Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Nordpolen skrev:

Jeg hadde regnet med innvendig ul da jeg var i uke åtte. Jordmoren på den klinikken sa at hun bare hadde utvendig. 

Det var litt overraskende(god overraskelse da ;)) 

jeg er nå i uke 12, men fortsatt litt SA/MA paranoid. 

Og det med å bekymre seg i ni måneder. Jeg tror nok man ved å ha bestemt seg for å få barn har låst seg til et liv med bekymringer frem til siste slutt! 

Jeg er også litt paranoid fortsatt.. Men vi er vel over den verste kneika nå!? Jeg har så lyst til å slappe av snart, men klarer det liksom ikke! Vil gjerne nyte svangerskapet og glede meg.. Men som du sier, blir vel mye bekymringer hele veien uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, FrøkenKokos skrev:

Jeg er også litt paranoid fortsatt.. Men vi er vel over den verste kneika nå!? Jeg har så lyst til å slappe av snart, men klarer det liksom ikke! Vil gjerne nyte svangerskapet og glede meg.. Men som du sier, blir vel mye bekymringer hele veien uansett :P 

Begynner alltid setningene, hvis dette går hele veien så...... 

Men gleder meg jo selvfølgelig, er nok født realist som tar alle forhåndsregler i tilfelle noe går galt ;)

MEN, hvis dette går hele veien altså, så føler jeg meg utrolig heldig. Jeg har jobbet som pedleder 100%, på matbutikk i helger og kvelder og som avlaster på søndagene de siste to årene for å spare opp til det jeg trodde kunne bli en lang og dyr prosess i danmark. Spesielt da jeg er alene. Nå er jeg nede i bare pedlederjobb og avlastning...for å ikke slite meg heeeelt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nordpolen skrev:

Begynner alltid setningene, hvis dette går hele veien så...... 

Men gleder meg jo selvfølgelig, er nok født realist som tar alle forhåndsregler i tilfelle noe går galt ;)

MEN, hvis dette går hele veien altså, så føler jeg meg utrolig heldig. Jeg har jobbet som pedleder 100%, på matbutikk i helger og kvelder og som avlaster på søndagene de siste to årene for å spare opp til det jeg trodde kunne bli en lang og dyr prosess i danmark. Spesielt da jeg er alene. Nå er jeg nede i bare pedlederjobb og avlastning...for å ikke slite meg heeeelt ut ;)

Da får du ha masse lykke til :D Håper det går veien! Jeg syns også det kan være litt "ålreit" å være forberedt på alt.. Hvis jeg er innstilt på at alt går helt knirkefritt, og noe skjer, går jeg bare heeelt i kjelleren! Så jeg liker å være forberedt på verste scenario, og heller bli ekstremt glad om jeg er så heldig å få dette barnet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å glede meg mer over den som skal komme. Dette blir (forhåpentligvis!) det siste barnet, så da må jeg jo nyte det siste svangerskapet! Og magen er allerede ganske stor, nå på kvelden er den mye lenger fram enn puppene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører jo egentlig til mai-gruppa, men har ikke flyttet over enda...

Jeg er 9+6 nå (synes tiden går sååååå sakte), og lurer på når dere begynte å kjenne livmoren? Husker godt da jeg lå på ryggen og hadde en rar, liten kul på magen i forrige svangerskap, men husker ikke når det var. Føler at jeg har fått litt mage allerede (sikkert mest oppblåst), men har ikke kjent livmoren ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her som kjenner på krpppapress som gravid? 

Er nå 16 uker, og kjenner tydelig kul. Magen min har aldri vert flat og hard, men når står den mye mer utover enn vanlig. Har to barn fra før og har kjent den "harde gravidkulen" siden uke 8. 

Det jeg sliter med er at jeg veksler mellom å vere glad for at det når endelig begynner å bli en tydelig babymage og å sammenligne meg med alle de her som gjør så stor greie av hvor "flodhest" de ser ut men bare en liten søt antydning til kul.

Syns det er sykt forskjell nå og for 6 år siden da jeg gikk gravid første gang i forhold til hvor mye fokus det er på at man legger på seg på riktig plass/Er veltrent gjennom hele svangerskapet osv.

Et lite hjertesukk fra meg.

Anonymkode: 20860...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Siri83 skrev:

Jeg hører jo egentlig til mai-gruppa, men har ikke flyttet over enda...

