Gå til innhold

IKM UKE 9 :)


Syrin84

Anbefalte innlegg

Kanskje El kom senere Lillaby? Eller tidligere..?

Tappen kan jeg ingenting om. Syns det høres stressende ut å sjekke den. Satser på sekret og tester. Kutta tempingen også denne mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nytt blinke-smilefjes i dag (!) Nye tester... så då er me kanskje med i gamet litt til😊 gode tanker til alle 😀

Husk at du må fortsette med samme testeholder. Ellers begynner den på ny.

 

 

Anonymous poster hash: 258e1...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har levert inn den gamle fordi eg trudde det var feil med den.😯fekk blinke-smilefjes med den 14- 18. Så byrja eg med ny i går kveld. Blank i går og blibkefjes i dag tidleg. Kva betyr det då? Er på dag 18 i syklusen i dag. Forventa eggløsning sist mandag, men det vanlige eggløsning slimet er ikkje komt enno....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du får El snart.. Den testen er vel så avansert at det bare skal testes en gang for dag? Fordi den måler både østrogen og LH. Sikkert litt samme mekanisme som fertilitetsmonitor. Husker jeg kunne ha "high" 10 dager på rad, og ikke alltid "peak". Som er trinnet over high, samme som fast smilefjes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspel! Meiner det sto både at ein kunne skulle testa ein gong for dagen og også at ein kunne testa fleire etter at blinke-smilefjes kom😯angrer på at eg kjøpte så avansert, alltid vore fornøgd med vanlig cb. Men kan eg slå fast at eggløsning ikkje har vore enno ettersom slim ikkje er komt og det blinkskudd på ny i dag tidleg? Då er dette ein plutseleg lang syklus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspel! Meiner det sto både at ein kunne skulle testa ein gong for dagen og også at ein kunne testa fleire etter at blinke-smilefjes kom😯angrer på at eg kjøpte så avansert, alltid vore fornøgd med vanlig cb. Men kan eg slå fast at eggløsning ikkje har vore enno ettersom slim ikkje er komt og det blinkskudd på ny i dag tidleg? Då er dette ein plutseleg lang syklus...

Den dingsen husker forrige nivå og registrerer stigning i østrogen og LH. Ved å ta ny maskin tror den du begynner på baseline, i god tid før el. Den vil da vanligvis gi tom sirkel den første dagen. Den skal i utgangspunktet brukes til morgenurin og ikke to ganger daglig. Lurt å lese bruksanvisningen på denne.

 

Anonymous poster hash: 258e1...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for innspel! Meiner det sto både at ein kunne skulle testa ein gong for dagen og også at ein kunne testa fleire etter at blinke-smilefjes komangrer på at eg kjøpte så avansert, alltid vore fornøgd med vanlig cb. Men kan eg slå fast at eggløsning ikkje har vore enno ettersom slim ikkje er komt og det blinkskudd på ny i dag tidleg? Då er dette ein plutseleg lang syklus...

Den dingsen husker forrige nivå og registrerer stigning i østrogen og LH. Ved å ta ny maskin tror den du begynner på baseline, i god tid før el. Den vil da vanligvis gi tom sirkel den første dagen. Den skal i utgangspunktet brukes til morgenurin og ikke to ganger daglig. Lurt å lese bruksanvisningen på denne.

 

Anonymous poster hash: 258e1...b67

 

 

Er ikkje detta eggløsningstester digital eller er det fertilitetsmonitor ? 

 

Slik jeg skjønar er det digital eggløsningstester til CB. Dei husker ikkje forrige nivå. Er det dei så er det mange som blir usikkre

 

Anonymous poster hash: bff72...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 5 dpo og kribler i fingranje etter testing. Er det barre meg som kribler i fingranje etter testing ?

 

Har så lyst men det er jo bortkasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Takk for innspel! Meiner det sto både at ein kunne skulle testa ein gong for dagen og også at ein kunne testa fleire etter at blinke-smilefjes komangrer på at eg kjøpte så avansert, alltid vore fornøgd med vanlig cb. Men kan eg slå fast at eggløsning ikkje har vore enno ettersom slim ikkje er komt og det blinkskudd på ny i dag tidleg? Då er dette ein plutseleg lang syklus...

Den dingsen husker forrige nivå og registrerer stigning i østrogen og LH. Ved å ta ny maskin tror den du begynner på baseline, i god tid før el. Den vil da vanligvis gi tom sirkel den første dagen. Den skal i utgangspunktet brukes til morgenurin og ikke to ganger daglig. Lurt å lese bruksanvisningen på denne.

 

Anonymous poster hash: 258e1...b67

Er ikkje detta eggløsningstester digital eller er det fertilitetsmonitor ?

 

Slik jeg skjønar er det digital eggløsningstester til CB. Dei husker ikkje forrige nivå. Er det dei så er det mange som blir usikkre

 

Anonymous poster hash: bff72...8a3

De lilla eggløsningstestene husker nivå. Ikke de rosa.

