Gå til innhold

Termin mars 2017❤️


Smukka91

Anbefalte innlegg

Da skal jeg prøve å hive meg på svømminga :D

 

Fler som "glemmer" at de er gravide? Jeg er jo trøtt og kvalm om dagene, men siden det er så tidlig er det småvanskelig å overbevise seg selv om at det er noe der som faktisk vokser for hver dag! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, kan nok godt si at jeg IKKE glemmer at jeg er gravid. Går rundt og er konstant "fyllesyk". Ikke kastet opp ennå, men kvalmen er der døgnet rundt. Sliter med å få i meg mat å drikke, men tanken på sykehus og sonde skremmer vettet av meg, så klarer på et vis å få ned noe lite. Sover også halve dagen. På en måte er jeg glad for at jeg har symptomene, det er en trygghet på at jeg vet at spiren vokser. Samtidig må jeg innrømme at jeg har det passe fælt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan glemme det lit bort, nesten litt dumt! "Gleder" meg til litt mer symptomer som betrygger meg på at det går i riktig retning :-) forrige svangerskap hadde jeg ømme pupper fra uke 6, ellers nesten ingen kvalme eller oppkast! Men NOE hadde vært kjekt for å berolige meg litt.

Endret av mrzmalin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kan nok godt si at jeg IKKE glemmer at jeg er gravid. Går rundt og er konstant "fyllesyk". Ikke kastet opp ennå, men kvalmen er der døgnet rundt. Sliter med å få i meg mat å drikke, men tanken på sykehus og sonde skremmer vettet av meg, så klarer på et vis å få ned noe lite. Sover også halve dagen. På en måte er jeg glad for at jeg har symptomene, det er en trygghet på at jeg vet at spiren vokser. Samtidig må jeg innrømme at jeg har det passe fælt :/

Offda, det hørtes ikke godt ut! Jeg vsr kvalm nesten hele går, men spiste ganske dårlig... Ingenting frista. I natt har jeg sover dårlig, vært sulten hele tida X) Pluss en snart 2-åring som havna i senga vår og starta dagen kl 5. Heldigvis sover han igjen nå, i sin egen seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet svakt positiv (billigstrimler) for 2 dager siden, men mannen turte ikke helt å stole på den før jeg testet med clear blue digital i dag. Etter lang tenketid (føltes som en evighet) stod det Gravid 1-2 i displayet! Er 3. pp så hadde ikke forventet å bli gravid helt ennå, men vi er i ekstase! Har forøvrig 1 års bryllupsdag også i dag, så ble en fin gave. Etter terminkalkulatoren skal jeg i dag være 3+6, og har termin 16.mars. Men et spørsmål: er det flere som kjenner seg sliten i de nedre magemusklene? Føler meg ikke særlig oppblåst, og tror ikke jeg går og holder inne magen. Jeg prøver å slappe av, så vet ikke hvorfor jeg blir så sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke glemme det, tenker på at jeg er gravid hele tiden 😛 har veldig ømme bryster (ikke lengre brystvorter) og en eller annen dag følelse i livmoren. Ikke vondt, kjenner være at det er noe som skjer der. Akurat som veldig milde menssmerter. Har kanskje også litt mer utflod enn vanlig. Gleder meg veldig til å få flere symptomer for å vite at alt er ok. Ettersom det er første gang er det veldig mange tanker rundt hva er vanlig/uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å bli kvalm og er sulten/kvalm konstant. Fredag neste uke skal jeg til tidlig ul. Er da 7+2😊 håper virkelig vi får se hjerte slå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter skikkelig med kvalme, føler at jeg går rundt grønn i ansiktet med "morgenkvalme hele dagen" skrevet i panna  :forvirret:

Ømme/vonde bryster, må bruke sports-BH for at det ikke skal være for ubehagelig (holder de seg på et sted går det greit)..

 

Har gitt beskjed til sjefen min om at jeg er gravid, for å få tilrettelagt litt og at det skal være litt forståelse for at man kanskje ikke presterer like godt på jobb hver dag.

Han ble veldig glad på mine vegne, og syntes det var en hyggelig overraskelse  :D

 

Var i dag og fikk tatt blodprøver, var hos legen på fredag, og ser ut som jeg får tidlig UL i uke 10-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var dum og brukte min andre clearblue med ukesindikator i dag. Tenkte det kanskje var litt tidlig siden forrige gang (6 dager) og den viste akkurat samme antall uker (1-2) denne gang som sist. Jeg hadde håpet den ville vist 2-3. Det skal sies at jeg også testet meg to dager før ikm og resten var blendahvit. 1 dpo fikk jeg gravid, men med en svak strek først, så det kan jo tyde på at jeg heller ligger under snittet ift hcg verdier. Har ul neste uke, skal da være 6+2 ift mine beregninger, men nå lurer jeg på om jeg burde dra til legen og ta blodprøve istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk legetime når jeg skal være i uke 13, synes det var litt seint for første kontroll.. Men jeg var i uke 9 sist, kanskje derfor. Har lurt litt på å bestille tidlig ul, må bare få mannen med på det 😅 kjenner igrunnen lite enda, er veldig trøtt og kvalm iblant og blir fort svimmel, men det er igrunnen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig det er bra bare å vente til uka 13,vi har jo fått positive tester og burde prøve å kose oss med det til det hvertfall er noe å se😊 jeg hhar bestilt ul fordi jeg skal på en nesten to ukers jobbreise til usa (ja, Lykke til med å holde det skjult!) Og vil bare få tips og sjekke at alt er ok ift å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kommer nok bare til å smøre meg med tålmodighet ;) Jobber en del fremover og da går jo heldigvis tiden ganske fort! Men NÅ begynner jeg å kjenne ømme brystvorter... Ikke savna det merka jeg 😅 Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle samme. !

