Gå til innhold

Er dette voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men vet dere hva .. Etter å ha lest svarene her så skal jeg faktisk godta at d er som jeg mistenkte..

Kanskje jeg har flørtet og ledet opp til dette . Å ha var nok full og syntes det var greit å gå inn til en sovende jente.. Er nok ikke "voldtekt".. Men noe er feil med det inni meg ihvertfall .. Kanskje mest skammen over å miste sånn kontrollen..

Takk for alle svar.

Hi

Anonymous poster hash: f45b2...7dc

Du må jo selvfølgelig anmelde om det føles riktig for deg. Men sjansen er også stor for at det hele henlegges.

Anonymous poster hash: 65d6e...678

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Men vet dere hva .. Etter å ha lest svarene her så skal jeg faktisk godta at d er som jeg mistenkte..

Kanskje jeg har flørtet og ledet opp til dette . Å ha var nok full og syntes det var greit å gå inn til en sovende jente.. Er nok ikke "voldtekt".. Men noe er feil med det inni meg ihvertfall .. Kanskje mest skammen over å miste sånn kontrollen..

Takk for alle svar.

Hi

Du må jo selvfølgelig anmelde om det føles riktig for deg. Men sjansen er også stor for at det hele henlegges.

... Og snipp, snapp, snute: nok et mørketall til den usynlige statistikken.

Skrevet

Det som er så sykt irriterende her inne! Hi spør, og vi svarer. Og er vi ikke enig, så kommer alle de dumme svarene tilbake! Du spør fordi du lurer, ikke sant? Alle har vi forskjellig syn på ting. SÅ hvorfor spør du, hvis du uansett ikke tar til deg at noen er uenig med deg. NEI jeg mener ikke at det er voldtekt! Dersom du har så dårlig dømmekraft bør du la være å drikke.

Skulle jeg gjettet, så er du i et forhold, har sykt dårlig samvittighet og vil nå legge det over på han som prøvde seg på deg

"Forskjellig syn på ting" er faktisk ikke relevant her. Det er en straffbart handling som kan gi inntil 6 års fengsel. Så at noen her er uenige med loven, gjør det ikke OK.

Ja selvfølgelig Pasha!

Du kan ikke trekke dette ut av en artikkel. Det er mye nyanser.

Han prøver seg på henne, og hun liker det. Blir til og med kåt! Hadde han gjennomført samleie/penetrert/klådd med/på henne mens hun sov hadde jeg vært enig. Men gutten gir seg jo, så fort han skjønner at han har gjort noe hun ikke likte!!!!!!

Han "har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen". Det er lite å diskutere.
Han tar på henne og "kåter henne opp"

HI skriver ingenting om at de faktisk har seksuelt samkvem mens hun sover. Her må HI nesten definere "kåte opp"

Hun sov.

Han fingret.

Det er lovstridig og et overgrep.

Juridisk sett er sovevoldtekt et helvete. Det er vanskelig å bevise. Mange kvinner har vært overstadige, men det har jaggu mannen vært og. Argumentet er ofte at der kvinnen skal få drikke seg fra sans og samling bør mannen få lov og. Saken er nemlig den - og dette glemmer mange;

Selvforskyldt rus gir ikke fritak fra straff. Det er et valg.

Men dersom en kvinne beviselig sier hun 'var med på leken' og så 'kom til seg selv' - når skal den døddrukken mannen vite når det skjedde? Hovedinnlegger vet ikke engang om hun har flørtet på et nachspiel.

det er nok mye som er ugreit her men vi må være litt forsiktig med å

Ikke misnruke begrepet sovevoldtekt. Å voldta noen er et valg man tar hvor man gjør seg til herre over en annens kropp med vilje og viten - denne mannen stopper. Det er godt de fleste her inne ikke jobber i retten..

Anonymous poster hash: 058b9...8f1

Flott svar og nyansert svar!!

Anonymous poster hash: bd949...539

Men han stoppet da også fordi at han ikke er en voldelig mann mot kvinner sånn generelt. Han fikk sjokk når jeg plutselig kom til meg selv og skjøv han bort å begynte å gråte. Det så jeg i øynene hans.. Å ja, han var nok veldig full selv .

