Gå til innhold

Termin mars 2017❤️


Smukka91

Anbefalte innlegg

Hatt en ekkel følelse de siste dagene.. Så tok en hcg prøve i dag, så gjenstår det å se.. Fått ny lege, hu forrige hadde ordna ul på flekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Målte i uke 6 og uke 7, da var verdiene mine 24000 i uke 6 og 56000 i uke 7, var på tul i uke 9 og fikk se bankende hjerte, så alt var bra med den lille for min del. 

 

Hcg verdier er veldig individuelt, noen ligger veldig høyt og noen ligger lavt... i uke 6 kan det variere fra 2000 til 50000 eller noe slikt, så det er store sprang!

 

49-56 dager etter siste mens: 7,650 til 229,000

57-78 dager etter siste mens: 25,700 til 288,000

 

Dette er verdier i svangerskap med ett foster, er noe høyere verdier hvis det er flere foster.

 

Jeg må bare spørre da, er det en null for mye i verdien du har skrevet her Kanskjelykke2016?

Endret av kami89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte i uke 6 og uke 7, da var verdiene mine 24000 i uke 6 og 56000 i uke 7, var på tul i uke 9 og fikk se bankende hjerte, så alt var bra med den lille for min del. 

 

Hcg verdier er veldig individuelt, noen ligger veldig høyt og noen ligger lavt... i uke 6 kan det variere fra 2000 til 50000 eller noe slikt, så det er store sprang!

 

49-56 dager etter siste mens: 7,650 til 229,000

57-78 dager etter siste mens: 25,700 til 288,000

 

Dette er verdier i svangerskap med ett foster, er noe høyere verdier hvis det er flere foster.

 

Jeg må bare spørre da, er det en null for mye i verdien du har skrevet her Kanskjelykke2016?

Hehe, det var sneket med en null for mye ja 😂 Selv om eg drømmer om tvillinger 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det var sneket med en null for mye ja Selv om eg drømmer om tvillinger

 

Da må du bare vente på neste verdi, for å se om den enten er lik den du har fått allerede eller om den er steget :)

Fikk beskjed av legen min at det beste var selvfølgelig en grei stigning, men om det ikke stiger veldig mye, så er det fortsatt stigning. Krysser fingrene for deg, vet det er noen nervepirrende dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også forlate dere. Fikk kraftige magesmerter i går og i natt, måtte pga smertene dra til legen i morges og ble sent videre til gynekologisk undersøkelse. Påbegynnende spontanabort. Fikk piller for å hjelpe kroppen med prosessen, men er nå uten et mirakel i magen.

 

Skulle ønske legen hadde forbredt meg på smertene som kommer i forbindelse med en abort, jeg var rett og slett ruset på smertestillende mellom kl 12 og 17.00 idag mens det værste pågikk. Om det skjer en annen gang skal jeg be om å få smertestillende som ikke ruser meg, men som virkelig demper litt av smerten.

 

Uansett er det veldig trist, men den magre trøsten er at det var noe feil, og at kroppen ryddet opp selv. På ul idag sa de at forsteret mest sannsynligvis hadde dødd for et par uker siden, grunnet strl, på forstret i forhold til uka de mente jeg var i. Hadde jo ul i uke 7 og da var det livstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også forlate dere. Fikk kraftige magesmerter i går og i natt, måtte pga smertene dra til legen i morges og ble sent videre til gynekologisk undersøkelse. Påbegynnende spontanabort. Fikk piller for å hjelpe kroppen med prosessen, men er nå uten et mirakel i magen.

 

Skulle ønske legen hadde forbredt meg på smertene som kommer i forbindelse med en abort, jeg var rett og slett ruset på smertestillende mellom kl 12 og 17.00 idag mens det værste pågikk. Om det skjer en annen gang skal jeg be om å få smertestillende som ikke ruser meg, men som virkelig demper litt av smerten.

 

Uansett er det veldig trist, men den magre trøsten er at det var noe feil, og at kroppen ryddet opp selv. På ul idag sa de at forsteret mest sannsynligvis hadde dødd for et par uker siden, grunnet strl, på forstret i forhold til uka de mente jeg var i. Hadde jo ul i uke 7 og da var det livstegn.

