Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Noen som sliter med hemoroider? Noen med råd/tips diverse kjerringråd som kan hjelpe?

Uff, synes dette er pinlig å snakke om men må få det ut. Ble idag oppmerksom på at jeg har fått hemoroide og skjønner virkelig ikke hvorfor jeg har fått den. Jeg spiser svisker, sviskeyoghurt, og/eller linfrø hver dag, drikker masse vann, er aktiv og har null problem med å få tømt meg hver dag. Men likevel har jeg fått hemoroide 😭 i tillegg er den vond. Vanskelig å konsentrere seg på jobben da det er ubehagelig å sitte på kontorstolen. En kollega spurte meg i dag om alt er ok. Jeg svarte ja hvordan det? Da sa kollegaen at jeg så litt bekymret ut og som om jeg hadde vondt et sted.. "ja i rompa" hadde jeg lyst til å si. Sa selvfølgelig ingenting. Dette er ikke akkurat noe man snakker om på jobben min... Den vil vel forsvinne etter hvert? Eller kan jeg forvente å få flere??

Åh! Vet du hva, jeg også har det 🙄 Det er fryktelig ubehagelig til tider og i tillegg klør det, når rifter gror. Det er ikke bare hard mage som fører til hemoroider, det er visstnok noe med økt blodvolum å gjøre også. Så da sprekker blodkarene raskere eller noe? 🤔 Hør med lege/jordmor hvilke kremer du bør bruke. De lindrer veldig! Og nå skal jeg være litt direkte: dytt den inn i rompa 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 hours ago, Stoort ønske om en til... said:

Noen som sliter med hemoroider? Noen med råd/tips diverse kjerringråd som kan hjelpe?

Uff, synes dette er pinlig å snakke om men må få det ut. Ble idag oppmerksom på at jeg har fått hemoroide og skjønner virkelig ikke hvorfor jeg har fått den. Jeg spiser svisker, sviskeyoghurt, og/eller linfrø hver dag, drikker masse vann, er aktiv og har null problem med å få tømt meg hver dag. Men likevel har jeg fått hemoroide 😭 i tillegg er den vond. Vanskelig å konsentrere seg på jobben da det er ubehagelig å sitte på kontorstolen. En kollega spurte meg i dag om alt er ok. Jeg svarte ja hvordan det? Da sa kollegaen at jeg så litt bekymret ut og som om jeg hadde vondt et sted.. "ja i rompa" hadde jeg lyst til å si. Sa selvfølgelig ingenting. Dette er ikke akkurat noe man snakker om på jobben min... Den vil vel forsvinne etter hvert? Eller kan jeg forvente å få flere??

Jeg brukte en salve i forrige svangerskap. En salve som man også spruta inn i rumpa. Hjalp veldig. Tror den het noe med K. Den var for gravide. Hvis du er veldig plaget så vil jeg anbefale deg det. Jeg er BANK i bordet ikke så plaget denne gangen!

Det er helt pyton! Føler med deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, FrøkenKokos said:

3.trimester i dag - herre så fort tiden flyr!!! 🌸 Ikke lenge til vi får hilse på de små miraklene i magen!! Gleder meg 😍

I know!!!! Jeg er så spent  så spent 💖💖💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter. Skal prøve salve og snakke med jordmor. Kjipe plager man får i svangerskapet 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Jeg venter på telefon fra jordmor. Ringte føden i går fordi jeg fikk litt brun utflod. Ikke mye. Kun på  et toalettbesøk. Alt har vært normalt etter d og d er masse liv. Ingen vondter. Men jeg har masse kynnere og murringer. Lurer på om jeg burde fått en sjekk.. det er altfor tidlig at noe skal skje nå. Har i grunnen ingen følelse på at noe er galt. Men det er ekkelt når ting ikke er som normalt. 

Blæææ... ring jordmor. Riiing:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atemor skrev:

Usj. Jeg venter på telefon fra jordmor. Ringte føden i går fordi jeg fikk litt brun utflod. Ikke mye. Kun på  et toalettbesøk. Alt har vært normalt etter d og d er masse liv. Ingen vondter. Men jeg har masse kynnere og murringer. Lurer på om jeg burde fått en sjekk.. det er altfor tidlig at noe skal skje nå. Har i grunnen ingen følelse på at noe er galt. Men det er ekkelt når ting ikke er som normalt. 

Blæææ... ring jordmor. Riiing:-)

 

Selv om alt mest sannsynlig er i orden, er det jo greit å få luftet det med jordmor. Man bekymrer seg jo for så mangt.

Si ifra hvordan det går da! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Atemor skrev:

Usj. Jeg venter på telefon fra jordmor. Ringte føden i går fordi jeg fikk litt brun utflod. Ikke mye. Kun på  et toalettbesøk. Alt har vært normalt etter d og d er masse liv. Ingen vondter. Men jeg har masse kynnere og murringer. Lurer på om jeg burde fått en sjekk.. det er altfor tidlig at noe skal skje nå. Har i grunnen ingen følelse på at noe er galt. Men det er ekkelt når ting ikke er som normalt. 

