Gå til innhold

Termin mars 2017❤️


Smukka91

Anbefalte innlegg

Hei Hannepålandet, godt å høre du fikk hjelp i tide. Høres ut som du har hatt din porsjon med uhell, så neste gang må det jo bare gå bra. ønsker deg masse lykke til, hold motet oppe for det går til slutt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei fine damer!

Jeg lister meg inn her med mitt bittelille embryo.

 

Jeg er 6+3 og har termin 21 Mars tror jeg.

 

Er så tykk og oppblåst at jeg lurere på om jeg kanskje er en mnd ekstra på vei. Og herregud så store og ømme brystene mine er.

 

Så kanskje er jeg 9 uker på vei. Haha, har bestilt legetime for å få litt mer svar på alle mine spørsmål!

 

Graulerer til alle dere heldige!!

Endret av CatGarden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine damer!

Jeg lister meg inn her med mitt bittelille embryo.

 

Jeg er 6+3 og har termin 21 Mars tror jeg.

 

Er så tykk og oppblåst at jeg lurere på om jeg kanskje er en mnd ekstra på vei. Og herregud så store og ømme brystene mine er.

 

Så kanskje er jeg 9 uker på vei. Haha, har bestilt legetime for å få litt mer svar på alle mine spørsmål!

 

Graulerer til alle dere heldige!!

Gratulerer! ;) Jeg er snart 9 uker, men ser ut som 19 uker. Kroppen/magen fylles med mye vann og luft den første tida, mange lurte på om jeg skulle ha tvillinger med førstemann 😅 Idag har jeg vært og kjøpt ny gravidbukse + alladinbukser, ibgen av de vanlige jeansa passer meg lenger, hehe.

 

 

Anonymous poster hash: 00180...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i utlandet å venter spent om jeg ska få mensen eller ikke. Skulle fått igår.. Vet ikke om jeg skal ta sjangsen å kjøpe test eller ikke! Håper jeg blir en del av gruppa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! ;) Jeg er snart 9 uker, men ser ut som 19 uker. Kroppen/magen fylles med mye vann og luft den første tida, mange lurte på om jeg skulle ha tvillinger med førstemann Idag har jeg vært og kjøpt ny gravidbukse + alladinbukser, ibgen av de vanlige jeansa passer meg lenger, hehe.

 

 

Anonymous poster hash: 00180...cdf

 

 

Hehe, da venter jeg å ser hva legen sier. 

Man vil jo så gjerne være litt lenger på vei.

 

Gleder meg til å kjøpe mine første plagg påtenkt graviditeten. Aladinbukser høres perfekt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter i utlandet å venter spent om jeg ska få mensen eller ikke. Skulle fått igår.. Vet ikke om jeg skal ta sjangsen å kjøpe test eller ikke! Håper jeg blir en del av gruppa

 

Ååh, så spennende! Krysser fingrene for deg.

Du har sikkert termin i April om du venter mens nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på sykehus med en eggleder mindre. Fosteret hadde satt seg der. Utrolig smertefull opplevelse. Lå å vrei meg på baderomsgulvet.

Sykehuset var utrolig effektive. Kom hit ca 1130. Og kl 13 var det bestillt operasjon. ❤️

 

Gyn så smultring på eggleder og mye blod i buken.

Da hun åpnet fant hun det hun lette etter. Og klarte redde eggstokk. Den var blå og hoven. Pga egglederen.

 

Da har jeg hatt ma, sa og exu siden september.

 

Vi prøver snart igjenn.

Huff, det var skikkelig trist å lese 😞

Bare en SA her og synes egentlig det er mer enn nok, ønsker deg all mulig lykke og håper du nå har hatt din del! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig fordi jeg vil så gjerne være medlem av facebook gruppen da det er mye mer aktivitet der.

Jeg ble medlem i et bittelite øyeblikk før jeg fant ut at ei jeg kjenner også er medlem. 

 

Håper på at det blir mer aktivitet her etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig fordi jeg vil så gjerne være medlem av facebook gruppen da det er mye mer aktivitet der.

Jeg ble medlem i et bittelite øyeblikk før jeg fant ut at ei jeg kjenner også er medlem.

 

Håper på at det blir mer aktivitet her etter hvert!

Gjør det noe da? Hun ser jo at du også er der da, så har dere noe til felles ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeh, nei vi kjenner ikke hverandre så godt.

 

Og jeg er så hemmelighetsfull! Jeg skal holde det hemmelig til jeg ser ut som en ballong! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på sykehus med en eggleder mindre. Fosteret hadde satt seg der. Utrolig smertefull opplevelse. Lå å vrei meg på baderomsgulvet.

Sykehuset var utrolig effektive. Kom hit ca 1130. Og kl 13 var det bestillt operasjon. ❤️

 

Gyn så smultring på eggleder og mye blod i buken.

Da hun åpnet fant hun det hun lette etter. Og klarte redde eggstokk. Den var blå og hoven. Pga egglederen.

 

Da har jeg hatt ma, sa og exu siden september.

 

Vi prøver snart igjenn.

Dette høres utrolig fælt ut... godt du fikk god og rask hjelp.

