Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan har første helg i advent vært for dere? 

Jeg har en del kynnere. Skal lite til før magen blir steinhard og jeg blir andpusten. Skal åpenbart ta d rolig.

Ellers har jeg koset meg i helgen. Bakt pepperkaker og hengt opp julestjerner! Nå ligger jeg rett ut på sofaen.  Lille spreller i magen og livet kjennes bra 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Atemor skrev:

Hvordan har første helg i advent vært for dere? 

Jeg har en del kynnere. Skal lite til før magen blir steinhard og jeg blir andpusten. Skal åpenbart ta d rolig.

Ellers har jeg koset meg i helgen. Bakt pepperkaker og hengt opp julestjerner! Nå ligger jeg rett ut på sofaen.  Lille spreller i magen og livet kjennes bra 💖

I helga har vi fartet litt rundt og handlet inn til nyhuset. I går (lørdag) kjente jeg meg veldig "tung" i kroppen, var sliten og tok lett til tårene, så formen var ikke på topp. Mye bedre i dag, så jeg har pyntet litt til advent og deltatt på julegrantenning i nabolaget. Veldig koselig med advent! 😊

Hvordan kjennes egentlig kynnere ut? Er jo første for meg, så alt er nytt 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Tusenfryd84 said:

I helga har vi fartet litt rundt og handlet inn til nyhuset. I går (lørdag) kjente jeg meg veldig "tung" i kroppen, var sliten og tok lett til tårene, så formen var ikke på topp. Mye bedre i dag, så jeg har pyntet litt til advent og deltatt på julegrantenning i nabolaget. Veldig koselig med advent! 😊

Hvordan kjennes egentlig kynnere ut? Er jo første for meg, så alt er nytt 🙄

Magen blir steinhard. Som en slags krampe. Ikke vondt. Men ubehagelig. Når j roer ned og puster så slipper d og magen blir normal igjen. Jeg kjenne det over hele magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjent kynnere i de forrige svangerskapene, men lurer på om jeg kanskje har det nå. Når jeg feks sykler til jobb, kjennes det avogtil ut som om jeg har mye luft i magen, det presser mer utover enn innover, om dere skjønner. Og magen er nok hard da, men de gangene jeg lurer på om jeg har kynnere, så har jeg jo heller ikke tid til å stoppe og kjenne særlig etter, ihvertfall ikke til å sette meg ned og puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er både her og på Facebook! :) 

Jeg har noe som føles litt som strekk på høyre side av magen? Ubehagelig når jeg skal endre stilling i senga f.eks.. Vri meg rundt eller lignende! Ellers er jo formen veldig fin! Blir veldig urolig av mage-størrelsen da... Har deres vokst mye hittil?? Jeg har jo lagt på meg ca 6 kg, men det syns jo så og si ikke... Alle på FB gruppa har jo store, flotte mager.. :o 

Også har jeg bestilt time til 3D ultralyd :D 5.januar, det blir staaas!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, FrøkenKokos said:

Jeg er både her og på Facebook! :) 

Jeg har noe som føles litt som strekk på høyre side av magen? Ubehagelig når jeg skal endre stilling i senga f.eks.. Vri meg rundt eller lignende! Ellers er jo formen veldig fin! Blir veldig urolig av mage-størrelsen da... Har deres vokst mye hittil?? Jeg har jo lagt på meg ca 6 kg, men det syns jo så og si ikke... Alle på FB gruppa har jo store, flotte mager.. :o 

Også har jeg bestilt time til 3D ultralyd :D 5.januar, det blir staaas!! <3

Er d første barn? Det er stor forskjell pp magen. Noen får aldri gravidmagemage. Mens andre får mage i uke 12. Jeg har en søt liten kul. Den kom tidlig. Men vokser ikke så veldig. Tror magen min poppet frem med første i uke 23/24:-) 

 

Jeg har lagt på meg 3 kilo fra første kontroll i uke 8 ish. Så er vel ca 5 kgher også vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Atemor skrev:

Hvordan har første helg i advent vært for dere? 

Jeg har en del kynnere. Skal lite til før magen blir steinhard og jeg blir andpusten. Skal åpenbart ta d rolig.

Ellers har jeg koset meg i helgen. Bakt pepperkaker og hengt opp julestjerner! Nå ligger jeg rett ut på sofaen.  Lille spreller i magen og livet kjennes bra 💖

Hvor langt er du på vei? Jeg får også en del kynnere og stresser litt med det. Er sykemeldt 60% pga det. 

Kynnere oppleves som at magen blir steinhard, er veldig ubehagelig men ikke vondt. Men når man får det for ofte så er jo ikke det bra.