Men han har vært etter meg tidligere, å jeg har avvist. Men han har alltid vært frempå..

Å det var en annen felles venn der den kvelden som hadde vært bekymret for meg i forhold til han den kvelden. Men han hadde nesten blitt "kjeppjaget"hjem av ham her etter jeg gikk å la meg...

Dette hjelper ikgenting på din forklaring, dessverre. Nå blir du bare klarere og klarere på at dette må være en voldtekt. En voldtektsmann slutter ikke fordi du blir lei deg. Han ville ha sex med deg. Han trodde du ville det samme. Du kom til deg selv og ville ikke. Han sluttet. Hadde dette vært en voldtekt hadde han fortsatt, men han ga seg. Du kan mene det var et overtramp men dette er faktisk relativt ufint mot kvinner som opplever en REELL soveVOLDTEKT.

Om denne mannen har vært 'ute etter deg før' - ikke inviter på nachspiel. Ja, du la deg, men du husker ikke om dere flørtet. Snakk med han. Spar deg skuffelsen ved henleggelse.

Vet du hva .. Det svaret synst jeg var litt frekt.. For jeg sammenligner jo ikke mitt tilfelle med andre brutale voldtekter.. Det et selvsagt helt forferdelig 😟.

Jeg bare følte dette som et overtramp, og har tenkt og slete med det i ettertid. Å skrev et innlegg her no for lufte meg..

Ikke for å få bekrefte at JA jeg er blitt voldtatt! 😝. Men for å høre hva som sees på som greit og ikke.. Og som sagt for å lufte følelser..

Ikke for å få sympati El noe sånt..

Hi

Skrevet

NEI hi, de som mener det var din skyld tar feil!!! Det ER helt klart et overgrep, han utnyttet at du var full!

Og til dere som syns det er så "rart" at hun ble kåt, har dere aldri hatt drømmer hvor dere har hatt sex med noen dere aldri kunne rørt med ildtang IRL, men likevel blitt opphisset i søvne?

Anonymous poster hash: 27f8d...196

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

NEI hi, de som mener det var din skyld tar feil!!! Det ER helt klart et overgrep, han utnyttet at du var full!

Og til dere som syns det er så "rart" at hun ble kåt, har dere aldri hatt drømmer hvor dere har hatt sex med noen dere aldri kunne rørt med ildtang IRL, men likevel blitt opphisset i søvne?

Anonymous poster hash: 27f8d...196

Jeg er i alle fall sjokkert over folks holdninger her. Hvis deres egne døtre kom gråtende etter en fuktig aften og fortalte at en innpåsliten kjenning, som har blitt avvist fem ganger før, kom inn på hennes eget rom og befølte henne - ville de da sagt "du burde drikke mindre" eller "hvis du likte det i søvne, kan du ikke klage når du våkner"?

Og enda verre: ville dere oppdra deres sønner til at det er ok å krenke andre slik, med "er hun for sløv til å si nei, kan du ikke klandres" som rettesnor??

Endret av Pashla
Skrevet

Takk for alle svar.

Hi

Du var ikke der. Jeg var ikke der. Og ingen av oss jobber i påtalemyndigheten.

Skrevet

Det som er så sykt irriterende her inne! Hi spør, og vi svarer. Og er vi ikke enig, så kommer alle de dumme svarene tilbake! Du spør fordi du lurer, ikke sant? Alle har vi forskjellig syn på ting. SÅ hvorfor spør du, hvis du uansett ikke tar til deg at noen er uenig med deg. NEI jeg mener ikke at det er voldtekt! Dersom du har så dårlig dømmekraft bør du la være å drikke. 

Skulle jeg gjettet, så er du i et forhold, har sykt dårlig samvittighet og vil nå legge det over på han som prøvde seg på deg

Beklager å si det, men din mening akkurat i dette tilfellet er faktisk irrelevant!

