Gå til innhold

Termin mars 2017❤️


Smukka91

Anbefalte innlegg

Jeg er fornøyd med 2-3 uker, nettop fordi det er over 100 :-) når eg mistet så var HCG 108 siste gang jeg målte, så med over 200 så vet jeg at det ikke er SA HCG som henger igjen :-)

 

Men ellers er det dumt med overlappingen.. Som om gravide ikke er usikre nok fra før av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin 19 mars 4+2 idag. Første hele pp etter sa i mai. Og hadde ma i september.

Jeg tar lutinus og tar bare en dag om gangen... Jeg er fortsatt gravid idag 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff, jeg gruer meg litt til helga. Er i "ny" jobb, starta i mai. Men jobber bare hver 3.helg så det tar tid å komme inn i alt. Det er ofte en ganske heftig jobb, med utagerende demente. Bare et morgenstell påfører mye stress og det hender vi må være 3 på 1. Jeg går rundt hele vakta og er nervøs egentlig, og bare venter på at ting skal skjeie ut. Det er selvfølgelig enda verre nå som jeg er gravid og har enda en ting å bekymre meg for. Tenker da mest på psykisk stress. Har mest lyst å ringe til fredag og si jeg har omgangssjuke, men jeg får jo så dårlig samvittighet og vil ikke være den som "skulker" heller.... Wæææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff, jeg gruer meg litt til helga. Er i "ny" jobb, starta i mai. Men jobber bare hver 3.helg så det tar tid å komme inn i alt. Det er ofte en ganske heftig jobb, med utagerende demente. Bare et morgenstell påfører mye stress og det hender vi må være 3 på 1. Jeg går rundt hele vakta og er nervøs egentlig, og bare venter på at ting skal skjeie ut. Det er selvfølgelig enda verre nå som jeg er gravid og har enda en ting å bekymre meg for. Tenker da mest på psykisk stress. Har mest lyst å ringe til fredag og si jeg har omgangssjuke, men jeg får jo så dårlig samvittighet og vil ikke være den som "skulker" heller.... Wæææ

 

Hvis det er en fare for den lille, så kan du snakke med legen om svangerskapspenger, eller snakke med sjefen din om tilrettelegging. Jeg har snakket med sjefen min ang. tilrettelegging. Har en jobb med alle aldersgruppe, både barn, voksne, psykisk syke, sykehjem, rullestolbrukere osv... og siden jeg nå ikke vil påføre meg selv noen ekstra bekymringer, så er det enkelte jeg ikke jobber med fremover, de blir noen andre nødt til å overta i denne perioden.

Hvis det ikke er mulig med tilrettelegging, så er svangerskapspenger en mulighet, det snakket legen min om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min er enda i ferie, og har ikke lyst å plage henne med å finne ut tilrettelegging da, jeg får ikke sett henne før jeg skal på jobb. Kan jeg sykemelde meg for helga tror du, og så snakke med sjefen frem til neste vakt etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en samtale med legen din om det. Er jo legen som må sykemelde deg, men forklar situasjonen, og at sjefen er på ferie akkurat nå, så tilrettelegging er vanskelig. Legen forstår nok bekymringen din også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ta en samtale med legen din om det. Er jo legen som må sykemelde deg, men forklar situasjonen, og at sjefen er på ferie akkurat nå, så tilrettelegging er vanskelig. Legen forstår nok bekymringen din også.

Håper det :) Gått og grua meg lenge for de vaktene xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut å ta turen til legen ja.

Skjønner deg godt, man vil jo ikke forstyrre dem når de er på ferie, men dette vil jeg anse som et hyggelig unntak. Er selv leder med flere ansatte.

Når du har prata med legen kan du jo vurdere på nytt om å kontakte sjefen.

Jeg tenker at om det må skje en tilrettelegging får at spiren skal være trygg og du kan slappe av når du er på jobb, så ville jeg som sjef ønsket å vite dette for at du som ansatt skal være trygg på jobb. Uansett hva det måtte være.

Selv om man har fri har man ansvar for det som foregår på jobb og ansatte. :-)

 

Håper det løser seg på en god måte

Endret av Utålmidig.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferietid er noe dritt. Kunne ikke passa værre for jobben at jeg er gravid.