Merker jeg får oftere kynnere når jeg må tisse og på natta våkner jeg av kynnere. Flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Atemor skrev:

Er d første barn? Det er stor forskjell pp magen. Noen får aldri gravidmagemage. Mens andre får mage i uke 12. Jeg har en søt liten kul. Den kom tidlig. Men vokser ikke så veldig. Tror magen min poppet frem med første i uke 23/24:-) 

 

Jeg har lagt på meg 3 kilo fra første kontroll i uke 8 ish. Så er vel ca 5 kgher også vil jeg tro. 

Ja, første barn! Ser jo alle som legger ut på FB siden at de har stoooore, flotte mager.. Mens min er jo ikke-eksisterende😳 Jeg, samboer og mine nærmeste ser jo stor forskjell, men for andre ser jeg jo helt vanlig ut.. Trer inn i uke 23 i morgen, så blir spennende å se! Legger ved et bilde av magen🤗😆 (fra i går) Så håper jeg den snart strutter ut!! Gleder meg faktisk til å få sånn fin mage, ser jo så koselig ut❤️❤️

 

FB5FBBE3-EA56-4821-9E82-717907EBB91F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FrøkenKokos said:

Ja, første barn! Ser jo alle som legger ut på FB siden at de har stoooore, flotte mager.. Mens min er jo ikke-eksisterende😳 Jeg, samboer og mine nærmeste ser jo stor forskjell, men for andre ser jeg jo helt vanlig ut.. Trer inn i uke 23 i morgen, så blir spennende å se! Legger ved et bilde av magen🤗😆 (fra i går) Så håper jeg den snart strutter ut!! Gleder meg faktisk til å få sånn fin mage, ser jo så koselig ut❤️❤️

 

FB5FBBE3-EA56-4821-9E82-717907EBB91F.jpeg

Du er vakker 💖 du ser godt trent ut. Mange som trener får også senere mage:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Atemor skrev:

Du er vakker 💖 du ser godt trent ut. Mange som trener får også senere mage:-) 

Åå, tusen takk😍😍 Har prøvd å berolige meg selv med at det er all treningen som gjør at magen ikke popper enda!! Går jo opp i vekt, så det må jo være bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er forskjellige, frøkenkokos! Jeg har venner som hadde en bitteliten mage ved termin og andre har lagt på seg 30kg, alle har fått normalt store barn. Jeg skjønner at du kanskje skulle ønske den var mer synlig, men tenk at du slipper unna noen plager også! 😉En nett babykul må jo være mye bedre for ryggen enn de som har en enorm mage.  Alle er forskjellige, bare tenk hvor ulike kropper vi har i utgangspunktet! Da er det ikke rart vi bærer ulikt under graviditet også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spurte jordmor om mage, for jeg har også sammenlignet meg med noen som har hatt mye større mage. 

 

Fikk en beskjed.... Ikke sammenlign gravidmage. 

Så da roa jeg meg med det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nordpolen skrev:

Spurte jordmor om mage, for jeg har også sammenlignet meg med noen som har hatt mye større mage. 

 

Fikk en beskjed.... Ikke sammenlign gravidmage. 

Så da roa jeg meg med det.:)

Åh, så bra! Da er nok alt som det skal 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2017 den 17.20, Anonym bruker skrev:

Hvilken Facebook-side er dere på? ☺️

Anonymkode: 2d18b...2cd

Termin april 2018, tror jeg den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å kjenne masse liv hver dag. Nesten hver gang jeg slapper av kommer det noen monsterspark. Når jeg ligger på sofaen eller legger meg er det fest. Da kjenner jeg d godt på utsiden også 💖 

Hvordan har dere d i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også! <3 Er nok en liten fotballspiller inni magen min :) Og samboer kan både se og kjenne det godt på utsiden! Kjempekoselig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er dere på vei? Jeg er i uke 20 imorgen og sliter fortsatt med kvalme. Ikke hele tiden men den er der hver dag. Har dårlig matlyst pga det.

Kjenner også liv hver dag, helt herlig! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å tenke på navn da? 🙄 Vi har en liten liste over guttenavn vi liker, men tror nok ikke vi bestemmer oss før vi har møtt lillegutt. Har hvert vårt favorittnavn, så vi får se 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.12.2017 at 9:34 AM, Stoort ønske om en til... said:

Hvor langt er du på vei? Jeg får også en del kynnere og stresser litt med det. Er sykemeldt 60% pga det. 

Kynnere oppleves som at magen blir steinhard, er veldig ubehagelig men ikke vondt. Men når man får det for ofte så er jo ikke det bra.

Merker jeg får oftere kynnere når jeg må tisse og på natta våkner jeg av kynnere. Flere som har det slik?

Jeg hadde masse kynnere med første barn og masse kynnere nå. Jeg er en person med hundre jern i ilden. Så jeg tror kynnerne for midt vedkommende er et signal om å roe ned. Jeg skal d fra januar 😍🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...