Gå til innhold

Mai termin <3


MammaMø85

Anbefalte innlegg

Ja, ja... vert på UL i dag. 6+2 og der fant henne 2 embryoet! Hjelpes meg... tvillinger var ikke akkurat det jeg hadde sett for meg. Begge var 5 mm og med to dunkende hjerter.

 

Gratulerer :) Har tvillinger selv, utrolig mye arbeid, men også dobbel glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ja... vert på UL i dag. 6+2 og der fant henne 2 embryoet! Hjelpes meg... tvillinger var ikke akkurat det jeg hadde sett for meg. Begge var 5 mm og med to dunkende hjerter.

 

Oioioio! Helt utrolig! Har dere tvillinger i familien?

 

Gratulerer så mye altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... vert på UL i dag. 6+2 og der fant henne 2 embryoet! Hjelpes meg... tvillinger var ikke akkurat det jeg hadde sett for meg. Begge var 5 mm og med to dunkende hjerter.

Gratulerer, så spennende! Har du hatt ekstra mye symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner:) trenger nok en tid for å fordøye dette...

Jeg har hatt mye kvalme og er nå sykemeldt pga kvalme. Ellers har jeg ikke noe sterkere symptomer.

Jeg har gått på pergo nå og da er det visst en større sjanse for tvillinger. Men min far er tvilling så vi har det i familien.

Vet ikke om jeg er glad eller lei meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner:) trenger nok en tid for å fordøye dette...

Jeg har hatt mye kvalme og er nå sykemeldt pga kvalme. Ellers har jeg ikke noe sterkere symptomer.

Jeg har gått på pergo nå og da er det visst en større sjanse for tvillinger. Men min far er tvilling så vi har det i familien.

Vet ikke om jeg er glad eller lei meg...

 

Det er store nyheter å fordøye og jeg forstår godt følelsen av vantro. Men, det går nok bra og når man først på hangen på å bli tvillingforeldre så går det som en drøm. Det er alltid en overgang å få barn, om det er første, nummer to, nummer tre, etc. Det forandrer hverdagen. Ta vare på deg selv og tillat deg å kjenne på alle følelsene. Jeg tipper det går over til glede når du får sett dem på ordentlig på ordinær ul, etc (eller får dem i armene når de er født) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Takk for alle gratulasjoner:) trenger nok en tid for å fordøye dette...

Jeg har hatt mye kvalme og er nå sykemeldt pga kvalme. Ellers har jeg ikke noe sterkere symptomer.

Jeg har gått på pergo nå og da er det visst en større sjanse for tvillinger. Men min far er tvilling så vi har det i familien.

Vet ikke om jeg er glad eller lei meg...

 

Det er store nyheter å fordøye og jeg forstår godt følelsen av vantro. Men, det går nok bra og når man først på hangen på å bli tvillingforeldre så går det som en drøm. Det er alltid en overgang å få barn, om det er første, nummer to, nummer tre, etc. Det forandrer hverdagen. Ta vare på deg selv og tillat deg å kjenne på alle følelsene. Jeg tipper det går over til glede når du får sett dem på ordentlig på ordinær ul, etc (eller får dem i armene når de er født) :)

 

 

 

Sånn hadde eg det.. 2 kropper på skjermen!! Fantastisk! Og følelsen av å gå forbi dei andre mødrene- med 2 :) Så mye glede dei har av kvarandre. Utrolig sterkt samhold. Bare vent, når sjokket har lagt seg, for en deilig følelse det er med to barn som alltid har kvarandre, nokon å leike med og konspirere med ;) Gratulerer igjen! Ser fram til å følge alle her, men deg spesielt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøttheten og småkvalmen kom først uke 7/8. Uren hud og kløe kom litt før! Sist gang hadde jeg knapt symptomer før uke 8-9 da heller. Ømme pupper får jeg ikke før om en gooood stund. Husker ikke navnet på deg spurte her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøttheten og småkvalmen kom først uke 7/8. Uren hud og kløe kom litt før! Sist gang hadde jeg knapt symptomer før uke 8-9 da heller. Ømme pupper får jeg ikke før om en gooood stund. Husker ikke navnet på deg spurte her :D

 

Tror det var meg :D Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+0 i dag og sliter mye med stress på jobben om dagen. Kjenner at det gjør at jeg blir veldig sliten, faktisk så mye at jeg blir deprimert. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? Har mistet 2 ganger så jeg tenker nok mye over risikoen for å miste igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+0 i dag og sliter mye med stress på jobben om dagen. Kjenner at det gjør at jeg blir veldig sliten, faktisk så mye at jeg blir deprimert. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? Har mistet 2 ganger så jeg tenker nok mye over risikoen for å miste igjen.

