Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Puh, da er det nok helt normalt! Slapper jo liksom aldri heelt av; og regner med det bare blir verre når bebisen er kommet til verden🙊 fy søren, så stas det skal bli å bli mamma!! Har enda ikke gått opp for meg, tror jeg...... 🙃

Ønsker dere alle en god natt; gjerne med masse krumspring i magene♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh! Så godt at flere også føler mer sånn velting.. har vært helt nervøs jeg 🙈 Gikk liksom fra masse spark til krangling og velting. følte liksom det var mindre energi på en måte! Men da kan jeg vel være trygg på at det er normalt ❤️ nei, det er jaggu ikke lett å ta det med ro av og til altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover så innmari dårlig. Får så vindt i ryggen. Har bygget opp med puter. Holder rundt en pute. Pute mellom knærne. Prøvd sånn lang ammepute. Prøver å sove høyt med hodet og lavt med hodet. 

Har dere noen tips og triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente kravling, ikke krangling :nigo:

Uff da, Atemor! Har dessverre ingen gode tips. Er du ofte på do i løpet av natten, som kanskje gjør at du våkner og sliter med å sove igjen?

Uff, kanskje litt massasje fra mannen kan hjelpe? :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ryggen rett og slett og en liten ramp som sparker og velter og rister pg styrer på inni  der😂😂💖🤰

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg tenker mer og mer på hva som skjer inni meg det vokser et menneske der. Vi skal snart bli mammaer 😍😍😍 

Det hele er ganske overveldende 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke sove!

Var så trøtt før i kveld at jeg var både kvalm og grinete, men ungene måtte fôres og legges og kjøkkenet ryddes osv, så det ble ingen dupp i dag heller. Og nå sparker mageboeren til alle kanter og har full fest, samtidig som hofta er vond og ikke kommer til å fungere de første 20-30 min i morgen tidlig. 

Men jeg vil ikke at det skal være over helt enda heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sover relativt greit faktisk, men våkner gjerne 1-3 ganger hver natt! 

Syns det er mindre bevegelser? Tenker kanskje litt vel mye på det.. Heldigvis skal jeg på ny 3D ultralyd på fredag, så da får jeg sett vesla igjen:babyjente: Håper virkelig at alt er som det skal!! 

Ellers syns jeg tiden går ekstremt fort, føler jeg ikke rekker å forberede meg! Skremmende, men spennende :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at formen min er veldig bra i motsetning til mitt første svangerskap da jeg hadde bekkenløsning fra uke 22(!). 

Eneste er at jeg er mer trøtt enn vanlig og veldig sulten, så må spise mye mer og oftere enn vanlig.

Begynner å grue meg til fødselen, og har slike negative tanker som "tenk om jeg kommer til å presse feil, får panikk, ikke tåle smertene, gjøre alt feil" osv... Og jeg får ikke tankene vekk 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Begynner å grue meg til fødselen, og har slike negative tanker som "tenk om jeg kommer til å presse feil, får panikk, ikke tåle smertene, gjøre alt feil" osv... Og jeg får ikke tankene vekk 😫

Er det mulig å presse feil?? :o Panikk er jeg fullstendig forberedt på at jeg får.. Og at smertene blir helt grusomme, at jeg mest sannsynlig besvimer (Om det går an under fødsel?!) Men kan jeg gjøre noe feil?? 
Jeg gruer meg hinsides mye, og jordmor på sykehuset sier også at jeg er over middels redd for fødsel, og alt som følger med:P Haha, Detta blir en fin opplevelse.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte at jeg fødte, det gikk kjempefint. Trengte ikke jm eller noe, var oppe og gikk med en gang. :-P Riktig så greit går det vel neppe, men jeg har trua. Ut kommer ungen enten vi vil eller ei!

Og jeg tror ikke man kan presse "feil", men om jm ser at det ikke går optimalt framover, så bør hun si fra, foreslå annen stilling, annen pustemåte eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, FrøkenKokos said:

Jeg sover relativt greit faktisk, men våkner gjerne 1-3 ganger hver natt! 

Syns det er mindre bevegelser? Tenker kanskje litt vel mye på det.. Heldigvis skal jeg på ny 3D ultralyd på fredag, så da får jeg sett vesla igjen:babyjente: Håper virkelig at alt er som det skal!! 