Om Hi var beruset eller ei spiller ingen rolle. Hi sov! Uten hennes samtykke (fordi hun sov) begynner han å beføle henne. Enhver kropp kan reagere på intim stimulering, så det at hun ev. blir våt og gjør bevegelser som tilsier at hun er villig er helt irrelevant så lenge mannen ikke har sørget for å sjekke at hun faktisk er våken, er i stand til å gi sitt samtykke.

Det er mannens ansvar å sjekke at kvinnen er ved bevissthet før han har sex med henne.

I dette tilfellet sjekket ikke mannen om Hi var våken og bevisst, han bare forgrep seg på henne.

Hva DU mener om saken er helt irrelevant, for ifølge norsk lov så er det Hi ble utsatt for helt klart voldtekt!

Kvinnen var ikke i en tilstand hvor hun kunne samtykke til samleie, da er det voldtekt!

Hi, jeg håper du anmelder, for denne formen for voldtekt kommer i kategori med de mest vanlige voldtektene - det å bli voldtatt av en man kjenner, en i bekjentskapskretsen.

Jeg håper du anmelder og at du tar det videre, for denne mannen kommer garantert til å gjøre det igjen med noen andre.

Skaff deg hjelp til å takle det om du trenger det. Ta vare på deg selv.

Anonymous poster hash: 2dc68...aca

Skrevet

Selvfølgelig er det IKKE en voldtekt.... Du blir kåt og er med på leken, han gir seg med en gang han forstår du ikke vil.. Kjære tid! Stakkars menn....

Men jeg SOV! Ble seksuelt stimulert i søvne og var drita full! Hadde lagt meg i min egen seng ! Hvorfor har han rett til å komme inn der å ta seg til rette? Stakkars mannfolk?!? Seriøst ?!

Hi

Du spør, jeg svarer.. Du drikker deg dritings, han prøver seg , noe som er heeelt normalt at han gjør. Du koser deg, og er med på leken... Hallo, hvordan skal han vite at du ikke vil??? Ja stakkars! Stakkars fordi han ga seg med en gang, og du tenker at det er overgrep. Noe det ikke er!

Jo, det er det. Du må gjerne være uenig, men etter norsk lov er det voldtekt. 

Anonymous poster hash: 3c4f4...00e

Gjest Antarctica
Skrevet

Takk for alle svar.

Hi

Alt som ikke meldes på grunn av "fører sannsynligvis ikke fram", blir mørketall. ANMELDTE voldtekter blir stående i registeret for all framtid.

Skrevet

Takk for alle svar.

Hi

Alt som ikke meldes på grunn av "fører sannsynligvis ikke fram", blir mørketall. ANMELDTE voldtekter blir stående i registeret for all framtid.

Det står HI helt fritt til å anmelde.

Gjest Antarctica
Skrevet

Takk for alle svar.

Hi

Og det er vel lite pent å psyke henne fra å gjøre det med å vise til hvor lite sannsynlig det er å få noe igjennom.

Gjest Antarctica
Skrevet

"Forskjellig syn på ting" er faktisk ikke relevant her. Det er en straffbart handling som kan gi inntil 6 års fengsel. Så at noen her er uenige med loven, gjør det ikke OK.

Ja selvfølgelig Pasha!

Han prøver seg på henne, og hun liker det. Blir til og med kåt! Hadde han gjennomført samleie/penetrert/klådd med/på henne mens hun sov hadde jeg vært enig. Men gutten gir seg jo, så fort han skjønner at han har gjort noe hun ikke likte!!!!!!

Han "har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen". Det er lite å diskutere.
Han tar på henne og "kåter henne opp"

HI skriver ingenting om at de faktisk har seksuelt samkvem mens hun sover. Her må HI nesten definere "kåte opp"

Hun sov.

Han fingret.

Det er lovstridig og et overgrep.

Hvor leser du at han fingret henne?

Kanskje brukte han tærne? Tunga? Spiller det noen rolle hvordan han gjorde det, han hadde da ikke noe i senga hennes å bestille uansett.
Det kan like gjerne være at han klinte med henne. Tok henne på brystene. Og lot det bli med det. Å "kåte opp" kan være så mangt! HI må nesten opplyse ytterligere.