Prøv om det hjelper å ta noen dager hjemme. Grubler mye på risikoen her og. Tar mye krefter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Eplesol: legger jeg godviljen til så er jeg nok trøster enn vanlig. Sover ufattelig dårlig, drømmer mye rart og det gjør jeg aldri ellers.. Men etter en MA og så en SA første prøvemnd er jeg nok veldig redd..

 

Går vel en uke og så ligger vi over doskåla og har det fælt

Hadde en sen kjemisk/tidlig SA forrige periode. Hadde masse positive tester, men mistet likevel. Så jeg kjenner på redselen. Føler at det må være noe galt med meg, til tross for at det nok bare er kroppens måte å rydde opp på. Det var noe galt med embryoet.

 

Syns også jeg har svakere symptomer enn jeg hadde med førstemann. Så den tidlige ultralyden er avgjørende for at jeg skal senke skuldrene. Prøver å tenke positivt og ha et mantra om at jeg er gravid nå og det skal nytes. Vinner lite på å tenke negativt, så det kan anbefales. Vi er gravid nå! :)

Det var akkurat det jeg hadde forrige mnd også. Og en MA i juni.

 

Hvor langt er du på vei nå? Og når har du termin?

Jeg prøver å ikke tenke så mye i det hele tatt. 😂

 

Jeg får nok ikke slappet av før etter uke 13.. dagene går heldigvis fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Eplesol: legger jeg godviljen til så er jeg nok trøster enn vanlig. Sover ufattelig dårlig, drømmer mye rart og det gjør jeg aldri ellers.. Men etter en MA og så en SA første prøvemnd er jeg nok veldig redd..

Går vel en uke og så ligger vi over doskåla og har det fælt

Hadde en sen kjemisk/tidlig SA forrige periode. Hadde masse positive tester, men mistet likevel. Så jeg kjenner på redselen. Føler at det må være noe galt med meg, til tross for at det nok bare er kroppens måte å rydde opp på. Det var noe galt med embryoet.

Syns også jeg har svakere symptomer enn jeg hadde med førstemann. Så den tidlige ultralyden er avgjørende for at jeg skal senke skuldrene. Prøver å tenke positivt og ha et mantra om at jeg er gravid nå og det skal nytes. Vinner lite på å tenke negativt, så det kan anbefales. Vi er gravid nå! :)

Det var akkurat det jeg hadde forrige mnd også. Og en MA i juni.

Hvor langt er du på vei nå? Og når har du termin?

Jeg prøver å ikke tenke så mye i det hele tatt.

Jeg får nok ikke slappet av før etter uke 13.. dagene går heldigvis fort!

Er kjedelig når man ikke klarer å glede seg skikkelig, men vanskelig å si at det bare er å slappe av. Jeg vet. Men, mantra mitt om å glede seg i dag og tenke at jeg er gravid har roet meg litt likevel.

 

Jeg er 4+5, eller 4+6. Spørs når jeg hadde eggløsning. Appen sier 5+2, men det er jo fordi jeg har lengre syklus en den standard 28. Hva med deg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ida87: gratulerer så mye med tvillinger! Tenk at du får oppleve noe så spesielt og fantastisk som de færreste av oss får, det er en dobbel gave og dobbel lykke vil jeg tro når to vakre babyer kommer til verden <3 men skjønner sjokket! Tror jeg hadde ramla av benken om jeg hadde fått den beskjeden nå når jeg venter nr.3 ;)

 

Ellers ser jeg at det er mange med varierende symptomer. Meg inkludert. Hatt mange dager med lite symptomer hvor jeg ikke har følt meg gravid, men de siste par dagene har det virkelig dratt på med hele pakka: hormonell, kvisete, hissig, kvalm, ulvehunger,håret vokser fortere på leggene, trøtt, tissetrengt, tørst, oppblåst. Ser ut som jeg er i 6 mnd allerede.

