Gå til innhold

2017 baby <3


Reese

Anbefalte innlegg

Velkommen Trinetrampoline :D og tusen takk <3 du hsr mye å se frem til. For min del var prosessen med å prøve å bli gravid mye skuffelse, nrn den dagen testen var positiv glemte jeg alt! Nå går jeg med tårer i øynene og er bare lykkelig :D (har ingen plager enda fa, så det kan vel fort snu). Jeg brukte "my calendar" appen og eggløsningstester. Fant etterhvert ut at EL alltid er 14 dager før mensen hos meg. Det blir du kjent med etterhvert! Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe know the feeling. Det gjorde ikke jeg heller før vi begynte. 😊 Du kommer raskt inn i det. 20 mai er ikke lenge til. Når tror du mensen kommer etter det? Så får du regne deg ut til ca EL. Og så begynne å teste med eggløsningstester noen dager før. Tror faktisk det står at det f.eks er greit å begynne å teste på dag 12 dersom syklusen er på 28 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Trinetrampoline :D og tusen takk <3 du hsr mye å se frem til. For min del var prosessen med å prøve å bli gravid mye skuffelse, nrn den dagen testen var positiv glemte jeg alt! Nå går jeg med tårer i øynene og er bare lykkelig :D (har ingen plager enda fa, så det kan vel fort snu). Jeg brukte "my calendar" appen og eggløsningstester. Fant etterhvert ut at EL alltid er 14 dager før mensen hos meg. Det blir du kjent med etterhvert! Masse lykke til :)

ååå, så kjekt - hvor langt er du på vei? :D Jeg er jo helt knøl på det med å telle og registrere mensen og eggløsning og utflod før eggløsning og i det hele tatt. Jeg tror rett og slett taktikken her blir å ha sex så ofte som vi kan i dager før, under og etter antatt eggløsning, he he ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe know the feeling. Det gjorde ikke jeg heller før vi begynte. Du kommer raskt inn i det. 20 mai er ikke lenge til. Når tror du mensen kommer etter det? Så får du regne deg ut til ca EL. Og så begynne å teste med eggløsningstester noen dager før. Tror faktisk det står at det f.eks er greit å begynne å teste på dag 12 dersom syklusen er på 28 dager.

Jeg leste litt på Clearblue sin nettside om eggløsningstester, og jeg er helt grønn på telling, som jeg skrev til Lillegullet over, jeg tror taktikken blir å hoppe i høyet hver dag i dagene rundt eggløsning ^^ Da blir nok mannen lykkelig, haha! :D 

Og nei, 20 mai er ikke lenge til, og det er jo bare ca 3 uker til vi prøver å ha sex uten prevensjon! Woh! :D Og kalenderen er fylt opp frem til da, så jeg antar tiden vil løpe avgårde - forhåpentligvis :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres strålende ut! Vi har vært helt vill med å hoppe i høyet hver dag rundt EL i månedsvis. Vi hadde tross alt 14pp før det gikk. I april gikk alt så fort. Jeg skulle i dusjen før nattevakt og tok en test. Den var positiv så jeg ropte mannen inn fra dekkskift og vi rakk en rask runde før jeg måtte ile til jobb. Viste seg at spira satt som et skudd den kvelden!:D nå er jeg bare 4+4 i dag, så det er tiiidlig enda, men krysser fingrene for at det går bra og at lille får vokse og gro. Jeg legger alt til rette i allefall. Folat har jeg gått på lenge, og nå er det slutt på røkt mat, cola, kaffe og generellt mye sukker. Verner lille med livet nå når han/hun endelig har tatt bo der inne :)

Endret av Lillegullet2017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres strålende ut! Vi har vært helt vill med å hoppe i høyet hver dag rundt EL i månedsvis. Vi hadde tross alt 14pp før det gikk. I april gikk alt så fort. Jeg skulle i dusjen før nattevakt og tok en test. Den var positiv så jeg ropte mannen inn fra dekkskift og vi rakk en rask runde før jeg måtte ile til jobb. Viste seg at spira satt som et skudd den kvelden! :D nå er jeg bare 4+4 i dag, så det er tiiidlig enda, men krysser fingrene for at det går bra og at lille får vokse og gro. Jeg legger alt til rette i allefall. Folat har jeg gått på lenge, og nå er det slutt på røkt mat, cola, kaffe og generellt mye sukker. Verner lille med livet nå når han/hun endelig har tatt bo der inne :)