Ellers syns jeg tiden går ekstremt fort, føler jeg ikke rekker å forberede meg! Skremmende, men spennende :)   

Syns også det er mindre liv. Prøver å ikke tenke på det. Tror min har lagt seg annerledes fordi jeg kjenner sparkene på nye steder. Og tidvis vibrerer magen. Det var noen uker med action 24/7 nå er det akkurat som at det er en slags "døgnrytme" inni der?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atemor skrev:

Syns også det er mindre liv. Prøver å ikke tenke på det. Tror min har lagt seg annerledes fordi jeg kjenner sparkene på nye steder. Og tidvis vibrerer magen. Det var noen uker med action 24/7 nå er det akkurat som at det er en slags "døgnrytme" inni der?? 

Ja.. Alt er nok helt i orden! Plutselig på dagen i dag var det bonanza🙈 Og når jeg skal legge meg pleier det å være ekstra mye krumspring!! Uansett - blir veldig godt å få se henne igjen på fredag 😍 

Endret av FrøkenKokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å sitte med armen hvilende over magen, og da er det veldig ofte at jeg får et spark eller to i underarmen :D Syns det er så koselig. Her bruker pappan å legge seg inntil magen om kvelden og snakke litt med jenta vår. Vi er så spente, lurer sånn på hvordan hun ser ut og hvordan hun er :hjerte: Skal dra inn til byen (vi bor for tiden litt landlig) i helgen og feire 7 årsdag, som sikkert blir siste kjærestetur før baby. Gleder oss masse! Kommer helt sikkert til å handle babyting på lørdag, det vil ingen ende ta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Lissygloss said:

Bruker å sitte med armen hvilende over magen, og da er det veldig ofte at jeg får et spark eller to i underarmen :D Syns det er så koselig. Her bruker pappan å legge seg inntil magen om kvelden og snakke litt med jenta vår. Vi er så spente, lurer sånn på hvordan hun ser ut og hvordan hun er :hjerte: Skal dra inn til byen (vi bor for tiden litt landlig) i helgen og feire 7 årsdag, som sikkert blir siste kjærestetur før baby. Gleder oss masse! Kommer helt sikkert til å handle babyting på lørdag, det vil ingen ende ta! 

Det er sant. Faktisk veldig ofte når keg har armen på magen så får jeg noe reale spark! 😍

Kjærestetur er gull 💖 kos dere masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville dere gjort?

Før jul fikk vi mail om at et barn i bhg hadde fått barnemark. Jeg får hekt panikk og gjorde alle hygienetiltak og har boktet avføringen til frøkna mi som en hauk. Kan ikke se antydning og tror virkelig ikke vi har det i hus. I dag fikk i dag mail om at det trolig er resmitte på samme barn og barnehagen ønsker at alle ta behandling og foretar nye hygienetiltak. Jeg har gitt medisin forebyggende til mann og barn og gjort andre hygienetiltak i huset. Men er skeptisk til å ta behandling selv. Det står at gravide kan bruke vanequin. Men det står i pakningsvedlegget at d er lite forskning på om det er til fare for foster og damene på apoteket sa at se ville vurdert å drøye det om jeg ikke trodde vi hadde det i hus... hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som et skikkelig dilemma, Atemor😶 Men jeg tror jeg ville vært litt skeptisk selv, når de på apoteket sier du bør drøye... Da ville jeg kanskje ikke tatt det helt enda! Men er det da snakk om at du må begynne på kuren HVIS dere får det i hus? Isåfall går vi krysse fingrene for at marken holder seg unna :) 

Så nei, jeg ville ikke da tatt en unødvendig «risiko» for fosteret.. (Det går HELT sikkert fint, men jeg hadde nok drøyd til det var helt krise) Håper dere slipper unna ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, FrøkenKokos said:

Det hørtes ut som et skikkelig dilemma, Atemor😶 Men jeg tror jeg ville vært litt skeptisk selv, når de på apoteket sier du bør drøye... Da ville jeg kanskje ikke tatt det helt enda! Men er det da snakk om at du må begynne på kuren HVIS dere får det i hus? Isåfall går vi krysse fingrene for at marken holder seg unna :) 

Så nei, jeg ville ikke da tatt en unødvendig «risiko» for fosteret.. (Det går HELT sikkert fint, men jeg hadde nok drøyd til det var helt krise) Håper dere slipper unna ❤️❤️

Ugg ja. Snakket med jordmor nå. Hun sa at dersom jeg ikke trodde jeg hadde det. Ba meg fortsette med hygienetiltak og følge med. Så da tar jeg sjansen på det. Har forstått det som at d ikke er mulig å ta feil hvis du har det... usj.. får panikk av alle de ekle greiene som kommer i små "epidemier" lus, barnemark pg andre barnesykdommer. Ugg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atemor skrev:

Ugg ja. Snakket med jordmor nå. Hun sa at dersom jeg ikke trodde jeg hadde det. Ba meg fortsette med hygienetiltak og følge med. Så da tar jeg sjansen på det. Har forstått det som at d ikke er mulig å ta feil hvis du har det... usj.. får panikk av alle de ekle greiene som kommer i små "epidemier" lus, barnemark pg andre barnesykdommer. Ugg!

