Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Har dere en spesiell veske til vogna (bleiebag) eller bare en sekk/tilfeldig veske? Hva er praktisk å se etter? En med flere rom eller en med ett stort? Stresser litt med bil og vogn, det er kritisk å få klart i feb/mars føler jeg. 

Skal også straks sy på baby nest som jeg har kjøpt inn til, da jeg regner med magen blir i veien snart for symaskina :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Lissygloss skrev:

Har dere en spesiell veske til vogna (bleiebag) eller bare en sekk/tilfeldig veske? Hva er praktisk å se etter? En med flere rom eller en med ett stort? Stresser litt med bil og vogn, det er kritisk å få klart i feb/mars føler jeg. 

Skal også straks sy på baby nest som jeg har kjøpt inn til, da jeg regner med magen blir i veien snart for symaskina :tongue:

Vi kjøpte bare en veske på nett vi, egentlig. Så skal vi kjøpe oss en sånn matte å ha i den. :nigo: Tror nok at jeg tar ting veldig med ro haha. Stresser ikke med noen ting. Har også sagt til mannen at jeg vil vente med noen til til frøkna kommer, så jeg kan se hva som passer oss. Det gjelder blant annet stellebord og lenestol. Kanskje jeg bør stresse litt mer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket med litt butikker, og det er ikke så lang ventetid på vognen jeg skal ha :) men skal gjøre det snart. 

Det er vel det og bilstol som står igjen. 

Mine venner følte jeg handlet for mange av tingene jeg trenger, så jeg har fått kjøpestopp. Mistenker en liten sammensvergelse av positiv art:) 

Er ganske rolig egentlig, kjenner at jeg får sommerfugler i magen når jeg tenker på at jeg snart får en liten kropp inn i livet mitt! 

jeg har fikset ting i litt rar rekkefølge. Toalettmappen til føden har vært klar lenge, barnehagestartdato vet jeg, også planlegger jeg hvordan gaver hun skal få ønske seg i bursdagsgaver, Hehe. 

Men nå når jeg har kjøpestopp, så er det ganske lite unødvendige kjøpt. Har arvet endel klær, og tatt til meg av babybokser. Så mye er på plass allerede 

med tanke på sykemelding så sitter det veldig langt inne. Men nå har foreldrene begynt å spørre om jeg virkelig skal jobbe 100%. Det er en veldig fysisk jobb, og det er vel det som gjør meg sliten(og at en liten frøken bruker urinblæra mi som hoppepute, og danser rundt på natten! Hun forbereder kroppen min som bare det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Lissygloss said:

Har dere en spesiell veske til vogna (bleiebag) eller bare en sekk/tilfeldig veske? Hva er praktisk å se etter? En med flere rom eller en med ett stort? Stresser litt med bil og vogn, det er kritisk å få klart i feb/mars føler jeg. 

Skal også straks sy på baby nest som jeg har kjøpt inn til, da jeg regner med magen blir i veien snart for symaskina :tongue:

Jeg kjøpte ny stellebag nå. Jeg syns det er praktisk med et stort rom og flere små.  Greit å tenke på at d skal være plass til en del oppi der. Alt basert på om ammingen går greit selvfølgelig. Men jeg måtte tidlig begynne med flaske. Og da ble det fort fult i baggen. 

Jeg tar d også veldig rolig. Men har jo buggabooen fra storesøster. Kjøpte bare nytt trekk slik at d er noe forskjell:-)

Bilsetet er også i boks. Ellers er d en liten jobb som gjenstår mtp seng, stellekommode, kommode/skap til lillebror og ikke minst klær...

Nå er det straks februar. Det er under 2 mnd til permisjon dere 💖

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi alt fra førstemann, vogn, bilstol, stellebord, seng, klær mm brukes på nytt igjen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Her har vi alt fra førstemann, vogn, bilstol, stellebord, seng, klær mm brukes på nytt igjen. 😊

Veldig greit det da! 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var legen min litt raskt ute med å si at glukosetesten min var fin. 

Fikk svar i dag, og jeg ligger på minimumsgrensen for svangerskapsdiabetes. 

Det betyr at fødeplassen min på Abc ryker. 

Jeg surna skikkelig da jeg leste brevet!! Så nå er jeg sur, og taffat. Hadde gledet meg veldig til å fø på abc, og ikke minst få oppfølging derfra. 

Nå jeg skulle hatt en partner til å kjefte på, og få støtte av! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Nordpolen said:

Da var legen min litt raskt ute med å si at glukosetesten min var fin. 

