Gå til innhold

Er dette voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om han er på fest hos en dame han liker. Han har gjort tilnærminger før, men denne kvelden er hun flørtete tilbake. De blir begge ganske fulle. Hun smiler til ham og sier at det er på tide og ta kveld, og går og legger seg. Han tror hun hinter om at han skal følge etter. Han ber den andre som er tilstede om å forlate, for han har noe på gang med frøkena. Han går inn til henne. Hun er sovnet, men han stryker på henne. Hun liker det, gir fra seg gode lyder. Han tror hun er våken. Han fortsetter å kose og innleder til samleie. Plutselig skvetter hun til, skyver ham bort og begynner å gråte. Han skjønner ingenting, men er selvsagt lei seg fordi det var ikke dette han ville...

Det er mulig å misforstå situasjoner tenker jeg. Hennes opplevelse av dette er forståelig nok vond. Men det er noe vanskelig å vite hvorvidt han burde skjønt at han krysset grensene for hva som er greit...

Jeg tenker at dette ikke er helt sort/hvitt. Han burde vel forsikret seg om at hun var våken. Men om hun lagde lyder og bevegde seg, så var det kanskje nok til at han trodde hun var i våken tilstand.

Anonymous poster hash: 148bf...37d

Dette tenkte jeg også.

Men HI, hvordan vet du egentlig hva som skjedde før du våknet? Hvordan vet du at du likte det /nøt det? Tror egentlig du var våken før du vil innrømme....

Anonymous poster hash: a6022...c64

Det lurer jeg på og. Du husker ikke noe, men husker at du gikk alene inn på rommet. Du husker du nøt det men du vet igså at du ikke var våken.

Hvordan vet du at du nøt det og hva han gjorde i forkant dersom du sov? Hvorfor husker du ikke kun at du våkner ned han inni?

Du har tydeligvis vært mer våken og husker det meste.

Anonymous poster hash: 11dd1...ec1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er skremmende å lese om hvordan damer kan forsvare en voldtektsmann og legge skyld på offeret her. Skulle man tenke så svart/hvitt om voldtekt er det bare overfallsvoldtekter som kvalifiserer. Menn har ikke frikort til voldtekt fordi de er fulle og damer har ikke skylda fordi de er fulle. En mann som utnytter en sovende kvinne, uansett om hun stønner og liker det mens hun sover, er en voldtektsmann!

Det at mannen slutter når hun våkner og gråter kan like gjerne bety at han er fullt klar over hva han gjør - at han forgriper seg på en sovende og berusa dame. Når hun ikke sover lenger kan han bli oppdaga og stilt til ansvar for sine handlinger.

Klem til deg HI! Det er helt klart en voldtekt dette her. Om du har flørta med han eller ikke, om du har reagert på hans antasting med lyst osv. har ingen betydning (annet enn at det muligens forsterker skammen din)! Også de som blir utsatt for overfallsvoldtekter kan reagere med å bli våt. Kroppen reagerer på fysisk stimuli, og det er bra, for det forebygger en del fysisk skade! Om du så hadde kledd deg naken og klina med han i forkant, har han IKKE fått samtykke til å ta seg til rette mens du sover.

Skrevet

Hva om han er på fest hos en dame han liker. Han har gjort tilnærminger før, men denne kvelden er hun flørtete tilbake. De blir begge ganske fulle. Hun smiler til ham og sier at det er på tide og ta kveld, og går og legger seg. Han tror hun hinter om at han skal følge etter. Han ber den andre som er tilstede om å forlate, for han har noe på gang med frøkena. Han går inn til henne. Hun er sovnet, men han stryker på henne. Hun liker det, gir fra seg gode lyder. Han tror hun er våken. Han fortsetter å kose og innleder til samleie. Plutselig skvetter hun til, skyver ham bort og begynner å gråte. Han skjønner ingenting, men er selvsagt lei seg fordi det var ikke dette han ville...

Det er mulig å misforstå situasjoner tenker jeg. Hennes opplevelse av dette er forståelig nok vond. Men det er noe vanskelig å vite hvorvidt han burde skjønt at han krysset grensene for hva som er greit...

Jeg tenker at dette ikke er helt sort/hvitt. Han burde vel forsikret seg om at hun var våken. Men om hun lagde lyder og bevegde seg, så var det kanskje nok til at han trodde hun var i våken tilstand. Anonymous poster hash: 148bf...37d

Dette tenkte jeg også.

