Gå til innhold

Termin mars 2017❤️


Smukka91

Anbefalte innlegg

Jeg "lever" etter en regel jeg leste ved forrige svangerskap - Må du anstrenge deg for å løfte/dytte/hvanåenn, så er det for tungt. Men jeg er jo mye mer casual denne gangen enn forrige gang som var første gang  :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Atanih: jeg er helt omvendt nå med nr 2, men regner med det er pga en SA mellom nr 1 og nr 2. Jeg husker at jeg var "redd" for det med nr 1 også, men da var det liksom ikke en reel mulighet sånn som det er nå. 
Så jeg er ikke noe chill.. ha ha.. 

Men jeg tenker på alt dette med fødsel og barsel og tenker at det kommer til å bli deilig å ha litt mer trygghet ifht det!
"hvordan vet man at det er rier og ikke kynnere?" "hvordan er man sikker på at fødelen er i gang"?" "legger hen på seg nok?" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mammanett.no/graviditet/kan_det_skade_fosteret/tunge_loeft_ved_graviditet

 

"Danskene er mer konkrete i sin rådgivning til gravide og arbeidsgivere

Kristensen forteller at danskene har forsøkt å være mer konkrete med grenser for tyngde og løftefrekvens i en veiledning fra Arbejdstilsynet. Her står det at hvis en gravid i sitt arbeide håndterer gjentagende ganger byrder på over 12 kg, kan det øke risikoen for abort eller for tidlig fødsel. I alminnelighet frarådes gravide tunge løft, og ikke minst gjentagende løft. Det anses ikke som skadelig for fosteret å løfte byrder under 4-5 kilo.

Den samlede daglige løftemengde bør ikke overstige 1.000 kg på en arbeidsdag, og løftene bør fordeles over hele dagen. Fra begynnelsen av sjette-syvende graviditetsmåned reduseres kiloanbefalingene ovenfor til omkring det halve: 6 kg for enkeltløft og en samlet løftemengde på maksimalt 500 kg. (Kilde: Arbejdstilsynets At-vejledning, A1.8, Februar 2002)"

Menne... Hva med alle oss som løfter blivende storesøsKen på 12+ kg mange, mange ganger om dagen..?

 

 

Anonymous poster hash: 6299f...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg gjør det jeg også, en 16 kg en. Men han har jeg jo løftet siden han ble født, tror kroppen gradvis har trent seg etterhvert som kg har økt, og at den da er vant til det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne bli med her. Skrev først i terminklubben, men ser ut som det er flere her inne. :) 

Er etter egne beregninger 6 +1 i dag. Skikkelig kvalm, og ligger på sofaen. Startet dagen med spying, tredje morgenen på rad. Dessverre tror jeg ikke det blir bedre resten av sv-skapet, fordi andre damer i familien har vært skikkelig dårlige helt frem til fødsel. 

Har fortalt det til en nær venninne. Ville egentlig vente med å fortelle det til andre, men ble så dårlig på familietur at det ikke var noe poeng å skjule det lenger. Så nå vet mine foreldre det også. De ble heldigvis glade for nyheten. 

Vi gleder oss til å (forhåpentligvis) få barn rundt 23. mars. 

Tar gjerne i mot tips for kvalmen!
Hittil synes jeg ingenting fungerer. Kan spise litt fruktis, men ritz er vanskelig å holde nede. Ingenting som frister. Minst kvalm når jeg ligger helt stille og ser på netflix, men det funker jo dårlig i 8 mnd... Gruer meg litt til å jobbe igjen fra mandag av. :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne bli med her. Skrev først i terminklubben, men ser ut som det er flere her inne. :)

 

Er etter egne beregninger 6 +1 i dag. Skikkelig kvalm, og ligger på sofaen. Startet dagen med spying, tredje morgenen på rad. Dessverre tror jeg ikke det blir bedre resten av sv-skapet, fordi andre damer i familien har vært skikkelig dårlige helt frem til fødsel.

 

Har fortalt det til en nær venninne. Ville egentlig vente med å fortelle det til andre, men ble så dårlig på familietur at det ikke var noe poeng å skjule det lenger. Så nå vet mine foreldre det også. De ble heldigvis glade for nyheten.

 

Vi gleder oss til å (forhåpentligvis) få barn rundt 23. mars.

 

Tar gjerne i mot tips for kvalmen!

Hittil synes jeg ingenting fungerer. Kan spise litt fruktis, men ritz er vanskelig å holde nede. Ingenting som frister. Minst kvalm når jeg ligger helt stille og ser på netflix, men det funker jo dårlig i 8 mnd... Gruer meg litt til å jobbe igjen fra mandag av. :S

Gratulerer :)

Har du prøvd "kvalmebånd" fra apoteket? (Husker ikke helt hva de heter) Jeg har hørt at de har hjulpet litt for de som er kvalme :)

 

Anonymous poster hash: f3cac...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farris synes jeg plutselig er utrolig godt mot kvalme :-) enten naturell eller med sitron. Aldri vært noe glad i det før, men nå er det det beste som fins :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 6 nå, hva er normalt av vondter i mageområdet? 

