Gå til innhold

Er dette voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et klart overgrep! Du har ingenting å føle skam for HI! Det er aldri offeret sin skyld!

Anonymous poster hash: ac9f4...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke at damer kan sitte og kjefte på andre damer som har blitt voldtatt, dere er jo bare helt utrolige! Enkelte ting er det ikke nødvendig å trolle med!

Anonymous poster hash: 7cbb3...55e

Skrevet

Også enig med nasse nøffen her. Om hi er så drita hun er fritatt fra at hun ligger og stønner og koser seg når hun blir fingra så er da han det samme når han gjør det. Han stoppa når hun ba han om det. Latterlig hvordan damer kan bli så fulle og la ting gå langt og så rope voldtekt, han visste kanskje ikke noe mer enn det hi gjorde fordi han var full. Og det han opplevde var ei som nøt behandlingen hans så klart han fortsetter, til han fikk nei og han slutta. Enkelt og greit og ikke en voldtektsmann.

Anonymous poster hash: 27f81...83b

Skrevet

Også enig med nasse nøffen her. Om hi er så drita hun er fritatt fra at hun ligger og stønner og koser seg når hun blir fingra så er da han det samme når han gjør det. Han stoppa når hun ba han om det. Latterlig hvordan damer kan bli så fulle og la ting gå langt og så rope voldtekt, han visste kanskje ikke noe mer enn det hi gjorde fordi han var full. Og det han opplevde var ei som nøt behandlingen hans så klart han fortsetter, til han fikk nei og han slutta. Enkelt og greit og ikke en voldtektsmann.

Enig!

Anonymous poster hash: 11dd1...ec1

Skrevet

Så det er ikke voldtekt hvis mannen er så uheldig at offeret våkner og klarer å stoppe ham, og hvis hun er så full at hun ikke klarer å våkne er det heller ikke voldtekt for da kan hun jo ikke redegjøre for hva som skjeďde..

Virker for meg at det er vinn-vinn for mannen uansett

Anonymous poster hash: 70587...9e8

Skrevet

Ja det var et overgrep, men vil ikke tro at det i utgangspunktet var mannens intensjon.

At kroppen din reagerer på berøring er en fysisk greie og det er ikke et samtykke!!

Fryktelig hvis folk fortsatt tror at dersom kroppen reagerer fysisk, så er du "med" på hele greia....

Et barn kan jo også få en fysisk reaksjon av et overgrep... Nekter å tro at folk ville sagt at barnet samtykket på like premisser som en overgriper av den grunn.

Så ja det er såkalt "sovevoldtekt"... Du var overstadig beruset og gikk på ditt eget rom for å sove. Det er ikke en invitasjon til hvem som helst til å komme å beføle deg.

Har du pratet med personen som gjorde det?

Anonymous poster hash: e6ad3...113
Skrevet

Han har gjort en straffbar handling. Selvsagt er det ikke greit å forgripe seg på en sovende/bevisstløs dame😳 Ut fra hva du forteller så høres det ut som han endelig så sitt snitt til å få en omgang med deg. Jeg har en kompis som havnet i samme situasjon han han ble straffet!

Anonymous poster hash: f086b...d1e

Skrevet

Men vet dere hva .. Etter å ha lest svarene her så skal jeg faktisk godta at d er som jeg mistenkte..

Kanskje jeg har flørtet og ledet opp til dette . Å ha var nok full og syntes det var greit å gå inn til en sovende jente.. Er nok ikke "voldtekt".. Men noe er feil med det inni meg ihvertfall .. Kanskje mest skammen over å miste sånn kontrollen..

Takk for alle svar.

Hi

Anonymous poster hash: f45b2...7dc

Du må jo selvfølgelig anmelde om det føles riktig for deg. Men sjansen er også stor for at det hele henlegges.

Anonymous poster hash: 65d6e...678

Og sjansen er stor for at livet hans blir ødelagt av en anmeldelse for noe som ikke høres ut som en voldtekt i det heletatt. Man skal være 200% sikker på at det var noe så alvorlig...