 

Uff, så trist  :frown:  men det er som du sier, kroppen har ordna opp selv, men det tar ikke bort sorgen over at mageboeren ikke er der lengre, sender deg en klem og krysser fingrene for at ny spire sitter om ikke så lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne i uke 10 nå, og eg er fullstendig tom for energi(lat). Er for tiden sykemeldt, men sola skinner og eg gidder ikke å gå tur engang.. Blir flau over min egen latskap..prøver å drikke litt kaffe, men det blir eg bare kvalm av..

Andre som er like lat? Haha

 

Anonymous poster hash: 78225...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endelig i uke 12 - jippiiiiiiio :-) men den kvalmen blir bare værre og værre :( krysser fingrene for at den snart gir seg for nå er jeg lei av å være konstant uggen og trøtt.. Vil bare at magen skal begynne og vises og merkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er inne i uke 10 nå, og eg er fullstendig tom for energi(lat). Er for tiden sykemeldt, men sola skinner og eg gidder ikke å gå tur engang.. Blir flau over min egen latskap..prøver å drikke litt kaffe, men det blir eg bare kvalm av..

Andre som er like lat? Haha

 

Anonymous poster hash: 78225...e4b

 

Var som deg frem til ca. uke 10-11! Energien er nok snart på vei tilbake ;) Det var helt forferdelig, kom hjem som et slakt fra jobb, og hadde jeg fri brukte jeg tiden på sofaen eller i senga. Var jo litt pga kvalmen også da... Men den energien var ikke-eksisterende. Men nå er det heldigvis mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bare vente på neste verdi, for å se om den enten er lik den du har fått allerede eller om den er steget :)

Fikk beskjed av legen min at det beste var selvfølgelig en grei stigning, men om det ikke stiger veldig mye, så er det fortsatt stigning. Krysser fingrene for deg, vet det er noen nervepirrende dager :)

Den hadde ikke steget i det hele tatt 😢 Var gått ned til 60 000. Legen sa at det ikke var grunn til å bekymre seg enda, når jeg var så langt som jeg var så var det normalt (hun ringte å prata med gynekolog på sykehuset) å kanskje gå ned i verdi.. Men huff, tusen tanker i hodet nå.. Tatt ny prøve, får svar i morgen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde ikke steget i det hele tatt Var gått ned til 60 000. Legen sa at det ikke var grunn til å bekymre seg enda, når jeg var så langt som jeg var så var det normalt (hun ringte å prata med gynekolog på sykehuset) å kanskje gå ned i verdi.. Men huff, tusen tanker i hodet nå.. Tatt ny prøve, får svar i morgen..

 

Hcg-nivået blir svakere etterhvert. Det skal ikke ligge like høyt gjennom hele svangerskapet..

 

Anonymous poster hash: 00180...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde missforstått legen litt.. Hcg min nå sist var 83 000, den hadde ikke synker i det hele tatt. Men legen bablet sånn om ting og tang at eg ble forvirra (sunnmørs dialekt i tillegg gjør det ikke bedre) eg vet utmerket godt at verdiene ikke dobler seg så langt ut i svangerskapet, men det trodde hun... Off, blir slitsomt hvis eg skal fortsette å gå til hun. Alternativet e jo jordmora, men hun går på lykkepiller de lux, det takler eg heller ikke... Bare klaging på meg her, kjenner hormonene er på fullt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som er usikre på om de egentlig er gravide eller ikke? Blir nesten litt smågal av å ikke vite noe sikkert:)

Var til 12 ukers kontroll nå denne uka. Når får man evt svar på blodprøver tatt da? Legen hadde ingen doppler, så om det er noe der inne eller ikke aner jeg ikke. Ikke mye symptomer heller lengre, kvalmen er borte og energien nesten på topp. Puster som en hval opp trapper og er oppblåst som bare det, så lever på det nå:) Får vel vite mer om noen uker når jeg skal til jordmor.

 

Måtte bare blåse ut frustrasjonen litt :babygutt:  :babyjente:  :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde missforstått legen litt.. Hcg min nå sist var 83 000, den hadde ikke synker i det hele tatt. Men legen bablet sånn om ting og tang at eg ble forvirra (sunnmørs dialekt i tillegg gjør det ikke bedre) eg vet utmerket godt at verdiene ikke dobler seg så langt ut i svangerskapet, men det trodde hun... Off, blir slitsomt hvis eg skal fortsette å gå til hun. Alternativet e jo jordmora, men hun går på lykkepiller de lux, det takler eg heller ikke... Bare klaging på meg her, kjenner hormonene er på fullt..

