Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Tusenfryd84 skrev:

Har dere begynt å tenke på navn da? 🙄 Vi har en liten liste over guttenavn vi liker, men tror nok ikke vi bestemmer oss før vi har møtt lillegutt. Har hvert vårt favorittnavn, så vi får se 😉

Iom at de ikke var 100% sikre på at det var jente, så har vi tenkt på navn til begge kjønn! Og vi har vel egentlig blitt enige om navn uansett hva det måtte bli 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff. Her kommer et lite syteinnlegg. Jeg tror lillebror vokser om dagen. Har noen ordentlig tunge dager. Magen er steinhard. Jeg har halsbrann. Føler meg stinn og det føles som om jeg ikke får puste ordentlig. Og er bare i uke 23. Hvordan skal dette gå 🙈

Heldigvis er d fest i magen når jeg ligger rolig og det er jo deilig og koselig da! Selvom denne sparker en del mot blæra  det opplevde jeg ikke med storesøstra🤣💖

Hvordan går d med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov med litt syting innimellom 😉

Jeg har begynt å kjenne det litt i bekkenet 😕 Full fart på jobb hver eneste dag, så det tar på. Synes som deg at det er litt tidlig å få sånne plager, men vet jo om andre som har slitt med bekkenet tidligere enn dette. 

Ellers er det mye liv når jeg først sitter ned og tar det rolig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noe godt svar på foreldrepenger, 80% eller 100%?

Sitter og prøver å regne. Det ser ut til at 100% generer mest penger for min del, men må ta permisjon uten lønn i to og en halv måned...noe som da går fint utover feriepengene året etter. 

Er veldig usikker. Jeg er jo alene, og kommer til å ha all permisjon selv. har terming 21 april nå, men ser for meg at jeg vil være i permisjon til starten av august. Lettere å få barnehageplass (selv om jeg har prioritert plass der jeg jobber)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Nordpolen skrev:

Er det noen som har noe godt svar på foreldrepenger, 80% eller 100%?

Har dessverre ikke noe svar til deg 😕 Vi har også så vidt begynt å sette oss inn i temaet. 

Endret av Tusenfryd84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg litt innom her jeg, min gruppe er så lite aktiv :) Har termin 8 mai, så går straks over til uke 21 :hjerte: Vi får ei lita jente, og vi gleder oss masse! Sliter litt med korsryggen, føler den er svak på en måte. Spesielt siden jeg ofte ligg-sitter i sofan. Hvis jeg bøyer meg så svikter den litt.. Noen andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker jeg tar 100,% foreldrepenger og så sparer en liten sum av dette hver mnd, slik at jeg kan ta ulønnet permisjon etterpå og slik forlenge permisjonen litt. Og mannen får også 100% pappapermisjon da denne følger mammas valg.

Mener å ha lest at 100% lønner seg økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt 80% da vi ikke taper mer enn 10 000 på det og i tillegg får 10 uker lenger 😊 

det som dere skal være obs på om man tar 100% for så å ta ulønnet er at man må opparbeide seg rett på sykepenger igjen 👌🏻

Anonymkode: d2ea6...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har valgt 80% da vi ikke taper mer enn 10 000 på det og i tillegg får 10 uker lenger 😊 

det som dere skal være obs på om man tar 100% for så å ta ulønnet er at man må opparbeide seg rett på sykepenger igjen 👌🏻

Anonymkode: d2ea6...213

Vet du hvor lenge en må jobbe for å ha rett på sykepenger igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite behov for å få ut litt.. Hatt noen dager hvor jeg har kjent veldig lite til den lille i magen! Vi har jo vært opptatt med flytting, rydding og utpakking.. Men så fort jeg har lagt meg ned, har jeg alltid kjent kraftige spark og mye leven 😊

Men de siste dagene har det vært lite, og svake spark.. Våknet i går natt og var redd! Kjente ingenting! Ringte sykehuset og fikk time noen timer senere.. Her ble jeg møtt av en jordmor som jeg nesten ikke forsto hva sa, hun var stressa og ikke spesielt imøtekommende. Jeg var inne i Typ 5 min, hu nærmest spøy ut at målene er perfekte etc etc med sin russiske aksent (noe som sikkert får det til å høres mer kvasst ut enn hun mente). Videre sier hun at sånn og sånn ser bra ut. MEN - avslutter med «Du er bare 23+4, så vi kan ikke hjelpe deg. Sånn er det bare..» Så løper hun ut, da det er en dame som skal føde!!

