Gå til innhold

IKM uke 41 :)


vi_ønsker_flere_barn

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg går på Wild Yam denne måneden, så håper det gjør susen for meg! Pp11 denne måneden etter en SA/MA i august.

 

Slimhinnene mine er så tynne så egg har vanskeligheter for å feste seg :( så krysser alt av fingre og tær for at Wild Yam er min reddende engel :) er bare 4dpo i dag, så enda lang vei for meg å gå før testing...

jeg bruker også Wild yam denne mnd.Er i min 8 pp så begynner å bli klar for positivt resultat ;)

Spennende! Hvor mange tar du? Jeg tar 2 x 2, men lurer på om jeg skal lure inn en til på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag 05.10:

Anonymsuperbruker, ilu, Prøverpånr2 (pp6)

 

Tirsdag 06.10:

Vi3blirVi4<3 pp10, Brannmann_Sam pp2,attpåklattnr2

 

Onsdag 07.10.

Lottemor1978

 

Torsdag 08.10:

 

Fredag 09.10:

 

Lørdag 10.10:

Mingemaura pp11, Mary M

 

Søndag 11.10:

Ancear pp13, OPG pp2

 

Setter meg opp mandag, selv om jeg ikke er helt sikker. Kjenner murringer på tredje dag, så venter egentlig litt på spotting (som jeg har hatt de siste mnd, så irriterende!!) Ellers er det spennende å følge med her. Så fint å høre at noen mannfolk er så engasjert, jeg skulle ønske min var noe mer, her er d mest "ser hva som skjer" modus. Avslappende til tider, men veldig frustrerende rundt el tider. Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaring med rooibos te? Har prøvd det denne mnd å om jeg på et mirakuløst vis klarer å bli gravid nå må det være den.. Mannen reiste søndag morgen å vi hadde oss kun på lørdag, jeg tror jeg hadde EL mandagen.. Er da 9 dpo idag, super negativ test, meeen jeg har den merkeligste følelsen av at det er noe, (ja etter 10pp har jeg hatt noen runder med innbildte symptomer:)

Denne gangen er litt annerledes, jeg har en slags dump følelse bak skabeinet, som om noe tynger liksom viss dere skjønner:) jeg har følsomme brystvorter, mye uflod(det har jeg alldri i dpo land) å jeg nyser hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags wild yam tar dere? (Styrke?) jeg har bestilt fra iHerb fra USA (var veldig billig) og tar bare 2 kapsler per dag 425 mg i hver kapsel. Fom i morgen får jeg jo ikke bestilt der lenger pga nytt lovverk om import av medisiner fra utlandet.. Inkl disse..

 

Begynte å få masse stikkinger midt på nederst i magen i dag og er litt sliten der nå.. Har liksom ikke troen på denne pp da siste sengekosen var torsdag kveld og el var søndag.. Men man håper jo fortsatt litt :P

Endret av Ancear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaring med rooibos te? Har prøvd det denne mnd å om jeg på et mirakuløst vis klarer å bli gravid nå må det være den.. Mannen reiste søndag morgen å vi hadde oss kun på lørdag, jeg tror jeg hadde EL mandagen.. Er da 9 dpo idag, super negativ test, meeen jeg har den merkeligste følelsen av at det er noe, (ja etter 10pp har jeg hatt noen runder med innbildte symptomer:)

Denne gangen er litt annerledes, jeg har en slags dump følelse bak skabeinet, som om noe tynger liksom viss dere skjønner:) jeg har følsomme brystvorter, mye uflod(det har jeg alldri i dpo land) å jeg nyser hele tiden!

Spennde krysser fingrene! Funker det skal jeg begyne å drikke te og! Hihi smaker det godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har noen erfaring med rooibos te? Har prøvd det denne mnd å om jeg på et mirakuløst vis klarer å bli gravid nå må det være den.. Mannen reiste søndag morgen å vi hadde oss kun på lørdag, jeg tror jeg hadde EL mandagen.. Er da 9 dpo idag, super negativ test, meeen jeg har den merkeligste følelsen av at det er noe, (ja etter 10pp har jeg hatt noen runder med innbildte symptomer:)

Denne gangen er litt annerledes, jeg har en slags dump følelse bak skabeinet, som om noe tynger liksom viss dere skjønner:) jeg har følsomme brystvorter, mye uflod(det har jeg alldri i dpo land) å jeg nyser hele tiden!