 

Det er jo kjempe bra at det er steget da! Kan hende at når hormoner og følelser roer seg litt så går det bedre å finne ut om du ønsker å gå til jordmor eller lege. Jeg kommer til å få oppfølging av begge, men det er siden vi ikke har jordmor fast i kommunen, hun ambulerer hit en gang i måneden. 

Husk at en lege er ikke spesialisert innenfor svangerskap, så at hun trodde hcg dobler seg så langt ut i svangerskapet har ikke så mye å si, hun sjekket det med noen som vet mer og det er jo bra! Hvis du er veldig bekymra kan du jo spørre om å bli henvist til ultralyd, både for å roe deg ned, men også for å sjekke at alt er bra med den lille. Magisk følelse å se et bankende hjerte :)

Jordmødre tror jeg generelt er happy-folk, min er også veldig glad og blid, men hun er samtidig veldig godt planta på jorda, og det liker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempe bra at det er steget da! Kan hende at når hormoner og følelser roer seg litt så går det bedre å finne ut om du ønsker å gå til jordmor eller lege. Jeg kommer til å få oppfølging av begge, men det er siden vi ikke har jordmor fast i kommunen, hun ambulerer hit en gang i måneden. 

Husk at en lege er ikke spesialisert innenfor svangerskap, så at hun trodde hcg dobler seg så langt ut i svangerskapet har ikke så mye å si, hun sjekket det med noen som vet mer og det er jo bra! Hvis du er veldig bekymra kan du jo spørre om å bli henvist til ultralyd, både for å roe deg ned, men også for å sjekke at alt er bra med den lille. Magisk følelse å se et bankende hjerte :)

Jordmødre tror jeg generelt er happy-folk, min er også veldig glad og blid, men hun er samtidig veldig godt planta på jorda, og det liker jeg :)

Har fått time til ultralyd, 12 september..

Eg høres kanskje sytete ut, men det er bare det at det var første gang eg traff hu legen, min forrige har dessverre permisjon. Det har skjedd så mye det siste året, og kun fastlegen min kjenner meg og vet hva jeg trenger. Ja, alt står jo i journalen, men det hadde ikke den nye legen lest seg opp før eg kom, så da eg begynte å fortelle litt, så sier hun, åja, det var deg ja (alle vet hvem jeg er pga tidligere hendelser), men dette burde hun visst før eg kom.. Men igjen, er nok hormoner.. Kan jo bli fly forbanna på støvsugeren!! 😂

 

Ellers, er det andre som får vannvittige hetetokter innimellom? Vil jo helst gå rundt her naken.. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del varme perioder iløpet av en dag, som regel er det rett før en skikkelig kvalmebølge kommer da :/ greit å få et forvarsel, men kjipt uansett. Men har noen dager gått rundt i bare nattkjolen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som er usikre på om de egentlig er gravide eller ikke? Blir nesten litt smågal av å ikke vite noe sikkert:)

Var til 12 ukers kontroll nå denne uka. Når får man evt svar på blodprøver tatt da? Legen hadde ingen doppler, så om det er noe der inne eller ikke aner jeg ikke. Ikke mye symptomer heller lengre, kvalmen er borte og energien nesten på topp. Puster som en hval opp trapper og er oppblåst som bare det, så lever på det nå :) Får vel vite mer om noen uker når jeg skal til jordmor.

 

Måtte bare blåse ut frustrasjonen litt :babygutt:  :babyjente:  :babysmokk:

 

Har heller ikke fått den ordentlige "bekreftelsen". Var hos legen for et par uker siden første gang (er 13+2 idag), hun sa hun har slutta å høre med doppler så tidlig (11 uker ish) for de har sendt så mange unødvendig til ultralyd når mødre blir bekymra hvis de ikke finner hjertelyd. Skal til jordmor om et par uker, så regner med hun lytter da. Blodprøver får du ikke svar på med mindre det er noe "unormalt" med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...