Har ingen symptomer ennå. Men litt øm/vondt i mageområdet og stikker engang iblant litt. 

Men er så redd for å miste etter å ha lest at det kan tyde på spontanabort...Mistet i mars og er så redd etter det :(



Anonymous poster hash: fcad6...0b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin i mars, hvis alt går bra. Har dessverre småblødninger. Så ikke godt å si hvordan dette ender. Men melder meg forsiktig inn til så lenge :) 



Anonymous poster hash: 3d257...0d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er i uke 6 nå, hva er normalt av vondter i mageområdet? 

 

Har ingen symptomer ennå. Men litt øm/vondt i mageområdet og stikker engang iblant litt. 

Men er så redd for å miste etter å ha lest at det kan tyde på spontanabort...Mistet i mars og er så redd etter det :(

 

Anonymous poster hash: fcad6...0b0

 

 

Mine andre svangerskap, så hadde jeg lite symptom. Kun ømme bryst og stikninger/murringer der nede. Så er helt normalt med stikninger der nede. Mitt 1. svangerskap var jeg vel ca 5-6 uker på vei da jeg gikk på badet og krøket meg i smerter. Vi tru det var livmora som strekte seg :) Men nå i dette svangerskapet er jeg litt mere bekymret siden jeg har småblødninger. Det har jeg ikke hatt før. Krysser fingrene for at det går bra med deg og spiren denne gangen :) 

 

Anonymous poster hash: 3d257...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan absolutt anbefale seaband fra apoteket mot kvalme!

 

Stikking i magen oav er veldig normalt, det kan og bli veldig intenst. Som regel er det ligamentsmerter, livmora som utvider seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som syntes at tiden går sent?

Er i dag 7+0 og skal til legen den 10 August. Det er liksom all den håndfaste informasjonen jeg har å gå på...

 

Jeg har så lyst å begynne å planlegge å kjøpe inn til rom og baby. Men det er jo så tidlig for det enda.

Ser flere triste nyheter på forumet her og er livredd for å miste etter å endelig å ha fått det til. Jeg er så innstilt på at dette er ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bittelitt brune plupper på papiret nårjeg tørker meg etter å tisset. (3 ganger disse 2 dagene) bekymret.....

Noen som har erfaring??:-/

 

Anonymous poster hash: fcad6...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ingen erfaring der desverre.

Eneste erfaring heg har er med sa, da kom det masse på en gang og holdt på i 8 dager. Det var som om noe sprakk og bare rant og rant fra første stund. Ingen spotting. Ville fått time for sin egen del. Ikke gøy å gå uvitende. Tærer på psyken.

Kan og ta en test rfsu i dag, og ta ny om 2—3 dager.

Se om streken er sterkere eller svakere.

 

Høres ikke ut som dere med spotting trenger å bekymre dere.

Men er vel lurt å snakke med legen eventuet få ta blodprøve. Så kan man få et svar :)

 

Lykke til!:) håper på det aller beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 10 i mars. Og da hadde jeg ingen spotting ellee blødning før ultralyd der de sa at hjertet hadde sluttet å banke.

:-( skal ringe legen på mandag men er aå redd så tiden går så tregt...

 

Takk :-)

 

Anonymous poster hash: fcad6...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 10 i mars. Og da hadde jeg ingen spotting ellee blødning før ultralyd der de sa at hjertet hadde sluttet å banke.

:-( skal ringe legen på mandag men er aå redd så tiden går så tregt...

 

Takk :-)

 

Anonymous poster hash: fcad6...0b0

Høres helt forferdelig ut. Jeg kan forstå man er bekymret. Spesielt når man opplever slikt...

 

Håper alt står bra til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter :) Etter en positiv clear blue test joiner jeg dere :P Sto bare 3+ og har ikke hatt mensen siden mars. Så aner ikke hvor langt jeg er på vei, men koselig å få ta delta her med dere foreløpig iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt brunt på papiret helt siden torsdag, igår kom det en litt større klump enn tidligere. Men det er bare når jeg tørker meg der nede at det kommer på papiret. 

Nå idag tidlig tørket jeg meg engang, da var det brunt. Tørket atter engang og da var det rosa utflod/blod. Tok på meg bind, nesten ikke antydningen til blod da. Og etter det har det bare kommet små plupper med brunt igjen, nesten så du ikke kan se det. Blir gal. 
 

Skal ringe legen i morgen, men er mange mange tanker som går i hodet på meg nå. Går det bra? Er det over? Må jeg igjennom abort atter engang? Men, jeg har ikke smerter, da går det bra? Eller er håpet ute? - Gang på gang kommer disse. 

Håper jeg får ul i morgen/tidlig til uka, skal være 7 uker på vei på tirsdag om alt er ok......



Anonymous poster hash: fcad6...0b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har hatt brunt på papiret helt siden torsdag, igår kom det en litt større klump enn tidligere. Men det er bare når jeg tørker meg der nede at det kommer på papiret. 