Men HI, hvordan vet du egentlig hva som skjedde før du våknet? Hvordan vet du at du likte det /nøt det? Tror egentlig du var våken før du vil innrømme....Anonymous poster hash: a6022...c64

Det lurer jeg på og. Du husker ikke noe, men husker at du gikk alene inn på rommet. Du husker du nøt det men du vet igså at du ikke var våken.

Hvordan vet du at du nøt det og hva han gjorde i forkant dersom du sov? Hvorfor husker du ikke kun at du våkner ned han inni?

Du har tydeligvis vært mer våken og husker det meste. Anonymous poster hash: 11dd1...ec1

Jeg vet ikke med dere, men når jeg sover er det ikke sånn at en bryter slås av og omverdenen stenges helt ute. Har du aldri opplevd at f eks lyden av vekkerklokka blander seg inn i drømmen din og får en annen betydning? Eller at en hund slikker deg på fingrene og du registrerer det uten at du opplever det som virkelighet?

Skrevet

Grusom tråd å lese!!!

Forferdelig at så mange kvinner legger skylda på offeret!

Jeg mister troa på menneskeheten av dette...

Klem til deg HI.

Anonymous poster hash: d0060...475

Skrevet

Dette er IKKE greitt, og du bør anmelde.

Broren min fortalte meg i fjor at han hadde vært på en fest/nachspiel. Der hadde han (da han skulle på do) sett at en annen fyr fra festen hadde gått på soverommet til hun som bodde i huset. Han lå over henne i senga, på vei til å kle på seg. Hun var åpenbart full og sov.

Broren min kastet seg over fyren og fikk han av henne. Han dro ham ut til der de andre var, inkludert jentas samboer. De holdt fast i fyren og ringte politiet.

Jeg er stolt over broren min som grep inn. Ikke alle menn synest det er greitt å "ta for seg"!!

Anonymous poster hash: 6f3e9...ceb

Skrevet

Jeg blir helt sjokkert over alle dere som mener at dette har hi lagt opp til selv på en eller annen måte. Hvis datteren deres kom hjem og fortalte at dette var skjedd henne, hadde dere sagt det samme da?

Anonymous poster hash: 11f04...0bc
Skrevet

Den eneste grunnen jeg kan se til at noen skulle følge etter deg inn på soverommet måtte være for å forsikre seg om at det gikk bra med deg (siden du var så full).

Det du beskriver er uten tvil et overgrep. Denne mannen hadde ikke gode hensikter da han la seg sammen med deg.

Skrevet

Jævla mannfolk altså! Har også opplevd dette, overstadig beruset på fest og måtte legge meg, noen kom inn og "tok for seg" uten at jeg var i stand til å reagere. For en degenerert rase de er, aldri i livet om jeg hadde forsøkt å gjennomføre samleie med noen som ikke klart og tydelig hadde lyst på meg!

Anonymous poster hash: 856a5...f49

Skrevet

Her er det mange sider av saken, men jeg synes det er merkelig at ikke følgende faktum blir mer problematisert; nemlig det at hi drakk seg så full at hun mista kontrollen. Synes det er helt vanvittig at man som voksen kan ha så dårlig impulskontroll, alle vet jo hva store mengder alkohol fører til. Jeg mener IKKE å si at fordi hi drakk seg stupfull så var det hennes egen skyld, men at det er så mange som ikke tillegger alkoholen et større fokus synes jeg er rart. "Typisk" eksempel på hva den norske drikkekulturen i verste konsekvens kan føre til - dessverre. Trist lesing, hele tråden.

For øvrig synes jeg personlig at dette helt klart IKKE var en voldtekt, men at det var en problematisk hendelse som ikke burde ha funnet sted - det er helt sikkert. Kan absolutt forstå at du sliter med dette i ettertid, men svarene dine er også gjennomsyret av dårlig samvittighet.

Lykke til med bearbeidingen av prosessen!

Anonymous poster hash: b15f0...ba8

Skrevet

Her er det mange sider av saken, men jeg synes det er merkelig at ikke følgende faktum blir mer problematisert; nemlig det at hi drakk seg så full at hun mista kontrollen. Synes det er helt vanvittig at man som voksen kan ha så dårlig impulskontroll, alle vet jo hva store mengder alkohol fører til. Jeg mener IKKE å si at fordi hi drakk seg stupfull så var det hennes egen skyld, men at det er så mange som ikke tillegger alkoholen et større fokus synes jeg er rart. "Typisk" eksempel på hva den norske drikkekulturen i verste konsekvens kan føre til - dessverre. Trist lesing, hele tråden.

For øvrig synes jeg personlig at dette helt klart IKKE var en voldtekt, men at det var en problematisk hendelse som ikke burde ha funnet sted - det er helt sikkert. Kan absolutt forstå at du sliter med dette i ettertid, men svarene dine er også gjennomsyret av dårlig samvittighet.