Jeg er 9+6 nå (synes tiden går sååååå sakte), og lurer på når dere begynte å kjenne livmoren? Husker godt da jeg lå på ryggen og hadde en rar, liten kul på magen i forrige svangerskap, men husker ikke når det var. Føler at jeg har fått litt mage allerede (sikkert mest oppblåst), men har ikke kjent livmoren ennå.

Jeg kjente den i uke 8, jordmor også. Men har hatt to svangerskap fra før og vet hva jeg kjenner etter. Hadde ikke flat mage 

Anonymkode: 20860...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjente den i uke 8, jordmor også. Men har hatt to svangerskap fra før og vet hva jeg kjenner etter. Hadde ikke flat mage 

Anonymkode: 20860...3ad

Har et svangerskap bak meg, men husker ikke hva eller hvordan man kjenner etter. Blir bare bekymret for at jeg skulle tydelig kjenne noe nå kanskje...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flere her som kjenner på krpppapress som gravid? 

Er nå 16 uker, og kjenner tydelig kul. Magen min har aldri vert flat og hard, men når står den mye mer utover enn vanlig. Har to barn fra før og har kjent den "harde gravidkulen" siden uke 8. 

Det jeg sliter med er at jeg veksler mellom å vere glad for at det når endelig begynner å bli en tydelig babymage og å sammenligne meg med alle de her som gjør så stor greie av hvor "flodhest" de ser ut men bare en liten søt antydning til kul.

Syns det er sykt forskjell nå og for 6 år siden da jeg gikk gravid første gang i forhold til hvor mye fokus det er på at man legger på seg på riktig plass/Er veltrent gjennom hele svangerskapet osv.

Et lite hjertesukk fra meg.

Anonymkode: 20860...3ad

Jeg er 25 år, og har normalt veltrent og flat mage! Nå ser jeg en betydelig kul, klærne mine passer dårlig om dagen, men jeg er faktisk litt stolt :) Tenker ikke på kroppspress nå som jeg er gravid! (noe jeg normalt har et nærmest usunt forhold til) Men det skal sies at jeg gleder meg til magen er litt større, hvor man faktisk ser tydelig at jeg er gravid. Mens nå kan det også se ut som jeg bare har lagt på meg :P Men - jeg er stolt av gravid-kroppen min!!!! Nyyyyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri83 skrev:

Har et svangerskap bak meg, men husker ikke hva eller hvordan man kjenner etter. Blir bare bekymret for at jeg skulle tydelig kjenne noe nå kanskje...?

Med nr 2 kjente jeg det ikke så tidlig😊

Anonymkode: 20860...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag etter jobb fikk jeg plutselig litt blod på papiret dag jeg tørket meg. Ble kjemperedd og er det fortsatt. Har ingen smerter, men har kommet bittelitt rosa, utflodaktig to ganger etterpå. Er 10+1 i dag. 

Noen som har hatt noe lignende? Bør jeg kontakte legen i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri83 said:

I dag etter jobb fikk jeg plutselig litt blod på papiret dag jeg tørket meg. Ble kjemperedd og er det fortsatt. Har ingen smerter, men har kommet bittelitt rosa, utflodaktig to ganger etterpå. Er 10+1 i dag. 

Noen som har hatt noe lignende? Bør jeg kontakte legen i morgen?

Heller en telefon for mye til legen enn en for lite om du er bekymret. Jeg har ikke erfaring med spotting eller rosa på papiret så der kan jeg ikke svare deg dessverre 💕 sender deg varme tanker! Håper det er helt ufarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få vondt i halebenet. Og har plutselig fått mye vann i kroppen. I forrige svangerskap slapp jeg unna vannplager. Håper ikke dette er starten på et trøblete svagerskap med bekkenplager og hovne fingre, ansikt og ben 😵🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Siri83 skrev:

I dag etter jobb fikk jeg plutselig litt blod på papiret dag jeg tørket meg. Ble kjemperedd og er det fortsatt. Har ingen smerter, men har kommet bittelitt rosa, utflodaktig to ganger etterpå. Er 10+1 i dag. 

Noen som har hatt noe lignende? Bør jeg kontakte legen i morgen?

