Gå til innhold

IKM uke 41 :)


vi_ønsker_flere_barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 24. Har en gutt på 14 mnd fra før. Denne mnd skal jeg ikke teste etter el. Prøve å ta det med ro. Så får vi se hvordan det går. Planen er sengekos annenhver dag og ikke hver dag denne mnd. Forhåpentligvis blir vi ikke fullt så lei av pliktsexen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKM 5 oktober, men kommer nok til å teste den 3 oktober. Har vært til inseminasjon på rikshospitalet og brukt både pergo, menopur og ovitrelle.

Er derfor litt usikker på om syklusen blir som normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke tegn på positiv EL-test for å si det sånn :( forventet EL i morgen (alltid vært stabil) men ser ut som syklusen min er blitt ødelagt etter MA/SA'en....

 

Men vi har heldigvis blitt henvist videre til sykehuset 6 timer fra oss for å få sjekket svømmerne til mannen :) skal dra dit iløpet av uke 41. Håper alt er greit med dem ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ☺️ slenger meg inn her jeg! Vi er i 2.pp, prøver på nr. 2. Har en datter på 2 1/2 fra før...Litt ustabile sykluser etter hormonspiral, men krysser fingrene allikevel! Lykketil alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte :) vi prøver jo for det! Kan jo hende at svømmerne ved en misforståelse finner frem alikevell (=blond og naiv?! Ja takk begge deler!). Mannen har fått time igjen på mandag! Er takknemmelig for å ivertfall bo i hovedstaden!

Fryktelig langt med 6 timer unna Mingemaura!! :-( håper rompetrollene er i orden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til at jeg er overstimulert :(

Skal inn på riksen i morgen og sjekke tilstanden. Usikker på hva de eventuelt gjør, må kanskje bare gå over av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte :) vi prøver jo for det! Kan jo hende at svømmerne ved en misforståelse finner frem alikevell (=blond og naiv?! Ja takk begge deler!). Mannen har fått time igjen på mandag! Er takknemmelig for å ivertfall bo i hovedstaden!

Fryktelig langt med 6 timer unna Mingemaura!! :-( håper rompetrollene er i orden :-)

Av ren nysgjerrighet (i tilfelle mannen her sliter med det samme).

Får mannen din noe medisiner som bedrer kvaliteten og svømmerne? Hvordan 'fikser' de det? :)

 

Masse lykke til, du må holde oss oppdatert. Og aldri legg bort håpet - vet om mannfolk som fikk beskjed om at de var sterile, men likavel fikk de barn. Er trossalt bare èn svømmer som trengs ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til at jeg er overstimulert :(

Skal inn på riksen i morgen og sjekke tilstanden. Usikker på hva de eventuelt gjør, må kanskje bare gå over av seg selv?

Oj, hva mener de med overstimulert?

Håper alt går bra :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ser ut til at jeg er overstimulert :(

Skal inn på riksen i morgen og sjekke tilstanden. Usikker på hva de eventuelt gjør, må kanskje bare gå over av seg selv?

Oj, hva mener de med overstimulert?

Håper alt går bra :-/

Vel veldig mange som driver med hormoner skal jo bli litt overstimulert for å få frem mest mulig egg. Men dersom det blir for mye overstimulering kan det bli væske i buken blandt annet og det gjør vondt og er vanskelig å puste..

 

Jeg var jo helt på grensen under siste ultralyd i forhold til at jeg skulle ha inseminasjon, ble derfor tatt av hormonene. Men det ble ikke tatt noen ny ultralyd på selve inseminasjonsdagen og det skulle de nok ha gjort. For risikerer at flere enn tre egg har blitt modne, og selv om jeg har veldig lyst på barn så frister det ikke med femlinger..

 

Men håper de kan si at det kommer til å gå fort over og at de kanskje kan telle antall follikler nå og se at der ser greit ut!

Har time 11.15 så blir noen lange timer frem til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var det endelig positiv el-test! Jeg som vanlig har 22-24 dagers syklus har tydeligvis rundt 28 dagers nå... da var det humping før jobb 😂😀😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for støtte :) vi prøver jo for det! Kan jo hende at svømmerne ved en misforståelse finner frem alikevell (=blond og naiv?! Ja takk begge deler!). Mannen har fått time igjen på mandag! Er takknemmelig for å ivertfall bo i hovedstaden!

Fryktelig langt med 6 timer unna Mingemaura!! :-( håper rompetrollene er i orden :-)

Av ren nysgjerrighet (i tilfelle mannen her sliter med det samme).

Får mannen din noe medisiner som bedrer kvaliteten og svømmerne? Hvordan 'fikser' de det? :)

 

Masse lykke til, du må holde oss oppdatert. Og aldri legg bort håpet - vet om mannfolk som fikk beskjed om at de var sterile, men likavel fikk de barn. Er trossalt bare èn svømmer som trengs ;-)

Er litt usikker på om han får medisiner men gyn sa vi skulle bli henvist direkte til riksen dersom han hadde dårlige svømmere. Det kan jo også ha med at jeg har PCO. Husker ikke helt hva teknikken het.. Men de plukket ut en fin svømmer og hjalp han opp til gullegget.

