Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg mener forøvrig at en kontroll for mye et bedre enn en for lite. Man blir alltid møtt med respekt 💖

Enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere! :blomst:

Hvilken vognpose skal dere ha? Vi får jo på våren og kommer til å bli varmere relativt fort.. Trenger litt ideer :)

Ang. liv i magen så snakket jeg med jordmor denne uken  på kontrollen, fordi jeg syns det er så mange som sier at det er vondt når babyen sparker. Her er det mer sånne må dult og vridninger, samt at det av og til er litt kraft i dem. Men aldri vondt, syns kanskje det er mange som overdriver veldig når det kommer til "spark" og "boksing", man blir fort unødvendig bekymret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lissygloss skrev:

Hei dere! :blomst:

Hvilken vognpose skal dere ha? Vi får jo på våren og kommer til å bli varmere relativt fort.. Trenger litt ideer :)

Ang. liv i magen så snakket jeg med jordmor denne uken  på kontrollen, fordi jeg syns det er så mange som sier at det er vondt når babyen sparker. Her er det mer sånne må dult og vridninger, samt at det av og til er litt kraft i dem. Men aldri vondt, syns kanskje det er mange som overdriver veldig når det kommer til "spark" og "boksing", man blir fort unødvendig bekymret. 

Vi har ikke vognpose, brukte dyne med førstemann og som liggeunderlag brukte vi soveskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lissygloss skrev:

Hei dere! :blomst:

Hvilken vognpose skal dere ha? Vi får jo på våren og kommer til å bli varmere relativt fort.. Trenger litt ideer :)

Ang. liv i magen så snakket jeg med jordmor denne uken  på kontrollen, fordi jeg syns det er så mange som sier at det er vondt når babyen sparker. Her er det mer sånne må dult og vridninger, samt at det av og til er litt kraft i dem. Men aldri vondt, syns kanskje det er mange som overdriver veldig når det kommer til "spark" og "boksing", man blir fort unødvendig bekymret. 

Hei🙋🏼 Jeg skal få barnets oldemor til å sy bilstol-/vognpose! Som da vil passe perfekt for vår/sommer/høst. Ellers vil vi bruke dyne og lammeskinn 😊

Ift bevegelser i magen, gjør det ikke vondt her heller.. Noen dager lite liv, andre dager helt kaos 😅 Men aldri smerter pga det! Kan skvette litt innimellom, men det er jo bare artig ❤️ Håper du klarer å slappe av, og tenke at alt er fint inni der 🍼😘🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min forrige var det ikke vondt i det hele tatt! Da var det en liten jente. Nå tror jeg det er en aktiv og sterk liten gutt inni her. Men det er mest rare vridninger og dult her også. Men kommer av og til noen skikkelig byks som treffer på rare steder som er litt ubehagelig 🤣😂

Jeg har en voksi dubpose fra forrige som jeg bruker. Så blir d nok tepper/dyner når d blir varmere:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at "vridninger" er vanlige bevegelser nå. Vi er da 5 på jobb som er gravid sånn ca. likt. Og det er mange like trekk her. 

Det er mindre "spark", men det er mer liv på en måte. Kjenner det oftere enn de tilfeldige sparkene. 

I natt hadde jeg derimot en sabla krampe i leggen. Som tidligere fotballspiller må jeg si at denne krampen virkelig tok godt for seg! I halvsøvne prøve jeg å strekke ut en fot som egentlig ikke hadde lyst. Jeg mistenker at dansingen på Bob Hund i går hadde litt av skylda ;)

Nå er det ikke mange uker til permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer til å bruke en saueskinnspose om det er kaldt, lammeskinn og dyne når det blir varmere.