Jeg hadde dette med førstemann, det var et par timer etter sex. Vet ikkje om det har noe å bety. Men om du ikke har merket noe mer nå ville jeg ikke vert bekymret😊 

Anonymkode: 20860...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Atemor skrev:

Jeg har begynt å få vondt i halebenet. Og har plutselig fått mye vann i kroppen. I forrige svangerskap slapp jeg unna vannplager. Håper ikke dette er starten på et trøblete svagerskap med bekkenplager og hovne fingre, ansikt og ben 😵🙈 

Jeg har hatt vondt i halebeinet lenge..(har vel egentlig gått litt over de siste dagene) Er dette tegn på bekkenplager?! Ææ :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FrøkenKokos said:

Jeg har hatt vondt i halebeinet lenge..(har vel egentlig gått litt over de siste dagene) Er dette tegn på bekkenplager?! Ææ :o 

Jeg aaner ikke 😂😂 jeg er bare redd for sånt🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å dy meg og var på ul en tur. Alt så fint ut og en liten, sprellende sak så ut til å kose seg i magen min❤️ Morkaken ligger litt langt nede og det kan være grunnen til spottingen. Men nå er jeg hvertfall veldig glad. Ble også satt frem nesten en uke igjen da mini hadde vokst ganske mye😊

Jeg hadde bekkenlåsning forrige gang med vondt i halebenet. Det er heldigvis mye bedre enn å ha bekkenlåsning og kan fikses ganske bra hos kiropraktor. Så kan være greit å sjekke det ut så kanskje det ordner seg kjapt👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Siri83 skrev:

Klarte ikke å dy meg og var på ul en tur. Alt så fint ut og en liten, sprellende sak så ut til å kose seg i magen min❤️ Morkaken ligger litt langt nede og det kan være grunnen til spottingen. Men nå er jeg hvertfall veldig glad. Ble også satt frem nesten en uke igjen da mini hadde vokst ganske mye😊

Jeg hadde bekkenlåsning forrige gang med vondt i halebenet. Det er heldigvis mye bedre enn å ha bekkenlåsning og kan fikses ganske bra hos kiropraktor. Så kan være greit å sjekke det ut så kanskje det ordner seg kjapt👍

Hvor stor var den lille? :) Og hvor langt er du på vei?

Gøy med ultralyd! Var og så den lille i går selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke er bare meg som ønsker flere ultralyder. Jeg skal på en ny til uka. 

Mamma kommer på besøk, så da får hun vært med og se :)

godt å høre at alt var vel Siri83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bestilt meg ny time til ul 😄 Føles jo som en evighet til ordinær. Så bra at alt sto bra til hos dere som har vært!

Og i dag har jeg vel strengt talt bikket over til 2.trimester. 14+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tusenfryd84 skrev:

Jeg har også bestilt meg ny time til ul 😄 Føles jo som en evighet til ordinær. Så bra at alt sto bra til hos dere som har vært!

Og i dag har jeg vel strengt talt bikket over til 2.trimester. 14+0 i dag.

Så moro, lykke til :) Når har du time? (Kan jo hende du får se kjønn da!!) Spennende.
Jeg har også bikket 2.trimester, 14+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Tusenfryd84 said:

Jeg har også bestilt meg ny time til ul 😄 Føles jo som en evighet til ordinær. Så bra at alt sto bra til hos dere som har vært!

Og i dag har jeg vel strengt talt bikket over til 2.trimester. 14+0 i dag.

14+0 her også ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Hvor stor var den lille? :) Og hvor langt er du på vei?

Gøy med ultralyd! Var og så den lille i går selv ❤️

Jeg er jo egentlig i mai-gruppa etter å ha blitt flyttet litt frem og tilbake på i termin. Er 11+2 i dag og mini målte 4,5cm, men var så sprelsk at det var vanskelig å måle nøyaktig. 

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri83 skrev:

Jeg er jo egentlig i mai-gruppa etter å ha blitt flyttet litt frem og tilbake på i termin. Er 11+2 i dag og mini målte 4,5cm, men var så sprelsk at det var vanskelig å måle nøyaktig. 

Du da?

14+3. Og den lille var vel 8 cm nå. Ja, også har jeg hørt de beveger seg ekstra mye om det er kort tid siden måltid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Så moro, lykke til :) Når har du time? (Kan jo hende du får se kjønn da!!) Spennende.
Jeg har også bikket 2.trimester, 14+2.

Jeg har time når jeg er 15+6. Da nærmer det seg jo oul, men jeg tar en likevel jeg 😉 Og ja, da kan det hende vi får se kjønn 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...