Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Wow, du er utrolig flink :) Jeg er imponert :) 30300 skritt er myyye ;)

 

Hva slags mageøvelser er det du gjør?

 

Tusen takk 😊😊 😙

 

Hehe jah det er jo en grunn til at jeg skriver mageøvelser... hahahaha jaja husk at alt hjelper når jeg skriver dette da 😉

Jeg setter meg på enden av bordet foran tv. Helst på en pute siden halvparten av rumpa har forsvunnet 😨😂

Så ser jeg på tv, opptak eller setter på opptak.

Så lener jeg ryggen så langt ned at musklene strammer seg. Så sitter jeg slik. Går gjerne litt mer opp og litt mer ned bak. Eller jeg kan legge meg langt ned bak og opp igjen.

 

Litt etter hva jeg gjør. Det er lettest å legge seg langt bak dersom jeg ser på tv. Da kan jeg gjøre noe ala situps gjennom flere episoder av noe gøy. Men det er ikke på noen måter intensivt. Magen rister gjerne innimellom så jeg kjenner det tar tak, men det er ikke som 1000 situps altså 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moota bruker du skritteller?

Her vurderer jeg endomundo eller samsung health. Noen av dere som har en av disse? Tenkte jeg skulle slenge meg på Facebook utfordringen 10 mil i oktober. Å må derfor få målt hvor langt jeg gikk igår.

 

Det er TUNGT å gå på butikken å ikke kjøpe sjokolade når man er en sjokomoms som meg😭

Men jeg klarte det idag å👏

1

 

Jeg bruker Shealth og lifesum. De er synkronisert. Men det er Shealth som teller skrittene ja ☺

10 mil? Det er langt det 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at aktivitet og kosthold i dag har gått utrolig dårlig. Tok en pølse på Narvesen på veien hjem fra jobb da jeg fikk melding om at vi skulle pakke å dra rett til svigers på middag. Å da gå uten mat fra 12-ish til 18, det blir for mye... Kom hjem hit etter en god stund på tog osv (dumme streik), og da hadde samboeren laget en rett-i-koppen mr lee til meg og han. Satte oss i bilen for å kjøre, sendte SMS om at vi var så så langt unna slik vi pleier. De ringer opp og sier at de sa feil til samboeren tidligere og egentlig mente neste tirsdag... Så nå er vi på vei hjem for å Lage vår egen middag... Følte veldig mye av gleden for at jeg har fri til fredag forsvant med alt det stresset osv.

 

Blir helt treningspause i dag da jeg flere ganger har opplevd at musklene i låret har dirret når jeg har slappet av i de. Men så lenge det ikke regner i morgen skal jeg prøve meg på 2-3 (kanskje mer) joggerunder rundt fotballbanen igjen :)

 

Å så hyggelig 😕 Håper dere fikk lagd dere noe god mat hjemme da 😊

 

Tirsdagen er lat hos meg og. Fikk turen min tidligere da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😊😊 😙

 

Hehe jah det er jo en grunn til at jeg skriver mageøvelser... hahahaha jaja husk at alt hjelper når jeg skriver dette da 😉

Jeg setter meg på enden av bordet foran tv. Helst på en pute siden halvparten av rumpa har forsvunnet 😨😂

Så ser jeg på tv, opptak eller setter på opptak.

Så lener jeg ryggen så langt ned at musklene strammer seg. Så sitter jeg slik. Går gjerne litt mer opp og litt mer ned bak. Eller jeg kan legge meg langt ned bak og opp igjen.