Nei, det må hun ikke. Å ta på brystene er ikke mer "lov" enn å ta et annet sted på en sovende person. Hun vet vel neppe så tydelig hva han gjorde, ettersom hun ikke var bevisst.

Skrevet

Takk for alle svar.

Hi

Og det er vel lite pent å psyke henne fra å gjøre det med å vise til hvor lite sannsynlig det er å få noe igjennom.

Statuerer bare fakta.

Gjest Antarctica
Skrevet

Takk for alle svar.

Hi

Statuerer bare fakta.

Og det er sikkert nyttig for HI, med de følelsene hun gir til kjenne hele veien her....!?

Skrevet

Nå mener jeg selv at jeg har svart at jeg våknet av at han var inni meg. Da skjøv jeg han bort! Jeg var faktisk ikke "våken " før det..

Hi

Skrevet

Jeg ber HI spare seg for skuffelsen ved henleggelse. I mine år i påtalemyndigheten har jeg lært en ting eller to - og det vil - om det skulle føre til retten sannsynligvis oppleves grusomt for henne. Samtidig skiller du HI, på en brutal voldtekt og en sovevoldtket - dette er trist. Sovrvoldtrkt er i stor grad forbundet med blant annet familievold og utnyttelse, vold generelt - det ligger i ordet og anvendelsen voldtekt. Det er kun brutaliteten som skiller en 'brutal' voldtekt og en sovevoldtekt for begge deler er voldtekt og like ulovlig. Du husker mer og mer når du skal forsvare deg, for du sier du sov, men du sier også at du var med på det. Dersom dette er så klart for deg vil det sannsynligvis bli dissens; du blir tilkjent erstatning, men han ingen straff.

Sovrvoldtekt er en alvorlig kriminell handling. To drita fulle mennesker er ikke. Han stoppet. Snakk med han. Eller anmeld, for all del. Men vær forberedt på at en udyktig forsvarer vil plukke deg fra hverandre - noe påtalemyndigheten vil i avhørsfasen også. Hva med å drikke mindre og ta ansvar for hvem man inviterer hjem? Han har ingen rett til å ha sex med deg, men han har ingen mulighet til å vurderert et overgrep når du 'var med' men sov ig begge var fulle.

Beklager, men sånn er dessverre virkeligheten.

Skrevet

Da jeg svarte rett over her hadde jeg ikke lest mer enn første siden av tråden. Jo mer du har fortalt, jo tydeligere er det at dette er en voldtekt.

Han har forsøkt seg på deg flere ganger tidligere, du har alltid avvist ham. Dvs. han VET at du ikke ønsker intimitet med ham.

Han opptrer på en slik måte når du blir full at andre blir bekymret for deg, så jager han andre bort fra ditt hus etter at du har gått og lagt deg og sover - før han går inn og begynner å ha sex med deg, som han vet sover. Dvs. han PLANLA å ha sex med deg ved å jage ut de som kunne ha beskyttet deg eller blitt dine vitner til voldtekten.

Så gikk han inn til deg for å ha sex med deg - en kvinne som han har blitt avvist av gjentatte ganger tidligere. Han ser at du sover, men stimulerer kroppen din til å bli klar for sex, og har sex med deg.

At han avslutter når du våkner og begynner å gråte er ingen unnskyldning overhodet. Mulig han levde ut en fantasi og at han er så enkel at han tror at en kvinner er villig og ønsker ham selv om hun sover, ikke er bevisst, men bare kroppen responderer på fysisk stimulering. At han var lei seg når du stoppet ham er vel mer et uttrykk for at han ble lei seg fordi hans illusjon om han du hadde frivillig sex med deg ble brutt.

Uansett hvordan du snur og vender på dette, Hi. Du ble voldtatt. Norsk lov sier det. Du var ikke i en slik tilstand at du kunne gi samtykke til sexen, og da ligger ansvaret på mannen. Han brøt norsk lov, hva hønsene fra 1800-tallet mener her inne, det er helt uviktig og sier ingenting om hva du faktisk ble utsatt for. Du hadde avvist mannen mange ganger før, denne mannen visste at du IKKE ville ha sex med ham. Han ventet så til du sov og ikke var i en tilstand til å samtykke, og voldtok deg. At han stoppet da du våknet gjør det ikke til en mindre voldtekt!