Jeg synes det er helt glimrende at det ikke blir "problematisert" mer, for det har overhodet ingen ting med saken å gjøre. 

Anonymous poster hash: 3c4f4...00e

Skrevet

Du ga han inntrykk av at du var villig og kåt,hvordan kunne han vite at du kun var det I "søvne" ? Han tvang seg ikke på deg og ga segmed en gang,så det var ikke voldtekt I mine øyne!

Du bør vurdere alkoholinntaket ditt om du blir så full at du ikke har kontroll over deg selv.

Anonymous poster hash: 93b37...40f

Så da er det også greit å voldta noen som er lettkledd?

Er det rart det er mye mørketall og mange som ikke melder voldtekt? Fy faen ,jeg blir skremt og sjokkert her inne!

Det er nok flere mannfolk enn kvinnfolk som mener dette er voldtekt, det er jeg overbevist om.

Skrevet

Enda ei kjærring som hever seg over norsk lov...

Anonymous poster hash: d0060...475

Skrevet

Det eneste du sier med dette innlegget er at det er hi sin egen skyld siden hun ble altfor full. Du sier det ikke emd rene ord, men hele innlegget ditt lyser av det

Anonymous poster hash: 11f04...0bc

Skrevet

La oss snu det litt også kan vi jo se hva dere syntes om situasjonen da?

Jeg opplevde nemlig noe lignende for mange år siden, men jeg var 15. Vi hadde noen eldre venner som vi innimellom drakk hos. Hyggelige folk, for all del. Ikke noe slåssing eller dop, selv om man i dag kan lure på holdningene (siden de innimellom hang med 15 åringer, uansett hvor voksne vi var) de var rundt 18-20.

En kveld jeg skulle være med en venninne hjem etter vi hadde vært på fest med venner på vår egen alder, droppa venninna mi meg. Hu bare stakk. Så jeg lurte på hva jeg skulle så endte jeg på fest hos disse. For å gjøre en lang histore kort så sovnet jeg der. Etter en veldig morsom kveld, men jeg var jo kjempe full! Husker ikke at de andre dro og husker egentlig bare bruddstykker fra jeg sovnet på sofaen til han løftet meg i senga. Så at han holdt på med meg. Husker ikke om jeg sa nei (gjorde vel sikkert ikke det) husker ikke mye av noe som helst. Men vi hadde definitivt sex. Husker ikke at han tok meg i rumpa men det kjente jeg definitivt etterpå.

Jeg tenkte aldri på dette som voldtekt selv om jeg aldri ville hatt sex med han edru. Litt fordi jeg skammet meg, litt fordi jeg var ung og dum, og masse fordi jeg ville glemme det. Husker det sånn innimellom og tenker vel at det ikke egentlig var greit av han. Men aller mest syntes jeg det er flaut! Flaut å være så full!

Men jet lurer på... Hva hadde dere sagt til deres 15 år gamle jenter hvis dere hadde vist de hadde vært utsatt for noe sånt?

Mannen som gjorde det var ingen slem eller voldelig person, han var nok også bare full. Husker han spurte meg i ettertid om vi skulle snakke om det men jeg syntes det bare var flaut og avfeide det. Han var den andre personen jeg hadde sex med...

Anonymous poster hash: 19a12...758

Skrevet

For å svare fra mitt perspektiv. Jeg er gift og har aldri hatt sex med andre enn min mann. Har heller ingen planer om å ha det. Hadde jeg opplevd noe sånt hadde jeg anmeldt fyren for voldtekt uten tvil.

Er det greit bare fordi HI ikke er gift? Hun samtykket jo ikke.

Anonymous poster hash: 94255...752

Skrevet

Men vet dere hva .. Etter å ha lest svarene her så skal jeg faktisk godta at d er som jeg mistenkte..

Kanskje jeg har flørtet og ledet opp til dette . Å ha var nok full og syntes det var greit å gå inn til en sovende jente.. Er nok ikke "voldtekt".. Men noe er feil med det inni meg ihvertfall .. Kanskje mest skammen over å miste sånn kontrollen..

Takk for alle svar.

Hi

Anonymous poster hash: f45b2...7dc

Du må jo selvfølgelig anmelde om det føles riktig for deg. Men sjansen er også stor for at det hele henlegges.

Anonymous poster hash: 65d6e...678

Og sjansen er stor for at livet hans blir ødelagt av en anmeldelse for noe som ikke høres ut som en voldtekt i det heletatt. Man skal være 200% sikker på at det var noe så alvorlig...