 

Litt etter hva jeg gjør. Det er lettest å legge seg langt bak dersom jeg ser på tv. Da kan jeg gjøre noe ala situps gjennom flere episoder av noe gøy. Men det er ikke på noen måter intensivt. Magen rister gjerne innimellom så jeg kjenner det tar tak, men det er ikke som 1000 situps altså 😉

 

Det er bare jeg som kan forklare noe så enkelt på en så vanskelig måte 😂😂😂😂😉😜🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Shealth og lifesum. De er synkronisert. Men det er Shealth som teller skrittene ja ☺

10 mil? Det er langt det 😨

Jeg og har Lifesum så da bør jeg kanskje ta den😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har Lifesum så da bør jeg kanskje ta den😊

 

Lifesum er ikke så avansert som Shealth. Jeg bruker de sammen. Er det trim osv er det Shealth som er tingen. Er det mat/kosthos er det lifesum som er tingen 😊 Mener jeg da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjenner motivasjonen begynner å forsvinne ganske så raskt nå. Sniktitt på vekta, og den går feil vei :/ Blir helt fortvila!

 

Går på medisiner denne uka som gjør magen utrolig treg... Spiser ganske så greit, og skal snart ut på en liten joggeøkt. Men kjenner jeg sliter veldig med å motivere meg når jeg vet at vekta ikke går noe særlig nedover :/ Begynt å stresse for alt og ingenting, vet nesten ikke hvor jeg skal starte for å "rydde" opp i stresset. Nei, huff... Fortsetter det sånn så kommer jeg til å stå helt uten motivasjon til å gjøre noe som helst :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å motivere meg nok til å gå ut. Var ikke akkurat varmt da, så ble både skjerf og pannebånd over treningsklærne, samt en ekstra genser under. Ble kald på beina, så må nok vurdere om jeg skal invistere i 1-2 nye tightser som kanskje er litt tykkere og jeg kan bruke ute :) Noen forslag?

 

Ellers gikk det greit nok i dag. Gikk de 10-15 min bort til fotballbanen, jogget 2 runder uten pause, tok vannpause på 1-2 minutter før jeg jogget 2 runder til. Så totalt 4 runder i dag, noe som er 1 runde mer enn forrige uke :D Så tuslet jeg tilbake igjen. Muligens det blir 200 skritt på stepmaskinen i kveld. Så hittil nokså fornøyd med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha veiedag på fredager jeg også, men måtte se om de to dagene har hatt nå virkning.

 

14.09.108.1

Forrige uke:109,1

5.10: 107,1 😄

7kg til jeg når første delmål 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å motivere meg nok til å gå ut. Var ikke akkurat varmt da, så ble både skjerf og pannebånd over treningsklærne, samt en ekstra genser under. Ble kald på beina, så må nok vurdere om jeg skal invistere i 1-2 nye tightser som kanskje er litt tykkere og jeg kan bruke ute :) Noen forslag?

 

Ellers gikk det greit nok i dag. Gikk de 10-15 min bort til fotballbanen, jogget 2 runder uten pause, tok vannpause på 1-2 minutter før jeg jogget 2 runder til. Så totalt 4 runder i dag, noe som er 1 runde mer enn forrige uke :D Så tuslet jeg tilbake igjen. Muligens det blir 200 skritt på stepmaskinen i kveld. Så hittil nokså fornøyd med treningen :)

Flott at du klarte å motivere deg til å komme deg ut å jogge😊 ikke gi opp!

Ofte er det 1 frem og 2 tilbake, men vi kan ikke gi oss!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du klarte å motivere deg til å komme deg ut å jogge😊 ikke gi opp!

Ofte er det 1 frem og 2 tilbake, men vi kan ikke gi oss!😄

Håper du har rett, men at det snart går den riktige veien igjen. Er inne i en periode hvor det er utrolig hektisk på alle kanter, så stresser jo for alt. Vanskelig å prøve å fokusere på en ting av gangen når du helst skulle ha gjort 10 ting samtidig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner motivasjonen begynner å forsvinne ganske så raskt nå. Sniktitt på vekta, og den går feil vei :/ Blir helt fortvila!

 

Går på medisiner denne uka som gjør magen utrolig treg... Spiser ganske så greit, og skal snart ut på en liten joggeøkt. Men kjenner jeg sliter veldig med å motivere meg når jeg vet at vekta ikke går noe særlig nedover :/ Begynt å stresse for alt og ingenting, vet nesten ikke hvor jeg skal starte for å "rydde" opp i stresset. Nei, huff... Fortsetter det sånn så kommer jeg til å stå helt uten motivasjon til å gjøre noe som helst :/

 

Har du tenkt på å måle med målebånd eller å ha noen klær som du prøver med jevne mellomrom?