Fikk svar i dag, og jeg ligger på minimumsgrensen for svangerskapsdiabetes. 

Det betyr at fødeplassen min på Abc ryker. 

Jeg surna skikkelig da jeg leste brevet!! Så nå er jeg sur, og taffat. Hadde gledet meg veldig til å fø på abc, og ikke minst få oppfølging derfra. 

Nå jeg skulle hatt en partner til å kjefte på, og få støtte av! 

Så kjedelig 💔

Lan d kostholdreguleres eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Atemor skrev:

Så kjedelig 💔

Lan d kostholdreguleres eller?

 

Vet ikke. Regner med det når det er såpass "lavt". 

Skal ringe og få time med fastlege. 

Blir sikkert bra å føde på vanlig føden altså, men hadde gledet meg veldig til abc. Bare det at man kan føde i vann. Tror det hadde vært veldig bra for meg med tanke på stive hofteledd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Nordpolen said:

Vet ikke. Regner med det når det er såpass "lavt". 

Skal ringe og få time med fastlege. 

Blir sikkert bra å føde på vanlig føden altså, men hadde gledet meg veldig til abc. Bare det at man kan føde i vann. Tror det hadde vært veldig bra for meg med tanke på stive hofteledd 

Ser den! Det tror jeg på at oppleves som en ordentlig nedtur!

Hva viste blodprøven da vs etter kontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Atemor skrev:

Ser den! Det tror jeg på at oppleves som en ordentlig nedtur!

Hva viste blodprøven da vs etter kontrollen?

9 etter to timer. Hvis den hadde vært 8,9, så hadde det vært innafor! Så skulle nesten ønske det var høyere! Noe dritt at det er akkurat på grensa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Nordpolen said:

9 etter to timer. Hvis den hadde vært 8,9, så hadde det vært innafor! Så skulle nesten ønske det var høyere! Noe dritt at det er akkurat på grensa. 

Æsj! Ja ja... ikke noe å gjøre med nå 💔 jeg fikk 5,4 etter 2 timer. Krysser fingrene for at d er langt innafor. Men jeg er mest bekymret for selve spisingen 🙈😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nordpolen skrev:

Da var legen min litt raskt ute med å si at glukosetesten min var fin. 

Fikk svar i dag, og jeg ligger på minimumsgrensen for svangerskapsdiabetes. 

Det betyr at fødeplassen min på Abc ryker. 

Jeg surna skikkelig da jeg leste brevet!! Så nå er jeg sur, og taffat. Hadde gledet meg veldig til å fø på abc, og ikke minst få oppfølging derfra. 

Nå jeg skulle hatt en partner til å kjefte på, og få støtte av! 

Å nei det var kjedelig 😞 

Skjønner godt at du er sur. Jeg skulle også føde på abc med førstemann men fikk komplikasjoner så ble ingenting av. Ikke alt man kan planlegge her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Å nei det var kjedelig 😞 

Skjønner godt at du er sur. Jeg skulle også føde på abc med førstemann men fikk komplikasjoner så ble ingenting av. Ikke alt man kan planlegge her i verden.

Nei er ikke det. Men da jeg er alene og skal føde alene så hadde det vært gull å få føde der man har blitt fulgt opp. Nå føler jeg at jeg kommer til å bli kastet til noen randoms som ikke aner hvem jeg er.  Og det er veldig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er skuffet, nordpolen. Men nå får du idet minste tid til å forberede deg på plan b, istedenfor å bli avvist rett før fødselen. Har de ikke badekar på den vanlige fødeavdelingen? 

 

Jeg går også og fabler om en sykemelding, selv om det sitter langt inne. Men jeg tror nok jm hadde rett når hun sa jeg neppe kom til å jobbe fullt helt ut. Nå er jeg bare på jobb og hjemme for å kjefte på mann og barn og føle meg sliten. Ungen i magen vet jeg ikke hvordan jeg skal ta hensyn til, stakkars. Eller egen helse, men det er jo ikke én kritisk ting som feiler meg, det er bare summen av alle småplager som begynner å bli nok. Tenk om jeg hadde tid til å gå en tur en dag!? Eller sove uten å bli forstyrret?? Det høres vidunderlig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, MilleMarmelade said:

Skjønner at du er skuffet, nordpolen. Men nå får du idet minste tid til å forberede deg på plan b, istedenfor å bli avvist rett før fødselen. Har de ikke badekar på den vanlige fødeavdelingen? 