Sparkene er ikke direkte vonde, men kan definitivt være ubehagelige for meg. Hun dytter noe voldsomt og holder stillingen ei stund, slik at det er ikke bare et dult, men en kul som er der ei stund. Men fostre oppfører seg jo ulikt, mødrene har ulik polstring og smerteterskel og da kjennes det ulikt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! Lameskinn og dyne høres supert ut :) Har kjøpt en vognpose som hører til Bugaboo, for her kan vår/sommer vente litt på seg :P 

Og HVORFOR er det ingen som har nevnt hvor vondt det er å ta symfyse-fundus mål? Haha! Det var jo så ubehagelig, klemte ned på samme sted mange ganger for å få rett avlesing :bond::laugh: Alt jeg tenkte var SLUTT! hehe, jeg som er så forsiktig ellers, syns det var rart at de skulle klemme så hardt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lissygloss skrev:

Takk for alle innspill! Lameskinn og dyne høres supert ut :) Har kjøpt en vognpose som hører til Bugaboo, for her kan vår/sommer vente litt på seg :P 

Og HVORFOR er det ingen som har nevnt hvor vondt det er å ta symfyse-fundus mål? Haha! Det var jo så ubehagelig, klemte ned på samme sted mange ganger for å få rett avlesing :bond::laugh: Alt jeg tenkte var SLUTT! hehe, jeg som er så forsiktig ellers, syns det var rart at de skulle klemme så hardt. 

Vet du hva, jeg synes alt jordmødre gjør er vondt og ubehagelig. Synes de tar så hardt i. Gruer meg til fødselen for da tror jeg ikke de sparer på kruttet. Jeg tror også de klemmer hardt på magen etter at ingen er født, for å få ut morkaken.. mine venninner har sagt at jm er hardhendte, og det tror jeg de har rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Atemor skrev:

Fniiis 💖 det positive med det er at man forstår at bebisen tåler relativt mye inni der 💖

 

Ja, det er sant :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt. Jeg er såå sulten. Heeele tiden! Sulten og kvalm. Akkurat som i starten, men på en annen måte! 

Flere som er sulten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Atemor skrev:

Herreminhatt. Jeg er såå sulten. Heeele tiden! Sulten og kvalm. Akkurat som i starten, men på en annen måte! 

Flere som er sulten?

 

Haha jaaaaa! Sa det til mamma i stad, da jeg var og spiste middag hos henne. Kunne sikkert spist 3 porsjoner til! Føler det som et endeløst sug 😭😅 Kan jo ikke spise hele hele tiden liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.2.2018 den 15.27, Atemor skrev:

Fniiis 💖 det positive med det er at man forstår at bebisen tåler relativt mye inni der 💖

 

Å ja jeg håper at bebisen tåler mye for i dag har jeg ikke gjort annet enn å kaste opp 😰 Tror jeg har fått omgangssyke. I tillegg er magen vond og jeg har frysninger. 😥 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Å ja jeg håper at bebisen tåler mye for i dag har jeg ikke gjort annet enn å kaste opp 😰 Tror jeg har fått omgangssyke. I tillegg er magen vond og jeg har frysninger. 😥 

Uffda! Høres ikke bra ut. Har du vondt i magen der bebi ligger? 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mandys skrev:

Uffda! Høres ikke bra ut. Har du vondt i magen der bebi ligger? 😟

Ligger i sengen og har heldigvis ingen smerter nå. Får i perioder smerter over navlen, føles som den ligger dypt inne, men ikke der bebisen er. Føles som om tarmene vrir seg. Det kommer som en bølge og så gir det seg. Helt lik den smerte jeg fikk da jeg hadde omgangssyke som ikke- gravid. 

Er det ikke det ene, så er det det andre 😩 

Bare to mnd til.... 👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Ligger i sengen og har heldigvis ingen smerter nå. Får i perioder smerter over navlen, føles som den ligger dypt inne, men ikke der bebisen er. Føles som om tarmene vrir seg. Det kommer som en bølge og så gir det seg. Helt lik den smerte jeg fikk da jeg hadde omgangssyke som ikke- gravid. 