Blæææ... ring jordmor. Riiing:-)

 

Det er mest sannsynlig ingenting <3 Men godt å få en sjekk! Lykke til, og hold oss oppdaterte om du vil. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Atemor skrev:

Usj. Jeg venter på telefon fra jordmor. Ringte føden i går fordi jeg fikk litt brun utflod. Ikke mye. Kun på  et toalettbesøk. Alt har vært normalt etter d og d er masse liv. Ingen vondter. Men jeg har masse kynnere og murringer. Lurer på om jeg burde fått en sjekk.. det er altfor tidlig at noe skal skje nå. Har i grunnen ingen følelse på at noe er galt. Men det er ekkelt når ting ikke er som normalt. 

Blæææ... ring jordmor. Riiing:-)

 

Håper alt går bra, og at du har fått positivt svar :) Håper de tar deg inn til en liten sjekk, så får du nok senket skuldrene litt<3
Lykke til:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tusenfryd84 said:

Selv om alt mest sannsynlig er i orden, er det jo greit å få luftet det med jordmor. Man bekymrer seg jo for så mangt.

Si ifra hvordan det går da! 🙄

💖

Blir jo så paranoid også. Det merker jo kroppen og bebis også.. ærre mulig... de har fortsatt ikke ringt. Venter på fastlegen nå. Svangerskapskontrollen som stengte tidlig i dag anbefalte meg å sjekke urinen just in case. Når den er sjekket ringer jeg tilbake til sykehuset. Finner ikke helt roen... men har samtidig ikke på følelsen av at noe er veldig galt. Men ja... dere skjønner:-)

 

Takk for støtten fininger 💜💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Atemor skrev:

💖

Blir jo så paranoid også. Det merker jo kroppen og bebis også.. ærre mulig... de har fortsatt ikke ringt. Venter på fastlegen nå. Svangerskapskontrollen som stengte tidlig i dag anbefalte meg å sjekke urinen just in case. Når den er sjekket ringer jeg tilbake til sykehuset. Finner ikke helt roen... men har samtidig ikke på følelsen av at noe er veldig galt. Men ja... dere skjønner:-)

 

Takk for støtten fininger 💜💖

Hvordan sjekker du urinen?! Bare se på fargen? Håper iallefall at alt er i skjønneste orden 🙌🏻🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, FrøkenKokos said:

Hvordan sjekker du urinen?! Bare se på fargen? Håper iallefall at alt er i skjønneste orden 🙌🏻🤗 

Ja. Han tar en urinprøve. Alt var fint med blodtrykk og urinen. Han ba meg slappe av så lenge det var liv som normalt,  allmennetilstanden er god og jeg ikke fikk mer utflod eller friskt blod. Han sa at barnet vokser veldig i denne perioden og da strekkes livmoren mye. Vanlog med små blødninger da. Får se om jeg klarer å roe meg med det eller om d blir en ny telefon til føden i kveld 🙈

Er jo masse liv og jeg har jo egentlig en god magefølelse... ruging altså🤔🙈💖

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Atemor skrev:

Ja. Han tar en urinprøve. Alt var fint med blodtrykk og urinen. Han ba meg slappe av så lenge det var liv som normalt,  allmennetilstanden er god og jeg ikke fikk mer utflod eller friskt blod. Han sa at barnet vokser veldig i denne perioden og da strekkes livmoren mye. Vanlog med små blødninger da. Får se om jeg klarer å roe meg med det eller om d blir en ny telefon til føden i kveld 🙈

Er jo masse liv og jeg har jo egentlig en god magefølelse... ruging altså🤔🙈💖

 

Åja, trodde de ba deg sjekke urinen hjemme🙊 Men så bra, da var det nok helt ufarlig!! Og skulle du gruble og uroe deg fælt, er de jo bare en telefonsamtale unna🌸  Ja, denne rugingen... Fikk akkurat vite om en bekjent av meg som mistet nå i uke 42! Helt forferdelig😶 Det ga meg en skikkelig støkk iallefall..... Så nå er jeg så uendelig takknemlig for hver eneste velting og hvert eneste spark jeg kjenner💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, FrøkenKokos said:

Åja, trodde de ba deg sjekke urinen hjemme🙊 Men så bra, da var det nok helt ufarlig!! Og skulle du gruble og uroe deg fælt, er de jo bare en telefonsamtale unna🌸  Ja, denne rugingen... Fikk akkurat vite om en bekjent av meg som mistet nå i uke 42! Helt forferdelig😶 Det ga meg en skikkelig støkk iallefall..... Så nå er jeg så uendelig takknemlig for hver eneste velting og hvert eneste spark jeg kjenner💜💜

Jeg også. Til tross for at rampen holder meg våken på natta 💖

Uff . Det er skrekken! Var det helt overraskende eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg også. Til tross for at rampen holder meg våken på natta 💖

Uff . Det er skrekken! Var det helt overraskende eller?

