Gå til innhold

Termin mars 2017❤️


Smukka91

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk to positive tester på tirsdag! Akkurat når vi har startet bryllupsreisen, så dette var kjempe gøy og etterlenktet! Hehe..

Regner jeg ut riktig er termin 1 Mars 2017.

Har hatt litt smålige smerter i mage denne uken, men det føles mer ut som jeg er oppblåst? Mensen er også uteblitt, men Idag fikk jeg så vidt det var en liten blødning. Noen som vet hvorfor?

 

Ikke lett å finne ut dette på ferie når legen er hjemme i Norge 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg hiver meg med - termin ca 05. Mars i følge appen 😃 Første barnet vårt, og vi var veldig heldig - ble gravid etter første prøveperiode! :-)

Har det i grunn ganske okei, foruten om en korsrygg som er på bærtur allerede ;-) Brystene er ømme, noe mer småtrøtt og mer sulten :-) Åååå, spennende tid fremover 😃

Samme symptomer her! 1 mars i føle app, ingen kvalme enda men er endel mer trøtt 😄 korsryggen verker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to positive tester på tirsdag! Akkurat når vi har startet bryllupsreisen, så dette var kjempe gøy og etterlenktet! Hehe..

Regner jeg ut riktig er termin 1 Mars 2017.

Har hatt litt smålige smerter i mage denne uken, men det føles mer ut som jeg er oppblåst? Mensen er også uteblitt, men Idag fikk jeg så vidt det var en liten blødning. Noen som vet hvorfor?

 

Ikke lett å finne ut dette på ferie når legen er hjemme i Norge

 

Små blødninger er ganske vanlig under graviditet, og det er mange som får en miniblødning rundt forventet mens. Oppblåsthet og kramper er også vanlige symptomer, og ikke noe å bekymre seg over dersom det ikke er smertefullt slik jeg har forstått det.

Hormonene påvirker jo hele systemet, så tarmene jobber tregere, derfor kan man bli ganske oppblåst og også få mye luft i magen :)

Gratulerer med positiv test! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Mener på jeg hører til her ;) Er etter mine beregninger 4+5, har termin mellom 3.-9. mars.

 

Mine nærmeste venninner og svigermor vet det, ellers har jeg ikke sagt noe på jobb enda. Er helsefagarbeider og som regel går det rolig for seg, men idag løfta vi på en spe liten dame som hadde falt. Jeg klarte ikke løfte henne helt så det var ikke lenge, men kjenner det i magen nå akkurat som at jeg har trent. Merker jeg begynner å bli fort svimmel nå, hadde lavt blodtrykk sist gang også.

 

Blir spennende å følge dere videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle! jeg fant også ut i går at jeg er gravid og er superhappy! Termin i midten av mars :D Første gang så veldig spennende. Kjennes ut som jeg har mensen og ømme brystvorter..thats it. Nå må bare tiden fly! Har skjønt det som om det ikke er noe vits å gå til lege før i uke 12?



Anonymous poster hash: f7928...782
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer til alle! jeg fant også ut i går at jeg er gravid og er superhappy! Termin i midten av mars :D Første gang så veldig spennende. Kjennes ut som jeg har mensen og ømme brystvorter..thats it. Nå må bare tiden fly! Har skjønt det som om det ikke er noe vits å gå til lege før i uke 12?

 

Anonymous poster hash: f7928...782

 

Vits å vits, det kommer litt an på hva du føler selv også. Jeg skal til legen om 2 dager, vil da være 4+4, men jeg har en lengre sykehistorie med underlivsplager osv, så det er mye spørsmål og sånt jeg har i forhold til det da.

Har i dag vært og fått satt opp time hos jordmor i august også, bor på et lite sted, så timene fylles raskt opp. 

Legetimen nå på fredag er derfor ikke egentlig en svangerskapskontroll, siden det er så tidlig enda, men siden jeg har vært i kontakt med lege 1-2 ganger hver syklus i over 6 måneder, føler jeg at jeg bør snakke med legen nå også.

Kjenn litt på det selv, hvis du ringer for å bestille time kan det hende de ikke setter deg opp før du er 9-12 uker på vei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer til alle! jeg fant også ut i går at jeg er gravid og er superhappy! Termin i midten av mars :D Første gang så veldig spennende. Kjennes ut som jeg har mensen og ømme brystvorter..thats it. Nå må bare tiden fly! Har skjønt det som om det ikke er noe vits å gå til lege før i uke 12?