Ok, så bra! Bare å følge med, så ordner det seg nok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en rar følelse på jobb i dag. Begynte å kaldsvette og ble svimmel. Så ble jeg så stresset mtp kynnerne, fortsatt litt farget utflod (sorry detaljene) og endret bevegelsesmønster. Så jeg ringte føden. Fikk komme på kontroll. Tok både sparketest, urinprøve og fikk UL. Alt var i skjønneste orden med lillebror. Utrolig deilig å få denne sjekken! Nå kan jeg legge bort all uro rundt fargen på utflod, kynnere og endret bevegelsesmønster! Føler meg 10 kilo lettere 💖 Jeg er så takknemlig for det gode helsevesenet vi har 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. januar 2018 den 22.06, Atemor skrev:

Hva ville dere gjort?

Før jul fikk vi mail om at et barn i bhg hadde fått barnemark. Jeg får hekt panikk og gjorde alle hygienetiltak og har boktet avføringen til frøkna mi som en hauk. Kan ikke se antydning og tror virkelig ikke vi har det i hus. I dag fikk i dag mail om at det trolig er resmitte på samme barn og barnehagen ønsker at alle ta behandling og foretar nye hygienetiltak. Jeg har gitt medisin forebyggende til mann og barn og gjort andre hygienetiltak i huset. Men er skeptisk til å ta behandling selv. Det står at gravide kan bruke vanequin. Men det står i pakningsvedlegget at d er lite forskning på om det er til fare for foster og damene på apoteket sa at se ville vurdert å drøye det om jeg ikke trodde vi hadde det i hus... hva ville dere gjort?

Som barnehagepedagog så synes jeg det er litt rart at alle må ta kur. Man skal etter det jeg har forstått bare ta kurer (for ulike ting) bare når man må. 

Følg med som flere, og medisinsk personell sier. 

Med mange barn samlet kommer det til å være epidemier av noro, lus, hånd fot munn, vannkopper og lignende. Men det går over ;) bare foreldre holder barna hjemme til de er helt friske/symptomfrie! (Dette er da et lite problem ;) )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Nordpolen said:

Som barnehagepedagog så synes jeg det er litt rart at alle må ta kur. Man skal etter det jeg har forstått bare ta kurer (for ulike ting) bare når man må. 

Følg med som flere, og medisinsk personell sier. 

Med mange barn samlet kommer det til å være epidemier av noro, lus, hånd fot munn, vannkopper og lignende. Men det går over ;) bare foreldre holder barna hjemme til de er helt friske/symptomfrie! (Dette er da et lite problem ;) )

 

Vi er flere som har reagert på det...men nå har bhg tatt det veldig på alvor og bhg er så godt som sanert. Jeg er overbevist om at vi ikke har det i hus og familien med smitte er en ordentlig familie så jeg tror at det er litt overreagering her. Men men.. jeg vil absolutt ikke ha dette i hus. Så tar gjerne mine forhåndsregler 🙈

I morgen skal jeg ta glukosebelastning 🙈 jeg må ta det fordi jeg har BMI på 27. Men fastlegen syns det er noe tull at jeg skal ta det. Så det er vare fordi det er en kryss i en rutine. Tok den i forrige svangerskap med superfint resultat. Ble sååå dårlig av den sukkerlaken!  Så jeg gruer meg. Ugg 🙈

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atemor skrev:

Vi er flere som har reagert på det...men nå har bhg tatt det veldig på alvor og bhg er så godt som sanert. Jeg er overbevist om at vi ikke har det i hus og familien med smitte er en ordentlig familie så jeg tror at det er litt overreagering her. Men men.. jeg vil absolutt ikke ha dette i hus. Så tar gjerne mine forhåndsregler 🙈

I morgen skal jeg ta glukosebelastning 🙈 jeg må ta det fordi jeg har BMI på 27. Men fastlegen syns det er noe tull at jeg skal ta det. Så det er vare fordi det er en kryss i en rutine. Tok den i forrige svangerskap med superfint resultat. Ble sååå dårlig av den sukkerlaken!  Så jeg gruer meg. Ugg 🙈

 

 

Jeg tok den forrige uke, som førstegangsfødende over 25. 