 

Anonymous poster hash: 258e1...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Takk for innspel! Meiner det sto både at ein kunne skulle testa ein gong for dagen og også at ein kunne testa fleire etter at blinke-smilefjes komangrer på at eg kjøpte så avansert, alltid vore fornøgd med vanlig cb. Men kan eg slå fast at eggløsning ikkje har vore enno ettersom slim ikkje er komt og det blinkskudd på ny i dag tidleg? Då er dette ein plutseleg lang syklus...

Den dingsen husker forrige nivå og registrerer stigning i østrogen og LH. Ved å ta ny maskin tror den du begynner på baseline, i god tid før el. Den vil da vanligvis gi tom sirkel den første dagen. Den skal i utgangspunktet brukes til morgenurin og ikke to ganger daglig. Lurt å lese bruksanvisningen på denne.

 

Anonymous poster hash: 258e1...b67

Er ikkje detta eggløsningstester digital eller er det fertilitetsmonitor ?

 

Slik jeg skjønar er det digital eggløsningstester til CB. Dei husker ikkje forrige nivå. Er det dei så er det mange som blir usikkre

 

Anonymous poster hash: bff72...8a3

De lilla eggløsningstestene husker nivå. Ikke de rosa.

 

Anonymous poster hash: 258e1...b67

 

 

Detta er feil. Husker nivå korleis kan ein test huske gårsdagens test ?

 

Les CB Bruksanv.  det går på LH på rosa og lilla leser av Østrogen og LH.

 

Anonymous poster hash: bff72...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspel 😀eg har sjølvsagt lest bruksanvisningen nøye før bruk, til den prisen var noko anna uaktuelt 😂det står at etter ein har oppnådd høg fertilitet kan ein testa oftere enn kvar morgon. Noko anna ville også vore ein svikt ved testen ift den rosa. Når eg har sex om kvelden vil eg vite om det har skjedd noko dei 14-18 timene sidan eg hadde høg fertilitet. Maks er kun i 36 timar så det kan jo vera greit å føra litt kontroll 😀sikkert mange som er fornøgde med desse testene. Eg er ikkje blant dei. Uinteressant når det er østrogen stigning. Ettersom denne stigning varierer frå kvinne til kvinne og kan visast i ei veke+ samtidig som at sperren ikkje har like lang levetid, så er det i beste fall misvisende å kalla det høg fertilitet. Har vore ein frustrerande testperiode. Og eg forstår ikkje at den plutseleg kunne bli blank då eg bytta holder for så å blinke-smilefjes neste dag igjen. Den skal jo slå ut på østrogen stigning. Enten er det det eller så er det det ikkje. Det var- men viste ikkje. Dritt test😠 neste mnd blir vanlig.

 

Eg rekner med eg ikkje har hatt eggløsning, men med denne testen blir det vel vill gjetning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspel eg har sjølvsagt lest bruksanvisningen nøye før bruk, til den prisen var noko anna uaktuelt det står at etter ein har oppnådd høg fertilitet kan ein testa oftere enn kvar morgon. Noko anna ville også vore ein svikt ved testen ift den rosa. Når eg har sex om kvelden vil eg vite om det har skjedd noko dei 14-18 timene sidan eg hadde høg fertilitet. Maks er kun i 36 timar så det kan jo vera greit å føra litt kontroll sikkert mange som er fornøgde med desse testene. Eg er ikkje blant dei. Uinteressant når det er østrogen stigning. Ettersom denne stigning varierer frå kvinne til kvinne og kan visast i ei veke+ samtidig som at sperren ikkje har like lang levetid, så er det i beste fall misvisende å kalla det høg fertilitet. Har vore ein frustrerande testperiode. Og eg forstår ikkje at den plutseleg kunne bli blank då eg bytta holder for så å blinke-smilefjes neste dag igjen. Den skal jo slå ut på østrogen stigning. Enten er det det eller så er det det ikkje. Det var- men viste ikkje. Dritt test neste mnd blir vanlig.

 

Eg rekner med eg ikkje har hatt eggløsning, men med denne testen blir det vel vill gjetning?

 

 

Sjølv om du synest dritt test får me hope det klaffer.

 

Jeg holder meg til Ebay sine tester og koster ikkje skjorta av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 5 dpo og kribler i fingranje etter testing. Er det barre meg som kribler i fingranje etter testing ?

 

Har så lyst men det er jo bortkasta.

Har veldig lyst selv, vil jo helst ha svar så fort som mulig. 14 dagers venting på noe så stort er lenge ja. Men er bare 3 dpo her, så absolutt ingen vits i å teste her. ;)

Anonym M.

 

Anonymous poster hash: 01787...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dpo her også☺️ Kjenner jeg tar det med ro! Har lassevis med billige tester - så jeg begynner når jeg ønsker😇 Sikkert 7 dpo kjenner jeg meg rett. Selv om det er null og niks vits..