 

Anonymous poster hash: f7928...782

Første gang ringte jeg nesten med en gang, var 5 uker eller noe, men fikk ikke time før uke 9. Vanligst med 9-12 uker, men gjør jo ikke noe å ringe god tid i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 😊 våknet i dag til litt rosa blod på papiret. Det ut som om det allerede har gitt seg, så håper det ikke var noe farlig . Er det andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos gynokologen igår, og tok da ul selvom jeg bare var 5+0. Der så vi fostersekken og han så antydning til fosteranlegg😀 skal tilbake når jeg er 7+2 for å se at den lille har det bra❤️ gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med mange som skal ha i mars :D Tenker jeg bestiller legetime om et par uker. Er skikkelig oppblåst nå og klarer ikke holde magen så mye inn (har litt mage igjen fra forrige graviditet som aldri gikk bort) så jeg ser skikkelig gravid ut xD Off misliker den perioden før magen faktisk kommer som en bare er oppblåst og fæl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat meldt meg inn her etter mange år. Har en gutt født i 2010. Testet positivt i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat meldt meg inn her etter mange år. Har en gutt født i 2010. Testet positivt i dag

Gratulerer og velkommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

 

I følge gravid-appen jeg har så har jeg termin 6. mars, så da hører jeg visst til her inne :)

 

Jeg testet positiv på mandag (tok 3 tester - alle svak rosa positiv) og har allerede vært hos legen. Dette fordi jeg fikk akutte smerter i nederste del av magen i går. Har kjent noen smerter som ligner mens-smerter i nederste del av magen de siste dagene, men i går ble de veldig intense og varte noe som føltes ut som 15 min. Når jeg tenker tilbake på det så kan det ha vært 5 min... Er allerede hysterisk enda jeg lovet meg selv å ikke bli det... Ettersom jeg ikke har vært gravid før og ikke visste hva jeg skulle gjøre så dro jeg til legevakten hos legekontoret mitt. Legen kjente på magen min og spurte om jeg hadde hatt blødninger eller om smerten kunne beskrives som stikkende og at den strålte fra den ene eller den andre siden mot ryggen. Dette kan tydeligvis være tegn på at noe er galt. Urinprøven var positiv også her, men fikk tatt blodprøve for å være på den sikre siden. Samboeren min ville ha det i sort hvitt før han stolte på at det var sant ;) 

 

Jeg var tilbake hos legen i dag og fikk svaret på en del av blodprøvene jeg tok (sjekket om jeg hadde riktig mengde av vitaminer i kroppen osv). De fleste prøvene var gode, men jeg fikk vite at hcg-nivået var litt lavt mtp at jeg skal være 4+3 på vei. Så nå skal jeg egentlig tilbake neste tirsdag for å ta en ny test. Hvis ikke nivået har økt betraktelig til da så kan det være et tegn på spontanabort eller svangerskap utenfor livmoren. Så jeg er mildt sagt pissnervøs nå. Hcg-nivået var 174. Jeg tror at jeg kommer til å trygle meg til en ny time i morgen for å få sjekket det.. 

 

Noen som har erfaring med dette? Ser at noen av dere har barn fra før og har vært gjennom alt det her allerede. ALT av tips, råd, erfaringer og lignende mottas med stor takk :)

 

Og gratulerer til alle dere andre her inne! Godt å vite at man er flere som går gjennom akkurat de samme tingene samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I følge gravid-appen jeg har så har jeg termin 6. mars, så da hører jeg visst til her inne :)

 

Jeg testet positiv på mandag (tok 3 tester - alle svak rosa positiv) og har allerede vært hos legen. Dette fordi jeg fikk akutte smerter i nederste del av magen i går. Har kjent noen smerter som ligner mens-smerter i nederste del av magen de siste dagene, men i går ble de veldig intense og varte noe som føltes ut som 15 min. Når jeg tenker tilbake på det så kan det ha vært 5 min... Er allerede hysterisk enda jeg lovet meg selv å ikke bli det... Ettersom jeg ikke har vært gravid før og ikke visste hva jeg skulle gjøre så dro jeg til legevakten hos legekontoret mitt. Legen kjente på magen min og spurte om jeg hadde hatt blødninger eller om smerten kunne beskrives som stikkende og at den strålte fra den ene eller den andre siden mot ryggen. Dette kan tydeligvis være tegn på at noe er galt. Urinprøven var positiv også her, men fikk tatt blodprøve for å være på den sikre siden. Samboeren min ville ha det i sort hvitt før han stolte på at det var sant ;)

 

Jeg var tilbake hos legen i dag og fikk svaret på en del av blodprøvene jeg tok (sjekket om jeg hadde riktig mengde av vitaminer i kroppen osv). De fleste prøvene var gode, men jeg fikk vite at hcg-nivået var litt lavt mtp at jeg skal være 4+3 på vei. Så nå skal jeg egentlig tilbake neste tirsdag for å ta en ny test. Hvis ikke nivået har økt betraktelig til da så kan det være et tegn på spontanabort eller svangerskap utenfor livmoren. Så jeg er mildt sagt pissnervøs nå. Hcg-nivået var 174. Jeg tror at jeg kommer til å trygle meg til en ny time i morgen for å få sjekket det..