 

Er i permisjon helt til januar, og kjenner at det passer helt utmerket nå. Er så trøtt og sliten, så sover 2-3 timer opptil to ganger om dagen med babyen min på 8 mnd. Godt å ikke være på jobb, så sånn sett passet det bra med så tette ;)

 

Spent på ul på mandag da jeg er 5+5, så en her hadde sett hjertet slå da (husker ikke hvem), men lov å håpe jeg og er så heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+0 i dag og sliter mye med stress på jobben om dagen. Kjenner at det gjør at jeg blir veldig sliten, faktisk så mye at jeg blir deprimert. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? Har mistet 2 ganger så jeg tenker nok mye over risikoen for å miste igjen.

Samme her, jeg er 8+0 idag og er helt utslitt 😲 September og oktober og halve november, samt våren er de mest hektiske periodene på jobb, stresser fra morgen til ettermiddag. Tenker også på risikoen for å miste etter å ha hatt 2 MA 😫 Er ikke rart vi som har opplevd det blir ekstra nervøse. Får se hva jeg gjør til mandag, kjenner at det er 0 igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Eplesol: legger jeg godviljen til så er jeg nok trøster enn vanlig. Sover ufattelig dårlig, drømmer mye rart og det gjør jeg aldri ellers.. Men etter en MA og så en SA første prøvemnd er jeg nok veldig redd..

Går vel en uke og så ligger vi over doskåla og har det fælt

Hadde en sen kjemisk/tidlig SA forrige periode. Hadde masse positive tester, men mistet likevel. Så jeg kjenner på redselen. Føler at det må være noe galt med meg, til tross for at det nok bare er kroppens måte å rydde opp på. Det var noe galt med embryoet.

Syns også jeg har svakere symptomer enn jeg hadde med førstemann. Så den tidlige ultralyden er avgjørende for at jeg skal senke skuldrene. Prøver å tenke positivt og ha et mantra om at jeg er gravid nå og det skal nytes. Vinner lite på å tenke negativt, så det kan anbefales. Vi er gravid nå! :)

Det var akkurat det jeg hadde forrige mnd også. Og en MA i juni.

Hvor langt er du på vei nå? Og når har du termin?

Jeg prøver å ikke tenke så mye i det hele tatt.

Jeg får nok ikke slappet av før etter uke 13.. dagene går heldigvis fort!

Er kjedelig når man ikke klarer å glede seg skikkelig, men vanskelig å si at det bare er å slappe av. Jeg vet. Men, mantra mitt om å glede seg i dag og tenke at jeg er gravid har roet meg litt likevel.

 

Jeg er 4+5, eller 4+6. Spørs når jeg hadde eggløsning. Appen sier 5+2, men det er jo fordi jeg har lengre syklus en den standard 28. Hva med deg?:)

Så bra at du klarer å glede deg! 😊 har du tenkt deg på tidlig ultralyd?

 

Jeg er 5+1 i dag. Ganske sikker på at det stemmer men vi får vente å se hva ultralyden sier😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er 8+0 i dag og sliter mye med stress på jobben om dagen. Kjenner at det gjør at jeg blir veldig sliten, faktisk så mye at jeg blir deprimert. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? Har mistet 2 ganger så jeg tenker nok mye over risikoen for å miste igjen.

Samme her, jeg er 8+0 idag og er helt utslitt 😲 September og oktober og halve november, samt våren er de mest hektiske periodene på jobb, stresser fra morgen til ettermiddag. Tenker også på risikoen for å miste etter å ha hatt 2 MA 😫 Er ikke rart vi som har opplevd det blir ekstra nervøse. Får se hva jeg gjør til mandag, kjenner at det er 0 igjen nå.

Synes det er grusomt å tenke på! Og i tillegg begynte jeg å tenke over at de to gangene jeg har mistet var i de typiske stressperiodene på jobb! De siste dagene nå føler jeg alt av symptomer er borte,bortsett fra at jeg er utrolig sliten (som like gjerne kan være fordi det er hektisk på jobb). Vil virkelig ikke bli sykemeldt heller, noe jeg er redd legen min lett kan foreslå. Mulig jeg må ta en prat med sjefen min for å få litt andre arbeidsoppgaver periodevis i løpet av dagen. Tenkte å få bestilt meg tidlig ul snart å! For å roe meg litt ned for en kort periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke enkelt! Jeg er 8+2 i dag og føler plutselig at alle symptomene er borte. Puppene er ikke ømme lenger, kjenner ingen stikkinger i magen, kvalmen er så og si borte..føler meg rett og slett ikke gravid lenger! Var på UL for en uke siden og så et lite bankende hjerte, men klarer allikevel ikke å slappe av. Føler meg rett og slett skikkelig deprimert for tiden, og tenker ikke på annet enn bekymringer for at svangerskapet skal gå galt igjen. Skal man ikke glede seg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