Anonymous poster hash: 70281...e9c

Skrevet

Hva om han er på fest hos en dame han liker. Han har gjort tilnærminger før, men denne kvelden er hun flørtete tilbake. De blir begge ganske fulle. Hun smiler til ham og sier at det er på tide og ta kveld, og går og legger seg. Han tror hun hinter om at han skal følge etter. Han ber den andre som er tilstede om å forlate, for han har noe på gang med frøkena. Han går inn til henne. Hun er sovnet, men han stryker på henne. Hun liker det, gir fra seg gode lyder. Han tror hun er våken. Han fortsetter å kose og innleder til samleie. Plutselig skvetter hun til, skyver ham bort og begynner å gråte. Han skjønner ingenting, men er selvsagt lei seg fordi det var ikke dette han ville...

Det er mulig å misforstå situasjoner tenker jeg. Hennes opplevelse av dette er forståelig nok vond. Men det er noe vanskelig å vite hvorvidt han burde skjønt at han krysset grensene for hva som er greit...

Jeg tenker at dette ikke er helt sort/hvitt. Han burde vel forsikret seg om at hun var våken. Men om hun lagde lyder og bevegde seg, så var det kanskje nok til at han trodde hun var i våken tilstand.

Anonymous poster hash: 148bf...37d

Skrevet

Det hører man stadig om! Saker der det blir frikjennelse, men samtidig et erstatningskrav

Skrevet

Jeg tenker at den er i gråsonen, og hvis du velger å videre med dette så kommer det til å gå i mannens favør.

Anonymous poster hash: 7cf9c...c5c

Skrevet

Menn som utsettes for voldtekt av damer får jo også ereksjon når de blir stimulert. Det gjør det ikke greit fordet.

Det er ikke lov å ha seksuelt samkvem med folk som sover, er drita eller av andre grunner ikke er i stand til å gi samtykke. Så jævlig enkelt er det.

Dere som mener hi kan skylde seg selv her: er det sånn dere oppdrar sønnene deres? "Lenge siden du har fått deg noe, gutten min? Vil hun ikke ha sex med deg? Bare sørg for at hun er så drita at hun sovner, så er det bare å kjøre på!"

Anonymous poster hash: 7cdac...0aa

Skrevet

Nei det var det ikke. Skjerp deg.

Anonymous poster hash: ac079...6ca

Skrevet

Hm, dette er vanskelig.

Men ut ifra hva jeg leser her tenker jeg ikke at det er en voldtekt, men et skikkelig dårlig vurdering, og ganske tankeløst fra hans side.

Den største feilen tenker jeg skjedde idé han gikk inn til en sovende person og prøvde seg. At han fortsetter når du tilsynelatende er med blir vanskeligere, han kan ikke vite at du gjør dette i søvne. Men han skulle aldri gått inn til deg med det første, vet ikke om det i seg selv kvalifiserer til voldtekt. Jeg får ikke inntrykk av at denne mannen ville gjennomført en voldtekt med vitende vilje, men det betyr ikke at han ikke har gjort et overtramp og en svært dårlig vurdering. 

Jeg skjønner godt dette føles ubehagelig og ekkelt, HI. Hadde det hjulpet for deg å prate med han om det? Ev. prate med en rettsinnstans som kan hjelpe deg å avgjøre hvorvidt dette var straffbart eller ikke, så kan du gå videre med det deretter?

Lykke til. 

Anonymous poster hash: a6943...665
Skrevet

Jeg syns det absolutt er et overtramp men vil nok ikke gå så langt som å kalle der voldtekt.

Jeg er blitt voldtatt selv etter å ha fått noe i drinken min og jeg våknet av at han var ferdig og trakk seg ut.

Du sier selv at du var veldig full så du husker nok ikke alle detaljene selv. Og han var veldig full. Hvis du har avvist han så mange ganger og vennene dine var bekymret for deg, hvorfor inviterte dere denne mannen hjem til dere selv på nachspiel? Og hvorfor lot vennene dine han gå inn til deg hvis du hadde avvist han tidligere og det ikke var noe flørting?