Jeg synes du skal anmelde ham. Om du ikke kommer noen vei med anmeldelsen så kommer det likevel i statistikken, og det er viktig, Hi. I tillegg vil det alltid stå i politiets papirer at denne mannen har vært anmeldt for voldtekt, så om han prøver seg på noe slikt med andre senere så kan kanskje din anmeldelese være med på å vise at denne mannen har et mønster ved å voldta kvinner som ikke kan gi samtykke til sex.

Kontakt politiet og anmeld ham. At det er en stund tilbake gjør ikke noe. Bare gjør det.

Skrevet

Åpenbart drita i dag jeg og ifølge ordboka

Hilsen Juristen

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til å anmelde han.. Da jeg bor på et lite sted hvor "alle" vet hvor "alle" bor . Å jeg kjenner damen hans . Det bil bli en større belastning for meg å anmelde enn å leve meg skammen jeg føler.. Bare håper at Ingen andre opplever det samme... 😟

Hi

Skrevet

Hilsen Juristen

Forsøk på fleip i en slik tråd er kanskje ikke helt på sin plass - og er du drita så har du ikke noe i tråden å gjøre, jurist eller ikke jurist.

Dette er ikke bare en enkelthendelse, det er en mann som ved gjentatte anledninger har forsøkt seg på Hi og gjentatte ganger er blitt avvist. Dette gjør det enda tydeligere at han burde ha forstått at han ikke var ønsket når Hi ikke var i en tilstand hvor hun kunne ha samtykket. Det at han jager ut alle andre forsterker ytterligere hans motiver, at han ville ha bort vitner, folk som kunne stoppe ham fra å voldta en kvinne han fra før VISSTE ikke ønsket å ha noe med ham å gjøre intimt. At Hi var full er irrelevant, det som er relevant er at hun sov og ikke var våken før etter at han hadde begynt å ha samleie med henne med penetrering. At han var full er ingen unnskyldning for ham, han har like fullt planlagt og gjennomført en voldtekt. Det er fakta.

Skrevet

Hilsen Juristen

Forsøk på fleip i en slik tråd er kanskje ikke helt på sin plass - og er du drita så har du ikke noe i tråden å gjøre, jurist eller ikke jurist.

Dette er ikke bare en enkelthendelse, det er en mann som ved gjentatte anledninger har forsøkt seg på Hi og gjentatte ganger er blitt avvist. Dette gjør det enda tydeligere at han burde ha forstått at han ikke var ønsket når Hi ikke var i en tilstand hvor hun kunne ha samtykket. Det at han jager ut alle andre forsterker ytterligere hans motiver, at han ville ha bort vitner, folk som kunne stoppe ham fra å voldta en kvinne han fra før VISSTE ikke ønsket å ha noe med ham å gjøre intimt. At Hi var full er irrelevant, det som er relevant er at hun sov og ikke var våken før etter at han hadde begynt å ha samleie med henne med penetrering. At han var full er ingen unnskyldning for ham, han har like fullt planlagt og gjennomført en voldtekt. Det er fakta.

Beklager om du oppfattet den som sleivete, eller ufin, men det er nå en gang slik at jeg opplevde det slik.

Jeg svarer på de innleggene jeg har lest, og at HI igjen kommer med nye opplysninger etter jeg har svart er noe som jeg ikke kan ta høyde for. Derimot kan en etterforsker det, all den tid det er veldig vanlig at man forteller litt og litt og husker mer her og der. Det er tidkrevende og det er ofte her det blir henlagt. Aktoratet må kunne bære fram saken for stat og fornærmet.

Det at noen forteller henne at han har jaget andre gjester høres jo ikke bra ut, samtidig må man spørre seg - hvis de var svært bekymret for han og henne - da er de dårlig venner Ts! De skulle ha tatt vare på deg de og.

Anmeld saken om du er blitt voldtatt.