Jeg sitter igjen med en ekkel følelse.. Har ikke turt å ringe føden igjen for å spørre hva hun mente! Hun var ikke noe hyggelig, og det ble en dårlig opplevelse for meg.. Selvom jeg i det minste fikk se hjertet slå❤️ 

Tror dere noe er galt?! Eller bare sa hun fra om at så tidlig i sv.skap får de ikke gjort noe OM det skulle skje noe?! Jeg har kjent spark siden (heldigvis) ...

Ha en fin dag alle sammen 💜🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Jeg har laget en Facebook-gruppe for oss som har termin april 2018. :) Dette er en hemmelig gruppe, slik at andre ikke kan se hvem som er medlemmer. Jeg har lyst til å ha en liten (maks 20 medlemmer) gruppe med positive og støttende jenter/damer hvor vi kan skravle og dele det vi ønsker. Skriv en PM til meg, så gir jeg deg mitt navn så du kan legge meg til på Facebook, så legger jeg deg til i gruppa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Et lite behov for å få ut litt.. Hatt noen dager hvor jeg har kjent veldig lite til den lille i magen! Vi har jo vært opptatt med flytting, rydding og utpakking.. Men så fort jeg har lagt meg ned, har jeg alltid kjent kraftige spark og mye leven 😊

Men de siste dagene har det vært lite, og svake spark.. Våknet i går natt og var redd! Kjente ingenting! Ringte sykehuset og fikk time noen timer senere.. Her ble jeg møtt av en jordmor som jeg nesten ikke forsto hva sa, hun var stressa og ikke spesielt imøtekommende. Jeg var inne i Typ 5 min, hu nærmest spøy ut at målene er perfekte etc etc med sin russiske aksent (noe som sikkert får det til å høres mer kvasst ut enn hun mente). Videre sier hun at sånn og sånn ser bra ut. MEN - avslutter med «Du er bare 23+4, så vi kan ikke hjelpe deg. Sånn er det bare..» Så løper hun ut, da det er en dame som skal føde!!

Jeg sitter igjen med en ekkel følelse.. Har ikke turt å ringe føden igjen for å spørre hva hun mente! Hun var ikke noe hyggelig, og det ble en dårlig opplevelse for meg.. Selvom jeg i det minste fikk se hjertet slå❤️ 

Tror dere noe er galt?! Eller bare sa hun fra om at så tidlig i sv.skap får de ikke gjort noe OM det skulle skje noe?! Jeg har kjent spark siden (heldigvis) ...

Ha en fin dag alle sammen 💜🌸

Så lenge du fortsatt kjenner spark, tror jeg nok at alt er i orden. Ring på nytt om du har en dårlig følelse, kanskje du kan snakke med noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Et lite behov for å få ut litt.. Hatt noen dager hvor jeg har kjent veldig lite til den lille i magen! Vi har jo vært opptatt med flytting, rydding og utpakking.. Men så fort jeg har lagt meg ned, har jeg alltid kjent kraftige spark og mye leven 😊

Men de siste dagene har det vært lite, og svake spark.. Våknet i går natt og var redd! Kjente ingenting! Ringte sykehuset og fikk time noen timer senere.. Her ble jeg møtt av en jordmor som jeg nesten ikke forsto hva sa, hun var stressa og ikke spesielt imøtekommende. Jeg var inne i Typ 5 min, hu nærmest spøy ut at målene er perfekte etc etc med sin russiske aksent (noe som sikkert får det til å høres mer kvasst ut enn hun mente). Videre sier hun at sånn og sånn ser bra ut. MEN - avslutter med «Du er bare 23+4, så vi kan ikke hjelpe deg. Sånn er det bare..» Så løper hun ut, da det er en dame som skal føde!!

Jeg sitter igjen med en ekkel følelse.. Har ikke turt å ringe føden igjen for å spørre hva hun mente! Hun var ikke noe hyggelig, og det ble en dårlig opplevelse for meg.. Selvom jeg i det minste fikk se hjertet slå❤️ 

Tror dere noe er galt?! Eller bare sa hun fra om at så tidlig i sv.skap får de ikke gjort noe OM det skulle skje noe?! Jeg har kjent spark siden (heldigvis) ...