Jeg har aldri fått til måling, men har masse ulike klær jeg prøver for å se om det går rett vei.

Og nå skal jeg minne deg på det som mange her inne minnte og minner meg på, du bygger kanskje muskler 😊

En veldig god grunn til å måle.

Vekta mi står enda i ro. Og jeg blir i alle fall ikke større etter at jeg startet treninga 😀😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en grei dag igår. Gikk turen min på nesten 50 min på formiddagen.

Svømte ca. 1 time på kvelden når jeg var i svømmehallen med barna.

Spiste heller ikke så gale 😉

 

Idag har jeg syklet til skolen med eldste og gått runden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har rett, men at det snart går den riktige veien igjen. Er inne i en periode hvor det er utrolig hektisk på alle kanter, så stresser jo for alt. Vanskelig å prøve å fokusere på en ting av gangen når du helst skulle ha gjort 10 ting samtidig :P

Skjønner deg godt jeg. Har mange ting jeg skulle ha gjort selv, men med en på 4 uker som ikke liker å ligge alene når han er våken så er det ikke mye jeg får gjort. Igår fikk jeg kun tatt ut av oppvaskmaskin 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg. Har mange ting jeg skulle ha gjort selv, men med en på 4 uker som ikke liker å ligge alene når han er våken så er det ikke mye jeg får gjort. Igår fikk jeg kun tatt ut av oppvaskmaskin

Er litt deilig i den perioden også, da har man liksom en unnskyldning til å ikke få tid til så mye :P

 

Kjenner vel egentlig mest press pga jeg selv har satt for meg ulike tidsfrister. Jeg er jo student, og har eksamen 2 desember og skal levere 3 eksamensoppgaver innen 1 desember. Så på en måte 4 eksamener da :) Og jeg hadde satt tidsfrist for meg selv å bli ferdig med alle 22 innleveringer (fordelt på 2 fag, hver innlevering på 2-7 wordsider) innen oktober er ferdig. Sånn at jeg kan bruke November til å sitte å pugge til den ene skoleeksamen jeg har 2 desember. Men planene går jo ikke alltid som man skulle håpet med små barn, noe som jeg enda ikke har fått for meg :P Mangler nå 4 innleveringer, 1 "vanlig" og 3 eksamen. Og de må jeg da få jobbet med onsdag og torsdag, samt noen kvelder eller helger. Og blir så stressa nå som jeg er inne i oktober :) Vil liksom bruke tiden etter praksis på gutten min også, så det å balansere praksis, skole, hjemmearbeid og det å ha tid til lek og kos sliter jeg med nå som jeg også prøver å få inn elementet trening :) Men håper det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt deilig i den perioden også, da har man liksom en unnskyldning til å ikke få tid til så mye :P

 

Kjenner vel egentlig mest press pga jeg selv har satt for meg ulike tidsfrister. Jeg er jo student, og har eksamen 2 desember og skal levere 3 eksamensoppgaver innen 1 desember. Så på en måte 4 eksamener da :) Og jeg hadde satt tidsfrist for meg selv å bli ferdig med alle 22 innleveringer (fordelt på 2 fag, hver innlevering på 2-7 wordsider) innen oktober er ferdig. Sånn at jeg kan bruke November til å sitte å pugge til den ene skoleeksamen jeg har 2 desember. Men planene går jo ikke alltid som man skulle håpet med små barn, noe som jeg enda ikke har fått for meg :P Mangler nå 4 innleveringer, 1 "vanlig" og 3 eksamen. Og de må jeg da få jobbet med onsdag og torsdag, samt noen kvelder eller helger. Og blir så stressa nå som jeg er inne i oktober :) Vil liksom bruke tiden etter praksis på gutten min også, så det å balansere praksis, skole, hjemmearbeid og det å ha tid til lek og kos sliter jeg med nå som jeg også prøver å få inn elementet trening :) Men håper det går seg til!

