på dere!! :) godt å høre at alt er bra med deres små i magen.

Jeg skal selv på ultralyd om to uker og håper å få vite kjønnet! Er kjempe spent!!! Og redd også - for alt egentlig!! Væææææ!!! 

Det er skummeltspennendeoverveldende💜💙💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter visst jente 10.april, jeg var helt sikker på det er en gutt. 😊 Men det spiller egentlig ingen rolle, sålenge det er én av delene og en frisk unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ute jeg. Har grått så mye i dag. Helt uten grunn! Vært rasende og grått om hverandre. Er det mulig? Tror egentlig at kroppen sier ifra om at jeg skal roe litt ned. Men d kan jo også bare være hormoner... slitsomt er d hvertfall 😂😂😍😍🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de ser etter på oul?

Blir en god miks av jenter og gutter her! 

Nå har mine kolleger begynt med oul. Og det er spennende å følge med. Vi er ikke mindre enn 5 gravide på jobb, som alle skal føde iløpet av halvannen måned. Det er faktisk veldig deilig å ha så mange rundt seg som går gravid på samme tid. Vet ikke om sjefen synes det er like herlig når en femtedel av personalet skal ut i perm nesten samtidig:)

foreløpig termin 20 april. Jeg vet akkurat på minuttet når jeg ble befruktet, men kan vel bli flyttet uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nordpolen skrev:

Hva er det de ser etter på oul?

Blir en god miks av jenter og gutter her! 

Nå har mine kolleger begynt med oul. Og det er spennende å følge med. Vi er ikke mindre enn 5 gravide på jobb, som alle skal føde iløpet av halvannen måned. Det er faktisk veldig deilig å ha så mange rundt seg som går gravid på samme tid. Vet ikke om sjefen synes det er like herlig når en femtedel av personalet skal ut i perm nesten samtidig:)

foreløpig termin 20 april. Jeg vet akkurat på minuttet når jeg ble befruktet, men kan vel bli flyttet uansett :)

På oul har de en liste over hva de skal se etter; bl.a normal skalleform og hjernehalvdel, fylt magesekk, fylt blære, 4 kamre i hjertet, normal og lukket ryggsøylen, at navlestrengen har rett antall blodårer og at ikke noe tarm tyter ut der den er festet, normale føtter og hender, morkakens plassering. Og antall foster, såklart! 😉Basert på målinger av hode, mage og lårbein, finner de termin. 

En god og hyggelig jordmor forteller og forklarer underveis, slik at det slettes ikke føles som en eu-kontroll, men som en spennende kikk på babyen. 

Lykke til! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, MilleMarmelade said:

På oul har de en liste over hva de skal se etter; bl.a normal skalleform og hjernehalvdel, fylt magesekk, fylt blære, 4 kamre i hjertet, normal og lukket ryggsøylen, at navlestrengen har rett antall blodårer og at ikke noe tarm tyter ut der den er festet, normale føtter og hender, morkakens plassering. Og antall foster, såklart! 😉Basert på målinger av hode, mage og lårbein, finner de termin. 

En god og hyggelig jordmor forteller og forklarer underveis, slik at det slettes ikke føles som en eu-kontroll, men som en spennende kikk på babyen. 

Lykke til! 😁

Fantastisk forklaring 💖🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. november 2017 den 16.51, MilleMarmelade skrev:

På oul har de en liste over hva de skal se etter; bl.a normal skalleform og hjernehalvdel, fylt magesekk, fylt blære, 4 kamre i hjertet, normal og lukket ryggsøylen, at navlestrengen har rett antall blodårer og at ikke noe tarm tyter ut der den er festet, normale føtter og hender, morkakens plassering. Og antall foster, såklart! 😉Basert på målinger av hode, mage og lårbein, finner de termin. 

En god og hyggelig jordmor forteller og forklarer underveis, slik at det slettes ikke føles som en eu-kontroll, men som en spennende kikk på babyen. 

Lykke til! 😁

:) 

Takk for utfyllende svar! Kjenner jeg gleder meg til å se lille frøkna igjen nå. Har nok begynt å kjenne litt inni magen, og synes det er kjempespennende. Gleder meg bare til våren nå, og få lov til å bli kjent med henne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vurderer 3D ultralyd? Evt om noen har tatt det før..? Jeg har veldig lyst :) Og lurer litt på hvor lenge man bør vente.. Er vel best mellom så og så mange uker! 🙊🌸 Litt ekstra gira også for å virkelig få bekreftet at det er ei lita jente. (iom at de ikke ville si 100% sikkert på oul) Har begynt å handle en del for å si det sånn 😂😂 Æææ, gleder meg til å hilse på den lille!!! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg skal ta 3D UL. Gjorde ikke d med forrige heller. Men forstår godt at folk vil det. Lurer på om det er rundt uke 30 +/- de anbefaler det?!

Jeg har begynt å tørre å glede meg  selv 💖 tiden går rasende fort frem til januar  for meg. Jeg har  full jobb + 7 konserter + vanlig jul og familieliv 🙈 så dette blir spennende😂😂

Allerede nå før konsertene har jeg kynnere og en del "ubehag" på ettermiddag/kveld. Tror jeg skal roe tempo litt fra januar 🤣✌💖

Hvordan går d med dere andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kommer til å ta 3D, men skal aldri si aldri 😉

Vi holder jo på med oppussing av hus, og flytter inn om en ukes tid. Kjenner at det tar en del kregter, så på kveldstid har jeg litt "ubehag". Skal roe ned når vi er inne i ny-huset 😊 Ellers går det helt fint å være på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg lengter etter å se den lille allerede.. :babyjente: Så jeg må nok definitivt på 3D ultralyd!

Hva slags ubehag har dere?? Jeg vet ikke hvor dette har kommet fra, men jeg hadde en del smerter i magen i går, og litt på morgenen i dag! Litt sånn "veldig sulten"-følelse, bare vedvarende og ganske ubehagelig :( 

Gratulerer med huskjøp, Tusenfryd!! Stas :) Vi venter på lånebevis, så er ganske stressa nå! 
GOD HELG <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...