På fredag går jeg på ferie. Når jeg da kommer tilbake skal jeg jobbe aleine med 4 tannleger. Vi er normalt sett en på en.

Og jeg som blir så sykt dårlig når jeg er gravid. Kan ikke ligge hjemme og spy. Må komme meg på jobb. Så må bare fortelle når jeg kommer tilbake da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid like lett!håper det løser seg på en god måte for deg :-)

 

Heihei happymamma2' vi har lik termin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig termin 10. mars. :-) Førstegangsgravid, voldsomt trøtt og vonde pupper. Eller spent og i god form, håper det fortsetter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ventes barn nr to:-) var og heldig med første fht god form, og bare litt trøttere enn vanlig.

Opplever foreløpig noe av det samme.

 

Lykke til <3

Håper og vi fortsetter slik. Slitsomt nok å være gravid, spesielt mot slutten.

Mye å se frem til. Å gå gravid og til slutt få holde babyen i sine armer er helt ubeskrivelig <3 Tenk hva vi kan :-)

Endret av Utålmidig.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

måtte til legen i dag pga blødninger, skal få sjekka hcg med blodprøver i morgen og neste uke... krysser fingrene for at det ikke er en SA :/ legen sykemeldte meg også ut uka, vil at jeg skal prøve å ikke stresse de neste dagene (er en del stress på jobben for tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til forferdelig kvalme? Prøvd sea band uten særlig effekt. Legen vil ikke gi meg kvalmestillende tabletter🙁 kan jeg ta postafen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postafen: Graviditet: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg.

 

Hvis ikke legen vil gi deg kvalmestillende, så tror jeg ikke du skal bruke postafen på eget initiativ heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, der. Så langt man klarer seg uten.

Lykke til. Håper det gir seg. Synd å måtte gå kvalm. :/

 

Håper det er vanelig blødning. Krysser fingrene <3

 

Noen tips mot løs mage? Ikke helt diare, men ikke langt ifra. Spiser mye grovt ned kornprodukter og det som er anbefalt. Pleier alltid å hjelpe, men klarer visst ikke holde tritt med hormonene :P hadde slik forrige gang og, men husker ikke hva som hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren over havnet på feil sted. Ifht kvalme, ikke noe særlig gode tips der dessverre. Sliter med det samme selv spesielt ifht lukt av mat :-/

Det eneste eg synes hjelper er å spise før jeg rekker å bli sulten. :-)

 

Kaster du opp eller bare kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg med her.. Har hatt svakt pos tester i 3-4 dager nå, og pos CG ukesindikator i dag med 2-3 uker.. Så nå tør jeg håpe.. er nok ikke mer enn 4+0 i dag, eller rundt der.. Har bra med symptomer allerede, og har i de siste dagene kommet på hvordan dette var igjen :o Men, det er verdt det - selvom jeg ikke liker så godt å gå gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til forferdelig kvalme? Prøvd sea band uten særlig effekt. Legen vil ikke gi meg kvalmestillende tabletter kan jeg ta postafen?

 

Jeg begynner også å kjenne mer til kvalmen... Det som er teit med meg er at jeg spiser "drittmat" selv om jeg vet jeg er mett! Åh guri... :P Men jeg vet ihvertfall at ei venninne av meg var veldig kvalm sist, og hun kjøpte ingefærtabletter hos helsekost. Kanskje verdt å prøve? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren over havnet på feil sted. Ifht kvalme, ikke noe særlig gode tips der dessverre. Sliter med det samme selv spesielt ifht lukt av mat :-/

Det eneste eg synes hjelper er å spise før jeg rekker å bli sulten. :-)

 

Kaster du opp eller bare kvalm?

Mest bare kvalm, men noen dager har det vært oppkast også. Kvalmen letter etter jeg har fått det opp, men er jo ikke særlig kjekt å kaste opp heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å kjenne mer til kvalmen... Det som er teit med meg er at jeg spiser "drittmat" selv om jeg vet jeg er mett! Åh guri... :P Men jeg vet ihvertfall at ei venninne av meg var veldig kvalm sist, og hun kjøpte ingefærtabletter hos helsekost. Kanskje verdt å prøve? :)

Ja jeg tenkte å dra på helsekosten i morgen om jeg er i form😊 blir så sliten av å være kvalm døgnet rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...