 

Jeg går også og fabler om en sykemelding, selv om det sitter langt inne. Men jeg tror nok jm hadde rett når hun sa jeg neppe kom til å jobbe fullt helt ut. Nå er jeg bare på jobb og hjemme for å kjefte på mann og barn og føle meg sliten. Ungen i magen vet jeg ikke hvordan jeg skal ta hensyn til, stakkars. Eller egen helse, men det er jo ikke én kritisk ting som feiler meg, det er bare summen av alle småplager som begynner å bli nok. Tenk om jeg hadde tid til å gå en tur en dag!? Eller sove uten å bli forstyrret?? Det høres vidunderlig ut...

Jeg jobber 70 % . Er veldig plaget med kynnere når jeg stresser fysisk eller psykisk. Ellers ingen planer her heller. Jeg fikk et nytt liv etter jeg gikk ned til 70 %. Tid på morgenen med frøkna uten stress. Tid til tur eller powernap før henting i bhg. I tillegg presterer jeg bedre og mer effektivt når j er på jobb! Det gjør sååå mye.

Legen på jobben min sier "er det en gang i livet jeg syns at kvinner skal få vøre sykemeldt av ymse plager / slitenhet ol så er d når de bringer frem et nytt liv. Det bidrar til samfunnet" 😂✌ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok nokså sta, kanskje litt for sta for mitt eget beste. Men i dag gikk jeg hjem 1,5 time før jeg skulle! Var så sliten på jobb, og flere av de 14 små hadde ikke helt dagen. 

Så nå skal jeg slappe helt av noen timer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg! Er det flere enn meg som føler seg stinne om dagen. Jeg tror lillebror vokser noe voldsomt. Sparkene er supersterke og faktisk litt vonde av og til. Hele magen bokstaveligtalt bobler og rister til tider. Jeg er kjempeplaget med halsbrann i disse dager og er småkvalm og det "brenner" i puppa..kanskje det er melkeproduksjonen som er på vei??

Leste i preggoappen at dette var veldig vanlige symptomer rundt disse ukene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, MilleMarmelade said:

Føler meg stadig mer stappa, orker mindre måltider og er tidvis småkvalm. Og ungen er voldelig! 

Haha.. voldelig💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også veldig stinn! Og så har jeg tidvis fryktelig mye vann i kroppen. Hovne føtter og fingre, og på morgenen også hovent ansikt. Ser ikke uuut! 🙈

Ellers er gutten i magen her ganske bedagelig av seg, tror jeg. Kjenner han flere ganger om dagen, men ingen vonde spark. En avslappet liten type 😉💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tusenfryd84 skrev:

Jeg føler meg også veldig stinn! Og så har jeg tidvis fryktelig mye vann i kroppen. Hovne føtter og fingre, og på morgenen også hovent ansikt. Ser ikke uuut! 🙈

Ellers er gutten i magen her ganske bedagelig av seg, tror jeg. Kjenner han flere ganger om dagen, men ingen vonde spark. En avslappet liten type 😉💙

Samme her! Min var sykt aktiv frem til sånn uke 22 eller noe, og så har det blitt mye mer bedagelig. Ingen harde spark 😅 men mye liv likevel da. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mandys skrev:

Samme her! Min var sykt aktiv frem til sånn uke 22 eller noe, og så har det blitt mye mer bedagelig. Ingen harde spark 😅 men mye liv likevel da. ❤️

Jeg har det på samme måte. Blir litt bekymret for at min ikke sparker mer eller hardere men kun vrir seg og er liksom så rolig. Tok en tur til jm pga dette men alt så heldigvis helt fint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Jeg har det på samme måte. Blir litt bekymret for at min ikke sparker mer eller hardere men kun vrir seg og er liksom så rolig. Tok en tur til jm pga dette men alt så heldigvis helt fint ut.

Jeg har også bekymret meg for dette, men jeg kjenner han jo, så har ikke ringt om det enda. Jeg skal på ul om en ukes tid, så jeg skal nevne det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora og legen sa til meg at bevegelsesmønsteret endrer seg jo trangere det blir. Og bebisen sover også i magen. Det viktige var at man kjente liv jevnlig og at man fikk respons når man la seg ned, spiste sukker/frukt etc, drakk noe kaldt. 

Jeg mener forøvrig at en kontroll for mye et bedre enn en for lite. Man blir alltid møtt med respekt 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...