 

Broren til gubbanoa som har samme problem fikk pergo uten hell. Men barn klarte de å få :) så er vel håp for oss og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Takk for støtte :) vi prøver jo for det! Kan jo hende at svømmerne ved en misforståelse finner frem alikevell (=blond og naiv?! Ja takk begge deler!). Mannen har fått time igjen på mandag! Er takknemmelig for å ivertfall bo i hovedstaden!

Fryktelig langt med 6 timer unna Mingemaura!! :-( håper rompetrollene er i orden :-)

Av ren nysgjerrighet (i tilfelle mannen her sliter med det samme).

Får mannen din noe medisiner som bedrer kvaliteten og svømmerne? Hvordan 'fikser' de det? :)

 

Masse lykke til, du må holde oss oppdatert. Og aldri legg bort håpet - vet om mannfolk som fikk beskjed om at de var sterile, men likavel fikk de barn. Er trossalt bare èn svømmer som trengs ;-)

Er litt usikker på om han får medisiner men gyn sa vi skulle bli henvist direkte til riksen dersom han hadde dårlige svømmere. Det kan jo også ha med at jeg har PCO. Husker ikke helt hva teknikken het.. Men de plukket ut en fin svømmer og hjalp han opp til gullegget.

 

Broren til gubbanoa som har samme problem fikk pergo uten hell. Men barn klarte de å få :) så er vel håp for oss og.

Jeg har endometriose selv, så da er vi i samme båt ca :)

Fertilitetsklinikken i Tromsø var full ut oktober, så vi får ikke time på en god stund :( veldig irriterende når vi uansett må til sykehuset der på mandag... Menmen.

 

Det positive nå er at jeg har syyyke EL-smerter (ja, alle tegn er gode tegn) og selv om testene er negative håper jeg på et gullegg denne måneden <3 vet ikke hvorfor, men har en god følelse denne måneden. Pp11 her så krysser fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal prøve denne mnd! på barn nr 3... sånn har det blitt. tiden går fort! Hvis jeg blir gravid så går jeg rett fra permisjonenen til å bli gravid på jobben. Ikke akkurat veldig hyggelig for dem. Men hurra for likestilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah! Er glad for at jeg har et mannfolk som er like ivrig på prøvingen nå (11pp) som han var på første prøvemåneden vår! :) 

Jeg har forresten ENDELIG begynt å få positiv EL-test. Den var ikke helt positiv nå i halv 8 tiden, men forventer positiv i kveld eller i morgen tidlig. Så forhåpentligvis EL enten i morgen eller lørdag (og barnefri i helgen!!!) Har ekstreme EL-smerter (tror det er pga grapefruktjuicen. Merker godt at den er på vei både med EL-slim og smerter) så håper på EL snart. Blir sengekos i kveld, i morgen kveld og på lørdagsmorgen for oss :) Blir jo som to fjortiser igjen nå når vi har barnefri  :legrine:  :legrine: 

Prøvde forresten å google litt, men fant lite om det. Noen som vet hvor lenge egget ca er i kroppen og har mulighet til å bli befruktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah! Er glad for at jeg har et mannfolk som er like ivrig på prøvingen nå (11pp) som han var på første prøvemåneden vår! :)

 

Jeg har forresten ENDELIG begynt å få positiv EL-test. Den var ikke helt positiv nå i halv 8 tiden, men forventer positiv i kveld eller i morgen tidlig. Så forhåpentligvis EL enten i morgen eller lørdag (og barnefri i helgen!!!) Har ekstreme EL-smerter (tror det er pga grapefruktjuicen. Merker godt at den er på vei både med EL-slim og smerter) så håper på EL snart. Blir sengekos i kveld, i morgen kveld og på lørdagsmorgen for oss :) Blir jo som to fjortiser igjen nå når vi har barnefri :legrine::legrine:

 

Prøvde forresten å google litt, men fant lite om det. Noen som vet hvor lenge egget ca er i kroppen og har mulighet til å bli befruktet?

Ca ett døgn :)

 

Anonymous poster hash: 045ac...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah! Er glad for at jeg har et mannfolk som er like ivrig på prøvingen nå (11pp) som han var på første prøvemåneden vår! :)

 

Jeg har forresten ENDELIG begynt å få positiv EL-test. Den var ikke helt positiv nå i halv 8 tiden, men forventer positiv i kveld eller i morgen tidlig. Så forhåpentligvis EL enten i morgen eller lørdag (og barnefri i helgen!!!) Har ekstreme EL-smerter (tror det er pga grapefruktjuicen. Merker godt at den er på vei både med EL-slim og smerter) så håper på EL snart. Blir sengekos i kveld, i morgen kveld og på lørdagsmorgen for oss :) Blir jo som to fjortiser igjen nå når vi har barnefri :legrine::legrine:

 

Prøvde forresten å google litt, men fant lite om det. Noen som vet hvor lenge egget ca er i kroppen og har mulighet til å bli befruktet?

Et døgn ja :) men kan jo ligge sædceller som "venter" på egget i noen dager før!