Anonymous poster hash: 70281...e9c

Hva med hennes liv?

Han tok ett VALG (planlagt sådan), hun fikk ikke velge... Man har faktisk rett til å velge selv hvem man har sex med og ikke!

Skrevet

Jeg opplevde nemlig noe lignende for mange år siden, men jeg var 15. Vi hadde noen eldre venner som vi innimellom drakk hos. Hyggelige folk, for all del. Ikke noe slåssing eller dop, selv om man i dag kan lure på holdningene (siden de innimellom hang med 15 åringer, uansett hvor voksne vi var) de var rundt 18-20.

En kveld jeg skulle være med en venninne hjem etter vi hadde vært på fest med venner på vår egen alder, droppa venninna mi meg. Hu bare stakk. Så jeg lurte på hva jeg skulle så endte jeg på fest hos disse. For å gjøre en lang histore kort så sovnet jeg der. Etter en veldig morsom kveld, men jeg var jo kjempe full! Husker ikke at de andre dro og husker egentlig bare bruddstykker fra jeg sovnet på sofaen til han løftet meg i senga. Så at han holdt på med meg. Husker ikke om jeg sa nei (gjorde vel sikkert ikke det) husker ikke mye av noe som helst. Men vi hadde definitivt sex. Husker ikke at han tok meg i rumpa men det kjente jeg definitivt etterpå.

Jeg tenkte aldri på dette som voldtekt selv om jeg aldri ville hatt sex med han edru. Litt fordi jeg skammet meg, litt fordi jeg var ung og dum, og masse fordi jeg ville glemme det. Husker det sånn innimellom og tenker vel at det ikke egentlig var greit av han. Men aller mest syntes jeg det er flaut! Flaut å være så full!

Men jet lurer på... Hva hadde dere sagt til deres 15 år gamle jenter hvis dere hadde vist de hadde vært utsatt for noe sånt?

Mannen som gjorde det var ingen slem eller voldelig person, han var nok også bare full. Husker han spurte meg i ettertid om vi skulle snakke om det men jeg syntes det bare var flaut og avfeide det. Han var den andre personen jeg hadde sex med...

Dette er jo voldtekt! Av mindreårige itillegg. Mener du virkelig selv at du ikke ble voldtatt? Skjønte ikke helt dette jeg...

Skrevet

Hi, du må snakke med denne mannen. Fortelle han at du overhode ikke er interessert, siden han tydeligvis tror det, og jakter på deg.

Når du våkner av at en person har sex med deg, uten ditt samtykke, er det klart det er voldtekt :(

Om du var så full at du danset naken i stua og flørtet, er ikke dette en fri invitasjon til sex, og det er et stort overgrep, når du ikke ville.

Det som er i gråsonen her, er jo at han var like full som deg. Vi kan si at han heller ikke visste hva han drev med. Kanskje han ville sove? Kanskje han sovnet? Kanskje han også ikke våknet skikkelig før han lå over deg?

Uansett, det er en voldtekt.

Det er mange som har gjort grusomme ting i fylla, som de ikke husker dagen etter, men de må allikevel stå til ansvar for det de har gjort.

Snakk med han, finn mer ut av motivet hans. Gå til legen og sjekk deg for sykdommer evt graviditet :(

Og du og alle vi andre her inne, vi har et stort ansvar ovenfor døtrene våre og sønnene våre. Vi må lære de hva som er ok, og hva som overhode ikke er ok.

De fleste mammaer her inne ville anmeldt dette om det var deres 14år gamle datter det var snakk om, og du burde også, helt uavhengig om det blir henlagt eller ikke, anmelde dette. Denne mannen fortjener en sak på ryggen, og du fortjener å sitte tilbake å vite at du har gjort det eneste riktige... å anmelde en som bryter loven.

Klem til deg hi.

Anonymous poster hash: 68270...3c8

Skrevet

Dette er jo voldtekt! Av mindreårige itillegg. Mener du virkelig selv at du ikke ble voldtatt? Skjønte ikke helt dette jeg...

Nei, jeg mente da at det ikke var voldtekt. Jeg sa aldri nei, som jeg kan huske.

Jeg tenker kanskje litt annerledes på det nå som jeg er voksen men da ville jeg helst bare glemme det.

Poenget er at situasjonen er jo ganske lik hi sin, sett bort ifra alderen, og at hi faktisk sa nei og han sluttet.

Helt ærlig, for min del ville jeg nok bare glemme det. Det har aldri gitt meg store traumer senere heller. Men ville bare vise en annen side til alle som mener at Hi ikke opplevde en voldtekt for mange vil nok se på det annerledes med en yngre jente...