Vi opplevde sa pp 3 og er nå en ny spire på vei nå i pp 5 :-) testene har blitt sterkere og ikm i dag! :-)

1yj2q.jpg

 

Så jeg tror at denne spiren klamrer seg godt. Fikk første svake strek 6dpo. (Lutefase på 12 dager) vi gleder oss masse til at vår sønn skal bli storebror! :-)

 

Termin ifølge app blir 19. Mars <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer alle samme. !

Vi opplevde sa pp 3 og er nå en ny spire på vei nå i pp 5 :-) testene har blitt sterkere og ikm i dag! :-)

1yj2q.jpg

 

Så jeg tror at denne spiren klamrer seg godt. Fikk første svake strek 6dpo. (Lutefase på 12 dager) vi gleder oss masse til at vår sønn skal bli storebror! :-)

 

Termin ifølge app blir 19. Mars <3

Velkommen hit og gratulerer med spiren😀❤️ håper den klamrer seg fast denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit og gratulerer med spiren😀❤️ håper den klamrer seg fast denne gangen!

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i den andre på mars 2017 termin, men ser at det er flere her :)

Jeg er i dag 4+6 har målt hcg 11 dpo og 18 dpo og nivåene er godt over gjennomsnittet 91 11 dpo og 1600 18 dpo :) Blir spennende å se om det er en eller 2 :).

Har bestilt meg Ul når jeg er 9+4.

Jeg er med i facebook-gruppen til babyverden forumet for mars termin, der er det mange og de er veldig aktive :) anbefaler den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg og ville måle verdier neste uke. Jeg har troa, men etter sa er man jo litt skeptisk :-)- så mer for å kunne slappe av. :-) gleder meg!

 

Verdiene varierer vel en del fra kvinne til kvinne og fra svangerskap. Så lenge det stiger jevnt med en omttent fordobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i den andre på mars 2017 termin, men ser at det er flere her :)

Jeg er i dag 4+6 har målt hcg 11 dpo og 18 dpo og nivåene er godt over gjennomsnittet 91 11 dpo og 1600 18 dpo :) Blir spennende å se om det er en eller 2 :).

Har bestilt meg Ul når jeg er 9+4.

Jeg er med i facebook-gruppen til babyverden forumet for mars termin, der er det mange og de er veldig aktive :) anbefaler den

Ja, tenk om du har to :-) :-) har du barn fra før? Endret av Utålmidig.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler dere hcg hos legen? Har egentlig aldri satt meg inn i hvilke verdier som er normalt osv

jeg har ikke målt hcg verdier. Sjekket med tester at streken ble sterkere, og da jeg var inne hos legen snakket han ikke noe om å måle verdiene, han bare spurte om jeg hadde dobbeltsjekket med tester :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sjekket hos legen, men har tatt clearblue digital tester for å sjekke at hcg økning stemmer overens med antall uker. Fikk først 1-2 uker to ganger på 6 dager, etter 8 dager fikk jeg 2-3. Gjorde det for å sjekke at det var en fremgang. Tror det er like greit, iallfall mindre tidkrevende, enn å gå til legen 😊

Endret av panda1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hopper inn hit :-)

 

Hadde SA 28 mai (uke 9) men er nå tydeligvis gravid igjen :-) første svake positive test forrige onsdag, veldig sterk positiv en uke etter og dagen etter det igjen 2-3 uker på Ukesindikator. Ikke fortalt noe og ikke bestilt legetime enda.

 

Usikker på termin :-)

 

Må ofte tisse, ligamentsmerter (synes det var litt rart når jeg nettop har vært gravid til uke 9), små uggen og mega trøtt.

 

Samme som med førstemann født i 2014 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen barn fra før :)

Jeg måler hcg fordi jeg har hatt exu før og fordi jeg har mistet før :) uketestene er jo slik at 1-2 reagerer på 50-200 hcg i urin, 2-3 200-2000 og 3+ fra 2000 :) det har clearblue gått ut med selv så da er det heller ikke alltid det vil stemme med hvor langt en er på vei men når det gjør det så er det veldig bra :) Når jeg har mistet før vil jeg heller vite nøyaktig hcg stigning, om en ikke har mistet eller har spotting/ blødning så er det ikke nødvendig :)

Dette er faktisk første gang jeg er 5 uker og ikke har noe farge på papiret De andre gangene har jeg hatt veldig hodepine, ryggsmerter og brun spotting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være noe farlig, men legen min mente jeg hadde mistet når jeg fikk det samme men jeg hadde litt mer og flere dager , men det kan bare være vanlig blødning også. :) ikke eneste deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med 2-3 uker, nettop fordi det er over 100 :-) når eg mistet så var HCG 108 siste gang jeg målte, så med over 200 så vet jeg at det ikke er SA HCG som henger igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...