Full eller ei, jeg mener denne gutten gikk over streken og burde føle skam i etterkant. Men å gå så langt som å kalle det voldtekt, vil jeg ikke. Men det er uansett irrelevant hva jeg mener, det er du og han som må leve med denne episoden.

Anonymous poster hash: bd949...539

Skrevet

Det som er så sykt irriterende her inne! Hi spør, og vi svarer. Og er vi ikke enig, så kommer alle de dumme svarene tilbake! Du spør fordi du lurer, ikke sant? Alle har vi forskjellig syn på ting. SÅ hvorfor spør du, hvis du uansett ikke tar til deg at noen er uenig med deg. NEI jeg mener ikke at det er voldtekt! Dersom du har så dårlig dømmekraft bør du la være å drikke.

Skulle jeg gjettet, så er du i et forhold, har sykt dårlig samvittighet og vil nå legge det over på han som prøvde seg på deg

"Forskjellig syn på ting" er faktisk ikke relevant her. Det er en straffbart handling som kan gi inntil 6 års fengsel. Så at noen her er uenige med loven, gjør det ikke OK.

Ja selvfølgelig Pasha!

Du kan ikke trekke dette ut av en artikkel. Det er mye nyanser.

Han prøver seg på henne, og hun liker det. Blir til og med kåt! Hadde han gjennomført samleie/penetrert/klådd med/på henne mens hun sov hadde jeg vært enig. Men gutten gir seg jo, så fort han skjønner at han har gjort noe hun ikke likte!!!!!!

Han "har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen". Det er lite å diskutere.

Det trickye i denne situasjonen er jo at hun "blir med på leken", noe som kan tolkes som samtykke, både av han og av en eventuell rett. Itillegg slutter han umiddelbart når hun gir uttrykk for at hun ikke vil alikevel. Så dette er ikke svart/hvitt voldtekt. Men at det oppleves som et grovt overtramp, er jeg enig i.

Anonymous poster hash: 30065...ff9

Skrevet

Dette er en av de vanligste typene voldtekt, relasjon og omstendigheter gjør at det kan virke ullent. Men det ER voldtekt. Flere her snakker om at han kanskje var like beruset, vel han var bevisst og i stand til å utføre en voldtekt. Andre sier at det er tydelig at han ikke ville voldta henne siden han stoppet, det som egentlig er tydelig er at han som mange andre voldektsmenn luller seg inn i en falsk sannhet om at offeret egentlig vil. Og hvorfor eksisterer slike sannheter? Fordi voldtektsmennenes venninner, mødre, søster, tanter og bestemødre går rundt å bekrefter dem slik en hel del av de kunnskapsløse hønsa i denne tråden gjør. Det var et overgrep da han begynte å stimulere en bevisstløs person, det ble en voldtekt da han penetrerte kroppsåpninger. Om det er voldtekt ville ikke retssystemet brukt tid på, for det er klart definert og dette kvalifiserer. Spørsmålet hadde blitt om det er bevis. 

Da jeg var 18 ble jeg gitt beroligende av en gutt uten at jeg visste det, han ville ikke "voldta" i bevisst eller ubevisst tilstand, men han ville gjøre meg likegyldig slik at jeg ble lettere å "overtale". Hvilket stempel hadde dere satt på meg om samleie hadde blitt gjennomført mens jeg var medisinert?

Anonymous poster hash: 09747...c48
Skrevet

Det er dette som er så utrolig skummelt, og jenter burde faktisk ikke bli for beruset. For da kan det gjerne skje ting man ikke ønsket.

Men her er det godt mulig begge to var ekstremt fulle, hun flørtet kanskje lett med han, han tolket det som mye mer. Så går han inn til henne på soverommet, får respons, og tror at hun er våken og villig. Han er for full til å bedømme, og hun er for full til og komme til seg selv raskt nok til å si nei. Han stopper med en gang hun sier nei. Så jeg vil ikke kalle det voldtekt. Han burde ikke gått inn til deg og tatt på deg, men hva husker du som skjedde før.