 

Mannen her er ivrigere nå en i starten men ble nok litt deppa av resultatene han fikk tidligere i uka! Han skal tilbake på mandag så da blir d ingen sengekos i helgen! Fordi han må "spare" så han får minst tre dager på å lage nye flotte fine svømmere (krysser fingrene).

 

Men ble kos i går da! Så får håpe de ligger og venter på gullegget!

 

Har hatt negative el tester foreløpig men så i dag at brystvortene var blodrøde! Noe jeg får noen ganger ETTER el. Kan det ha noe med pergotime å gjøre?

 

Snart helg :) skal dere noe gøy? Her blir d rolig - ingen planer foreløpig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hahah! Er glad for at jeg har et mannfolk som er like ivrig på prøvingen nå (11pp) som han var på første prøvemåneden vår! :)

 

Jeg har forresten ENDELIG begynt å få positiv EL-test. Den var ikke helt positiv nå i halv 8 tiden, men forventer positiv i kveld eller i morgen tidlig. Så forhåpentligvis EL enten i morgen eller lørdag (og barnefri i helgen!!!) Har ekstreme EL-smerter (tror det er pga grapefruktjuicen. Merker godt at den er på vei både med EL-slim og smerter) så håper på EL snart. Blir sengekos i kveld, i morgen kveld og på lørdagsmorgen for oss :) Blir jo som to fjortiser igjen nå når vi har barnefri :legrine: :legrine:

 

Prøvde forresten å google litt, men fant lite om det. Noen som vet hvor lenge egget ca er i kroppen og har mulighet til å bli befruktet?

Et døgn ja :) men kan jo ligge sædceller som "venter" på egget i noen dager før!

 

Mannen her er ivrigere nå en i starten men ble nok litt deppa av resultatene han fikk tidligere i uka! Han skal tilbake på mandag så da blir d ingen sengekos i helgen! Fordi han må "spare" så han får minst tre dager på å lage nye flotte fine svømmere (krysser fingrene).

 

Men ble kos i går da! Så får håpe de ligger og venter på gullegget!

 

Har hatt negative el tester foreløpig men så i dag at brystvortene var blodrøde! Noe jeg får noen ganger ETTER el. Kan det ha noe med pergotime å gjøre?

 

Snart helg :) skal dere noe gøy? Her blir d rolig - ingen planer foreløpig!

 

 

Håper på at de overlever lenge og at du får EL snart!! :) 

 

Her hadde jeg knall positiv test både i går kveld og i mårrest, men sjekket de etter nærmere 10 minutter. Så skal ta en ny i ettermiddag også for å se, men tror nok den er positiv. Håper på EL i kveld! 

 

Vi har barnefri i kveld så vi skal på "Elvis"konsert med orkester. Gleder meg skikkelig. Første gang vi har barnevakt på 6 måneder så denne kvelden skal nytes! Flaks at jeg har EL akkurat denne helgen også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hahah! Er glad for at jeg har et mannfolk som er like ivrig på prøvingen nå (11pp) som han var på første prøvemåneden vår! :)

 

Jeg har forresten ENDELIG begynt å få positiv EL-test. Den var ikke helt positiv nå i halv 8 tiden, men forventer positiv i kveld eller i morgen tidlig. Så forhåpentligvis EL enten i morgen eller lørdag (og barnefri i helgen!!!) Har ekstreme EL-smerter (tror det er pga grapefruktjuicen. Merker godt at den er på vei både med EL-slim og smerter) så håper på EL snart. Blir sengekos i kveld, i morgen kveld og på lørdagsmorgen for oss :) Blir jo som to fjortiser igjen nå når vi har barnefri :legrine: :legrine:

 

Prøvde forresten å google litt, men fant lite om det. Noen som vet hvor lenge egget ca er i kroppen og har mulighet til å bli befruktet?

Et døgn ja :) men kan jo ligge sædceller som "venter" på egget i noen dager før!

 

Mannen her er ivrigere nå en i starten men ble nok litt deppa av resultatene han fikk tidligere i uka! Han skal tilbake på mandag så da blir d ingen sengekos i helgen! Fordi han må "spare" så han får minst tre dager på å lage nye flotte fine svømmere (krysser fingrene).

 

Men ble kos i går da! Så får håpe de ligger og venter på gullegget!

 

Har hatt negative el tester foreløpig men så i dag at brystvortene var blodrøde! Noe jeg får noen ganger ETTER el. Kan det ha noe med pergotime å gjøre?

 

Snart helg :) skal dere noe gøy? Her blir d rolig - ingen planer foreløpig!

Håper på at de overlever lenge og at du får EL snart!! :)

 

Her hadde jeg knall positiv test både i går kveld og i mårrest, men sjekket de etter nærmere 10 minutter. Så skal ta en ny i ettermiddag også for å se, men tror nok den er positiv. Håper på EL i kveld!

 

Vi har barnefri i kveld så vi skal på "Elvis"konsert med orkester. Gleder meg skikkelig. Første gang vi har barnevakt på 6 måneder så denne kvelden skal nytes! Flaks at jeg har EL akkurat denne helgen også da!

Det er sikkert et tegn :) kos dere masse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...