 

Det eeeeer så godt å tømme søppelbøttene på badet etter en skikkelig testrunde. Da er det bare å begynne på nytt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått legetime 4 mars jeg. Om jeg ikke er gravid tipper jeg det er dag 4 i neste syklus. Tror du jeg kan ta 1. Blodprøver da smukka? Eller må d være dag 3...?

Vet jeg har pcos. Men jeg er normalvektig og har noenlunde regelmessig syklus. Så håper jeg har El da.. Ihvertfall annenhver mnd😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått legetime 4 mars jeg. Om jeg ikke er gravid tipper jeg det er dag 4 i neste syklus. Tror du jeg kan ta 1. Blodprøver da smukka? Eller må d være dag 3...?

Vet jeg har pcos. Men jeg er normalvektig og har noenlunde regelmessig syklus. Så håper jeg har El da.. Ihvertfall annenhver mnd😓

Sånn som det var med meg, så virket det som om det ikke var noe veldig viktig med tidspunkt tidlig i syklusen, men heller viktigere med den dag 21. Så tror det skal gå helt fint å ta blodprøver dag 4. Den viser jo bare hvordan østrogen nivåene dine er tidlig i syklusen. Den blodprøven på dag 21 viser jo om du har eggløsning, så den var visst ganske viktig at skulle være på dag 21. Forstår meg ikke helt på alt dette med blodprøver og verdier. Virker som at leger bruker forskjellige verdier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en el test igjen nå i kveld, og den var ikke langt ifra positiv altså.. Blir forvirret. Hvis man har pcos, kan el testene da bli positiv rett som det er selvom man ikke har el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeesten positiv test i kveld jeg også.. Ble litt usikker på om jeg bør teste litt til. Har alle tegn på at el er over, så jeg tror egentlig det. Der nede er det lite fruktbare forhold.

 

En kan ha naturlig forhøyet LH ved pcos. Derfor kan testene være upålitelige. Men jeg har aldri fått helt positiv test annet enn når jeg (forhåpentligvis) får el, og mensen kommer 13-14 dager etter positiv test. Så det stemmer godt for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeesten positiv test i kveld jeg også.. Ble litt usikker på om jeg bør teste litt til. Har alle tegn på at el er over, så jeg tror egentlig det. Der nede er det lite fruktbare forhold.

 

En kan ha naturlig forhøyet LH ved pcos. Derfor kan testene være upålitelige. Men jeg har aldri fått helt positiv test annet enn når jeg (forhåpentligvis) får el, og mensen kommer 13-14 dager etter positiv test. Så det stemmer godt for meg:)

Okey, men testene har vært ellers ganske svake. Foruten det bilde jeg la ut med den testen som jeg tolket som positiv, samt testen idag.. Har igrunnen ikke noe el slim lengre heller. Har fått noen sånne slimklumper som er litt strekkbar, men mest fast.. Forstår ikke hva det er for noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Neeeesten positiv test i kveld jeg også.. Ble litt usikker på om jeg bør teste litt til. Har alle tegn på at el er over, så jeg tror egentlig det. Der nede er det lite fruktbare forhold.

 

En kan ha naturlig forhøyet LH ved pcos. Derfor kan testene være upålitelige. Men jeg har aldri fått helt positiv test annet enn når jeg (forhåpentligvis) får el, og mensen kommer 13-14 dager etter positiv test. Så det stemmer godt for meg:)

Okey, men testene har vært ellers ganske svake. Foruten det bilde jeg la ut med den testen som jeg tolket som positiv, samt testen idag.. Har igrunnen ikke noe el slim lengre heller. Har fått noen sånne slimklumper som er litt strekkbar, men mest fast.. Forstår ikke hva det er for noe..

 

hvordan pleier syklusene dine å være da? Hvor lang var den forrige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Neeeesten positiv test i kveld jeg også.. Ble litt usikker på om jeg bør teste litt til. Har alle tegn på at el er over, så jeg tror egentlig det. Der nede er det lite fruktbare forhold.

 

En kan ha naturlig forhøyet LH ved pcos. Derfor kan testene være upålitelige. Men jeg har aldri fått helt positiv test annet enn når jeg (forhåpentligvis) får el, og mensen kommer 13-14 dager etter positiv test. Så det stemmer godt for meg:)

Okey, men testene har vært ellers ganske svake. Foruten det bilde jeg la ut med den testen som jeg tolket som positiv, samt testen idag.. Har igrunnen ikke noe el slim lengre heller. Har fått noen sånne slimklumper som er litt strekkbar, men mest fast.. Forstår ikke hva det er for noe..

hvordan pleier syklusene dine å være da? Hvor lang var den forrige?

38, 34, 32, 34, 43. Den forrige var jo veeeeldig lang 43 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedeleg Syrin😯 er det nokon av dykk som veit om eg kan ha hatt eggløsning til tross for at den hersens testen blinker enno? Eg skulle hatt for ei veke sidan. Dei har blinke-smilefjes i 8 dagar (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...