Hadde gruet meg til laken, kollega som hadd kastet opp. Men det smakte dritsterk saft. Men va litt ubehagelig allikevel. Drømte om å kunne drikke vann etterpå! 

Under 12 uker igjen her nå! Mine 14 søte små på jobb er veldig ivrige med gravidprat (1-3 år), hvorpå den ene lurte på om jeg hadde kjøpt vogn. Det har jeg jo ikke, men ser at det kanskje er påtide snart! 

Er litt frem og tilbake om jeg skal sjekke om jeg kan jobbe gradert. Småbarnsavdeling er ikke superpraktisk akkurat nå. Sliten, tungt å bøye, og blir mange løft iløpet av en dag. Jeg er aldri borte fra jobb, så det å faktisk "sykemelde" meg når jeg ikke er syk blir spesielt for meg. Skulle ønske det kunne hete noe annet for gravide. Helst en variant av aktiv sykemelding! 

Nok tanker fra meg! Håper alle har det fint

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nordpolen skrev:

Jeg tok den forrige uke, som førstegangsfødende over 25. 

Hadde gruet meg til laken, kollega som hadd kastet opp. Men det smakte dritsterk saft. Men va litt ubehagelig allikevel. Drømte om å kunne drikke vann etterpå! 

Under 12 uker igjen her nå! Mine 14 søte små på jobb er veldig ivrige med gravidprat (1-3 år), hvorpå den ene lurte på om jeg hadde kjøpt vogn. Det har jeg jo ikke, men ser at det kanskje er påtide snart! 

Er litt frem og tilbake om jeg skal sjekke om jeg kan jobbe gradert. Småbarnsavdeling er ikke superpraktisk akkurat nå. Sliten, tungt å bøye, og blir mange løft iløpet av en dag. Jeg er aldri borte fra jobb, så det å faktisk "sykemelde" meg når jeg ikke er syk blir spesielt for meg. Skulle ønske det kunne hete noe annet for gravide. Helst en variant av aktiv sykemelding! 

Nok tanker fra meg! Håper alle har det fint

 

 

Vi kjøpte vogn for noen uker siden og trodde vi hadde sååå god tid. Hun i butikken var derimot av en annen oppfatning 🙈 Noen butikker/merker har leveringstid på barnevognene, så jeg ville kanskje ha begynt og sett litt på det 🙄

Skjønner veldig godt tankene dine rundt sykmelding. Jeg er heller aldri borte fra jobb, men har nå fått redusert, da det blir for tungt å stå i 100% jobb. Det satt langt inne (!), men kjenner nå at det er riktig. Ser for meg at jeg da skal klare å jobbe redusert fram til permisjon, i stede for at jeg forsvinner helt mye tidligere. Og husk at man skal ha litt overskudd når babyen kommer også! 😊

Endret av Tusenfryd84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere litt det at dere klarer å ta alt så veldig med ro.. Jeg stresser som fy! Vogn, bilstol, sprinkelseng, bedsidecrib, klær, babygym, stellebord, bæresele etc etc ble kjøpt inn for leeenge siden! Typ november😂 Nå stresser jeg med å fylle stellebordet med alt som trengs.. Og gjør innkjøpene til fødebagen🙈 

Muligens litt fordi jeg føler jeg må ha alt på stell i god tid, slik at jeg kan slappe av og forberede meg mentalt på fødsel!! Gruer meg så enormt.... Men er jo rimelig sikker på at premien gjør alt verdt det❤️❤️🙋🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Misunner dere litt det at dere klarer å ta alt så veldig med ro.. Jeg stresser som fy! Vogn, bilstol, sprinkelseng, bedsidecrib, klær, babygym, stellebord, bæresele etc etc ble kjøpt inn for leeenge siden! Typ november😂 Nå stresser jeg med å fylle stellebordet med alt som trengs.. Og gjør innkjøpene til fødebagen🙈 

Ja, jeg tar det egentlig ganske med ro 🙏

Er så heldig og får arve en del klær etter et søskenbarn som akkurat har blitt 1år, så skal se på det før vi eventuelt supplerer med noe nytt i de minste størrelsene av klær. Har kjøpt litt nytt da, klarte ikke å dy meg helt 😉 Ellers så er jeg veldig god på lister, så jeg følger bare de og kommer i mål. Skal på en runde i morgen og skaffe alt av stelleutstyr osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...