9+3 i dag. Fremdeles veldig kvalm, men det kommer og går. Er som regel kvalm rett etter jeg har spist, så frister ikke alltid med mat. Men hvis jeg ikke spiser (ofte) blir jeg kjempesulten og da blir jeg kvalm da også.

 

Siden det var så lenge til legekontroll (12.10), og skulle få henvisning til ul da, har jeg bestilt tidlig ul selv. Så skal gå der allerede på onsdag! Grugleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke enkelt! Jeg er 8+2 i dag og føler plutselig at alle symptomene er borte. Puppene er ikke ømme lenger, kjenner ingen stikkinger i magen, kvalmen er så og si borte..føler meg rett og slett ikke gravid lenger! Var på UL for en uke siden og så et lite bankende hjerte, men klarer allikevel ikke å slappe av. Føler meg rett og slett skikkelig deprimert for tiden, og tenker ikke på annet enn bekymringer for at svangerskapet skal gå galt igjen. Skal man ikke glede seg nå?

 

Jeg vet om flere som opplever dette, og siden du har sett et bankende hjerte så tror jeg du kan fortelle deg selv å slappe av :) Symptomer kommer og går og alt er nok i skjønneste orden.

 

Er du veldig bekymret så kan du enten ta hcg-prøver med 48-timers mellomrom for å avdekke at det stiger korrekt, eller dra på en ultralyd til.

 

Men, jeg tror du har all grunn til å glede deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke enkelt! Jeg er 8+2 i dag og føler plutselig at alle symptomene er borte. Puppene er ikke ømme lenger, kjenner ingen stikkinger i magen, kvalmen er så og si borte..føler meg rett og slett ikke gravid lenger! Var på UL for en uke siden og så et lite bankende hjerte, men klarer allikevel ikke å slappe av. Føler meg rett og slett skikkelig deprimert for tiden, og tenker ikke på annet enn bekymringer for at svangerskapet skal gå galt igjen. Skal man ikke glede seg nå?

Skjønner hva du mener. Har vært superdårlig i helgen, og har valgt å ta årets første og hittil eneste egenmelding fra jobb idag, men nå føler jeg meg jo plutselig helt fin?! :/ Kan jo være fordi jeg har sovet mye idag og ligget på sofaen. Det hjelper veldig å ligge når jeg er kvalm.Jeg er 8+3 idag og skal på neste UL på torsdag :) Gru/gleder meg veldig, men har lovet meg selv å senke skuldrene hvis vi ser alt fremdeles er bra da. Vi så jo at alt var i skjønneste orden ved 6+6 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine symptomer kommer og går.. Vert ganske bra i dag, så var litt beskymra. "heldigvis" kom kvalmen etter middag ;) Og puppene er ømme.. Første UL på fredag. 7+2 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 i dag, og 17 dager til tidlig ul. Måtte tiden gå fort da.. Hehe :) spent på hva termin lander på, da jeg bare hadde en elsyklus etter forrige mann pga amming:)

 

Har vi noen Facebookgruppe egentlig? Og er den sånn usynnelig at man bare kan se den om man er medlem?? Tørr ikke være med om det dukker opp i newsfeeden at jeg har blitt medlem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 i dag, og 17 dager til tidlig ul. Måtte tiden gå fort da.. Hehe :) spent på hva termin lander på, da jeg bare hadde en elsyklus etter forrige mann pga amming:)

 

Har vi noen Facebookgruppe egentlig? Og er den sånn usynnelig at man bare kan se den om man er medlem?? Tørr ikke være med om det dukker opp i newsfeeden at jeg har blitt medlem :P

Ja. Vi har en koselig facebookgruppe med 23 hyggelige medlemmer. Gruppa er både skjult og hemmelig. Ingen som ikke er invitert med kan se gruppa, den kan ikke søkes opp og ingen andre enn medlemmene kan se den :-) gi beskjed om du eller noen andre vil bli med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...