Nå idag tidlig tørket jeg meg engang, da var det brunt. Tørket atter engang og da var det rosa utflod/blod. Tok på meg bind, nesten ikke antydningen til blod da. Og etter det har det bare kommet små plupper med brunt igjen, nesten så du ikke kan se det. Blir gal. 

 

Skal ringe legen i morgen, men er mange mange tanker som går i hodet på meg nå. Går det bra? Er det over? Må jeg igjennom abort atter engang? Men, jeg har ikke smerter, da går det bra? Eller er håpet ute? - Gang på gang kommer disse. 

Håper jeg får ul i morgen/tidlig til uka, skal være 7 uker på vei på tirsdag om alt er ok......

 

Anonymous poster hash: fcad6...0b0

 

 

Veldig trist. Skjønner godt at du er urolig.

Jeg har lest om gravide damer som ikke har merket noe når de har hatt abort. Ikke en gang blod.

 

Jeg håper så inderlig at det ikke over for denne gang for deg. Krysser fingrene mine. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Har du prøvd "kvalmebånd" fra apoteket? (Husker ikke helt hva de heter) Jeg har hørt at de har hjulpet litt for de som er kvalme :)

 

Anonymous poster hash: f3cac...722

Takk! Og takk for tips! 

Kjøpte sånne armbånd i går. Må innrømme at jeg var veeldig skeptisk, men synes faktisk det fungerer! I går kveld følte jeg meg som et ordentlig menneske igjen, og kom meg av sofaen for første gang på et par dager. I dag har jeg også vært mye bedre. Brekker meg fortsatt, men er ikke like lammet av kvalme i mellom spyrundene. Nå er jeg mindre nervøs for å begynne på jobb igjen i morgen! :) 

 

Er også interessert i å høre hva dere andre spiser om dagen. Tips til ting som er lette å holde på? Noen som har noen cravings?

 

Dette er det jeg klarer å holde nede:

- egg, bløtkokt eller hardkokt. 

- tomatsuppe

- vannmelon

- fetaost

- ris

- pitabrød med olivenolje

- ritz-kjeks (til nøds)

- knekkebrød med kremost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Slenger meg med på forumet her. Spennende å lese om deres erfaringer!:-) Jeg er 7+0 i dag, termin 21.mars. Første gang jeg er gravid, så alt er veldig nytt og spennende nå! Av symptomer er jeg ganske trøtt og mye sliten, men opplever ikke så mye kvalme. Hadde ømme bryster i uke 5 og 6, men de er ikke så ømme nå lenger. Samme med metallsmak; den har forsvunnet helt. Er det vanlig at symptomer gir seg etter hvert? I liket med mange andre, så er også jeg livredd for spontanabort. Blir derfor nesten litt bekymret når symptomer forsvinner...

 

Forresten, ser at noen foreslo å lage en Facebook gruppe tidligere på denne forumsiden. Er det mye liv der?  :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Slenger meg med på forumet her. Spennende å lese om deres erfaringer!:-) Jeg er 7+0 i dag, termin 21.mars. Første gang jeg er gravid, så alt er veldig nytt og spennende nå! Av symptomer er jeg ganske trøtt og mye sliten, men opplever ikke så mye kvalme. Hadde ømme bryster i uke 5 og 6, men de er ikke så ømme nå lenger. Samme med metallsmak; den har forsvunnet helt. Er det vanlig at symptomer gir seg etter hvert? I liket med mange andre, så er også jeg livredd for spontanabort. Blir derfor nesten litt bekymret når symptomer forsvinner...

 

Forresten, ser at noen foreslo å lage en Facebook gruppe tidligere på denne forumsiden. Er det mye liv der?  :-) 

 

 

Jeg er 7+2 i dag! Vi er så nære hverandre!

 

Når du nevner dette med brystene, så kjenner jeg litt på det samme. De er ikke like ømme lenger.

Symptomer kan sikkert komme å gå. Det kommer vel an på dagsformen litt har jeg merka.

 

Har du vært noe kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+2 i dag! Vi er så nære hverandre!

 

Når du nevner dette med brystene, så kjenner jeg litt på det samme. De er ikke like ømme lenger.

Symptomer kan sikkert komme å gå. Det kommer vel an på dagsformen litt har jeg merka.

 

Har du vært noe kvalm?

Så gøy at vi er nærme i termin!:) 

 

Ja, du har sikkert rett i det med sympt., at de kan komme og gå. Jeg har vært lite kvalm: Aldri kastet opp eller hatt brekninger. Kun kjent antydning til kvalme dersom det går svært lang tid mellom måltider - men det er kanskje naturlig å kjenne på uavhengig om en er gravid. Satser på at alt er ok selv om få sympt.:-) Skal på ultralyd den 15.aug., så da får jeg litt mer sikker info å forholde meg til enn min egen synsing! 

 

Ellers er jeg enig i det du skrev tidligere her på forumet at det føles som om tiden går tregt... Ser veldig fram til uke 12 i hvert fall!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...