Jo er deilig men verre med samvittigheten når jeg ser hvordan huser ser ut.... fikk 15 min nå å rydde før lillegutt våknet. Resten taes når samboer kommer hjem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en grei dag. Vært i aktivitet og spist ganske så bra. Kun en begynnende knekk på motivasjonen :)

 

Ble litt mer motivert da jeg bestilte meg litt mer (og varmere) treningstøy nå. Kanskje dumt å bruke penger på klær når jeg ønsker å gå ned i vekt, men trengte flere treningstights. Men blir i hvert fall litt motivert ved å få inn et par nye treningstights :D Så håper jeg at motivasjonen snart kommer tilbake for fult :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk innom butikken da jeg skulle hente storebror i bhg, dermed har jeg gått nesten 1 mil idag😄

 

Du er superflink 😊 Jeg er fornøyd med 3,7 - 3,8 km jeg 😉 Men da har jeg gjerne syklet i tillegg og noen få ganger går jeg den runden 2 ganger. Det er herligå gå litt 😁🚶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en grei dag. Vært i aktivitet og spist ganske så bra. Kun en begynnende knekk på motivasjonen :)

 

Ble litt mer motivert da jeg bestilte meg litt mer (og varmere) treningstøy nå. Kanskje dumt å bruke penger på klær når jeg ønsker å gå ned i vekt, men trengte flere treningstights. Men blir i hvert fall litt motivert ved å få inn et par nye treningstights :D Så håper jeg at motivasjonen snart kommer tilbake for fult :D

 

Det er veldig viktig med skikkelige klær. Jeg har også handlet en haug med klær etter at jeg begynte å gå og sykle. Orker ikke være ute i all slags vær uten å ha gode klær 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig med skikkelige klær. Jeg har også handlet en haug med klær etter at jeg begynte å gå og sykle. Orker ikke være ute i all slags vær uten å ha gode klær

Ja, merket i går at det var litt for kaldt til å jogge ute når det ikke var mer enn 5-6 grader. Men handlet vel 2-3 tights og ingen som var like, så da håper jeg at jeg får en liten motivasjonsboost når det kommer i posten. :D

 

I dag skal jeg en tur innom legekontoret for å ta et par prøver angående magen. Håper de finner ut noe slik at jeg kan få orden på den i hvert fall. Er så irriterende å gå rundt og ikke vite hvorfor magen oppfører seg rart, og medisiner virker kun i korte perioder. Så krysser fingrene for det! Eller så blir det en kort styrkeøkt siden jeg var fornøyd med den jeg fant i Shape Up forrige uke, før jeg prøver å komme meg videre på en eksamensoppgave. Kjenner jeg legen rett så kommer jeg ikke til å komme inn til han før etter 30-60 minutter på venterommet, og siden jeg har time midt på dagen så kommer den til å spise en god del av tiden min. Så blir nok ikke mye aktivitet i dag nei :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så flinke dere er til å trene :)

 

For ca 8 uker siden veide jeg 106,1 kilo og var 3 kilo unna å havne i fedmekategori 2 på bmi-skalaen. I dag veide jeg 92 kilo, og har dermed gått ned fra fedme kategori 1 og ned til overvektkategorien :D :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bra valnøtta!

 

Moota; takk for det, synes det å gå er veldig greit og kan gå langt og lenge😊 idag har jeg ikke gått noe særlig,men imorgen skal vi gå til jobben Min, ca 45min gåtur. Åsså har vi høstferie neste uke så da har jeg planlagt 2 dagsturer med guttene mine til en hytte i marka☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så flinke dere er til å trene :)

 

For ca 8 uker siden veide jeg 106,1 kilo og var 3 kilo unna å havne i fedmekategori 2 på bmi-skalaen. I dag veide jeg 92 kilo, og har dermed gått ned fra fedme kategori 1 og ned til overvektkategorien :D :biggrin:

Fantastiske resultater!! 😁😁😁😁😁

Endret av moota m storebror&lillebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...