Gå til innhold

IKM uke 41 :)


vi_ønsker_flere_barn

Anbefalte innlegg

Er på PP1

Jeg tar også vitaminene som heter "GRAVID"- har ingen gode tips for utålmodighet... utålmodighet er det eneste symptomet jeg har forløpig;) .... og såre slimhinner i nesen;) Blødde litt neseblod 1 DPO og på litt rødt ferskt blod fra nesen DPO 5..  har ikke gjort det siden jeg var 20...

Spennende! Håper det klaffer snart for alle sammen her  :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Mandag 05.10: Anonymsuperbruker, ilu, Prøverpånr2 (pp6)
 
Tirsdag 06.10: Vi3blirVi4<3 pp10, Brannmann_Sam pp2, attpåklattnr2
 
Onsdag 07.10. Lottemor1978

Torsdag 08.10:

 

Fredag 09.10:

 

Lørdag 10.10: Mingemaura pp11, Mary M, Daisy93
 
Søndag 11.10: Ancear pp13, OPG pp2
 
Noen som manglet fra den lista du kopierte ;)

 

Oops, sorry. Er visst litt ny på detta  :ler: Godt du ordner opp!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nesten de bare blir værre for hver dag også. Men kan jo være hodet mitt som tuller med meg også da....😱

 

Vet dere forresten om det 'skader' noe å drikke en kaffekopp om dagen? Usikker på om jeg burde slutte (heller drikke koffeinfri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel anbefalt under 200 mg koffein som samsvarer sirka 2 kopper. Jeg holder meg til 1 kopp nå bare på samme grunn som med alkohol, det skader i allefall ikke om man dropper det...

 

Nå blir jeg helt gal av symptom-jakt (noe jeg ikke trodde jeg ville bli) og har vært litt småkvalm hele ettermiddagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å holde meg til to kopper kaffe. Holder meg unna alkohol og d har vært uteolig lett hittil!

 

Jakter ikke på symptomer har bare utrolig vondt nedest i magen midt på utover dagen, og i lyskene nedover lårene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker bare en kopp kaffe om dagen - MAKS. Ofte kan jeg gå flere dager mellom hver kopp :) men drikker mye te. Heldigvis koffeinfri :-D

 

Noen som har begynt å merke noen symptomer? 😃 jeg er bare 5 dpo, så litt for tidlig for min del. Men tenkte å begynne testingen på tirsdag (10dpo) bare for å se. Har 60 tester liggende og er SÅ utålmodig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg var gravid (juli) så forandret smaken min på melk seg HELT! Normalt elsker jeg melk, men etter jeg ble gravid tålte jeg det ikke! Smakte skikkelig stygt, så nå drikker jeg melk hele tiden for å prøve å merke forskjell 😂 ingenting som har endret seg hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt vondt i magen (helt øverst, midt på) de siste dagene og noe oppblåst (beklager detaljer..). Pleier ikke å være sånn i det hele tatt. Noen som vet om det kan ha noe med prøvingen å gjøre?
Når jeg er på do føler jeg også at jeg ikke får tisset skikkelig, liksom litt ubehagelig/vondt å presse..

 Vet at det ikke er UVI, for det kjennes helt annerledes.
Har også null matlyst :( Jeg som vanligvis er DET matmonsteret.. Noen som kjenner det igjen? :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange blir oppblåst i tidlig svangerskap! Spennende :-D

Hvor mange dpo er du?

 

Menssmertene mine er blitt enda værre nesten, er 6dpo i dag og klarer såvidt å vente med å teste (er verdens værste testoman) håper håper håper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt vondt i magen (helt øverst, midt på) de siste dagene og noe oppblåst (beklager detaljer..). Pleier ikke å være sånn i det hele tatt. Noen som vet om det kan ha noe med prøvingen å gjøre?

Når jeg er på do føler jeg også at jeg ikke får tisset skikkelig, liksom litt ubehagelig/vondt å presse..

Vet at det ikke er UVI, for det kjennes helt annerledes.

Har også null matlyst :( Jeg som vanligvis er DET matmonsteret.. Noen som kjenner det igjen? :)

 

Jeg må innrømme jeg umidelbart tenkte mer på et problem med fordøyelsessytemet når du sier du har vondt øverst i midten av magen. Midt på oppe er jo magesekken tror jeg eller spiserøret. Har du noen basilusker der kan der jo forårsake matlysttap og. Men samtidig så er der jo utallige symptomer på graviditet så hvem vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt vondt i magen (helt øverst, midt på) de siste dagene og noe oppblåst (beklager detaljer..). Pleier ikke å være sånn i det hele tatt. Noen som vet om det kan ha noe med prøvingen å gjøre?

Når jeg er på do føler jeg også at jeg ikke får tisset skikkelig, liksom litt ubehagelig/vondt å presse..

Vet at det ikke er UVI, for det kjennes helt annerledes.

Har også null matlyst :( Jeg som vanligvis er DET matmonsteret.. Noen som kjenner det igjen? :)

 

Jeg må innrømme jeg umidelbart tenkte mer på et problem med fordøyelsessytemet når du sier du har vondt øverst i midten av magen. Midt på oppe er jo magesekken tror jeg eller spiserøret. Har du noen basilusker der kan der jo forårsake matlysttap og. Men samtidig så er der jo utallige symptomer på graviditet så hvem vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hatt vondt i magen (helt øverst, midt på) de siste dagene og noe oppblåst (beklager detaljer..). Pleier ikke å være sånn i det hele tatt. Noen som vet om det kan ha noe med prøvingen å gjøre?

Når jeg er på do føler jeg også at jeg ikke får tisset skikkelig, liksom litt ubehagelig/vondt å presse..