Helt overraskende ja! Overtidskontroll - alt bra. 2 dager senere, etter å ha kjent liv denne dagen, ikke mer liv.. 😶 Mer vet jeg ikke.. Men helt grusomt!! :( Har ikke ord.. 

Disse småtrolla får bare holde oss våkne, helt Ok!! ♥️♥️ Jeg vil ha masse liv og røre!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, FrøkenKokos said:

Helt overraskende ja! Overtidskontroll - alt bra. 2 dager senere, etter å ha kjent liv denne dagen, ikke mer liv.. 😶 Mer vet jeg ikke.. Men helt grusomt!! :( Har ikke ord.. 

Disse småtrolla får bare holde oss våkne, helt Ok!! ♥️♥️ Jeg vil ha masse liv og røre!!  

Fy flaten! Nei. Det kan vi IKKE tenke på! Nå skal vi nyte spenningen og satse på at dette går kjempefint. Jeg har ligget  på sofaen litt nå. Kynnerne slipper taket og bebisen danser 💖💖 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Atemor skrev:

Ja. Han tar en urinprøve. Alt var fint med blodtrykk og urinen. Han ba meg slappe av så lenge det var liv som normalt,  allmennetilstanden er god og jeg ikke fikk mer utflod eller friskt blod. Han sa at barnet vokser veldig i denne perioden og da strekkes livmoren mye. Vanlog med små blødninger da. Får se om jeg klarer å roe meg med det eller om d blir en ny telefon til føden i kveld 🙈

Er jo masse liv og jeg har jo egentlig en god magefølelse... ruging altså🤔🙈💖

 

Så bra at du fikk litt beroligende tilbakemeldinger fra legen din da! Senk skuldrene og kjenn på livet i magen ❤ Og slipper ikke uroen tar du en telefon. Bedre å ringe/sjekke en gang for mye enn for lite. Du er ikke den første.

Jeg krysser fingrene for at alt står bra til med smårollingene våre, og at april blir en herlig måned for oss! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atemor - Da regner jeg med at alt er velstand?♥️ At bebisen hopper og danser, og at det brunlige ikke var noe å bry seg om!! 

Har dere funnet navn til trolla i magen deres? 😍 

Ønsker dere en fantastisk helg🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Har dere funnet navn til trolla i magen deres? 😍 

Ønsker dere en fantastisk helg🤗

Vi står mellom 2 navn til vår jente, vi får vente å se hva som passer:) Gikk over til uke 26 i dag :strix:

God helg til deg og alle andre vordende mødre :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Atemor - Da regner jeg med at alt er velstand?♥️ At bebisen hopper og danser, og at det brunlige ikke var noe å bry seg om!! 

Har dere funnet navn til trolla i magen deres? 😍 

Ønsker dere en fantastisk helg🤗

Vi har bestemt navn på jenta vår ❤️ Så får vi se om det passer når hun kommer ut! 

Hva med deg? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mandys skrev:

Vi har bestemt navn på jenta vår ❤️ Så får vi se om det passer når hun kommer ut! 

Hva med deg? ☺️

Ja, vi har vel bestemt oss for hva hun skal hete😍🤗 Så håper inderlig at det passer når vi får møte henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, FrøkenKokos said:

Atemor - Da regner jeg med at alt er velstand?♥️ At bebisen hopper og danser, og at det brunlige ikke var noe å bry seg om!! 

Har dere funnet navn til trolla i magen deres? 😍 

Ønsker dere en fantastisk helg🤗

Hei 💖

Takk som spør! Alt er velstand. Ikke mer farge eller andre murringer. Masse liv og sprell 💖

Vi leter og leter etter navn. Faller ikke helt for noe navn enda🙈 du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Atemor skrev:

Hei 💖

Takk som spør! Alt er velstand. Ikke mer farge eller andre murringer. Masse liv og sprell 💖

Vi leter og leter etter navn. Faller ikke helt for noe navn enda🙈 du da?

Ååå, så fint å høre❤️ Er jo så deilig med alle disse bevegelsene! Syns selv jeg kjenner mindre, sparkene har gått mer over i «velting».. Aner ikke om dette er normalt; ikke tør jeg ringe føden mer heller🙈😅 Off, prøver å ikke tenke så mye!

Ja, vi ble vel enige om navn allerede før vi visste sikkert om det var ei lita frøken😘😅 Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre kanskje aktuelle navn.

FrøkenKokos: min er sånn også. Mer velting enn spark. Kan ha noen rolige perioder og da blir jeg helt panisk og tenker det verste. Det er nok helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo trangere inni der. Så veltingfølelse blir mer og mer vanlig tror jeg. Velting. Stanging og strekking. Det er morsomt å se på alienmagen fra utsiden jo trangere det blir 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...