Uff. Håper det går bra. Utrolig trist å lese dette... håper ny spire sitter raskt når dere vil prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dere! Uff ja, her er jeg 7+6 og sku tro det var noen mnd til. Sykt oppblåst! Og fiser mye. :P

 

Ellers bare veldig trøtt og økt luktesans. Som resulterer i søte lukter og vonde lukter gjør meg litt sånn, gulp, føler nesten kvalmen, men ikke mer enn det. Satser pp likt svangerskap som sist. Føles sånn. Og da har æ ikke mye å klage på :)

 

Tida flyr her, jobben min er mest travel nå på sommerstid, så rekker så vidt å tenke over at jeg er gravid. Når jeg ikke har spesielle symtomer går det lutt i glemmeboka. Magen begynner jo å strutte lutt, så de som kjenner meg ser at jeg er gravid allereede :P

 

Så kom ikke som en overraskelse da vi fortalte at førstemann blir storebror i mars <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått en stygg "uvane" med å må på do rundt 4-5, og etterpå sliter jeg skikkelig med å sove 😣 Nå måtte jeg t.o.m. ha en skive på senga fordi jeg var sulten 😅 Off... Blir gøy på jobb senere ja. Merker også slitet med å sove på magen nå. Går greit når jeg legger meg på magen, men når jeg snur meg igjen verker det skikkelig. Så må vel slutte med det og snart! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å lese om andres symptomer og hvordan dere merker graviditeten.

 

Jeg merker også dette med å ligge på magen føles rart ut. Også på grunn av mine ellers små bryster kjennes og ser ut som holder på å sprenge.

 

De siste to ukene så har jeg vært så trett. Denne uken har jeg lagt meg klokken 1900 og sover til dagen etter. Finner ikke tid til å dusje en gang.. Haha

 

Jeg bærer veldig mye på jobb. Er det allerede farlig å bære tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å lese om andres symptomer og hvordan dere merker graviditeten.

Jeg merker også dette med å ligge på magen føles rart ut. Også på grunn av mine ellers små bryster kjennes og ser ut som holder på å sprenge.

De siste to ukene så har jeg vært så trett. Denne uken har jeg lagt meg klokken 1900 og sover til dagen etter. Finner ikke tid til å dusje en gang.. Haha

Jeg bærer veldig mye på jobb. Er det allerede farlig å bære tungt?

Man skal helst ikke bære tungt fram til uke 12, for det er denne tiden fosteret fester seg skikkelig.. Jeg mistet i første svangerskapet i uke 9, og jeg bar mye tungt. Kan ikke si sikkert at det var pga det, men jeg tok mine forholdsregler neste gang..

 

Anonymous poster hash: 78225...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som har symptomer! :P Her har jeg nesten ingen. er i uke 6+1 idag. Når skal dere ha ultralyd? 



Anonymous poster hash: fcad6...0b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye likt som sist: dautrøtt på ettermiddagen, opp og tisse flere ganger på natten, stikninger i livmor
Og litt nytt: kvalm, kvalm, kvalm. Og enda mere murringer i livmor..

Jeg er sykemeldt og går hjemme om dagene, veldig rolig, og tiden går tregt. Mistet i uke 9 i mai, så prøver å ta livet med ro nå..

Tidlig UL om 12 dager, gleeeeeder meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dårlig matlyst, samme som sist. Ikke noe særlig cravings, men veldig mye "vil definitivt ikke ha".... 

Noen som har noen barnevennlige middagstips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du tidlig ul hos lege eller sykehuset? Hvordan gikk du fram? :) 



Anonymous poster hash: fcad6...0b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Får du tidlig ul hos lege eller sykehuset? Hvordan gikk du fram? :)

 

Anonymous poster hash: fcad6...0b0

Hvis det er meg du spør så er det legen som har sendt henvisning. Hadde SA i slutten av mai og ikke mensen igjen før positiv test så vet ikke hvor langt jeg er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir tidlig ul her, så er vel ikke før uke 18-20. Jeg tar meg selv i å gjøre litt tungt arbeid på jobb, er jo helsefagarbeider så plutselig dytter man inn stolen til en eldre til bordet før en tenker noe over det... Kjenner det av og til i magen litt etterpå, men så går det over. Håper jeg ikke har tatt altfor mye i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! Jeg bærer VELDIG tungt på jobb... Nå ble jeg sykt nervøs.

 

Får fake på meg en dårlig rygg frem til jeg forteller det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mammanett.no/graviditet/kan_det_skade_fosteret/tunge_loeft_ved_graviditet 

"Danskene er mer konkrete i sin rådgivning til gravide og arbeidsgivere

Kristensen forteller at danskene har forsøkt å være mer konkrete med grenser for tyngde og løftefrekvens i en veiledning fra Arbejdstilsynet. Her står det at hvis en gravid i sitt arbeide håndterer gjentagende ganger byrder på over 12 kg, kan det øke risikoen for abort eller for tidlig fødsel. I alminnelighet frarådes gravide tunge løft, og ikke minst gjentagende løft. Det anses ikke som skadelig for fosteret å løfte byrder under 4-5 kilo.

Den samlede daglige løftemengde bør ikke overstige 1.000 kg på en arbeidsdag, og løftene bør fordeles over hele dagen. Fra begynnelsen av sjette-syvende graviditetsmåned reduseres kiloanbefalingene ovenfor til omkring det halve: 6 kg for enkeltløft og en samlet løftemengde på maksimalt 500 kg. (Kilde: Arbejdstilsynets At-vejledning, A1.8, Februar 2002)"

Endret av Mars17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ingen flere sofa løft og tunge møbelløft.

Skal til første legetime snart, og håper at alt er OK. Løfter vel i snitt 5000kg per dag totalt. Takk for bra info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...