Vet at det ikke er UVI, for det kjennes helt annerledes.

Har også null matlyst :( Jeg som vanligvis er DET matmonsteret.. Noen som kjenner det igjen? :)

Jeg må innrømme jeg umidelbart tenkte mer på et problem med fordøyelsessytemet når du sier du har vondt øverst i midten av magen. Midt på oppe er jo magesekken tror jeg eller spiserøret. Har du noen basilusker der kan der jo forårsake matlysttap og. Men samtidig så er der jo utallige symptomer på graviditet så hvem vet ;)

 

Nah, selve fordøyelsen går i grunn greit (som vanlig). Det øverst i magen forsvant, men nå er det mer "menssmerter"..

Tok en test i dag, Negativ. Er bare 5dpo, så hadde ikke forventet noe annet.. Klarte bare ikke å vente :sur:  :legrine:

Har bestilt 5 tester på nett, så da har jeg litt å gå på.

Jeg har en tendens til å "produsere" symptomer, så er nok bare det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 dpo i dag men venter til mandag, vet jo at om den blir negativ så ville jeg uansett testede igjen så da venter vi heller. Ville ha ventet til torsdag neste uke men med besøk fra mandag er det greit å teste før de kommer... blir spennende uke for oss 😉😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11 dpo, fikk billigtester i posten, så tok en nå. Den var negativ, men det var jo ikke morgenurin, så holder motet oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eggløsning er livmortappen

 

  • "lukket" (bare en knøttebitteliten åpning)
  • hard som nesetippen
  • lavt plassert inni skjeden
  • "tørr" eller litt fuktig
  • kan være litt bakovervendt
  • rosarød i fargen
Noen dager før/under eggløsning er livmortappen

 

  • åpen (noen klarer å få lirket inn en fingertupp)
  • myk som leppene
  • høyt plassert oppe i skjeden
  • veldig glatt og sleip pga. av eggløsningsslim (evt. annet vått sekret)
  • sentrert i skjeden
  • rosarød i fargen
Etter eggløsning er livmortappen

 

  • "lukket"
  • "plugget igjen" av en slimpropp
  • hard som nesetippen
  • lavt plassert i skjeden
  • "tørr" eller litt fuktig
  • kan være litt bakovervendt
  • rosarød i fargen
Like før/under menstruasjon er livmortappen

 

  • åpen (for å slippe ut mensblodet)
  • hard som nesetippen
  • lavt plassert i skjeden
  • fuktig (pga. blodet)
  • kan være litt bakovervendt
  • rosarød i fargen, men det blir skjult av blodet
Ved gravidiet er livmortappen

 

  • tett "lukket" (åpner seg i ukene/dagene/timene før fødselen)
  • "plugget igjen" av en slimpropp (den velkjente slimproppen som alle fødeklare leter etter)
  • "tørr", litt fuktig eller våt - veldig individuelt
  • lavt plassert i skjeden
  • kan være litt bakovervendt
  • blålilla i fargen
  • middels myk - på en litt spesiell måte - myk på "utsiden", men er hard like under "overflaten" (denne mykheten kan føles "fløyelsaktig")

    ........dette er ofte veldig vanskelig å kjenne forskjell på hvis man ikke har sjekket tappen endel sykluser og VET hvordan den er til vanlig. Den blir helt myk (og avflatet) når fødselen nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant å sjekke dette når det nærmer seg ikm, da får man en ganske god pekepinne. Jeg gjorde det med minsta her forrige graviditet☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg også på denne tråden, håper det er noe liv her i kveld.

IKM 10 okt.... som er en EVIGHET til! :eeeh:

 

MEN jeg tror jeg kjenner noe allerede, håper flere kan fortelle meg hva de tenker.

Jeg var gravid men hadde en SA 10 sept. Etter dette så skjønte jeg ikke helt når jeg fikk eggløsning.. altså, jeg har ikke kjent ordenlig etter men tror jeg har hatt eggløsning. (håper). Men nå så kjenner jeg liksom på kroppen at jeg er gravid igjen.

Jeg har ett barn fra før på 15 mnd og har friskt i minne hvordan det kjennes ut å være gravid men rett før SA så merket jeg ingenting. Nå derimot; det stikker i den ene og den andre siden.. presser i underlivet når jeg går og når jeg stresser, jeg er så trøtt at jeg har lagt meg kjempe tidlig hele denne uken, jeg er sulten som en ulv og blir mett/småkvalm etter to-tre bit. Og jeg ammer enda... DET GJØR SÅ VONDT! Brystknoppene er så såre at en skulle tror jeg var helt i starten av ammingen igjen. :kjempesinna:

I dag så klarte jeg bare ikke å holde meg unna en test. Måtte bare se om det kunne være antydning til en bitteliten strek. hvis jeg virkelig la godviljen til og stor i et ekstra sterkt lys så kunne man KANSKJE skimte en liten skygge.

Jeg blir gal av å vente!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er såååå spennende! Du kan sjekke nettsiden pregnancycountdown for der er det statistikk over dpo og hvor mange var negativ for å så bli positiv sener 😅 flere som har testet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er såååå spennende! Du kan sjekke nettsiden pregnancycountdown for der er det statistikk over dpo og hvor mange var negativ for å så bli positiv sener flere som har testet?

Hahahaah! Etter å ha vært inne på den siden så er jeg hvertfall sikker på at jeg er gravid.

 

- Stikkinger og pressende følelse i livmor og nederst i magen (ved symfysen).

- Såre brystknopper

- Kjempe trøtt

- Oppblåst mage

 

Hvis jeg ikke er gravid nå så må jeg til legen tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...