Og til dere andre: ha en viss forståelse for at jeg ikke kan ta høyde for stadige eskaleringer fra anonym bruker for hver gang jeg spør henne om noe. Dersom hun anmelder vil hun bli stilt hardere til veggs

At dere er fra et lite sted TS skal du ikke bry deg om. Voldtekt er straffbart på bygda som i byen. Alle kjenner alle har ingenting å si, politiet skal finne habile mennesker til deg.

Skrevet

Det stemmer ikke.. Er en stund siden dette skjedde .. Å jeg føler meg skitten og ekkel av å tenke på det.. Å det faller ofte inn i hodet mitt. Å jeg var faktisk så full at jeg ikke VET om jeg har oppført meg flørtende. Men jeg gikk å la meg ALENE fordi jeg ville sove. Alene!! Så jeg vet ikke..

Dersom du var så full at du ikke vet om du flørtet, hvordan husker du da at du la deg alene? Kan hende du dro med typen i seng før du sovnet.

Uansett stoppet han med en gang du sa du ikke ville. Du var med på leken og da kan du ikke skylde på voldtekt etterpå.

Du bør dessuten drikke mindre alkohol om du ikke klarer styre deg.

Anonymous poster hash: 11dd1...ec1

Skrevet

Jeg ber HI spare seg for skuffelsen ved henleggelse. I mine år i påtalemyndigheten har jeg lært en ting eller to - og det vil - om det skulle føre til retten sannsynligvis oppleves grusomt for henne. Samtidig skiller du HI, på en brutal voldtekt og en sovevoldtket - dette er trist. Sovrvoldtrkt er i stor grad forbundet med blant annet familievold og utnyttelse, vold generelt - det ligger i ordet og anvendelsen voldtekt. Det er kun brutaliteten som skiller en 'brutal' voldtekt og en sovevoldtekt for begge deler er voldtekt og like ulovlig. Du husker mer og mer når du skal forsvare deg, for du sier du sov, men du sier også at du var med på det. Dersom dette er så klart for deg vil det sannsynligvis bli dissens; du blir tilkjent erstatning, men han ingen straff.

Sovrvoldtekt er en alvorlig kriminell handling. To drita fulle mennesker er ikke. Han stoppet. Snakk med han. Eller anmeld, for all del. Men vær forberedt på at en udyktig forsvarer vil plukke deg fra hverandre - noe påtalemyndigheten vil i avhørsfasen også. Hva med å drikke mindre og ta ansvar for hvem man inviterer hjem? Han har ingen rett til å ha sex med deg, men han har ingen mulighet til å vurderert et overgrep når du 'var med' men sov ig begge var fulle.

Beklager, men sånn er dessverre virkeligheten.

Hvordan er det mulig å komme med en sådan type svada? Jeg fester ingen lit til at du har jobbet i påtalemyndigheten. Om det mot formodning medfører riktighet kan det virke som om det er en meget god grunn til at du ikke gjør det lenger.

Det blir dissens? Han går fri og hun blir tilkjent erstatning? Hva er det du prater om? Det henger jo ikke på greip noe av det du skriver.

Anonymous poster hash: 45a3a...b6d

Skrevet

Ja selvfølgelig Pasha!

Du blir kåt og er med på leken, men du kan ikke motsette deg handlingen???? Blir for dumt

Men han stoppet jo med det samme hun ga uttrykk for at hun ikke ville.

Hun ble med på 'leken' og iom at han sikkert ikke var edru selv fikk han kanskje ikke med seg at hun ikke var helt våken.

Det var en uheldig episode, men voldtekt var det nok ikke.

Anonymous poster hash: c819b...0d1

Skrevet

Det er ulovlig og straffbart å antaste mennesker som sover/er drita/er bevisstløse. Men det er nærmest umulig å bevise noe i episoder som dette, med mindre han som antastet (det er selvsagt han som begår feil, han skulle aldri gå løs på en sovende kvinne på denne måte) innrømmer hva som skjedde.

Så HI: Du har all rett på din side, men du har (dessverre) lite å fare med når det kommer til bevis og eventuell sak. Du bør i det minste sørge for at han som antastet og voldtok deg blir gjort kjent med at dette er ulovlig og straffbart.

Anonymous poster hash: ba50d...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...