Skrevet

Når en overstadig beruset jente/dame på et nachspiel går og legger seg og sovner, å en "kompis" kommer etter du er sovnet inn i sengen å tar på deg og "kåter" deg opp mens du sover og er rimelig vekke. Du blir etter en stund "med på leken", men du er egentlig så full og trøtt at du ikke helt skjønner hva som skjer eller hvem det skjer med.

Du nyter det, men så "våkner" du plutselig til og skjønner hva som skjer og skyver han bort og begynner å gråte. Han gir seg da med en gang..

Hva mener dere? Anonymous poster hash: f45b2...7dc

Nei, det er fyllesex man angret på. Hvordan skulle gutten vite at hun sov når hun var med på det?? Nettopp dette som ødelegger for de som faktisk blir voldtatt. Man antar jo i de tilfellene også at jenta bare plutselig angrer. Han sluttet jo med en gang han skjønte hun ikke ville.

Anonymous poster hash: b8337...fd7

Gjest Antarctica
Skrevet

Når en overstadig beruset jente/dame på et nachspiel går og legger seg og sovner, å en "kompis" kommer etter du er sovnet inn i sengen å tar på deg og "kåter" deg opp mens du sover og er rimelig vekke. Du blir etter en stund "med på leken", men du er egentlig så full og trøtt at du ikke helt skjønner hva som skjer eller hvem det skjer med.

Du nyter det, men så "våkner" du plutselig til og skjønner hva som skjer og skyver han bort og begynner å gråte. Han gir seg da med en gang..

Hva mener dere? Anonymous poster hash: f45b2...7dc

Nei, det er fyllesex man angret på. Hvordan skulle gutten vite at hun sov når hun var med på det?? Nettopp dette som ødelegger for de som faktisk blir voldtatt. Man antar jo i de tilfellene også at jenta bare plutselig angrer. Han sluttet jo med en gang han skjønte hun ikke ville.

Han skulle vel skjønne det på at hun lå i sin egen seng midt på natten med øynene igjen???

Hvor tilbakestående har en mann lov å være, egentlig?

Skrevet

Nå mener jeg selv at jeg har svart at jeg våknet av at han var inni meg. Da skjøv jeg han bort! Jeg var faktisk ikke "våken " før det..

HiAnonymous poster hash: f45b2...7dc

Men du sier jo at du ble kåtet opp og var med på det? Hvordan vet du det om du bare plutselig våknet av at han var inni deg??

Skrevet

Nå mener jeg selv at jeg har svart at jeg våknet av at han var inni meg. Da skjøv jeg han bort! Jeg var faktisk ikke "våken " før det..

Men du sier jo at du ble kåtet opp og var med på det? Hvordan vet du det om du bare plutselig våknet av at han var inni deg??

Nemlig. Dette er jo et klassisk eksempel på å angre på fyllesex. Du forteller jo du husker du la deg alene, du husker du nøt det og lagde lyder men du liksom våknet først med han inni deg. Han stoppet jo med en gang.

Skrevet

Nemlig. Dette er jo et klassisk eksempel på å angre på fyllesex. Du forteller jo du husker du la deg alene, du husker du nøt det og lagde lyder men du liksom våknet først med han inni deg. Han stoppet jo med en gang.

Nå må dere gi dere! Hun sov, for svarte!! Hun hadde ALDRI oppsøkt ham! Ikke bare sov hun på et nachspiel hvor som helst, hun sov til og med i sin egen seng. Gale, gale damer! Dere forstår ikke engang at dere bidrar til at overgrep får fortsette å skje, at dere bidrar til at det bagatelliseres og at dere bidrar til å opprettholde tankene om at det nesten alltid er kvinnens skyld (pene eller andre måten) at hun blir utsatt. Så rart at voksne damer kan være så snevre. Det er skremmende det!

Anonymous poster hash: b60a7...7f2

Skrevet

Forøvrig, et klassisk eksempel på fyllesex man angrer på er at man kliner og er med fra start. Ikke at en knøl hoppet på deg i søvne og du i begynnelsen ikke klarer å koble drøm/virkelighet.

Har dere sett sammenligningen voldtekt kontra å gi noen en kopp te? En ekstrem forenkling i hvordan menn kan forstå når det er greit å ha sex med damer og ikke. Eller når man kan gi dem en kopp te eller ikke. Et av bildene var at du heller ikke te i munnen på en sovende dame i tilfelle hun vil ha det. Du har ei heller sex med henne.

Anonymous poster hash: b60a7...7f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...