Jeg krysser fingrene for deg! :D Aaah, jeg håper vi er heldige og blir gravis fort, jeg eiiiiiier ikke tålmodighet, og sånn har jeg vært hele livet. Når jeg har bestemt med for noe skulle ting helst ha skjedd i går ;) Men, det å få et barn kan en ikke bestemme like stort, så jeg setter min lit til at kroppene våre spiller på lag ;) 

ååå, tenk så mye en må tenke på når en først blir gravid! :o Jeg kommer til å leve på vann, salat og fisk når jeg blir gravid, he he - liiiivredd for å fore kroppen med noe feil ;)

- men --> MYE sukker?! Why? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig formulert, slutt på masse sukker

Jeg ser jeg kunne lest med det rette øyet jeg og, hehe - MEN gud hvor skjønt det hadde vært om masse sukker var med på å sikre gode groforhold, haha ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, ja helt klart ;D og kaffe! Jeg er tidenes kaffekjerring, og drikker lett 5-6 kopper på en dag, nå har jeg en egen regel for meg selv med maks 2, men helst ingen kopper kaffe daglig. I sta satt jeg meg ned for å skrive liste over hva vi trenger til babyen for å glemme alt jeg har lyst å spise og drikke, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mange utfordringer en skal møte på med andre ord ;) Åååå, slike lister vil jeg og begynne på! Har mange jeg har tenkt jeg vil lage, men tør ikke før vi faktisk har klart å få et lite frø i magen ;-) Så mye å se frem til! :-) Har du fortalt dine nærmeste at du er gravid eller venter du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg slenger meg på her, er så kjekt å lese om dere som er blitt gravide og ønsker dere andre lykke til 😊 Jeg sluttet med pillen 16. april og ventet IKM 14. mai. Ikke kommet noe TR ennå annet en litt spotting for noen dager siden så kan kanskje ta en test snart!!!! Så spennende 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg slenger meg på her, er så kjekt å lese om dere som er blitt gravide og ønsker dere andre lykke til Jeg sluttet med pillen 16. april og ventet IKM 14. mai. Ikke kommet noe TR ennå annet en litt spotting for noen dager siden så kan kanskje ta en test snart!!!! Så spennende

ååå, det blir spennende å høre hva testen sier Pomerang! =D Krysser fingrene for at du har et lite frø i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille spiren satt på første forsøk og vi er verden lykkeligste 😍 Kan ikke tro det!!!!!

Såååå herlig! Gratulerer så meget med liten spire❤️👍
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille spiren satt på første forsøk og vi er verden lykkeligste Kan ikke tro det!!!!!

ÅÅÅÅÅ, så herlig!! GRATULERER!!! :D Nyt tiden fremover, og oppdater oss på utviklingen! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dokke med positiv test 😊🎉

Her begynner ELtesten å bli sterkare. Trur det blir bom for oss denne mnd. Får lagt inn aksjer imorgon (forhåpentligvis) so reiser mannen vekk i 3 dager. Kjedelig, men slik er det. Får satse på neste mnd då eventuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 at G testene er negative men tempen er ca 0,2 høyer en før en graviditet. Dersom jeg går ut fra tempingen før graviditeten. Eller kan tempen være på bærtur etter ein MA ?

 

Jeg er så rastlaus vil ha EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 at G testene er negative men tempen er ca 0,2 høyer en før en graviditet. Dersom jeg går ut fra tempingen før graviditeten. Eller kan tempen være på bærtur etter ein MA ?

 

Jeg er så rastlaus vil ha EL.

Tok lang tid før tempen normaliserte seg. Første pp etterpå var vanskelig å bruke temp. Tror pp2 var normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lang tid før tempen normaliserte seg. Første pp etterpå var vanskelig å bruke temp. Tror pp2 var normal.

 

Takker for svar. Detta hjalp på når eg er så klar til å starte igjen. Er det slik med El at den kommer  kjapt etter negative tester ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Detta hjalp på når eg er så klar til å starte igjen. Er det slik med El at den kommer kjapt etter negative tester ?

Fikk el like etter det var gått én mnd etter utskrapning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått positiv test! :D 

 

Her i gården venter vi på EL som mest sannsynlig kommer i helga :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva skjer, har så såre bryst men har ikkje EL, negative EL tester ingen smerter der nede. Ikkje El slim. Kva skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...