Kjæresten min kan midt på natta starte å ta på meg, da er jeg edru, og stønner, han er edru og er sikker på at jeg er våken. Jeg våkner gjerne ikke før han er inni meg, selv om han kanskje har tatt på meg en god stund først. Og hvor lett er det for en drita full mann, og skjønne at du sover og ikke er med på det. Kan hende han har spurt om du er våken og, og at du har sagt ja.

Jeg har faktisk opplevd noe veldig lignende, jeg var drita full, han var drita full, vi var kompiser, og hadde en lett flørtende uskyldig tone. Aldri gjort noen ting. Og selv om vi flørtet litt, så var det aldri prat om sex og sånn. Jeg går og legger meg, han og et vennepar sitter nede, så går de, og han kommer opp, legger seg ved siden av meg, starter og stryke på meg, spør om jeg er våken og om jeg vil noe mer, svarer ja på begge deler, men våkner faktisk ikke opp før han har holdt på en stund, og får da full panikk. Men det er jo ikke hans skyld, han var full, jeg var full, og jeg svarte i søvne. Nå fikk vi pratet om det etterpå, så jeg fikk vite at jeg faktisk sa ja. Og vi får bare ta skylden på dette selv, og både han og jeg lærte noe av det. Han kommer aldri til og prøve seg på en full sovende dame igjen, han kommer vel til å være skeptisk til å prøve seg på fulle damer. Og jeg har aldri vært full igjen.

Anonymous poster hash: e87ba...2c3
Skrevet

Det er dette som er så utrolig skummelt, og jenter burde faktisk ikke bli for beruset. For da kan det gjerne skje ting man ikke ønsket.

Men her er det godt mulig begge to var ekstremt fulle, hun flørtet kanskje lett med han, han tolket det som mye mer. Så går han inn til henne på soverommet, får respons, og tror at hun er våken og villig. Han er for full til å bedømme, og hun er for full til og komme til seg selv raskt nok til å si nei. Han stopper med en gang hun sier nei. Så jeg vil ikke kalle det voldtekt. Han burde ikke gått inn til deg og tatt på deg, men hva husker du som skjedde før.

Kjæresten min kan midt på natta starte å ta på meg, da er jeg edru, og stønner, han er edru og er sikker på at jeg er våken. Jeg våkner gjerne ikke før han er inni meg, selv om han kanskje har tatt på meg en god stund først. Og hvor lett er det for en drita full mann, og skjønne at du sover og ikke er med på det. Kan hende han har spurt om du er våken og, og at du har sagt ja.

Jeg har faktisk opplevd noe veldig lignende, jeg var drita full, han var drita full, vi var kompiser, og hadde en lett flørtende uskyldig tone. Aldri gjort noen ting. Og selv om vi flørtet litt, så var det aldri prat om sex og sånn. Jeg går og legger meg, han og et vennepar sitter nede, så går de, og han kommer opp, legger seg ved siden av meg, starter og stryke på meg, spør om jeg er våken og om jeg vil noe mer, svarer ja på begge deler, men våkner faktisk ikke opp før han har holdt på en stund, og får da full panikk. Men det er jo ikke hans skyld, han var full, jeg var full, og jeg svarte i søvne. Nå fikk vi pratet om det etterpå, så jeg fikk vite at jeg faktisk sa ja. Og vi får bare ta skylden på dette selv, og både han og jeg lærte noe av det. Han kommer aldri til og prøve seg på en full sovende dame igjen, han kommer vel til å være skeptisk til å prøve seg på fulle damer. Og jeg har aldri vært full igjen.

Anonymous poster hash: e87ba...2c3

Dette beviser jo bare at enn ikke må tåkelegge om det er riktig eller galt å prøve seg på en beruset og sovende person. Det er galt, alltid. 