Spennde krysser fingrene! Funker det skal jeg begyne å drikke te og! Hihi smaker det godt?

Det er mye smak på den, ikke vondt men jeg liker å mildne den med en skvett melk i å en sukett.. Denne skal visst gjøre underverker for miljøet der nede så kjør på:) går det ikke for meg denne gangen skal jeg uansett fortsette..fås på helsekost å life butikker feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker afrikansk rooibos te :) Har drukket den siden CD5 + grapefruktjuice. (frem til CD18 da jeg hadde EL) men drikker enda te'en fordi den er VELDIG god. Kjøpe min på helsekosten her i byen, også er den med blåbærsmak. 

Nå tar jeg 2 x 2 av wild yam, blir tilsammen 1600 mg hver dag (4 stk - 400mg hver) :)

Endret av Mingemaura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker afrikansk rooibos te :) Har drukket den siden CD5 + grapefruktjuice. (frem til CD18 da jeg hadde EL) men drikker enda te'en fordi den er VELDIG god. Kjøpe min på helsekosten her i byen, også er den med blåbærsmak.

 

Nå tar jeg 2 x 2 av wild yam, blir tilsammen 1600 mg hver dag (4 stk - 400mg hver) :)

Er det syrligheten i grapefrukten som skal lage et godt miljø der nede? Jeg klarer ikke å like grapefrukt (har prøvd noen ganger) og lurte på om man kunne da erstatte med andre syrlige frukter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg drikker afrikansk rooibos te :) Har drukket den siden CD5 + grapefruktjuice. (frem til CD18 da jeg hadde EL) men drikker enda te'en fordi den er VELDIG god. Kjøpe min på helsekosten her i byen, også er den med blåbærsmak.

 

Nå tar jeg 2 x 2 av wild yam, blir tilsammen 1600 mg hver dag (4 stk - 400mg hver) :)

Er det syrligheten i grapefrukten som skal lage et godt miljø der nede? Jeg klarer ikke å like grapefrukt (har prøvd noen ganger) og lurte på om man kunne da erstatte med andre syrlige frukter :)

 

 

Det skal tydeligvis hjelpe masse med eggløsningslimet og gjøre det bedre for spermet å svømme/overleve :) 

Tror ikke man kan bytte det ut til noen andre frukter desverre. Heldigvis likte jeg det veldig godt, men en gang jeg tok et par slurker. De første er værst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg drikker afrikansk rooibos te :) Har drukket den siden CD5 + grapefruktjuice. (frem til CD18 da jeg hadde EL) men drikker enda te'en fordi den er VELDIG god. Kjøpe min på helsekosten her i byen, også er den med blåbærsmak.

 

Nå tar jeg 2 x 2 av wild yam, blir tilsammen 1600 mg hver dag (4 stk - 400mg hver) :)

Er det syrligheten i grapefrukten som skal lage et godt miljø der nede? Jeg klarer ikke å like grapefrukt (har prøvd noen ganger) og lurte på om man kunne da erstatte med andre syrlige frukter :)

Rooibos bidrar til godt miljø og grapefruktjuice tynner ut EL slimet slik at det blir lettere for svømmerne å nå egget😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg drikker afrikansk rooibos te :) Har drukket den siden CD5 + grapefruktjuice. (frem til CD18 da jeg hadde EL) men drikker enda te'en fordi den er VELDIG god. Kjøpe min på helsekosten her i byen, også er den med blåbærsmak.

 

Nå tar jeg 2 x 2 av wild yam, blir tilsammen 1600 mg hver dag (4 stk - 400mg hver) :)

Er det syrligheten i grapefrukten som skal lage et godt miljø der nede? Jeg klarer ikke å like grapefrukt (har prøvd noen ganger) og lurte på om man kunne da erstatte med andre syrlige frukter :)
Rooibos bidrar til godt miljø og grapefruktjuice tynner ut EL slimet slik at det blir lettere for svømmerne å nå egget😊

 

Beklager! Feil fakta, leste nå at Grapefruktjuice skal gjøre slimet tykkere slik at sperret fester seg..