Ha en fin dag alle sammen 💜🌸

Jeg synes også jeg kjenner litt lite liv. Kjenner spark innimellom, men trodde jeg skulle kjenne mer nå når jeg er 23+6. Hører at folk sier det er veldig inividuelt, men det er vanskelig å slå seg til ro med. 

At jeg også kjenner lite liv er jo ikke nødvendigvis noen trøst for deg 😞 Hvis du fortsetter å bekymre deg kan du jo ringe igjen, da møter du kanskje på noen andre 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tusenfryd84 skrev:

Jeg synes også jeg kjenner litt lite liv. Kjenner spark innimellom, men trodde jeg skulle kjenne mer nå når jeg er 23+6. Hører at folk sier det er veldig inividuelt, men det er vanskelig å slå seg til ro med. 

At jeg også kjenner lite liv er jo ikke nødvendigvis noen trøst for deg 😞 Hvis du fortsetter å bekymre deg kan du jo ringe igjen, da møter du kanskje på noen andre 🤞

Uff, er ikke noen god følelse.. Jeg har vært bortskjemt med mange og kraftige spark hver eneste dag!! Så veldig uggent når det er som nå.. Skal på samtale på sykehuset på tirsdag, så jeg får snakke litt mer med henne ang dette 😊

Håper du også kjenner mer liv etterhvert 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrøkenKokos skrev:

Håper du også kjenner mer liv etterhvert 💜

Ja, hvis ikke kommer nok jeg også til å ringe sykehuset for en sjekk. 

Håper du også opplever masse av de gode sparkene igjen! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Lissygloss skrev:

Bestill dere angelsound, så kan dere høre hjertelyden hvis dere blir bekymret 😊 Det roer meg i allefall! 

Jeg har doppler! Men har fått beskjed fra sykehus og jordmor at man ikke skal stole blindt på slike for hjemmebruk.. Er man i tvil, bør man heller ringe føden en gang for mye 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2017 den 9.37, FrøkenKokos skrev:

Et lite behov for å få ut litt.. Hatt noen dager hvor jeg har kjent veldig lite til den lille i magen! Vi har jo vært opptatt med flytting, rydding og utpakking.. Men så fort jeg har lagt meg ned, har jeg alltid kjent kraftige spark og mye leven 😊

Men de siste dagene har det vært lite, og svake spark.. Våknet i går natt og var redd! Kjente ingenting! Ringte sykehuset og fikk time noen timer senere.. Her ble jeg møtt av en jordmor som jeg nesten ikke forsto hva sa, hun var stressa og ikke spesielt imøtekommende. Jeg var inne i Typ 5 min, hu nærmest spøy ut at målene er perfekte etc etc med sin russiske aksent (noe som sikkert får det til å høres mer kvasst ut enn hun mente). Videre sier hun at sånn og sånn ser bra ut. MEN - avslutter med «Du er bare 23+4, så vi kan ikke hjelpe deg. Sånn er det bare..» Så løper hun ut, da det er en dame som skal føde!!

Jeg sitter igjen med en ekkel følelse.. Har ikke turt å ringe føden igjen for å spørre hva hun mente! Hun var ikke noe hyggelig, og det ble en dårlig opplevelse for meg.. Selvom jeg i det minste fikk se hjertet slå❤️ 

Tror dere noe er galt?! Eller bare sa hun fra om at så tidlig i sv.skap får de ikke gjort noe OM det skulle skje noe?! Jeg har kjent spark siden (heldigvis) ...

Ha en fin dag alle sammen 💜🌸

Det synes jeg høres rart ut. Det er vel fra uke 23 de kan tilby hjelp, og fra 24 de skal tilby. Da vet jeg ikke om de tenker 22+ og 23+ eller 23+ og 24+. Men det virker bare som at hun var stressa! Hun hørte hjertet til babyen og tenkte ikke at det var noe hjelp du trengte, men en engstelig mor, kanskje. Det er jo ikke riktig, men dessverre litt sånn noen er tidlig i svangerskapet.