Du kan heller ikke sammenlikne at en kompis prøver seg med sove-sex i et fast forhold. Det gjør jeg og mannen også, men vi har snakket om det og avklart at det er greit. Vi er alltid våkne før pentrering og vi er 100% trygge på og intime med hverandre. 

Skrevet

Hun skrev da ikke kompisen og henne var i fast forhold. Vil påstå det er nesten samme sak som hi forteller om. Og ja jeg har selv havna i nesten samme situasjon som hi så snakker av erfaring og helt klart jeg ( og hi er) medskyldig i å bli så drita man ikke er klar på om man vil el ei. Hi sier jo tilogmed hun var med så det visste jo han at hun var keen. Helt latterlig det tydeligvis kun er greit for oss damer å bli drita å miste dømmekraften mens drita menn ikke blir unnskyldt , og jo mange ( ikke alle) fulle menn får den opp selv om de har drikki seg fulle. Hi kan ikke anmelde en sånn ting som dette som kan ødelegge livet til en fyr. Hun må la vær å drikke så mye at hun ikke vet at hun ligger å stønner når hun blir fingra. Harde ord ja men som sagt jeg snakker av erfaring og noe ansvar må hi ta ( og det samme måtte jeg)

Skrevet

Jeg vil helt klart kalle dette en voldtekt. Han var "inni deg og i gang".

Du får masse kritikk for at du var full, og beskjed om at du må drikke mindre. De prøver å legge skylda på deg. Det var han som gjorde noe galt, ikke du. Han utnyttet at du ble litt fullere enn han hadde planlagt.

En del innlegg mener bestemt at "du må ha flørtet" siden han kom inn på soverommet ditt. Underforstått: de mener det var din feil. Jeg tror at kameraten din som ble nærmest jaget ut av leiligheten din ville ha fortalt det hvis du hadde flørtet. (Og selv om du hadde flørtet, så må sexen tas i våken tilstand.) (At man flørter betyr heller ikke nødvendigvis "sex med ei gang", men "kanskje sex ei gang i framtida")

Mannen sluttet når du ble bevisst, men det betyr ikke at det ikke var voldtekt. Han var enten sleip, og så sitt snitt til å feie over deg, eller var dum/innbilsk og trodde at du "egentlig ville", selv om du har avvist ham. Det har ingenting å si. Man har ikke sex med bevisstløse personer.

Noen skreiv også at du ikke burde invitert ham på nachspiel siden han hadde prøvd seg på deg før. Men så vidt jeg forstår, så var det en gjeng som kjente hverandre og dro hjem til deg. Jeg tror man hadde blitt sett på som rimelig sær hvis man sa at "X får ikke bli med, for han har prøvd seg på meg"

Skrevet

Om det er direkte voldtekt eller ikke, vet jeg ikke. Men det er skremmende mangler som syns det er helt ok at en mann begynner å ha seg med en sovende dame. Det et jo der hele feilen er, at han gjorde det. Og at vi damer skal godta det og synes at det er heeeelt naturlig!!

Hi, jeg har opplevd noe av det samme. Jeg var kjempefull, hjemme hos meg selv. Hadde nettopp spydd og klarte akkurat å slenge meg på første senga jeg så. Sønnen min sin. Alle de andre drar på byen unntatt en som "skulle passe på meg". Han begynner å kysse og klå, jeg er så borte at jeg ikke vet hvor jeg er, ikke forstår hvem han er og ikke aner at alle de andre har dratt. Det er akkurat som at jeg ikke klarer å si noe, og jeg tenker "ånei, dette vil jeg ikke. Håper det skjer fort". Føler meg så full at alt som kommer ut av munnen er bare mumling. Etterpå har jeg virkelig, virkelig slitt med hendelsen! Å se en som ligner på ham er en trigger. En kopp er en trigger. Alt som kan forbindes med hendelsen. Et overgrep har psykologene kalt det.