Skal hvertfall kjøre med det selv før neste EL, alldri prøvd det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wild yam 400 mg (totalt 1600 mg pr d)

 

+ multivitamin,omega 3 , antioxidanter acai og blåbær, en ekstra potent cocosfettsyre pluss c-vitamin. Drikker ekstra med kakao for magnesium osv.

 

Drikker lunkent vann med citron før noe annet inntak om morgen, anbefalles for god tarmfunksjon

 

Er bare ekstra flink akkurat nå, så det blir litt skippertaksvitaminer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rooibus har de i kaffe og te butikker (også den på nettet) liker best afrikansk med ananas, jordbær er søt og god mens den med chilli varmer godt ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene :) da dobler jeg dose wild jam :)

Tar fra før omega 3, folsyre og d vitaminer da gyn sa det var for sent å begyne med folsyre når man får positiv graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke... Er 5dpo i dag, men har konstant gått med svake mens/EL smerter helt siden EL. Aldri opplevd dette før.

 

Tror dere dette kan være en god ting? Kanskje Wild Yam som jobber godt? Blir så urolig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde tempen falt med 0.2 men jeg håper på høy tall i morgen igjen! Eller er jeg på 7 dpo og klarer absolutt ikke å fokusere på noen ting (som er litt vanskelig på jobb...)! 

Hvordan klarer dere det? Noen triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mye snakk om alternative midler her nå. Jeg gikk på fructus femina sist jeg ble gravid. Det gjør jeg også denne mnd. Alltid spennende å prøve ivertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mye snakk om alternative midler her nå. Jeg gikk på fructus femina sist jeg ble gravid. Det gjør jeg også denne mnd. Alltid spennende å prøve ivertfall

Jeg har også brukt det, men funket ikke for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 5.: Anonymsuperbruker, ilu

Tirsdag 6.:Vi3blirVi4<3 pp10, Brannmann_Sam pp2

Onsdag 7.:Lottemor1978

Torsdag 8.:

Fredag 9.:

Lørdag 10.: Mingemaura pp11, Mary M, Daisy93

Søndag 11.: Ancear pp13, OPG pp2         

 

Er litt usikker pga p-pilleslutt etter 7år, så satte meg på lørdagen.. :)
Er 22 år og fryktelig utålmodig.. Dette er vår første PP, men jeg har vært verpesjuk i flere år allerede.. :legrine:

Går forøvrig på vitaminer fra Apoteket, mener de heter noe så enkelt som "Gravid". Legen anbefalte meg å ta de allerede fordi det er folsyre i dem..
Gru/gleder meg til første test :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 05.10: Anonymsuperbruker, ilu, Prøverpånr2 (pp6)
 
Tirsdag 06.10: Vi3blirVi4<3 pp10, Brannmann_Sam pp2, attpåklattnr2
 
Onsdag 07.10. Lottemor1978

Torsdag 08.10:

Fredag 09.10:
 
Lørdag 10.10: Mingemaura pp11, Mary M, Daisy93
 
Søndag 11.10: Ancear pp13, OPG pp2
 
Noen som manglet fra den lista du kopierte ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på PP1

Jeg tar også vitaminene som heter "GRAVID"- har ingen gode tips for utålmodighet... utålmodighet er det eneste symptomet jeg har forløpig;) .... og såre slimhinner i nesen;) Blødde litt neseblod 1 DPO og på litt rødt ferskt blod fra nesen DPO 5..  har ikke gjort det siden jeg var 20...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hååååper det! Er ikke så mye murring, men heller litt mer kramper på en måte. Kjenner det godt i låra :(

Samme her ganske vondt!! Men aner ikke om d er pergo og wild yam som jobber!

 

Jeg har d så travelt på jobb at jeg ikke får til å tenke på så mye annet og d er jeg glad for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...