 

Noen som har erfaring med dette? Ser at noen av dere har barn fra før og har vært gjennom alt det her allerede. ALT av tips, råd, erfaringer og lignende mottas med stor takk :)

 

Og gratulerer til alle dere andre her inne! Godt å vite at man er flere som går gjennom akkurat de samme tingene samtidig.

Gratulerer med graviditeten! Ikke noe god følelse som førstegangs og kjenne på alle disse vondtene. En vet jo ikke hva halvparten kommer av. Husker jeg ble livredd sånn rett før uke 12, fikk voldsomme smerter i magen og var nesten sikker på at det var en abort på gang. Viste seg å bare være ligamentsmerter (livmoren som strekker seg og forbereder seg på en voksende baby). Håper alt går bra hos legen med prøver og alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten! Ikke noe god følelse som førstegangs og kjenne på alle disse vondtene. En vet jo ikke hva halvparten kommer av. Husker jeg ble livredd sånn rett før uke 12, fikk voldsomme smerter i magen og var nesten sikker på at det var en abort på gang. Viste seg å bare være ligamentsmerter (livmoren som strekker seg og forbereder seg på en voksende baby). Håper alt går bra hos legen med prøver og alt! :)

Takk, det samme til deg! Nei ikke noe godt i det hele tatt.. og vi har ikke lyst til å fortelle noen om det ennå, så det gjør det ekstra vanskelig å ikke kunne prate med noen om det. Derfor jeg meldte meg inn her. Godt å ha noen som går gjennom noe av det samme samtidig som meg! :) Jeg tror at det er ligamentsmerter jeg har hatt, så prøver å tenke at det er normalt. Hvor lenge kan det finne på å vare hos deg? Eller hos noen av dere andre? 

 

Tok kontakt med legekontoret i dag (pr.sms) og fikk tilbakemelding om at de hadde videresendt mld til legen og at han skulle ta kontakt med meg. Nå er legekontoret stengt og ingen har ringt... Føler ikke at jeg blir tatt spesielt seriøst. Prøver å tenke positivt, men man sitter jo med så mange forskjellige tanker og følelser. Nå må jeg bare vente til tirsdag og krysse fingrene for at hcg-nivået stiger til himmels! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Testet positivt i dag på syklusdag 29. Dvs forventet mens i går, men har ikke dukket opp. Vi har vært prøvere siden oktober i fjor og er over 30 år begge to så vi har lengtet veldig. Hadde tidlig mc i februar... Er derfor ikke helt enkelt å slippe jubelen løs. Dersom alt går bra er terminen anslått til 13.mars 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Testet positivt i dag på syklusdag 29. Dvs forventet mens i går, men har ikke dukket opp. Vi har vært prøvere siden oktober i fjor og er over 30 år begge to så vi har lengtet veldig. Hadde tidlig mc i februar... Er derfor ikke helt enkelt å slippe jubelen løs. Dersom alt går bra er terminen anslått til 13.mars 😍

Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på en ting... En skal jo ikke anstrenge seg noe særlig. Jeg trener ikke fra før, men lyst til å svømme for trening dette svangerskapet. Tenkte sånn 1 gang i uka eller noe. Er det "greit" eller bør jeg la være siden kroppen ikke er vant til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på en ting... En skal jo ikke anstrenge seg noe særlig. Jeg trener ikke fra før, men lyst til å svømme for trening dette svangerskapet. Tenkte sånn 1 gang i uka eller noe. Er det "greit" eller bør jeg la være siden kroppen ikke er vant til det?

Det gjør ingen allverdens ting å trene, ei heller svømme. Eneste er at hvis du trener vekter skal man gjerne ha mindre vekt enn vanlig. Selv trener jeg styrke 5 ganger i uka til tross for graviditeten, bare lytte til kroppen og ikke ta i like hardt man ellers ville gjort og ha gode pauser med mye vann 👍🏻

 

Forrige svangerskap svømte jeg 1 gang i uka og gjorde yoga 2 ganger i uka når jeg var høygravid for å forebygge ryggsmerter. Så jeg ville sagt kjør på 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...