Anonymous poster hash: b60a7...7f2

Skrevet

Hva om han er på fest hos en dame han liker. Han har gjort tilnærminger før, men denne kvelden er hun flørtete tilbake. De blir begge ganske fulle. Hun smiler til ham og sier at det er på tide og ta kveld, og går og legger seg. Han tror hun hinter om at han skal følge etter. Han ber den andre som er tilstede om å forlate, for han har noe på gang med frøkena. Han går inn til henne. Hun er sovnet, men han stryker på henne. Hun liker det, gir fra seg gode lyder. Han tror hun er våken. Han fortsetter å kose og innleder til samleie. Plutselig skvetter hun til, skyver ham bort og begynner å gråte. Han skjønner ingenting, men er selvsagt lei seg fordi det var ikke dette han ville...

Det er mulig å misforstå situasjoner tenker jeg. Hennes opplevelse av dette er forståelig nok vond. Men det er noe vanskelig å vite hvorvidt han burde skjønt at han krysset grensene for hva som er greit...

Jeg tenker at dette ikke er helt sort/hvitt. Han burde vel forsikret seg om at hun var våken. Men om hun lagde lyder og bevegde seg, så var det kanskje nok til at han trodde hun var i våken tilstand.

Anonymous poster hash: 148bf...37d

Dette tenkte jeg også.

Men HI, hvordan vet du egentlig hva som skjedde før du våknet? Hvordan vet du at du likte det /nøt det? Tror egentlig du var våken før du vil innrømme....

Anonymous poster hash: a6022...c64

Skrevet

No orkar eg ikkje lese alle svara her, men har lese meir enn nok til å bli skremt! Meinar de verkeleg at ein mann kan gå inn til ei dame som sover å starte å beføle henne berre fordi ho sov?

Viss hi ikkje hadde vore overstadig berusa, men vakna med ein gong han kom å la seg i senga/byrja å beføle og prøve seg på henne. Hadde det vore greit då? Har menn rett til å prøve seg på sovende kvinner på denne måten? Skal ikkje kvinner kunne gå å legge seg utan å vere i full beredskap, klar til å avvise menn som kjem etter henne å prøvar seg?

Hi du har ingenting å skamme deg over. Du vart for full, men det gjev absolutt ingen rett til å kome opp i senga di og forsyne seg av din kropp.

Du som argumenterer med at om kvinner skal få drikke seg så fulle at dei blir bevisstløse så skal menn få drikke seg så fulle at dei byrja å pålegge på bevisstlause/overdådig beruset kvinner er langt ut på jordet. Det er veldig stor forskjell på å vere full, legge seg til å sove og ikkje heilt greier å skille mellom verkeleg heit og draumar som eg oppfatter at HI gjer her, og å vere så full at du aktivt utnytter ein annan person sin kropp. Det første er ei passiv handling. Om ikkje denne mannen kom inn på rommet og sette inn gong ville det ikkje ha skjedd. Det andre er ei aktiv handling. Mannen er full, følger etter hi, legg seg opp i senga til hi og sett i gong med seksuell aktivitet. Eg er absolutt ikkje nokon jurist, men eg veit då forskjell på rett og gale!!!

Skrevet

Hun skrev da ikke kompisen og henne var i fast forhold. Vil påstå det er nesten samme sak som hi forteller om. Og ja jeg har selv havna i nesten samme situasjon som hi så snakker av erfaring og helt klart jeg ( og hi er) medskyldig i å bli så drita man ikke er klar på om man vil el ei. Hi sier jo tilogmed hun var med så det visste jo han at hun var keen. Helt latterlig det tydeligvis kun er greit for oss damer å bli drita å miste dømmekraften mens drita menn ikke blir unnskyldt , og jo mange ( ikke alle) fulle menn får den opp selv om de har drikki seg fulle. Hi kan ikke anmelde en sånn ting som dette som kan ødelegge livet til en fyr. Hun må la vær å drikke så mye at hun ikke vet at hun ligger å stønner når hun blir fingra. Harde ord ja men som sagt jeg snakker av erfaring og noe ansvar må hi ta ( og det samme måtte jeg)

Hun mistet bevisstheten, det dømmekraften. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...