Tenker at du ikke behøver å engste deg, men om du gjør det, hadde jeg bestilt time hos legen <3 

Jeg var på legevakten i uke 18 pga smerter, og da snakket hun om fosteret som om det ikke betydde noen verdens ting. Det var rart. Men jeg tok det med en klype salt. Men det skjønner jeg egentlig ikke at jeg klarte... Kanskje jeg bare var litt lammet i situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mandys skrev:

Det synes jeg høres rart ut. Det er vel fra uke 23 de kan tilby hjelp, og fra 24 de skal tilby. Da vet jeg ikke om de tenker 22+ og 23+ eller 23+ og 24+. Men det virker bare som at hun var stressa! Hun hørte hjertet til babyen og tenkte ikke at det var noe hjelp du trengte, men en engstelig mor, kanskje. Det er jo ikke riktig, men dessverre litt sånn noen er tidlig i svangerskapet.

Tenker at du ikke behøver å engste deg, men om du gjør det, hadde jeg bestilt time hos legen <3 

Jeg var på legevakten i uke 18 pga smerter, og da snakket hun om fosteret som om det ikke betydde noen verdens ting. Det var rart. Men jeg tok det med en klype salt. Men det skjønner jeg egentlig ikke at jeg klarte... Kanskje jeg bare var litt lammet i situasjonen.

Det jeg mente også - at nå KAN de tilby hjelp om deg skulle skje noe! Men jeg har time på samme sykehus i morgen, for samtale med jordmor. (Ei annen vel og merke😊) Så da kan jeg også ta opp engstelsen og at jeg ikke ble helt klok på beskjedene jeg fikk sist!

Det er godt gjort! Men ja, kanskje litt lammet.. Regner med du fikk bekreftet kort tid etterpå (på oul) at alt var i orden 😍👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, FrøkenKokos skrev:

Det jeg mente også - at nå KAN de tilby hjelp om deg skulle skje noe! Men jeg har time på samme sykehus i morgen, for samtale med jordmor. (Ei annen vel og merke😊) Så da kan jeg også ta opp engstelsen og at jeg ikke ble helt klok på beskjedene jeg fikk sist!

Det er godt gjort! Men ja, kanskje litt lammet.. Regner med du fikk bekreftet kort tid etterpå (på oul) at alt var i orden 😍👍🏻

Så godt å høre at du får en ny samtale, og godt å høre at du har kjent mer liv <3 Jeg var på oul for et par uker siden, og rett etterpå kjente jeg lite liv i et par dager. Så plutselig tok det seg veldig opp! Nå er jeg 20+3. Men det er klart at man skal ta det på alvor når man kjenner endring av liv fra magen, selv om det ikke trenger å bety noen verdens ting. Men bedre med en samtale for mye!

Masse lykke til i morgen :strix:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mandys skrev:

Så godt å høre at du får en ny samtale, og godt å høre at du har kjent mer liv <3 Jeg var på oul for et par uker siden, og rett etterpå kjente jeg lite liv i et par dager. Så plutselig tok det seg veldig opp! Nå er jeg 20+3. Men det er klart at man skal ta det på alvor når man kjenner endring av liv fra magen, selv om det ikke trenger å bety noen verdens ting. Men bedre med en samtale for mye!

Masse lykke til i morgen :strix:
 

Åh så bra 😍👍🏻 Og takk for det! Håper jeg blir beroliget og godt opplyst i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MilleMarmelade skrev:

Fikk du noen svar i dag, frøken kokos?

 

Ja, takk som spør 😊 Vi leste rapporten hun forrige skrev, og alt var bare bra!! Hun fortalte at bebisen fortsatt har ekstrem danseplass i livmoren, så det kan fort komme dager med mindre bevegelse! Men i ettertid har det vært masse krumspring😍

Alt bra med deg og den lille i magen?? 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det står bra til med dere! Det er litt godt å lese at det er flere som har litt "bekymringer". Det er ikke lett å vite hva som er normalt, når så og si alt virker som at det er normalt, hehe. 

Jeg har fått en liten jente som liker å sparke i blæra på natta, synes tydeligvis det er veldig morsomt. Men det er bare fint det. 

Vet ikke om jeg har skrevet det før, men har fått fødeplass på ABC, og har første time med jordmor 2.januar. Det blir veldig spennende :) Er det flere som skal føde på ABC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...