Er det ikke det ene, så er det det andre 😩 

Bare to mnd til.... 👶

Uff ja! Alt er jo flyttet på 😏 så smertene må vel flytte seg litt de og! Ikke lenge igjen nå nei ❤️ Håper du føler deg bedre fort, masse god bedring til deg! Bebi har det nok veldig fint og trygt der inni magen til mamma'n sin. Så ikke bekymre deg 👶🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mandys skrev:

Uff ja! Alt er jo flyttet på 😏 så smertene må vel flytte seg litt de og! Ikke lenge igjen nå nei ❤️ Håper du føler deg bedre fort, masse god bedring til deg! Bebi har det nok veldig fint og trygt der inni magen til mamma'n sin. Så ikke bekymre deg 👶🏼❤️

Takk for gode ord ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neeei..omgangssyke :kvalm: staaakar deg ! Ta vare på deg selv. Prøv å få i deg litt farris med eplejuice. Da får du både salter og sukker! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Mandys said:

Haha jaaaaa! Sa det til mamma i stad, da jeg var og spiste middag hos henne. Kunne sikkert spist 3 porsjoner til! Føler det som et endeløst sug 😭😅 Kan jo ikke spise hele hele tiden liksom!

Haha... samme her. Spiser middag og etter 1 time er jeg sulten igjen 🙈 prøver å spise sunt. Men det blir en del sukker også. Et beger yoghurt hver dag og litt sjokolade  (nesten hver dag)... heldigvis bare gått opp 9 kilo. Men det er enda et par måneder igjen. Så bør vel skjerpe meg. Trenger ikke gå opp 10 kilo på to måneder 🤣😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atemor skrev:

Haha... samme her. Spiser middag og etter 1 time er jeg sulten igjen 🙈 prøver å spise sunt. Men det blir en del sukker også. Et beger yoghurt hver dag og litt sjokolade  (nesten hver dag)... heldigvis bare gått opp 9 kilo. Men det er enda et par måneder igjen. Så bør vel skjerpe meg. Trenger ikke gå opp 10 kilo på to måneder 🤣😂🤣

Oi.. Tror jeg har gått opp 13 kg allerede jeg🙈 Sjokkis, pomfri & smågodt❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, FrøkenKokos said:

Oi.. Tror jeg har gått opp 13 kg allerede jeg🙈 Sjokkis, pomfri & smågodt❤️❤️

Smågodt er normalt min svakhhet. Men i dette svangerdkapet har smågodt smakt rart. Men d har til gjengjeld vært veldig godt med kvikk lunch🙈🤔💖🤰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17kg opp her, og det stopper ikke. Jeg spiser ganske normalt, men spiste mye i begynnelsen for å holde kvalmen unna og det blir en del småspising. Gikk opp over 20kg med de andre også, det føles helt absurd å legge på seg 1/3 av startvekta på ni mnd! 

Heldigvis går det over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 kg opp her, and still counting! Var ikke helt på mitt beste på start, så om jeg skal "tilbake til formen" så har jeg 20 kg ekstra ca. Jaja, det bryr ikke meg, har masse tid etterpå til dette :) Trente som vanlig under første graviditet, men endte med MA oppdaget i uke 11, så denne gangen har jeg tatt det heeeeeelt med ro. Spist alt jeg vil. Bruker å spise relativt sunt til vanlig, så nå utnytter jeg å ta med en sjokolade på hverdager :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vektoppgang er jo helt vanlig.  Men jeg som er tung (mye muskler) i utgangspunktet syns det er vondt når nåla bikker opp mot veeldig høy. Daskjer d noe i hodet som j ikke setter helt pris på! Nok om det..

MEN..

Det som er deilig er at vi føder på våren!gleder meg til trilleturer i vår og sommersola 💖💖 mitt forrige er et oktoberbarn. Så jeg ser veldig frem til denne våren 💖

Drømmer om å kunne jogge med vogna ut på sommeren 😍💪💃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...