Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Så flink du er Moota :D Tror aldri jeg hadde klart 0 gram karbohydrater i løpet av en dag :o Håper derfor denne nye metoden fungerer for jeg tror både motivasjonen og viljestyrken mistes hvis jeg starter på lavkarbo :P

 

Hittil har jeg skeiet ut på lunsj i dag. Samboer inviterte på hjemmelaget burger med søtpotet fries :) Men med tanke på at det kun er wok som står på menyen i dag går det helt fint, ikke verre enn at jeg tar veldig lite ris og mest grønnsaker og kylling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er Moota :D Tror aldri jeg hadde klart 0 gram karbohydrater i løpet av en dag :o Håper derfor denne nye metoden fungerer for jeg tror både motivasjonen og viljestyrken mistes hvis jeg starter på lavkarbo :P

 

Hittil har jeg skeiet ut på lunsj i dag. Samboer inviterte på hjemmelaget burger med søtpotet fries :) Men med tanke på at det kun er wok som står på menyen i dag går det helt fint, ikke verre enn at jeg tar veldig lite ris og mest grønnsaker og kylling :D

 

Takk 😊 Det er ikke lett. Føler meg sulten i hodet og sliten i kroppen. Men det er bare et par dager så det går nok fint ☺

 

Har gått turen min idag, men har ikke ork til mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det opplegget jeg har for disse to prøve ukene (som jeg har fått litt hjelp til å sette opp av en venninne som kan noe mer enn meg om trening) så er det styrke alle dager utenom torsdag + minst 20 minutter med kardio. Så i går gikk jeg en god del på jobben, og hadde styrke på beina i 15-20 min. Egentlig ønsker hun 10-15 repetisjoner av alle øvelsene og 4 runder, men klarte ikke mer etter 3. Så skal jeg egentlig ta mageøvelser hver dag, men merker at det blir for mye for kroppen så da får jeg heller legge det til når jeg føler meg klar til å trappe opp. :) Så er det en dag med armer (i dag), mage, 2 x ben/rumpe (mandag), fullkropp og en styrkeøkt som fokuserer på siden av kroppen (f.eks. siden av magen osv). :D

 

Kjenner det UTROLIG godt i låra i dag, og nå er det ikke lenge før jeg skal gå i gang med styrkeøkten for i dag. Står armer for tur, og jeg kan ikke si at jeg gleder meg til annet enn følelsen etter jeg er ferdig med treningen :P Men har det effekt gjør det meg egentlig ikke så mye, er jo "deilig" å være litt støl også da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det opplegget jeg har for disse to prøve ukene (som jeg har fått litt hjelp til å sette opp av en venninne som kan noe mer enn meg om trening) så er det styrke alle dager utenom torsdag + minst 20 minutter med kardio. Så i går gikk jeg en god del på jobben, og hadde styrke på beina i 15-20 min. Egentlig ønsker hun 10-15 repetisjoner av alle øvelsene og 4 runder, men klarte ikke mer etter 3. Så skal jeg egentlig ta mageøvelser hver dag, men merker at det blir for mye for kroppen så da får jeg heller legge det til når jeg føler meg klar til å trappe opp. :) Så er det en dag med armer (i dag), mage, 2 x ben/rumpe (mandag), fullkropp og en styrkeøkt som fokuserer på siden av kroppen (f.eks. siden av magen osv). :D

 

Kjenner det UTROLIG godt i låra i dag, og nå er det ikke lenge før jeg skal gå i gang med styrkeøkten for i dag. Står armer for tur, og jeg kan ikke si at jeg gleder meg til annet enn følelsen etter jeg er ferdig med treningen :P Men har det effekt gjør det meg egentlig ikke så mye, er jo "deilig" å være litt støl også da :D

 

Jeg blir helt imponert 😁😁

Jeg er nokså støl idag. Dvs. helt ødelagt sv gangsperr og det er alt annet enn herlig 😉😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuhuu, i dag var jeg så vidt under 90 kilo, 89,9 :) Det er en god stund siden det. Veldig gøy at vekta nå starter med et 8 tall, i stedet for et 9 tall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuhuu, i dag var jeg så vidt under 90 kilo, 89,9 :) Det er en god stund siden det. Veldig gøy at vekta nå starter med et 8 tall, i stedet for et 9 tall :D

 

Så bra!! 😁😁🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er igjen i campingvogna så blir ikke veiing. Men jeg vet at vekta har gått opp så det så.

 

Må ta meg i nakken litt nå. Truer meg selv med meierifri måned dersom jeg ikke klarer å snu trenden nå 😨😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en god dag i dag :) Startet dagen med å gå til og fra helsestasjonen på kontroll, tok vel ca 20-25 min en vei. Og måtte ordentlig powerwalke til helsestasjonen, ds jeg begynte å gå litt sent (men rakk det!). Så tatt noen mageøvelser, men merker at kroppen er veldig støl og sliten så valgte å ta det rolig.

 

Gruer meg litt til veiedagen da. Har vært flink angående kostholdet og trening, men er så støl :o Og er man støl lagrer musklene væske som gjør at man veier mer... Så nesten redd for å trene i morgen :o Vil jo ikke være støl og gå opp enda mer denne uka. Særlig når jeg føler jeg har vært så flink med både kosthold og trening :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugtittet på vekta i dag. Var som jeg hadde fryktet, den har gått opp. Men skjønner ikke helt hvordan det fungerer fordi jeg har spist utrolig bra denne uka og treng hver dag. Klarer ikke helt tro på at det er muskler heller selv om jeg nå har trent styrke 3 ganger i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugtittet på vekta i dag. Var som jeg hadde fryktet, den har gått opp. Men skjønner ikke helt hvordan det fungerer fordi jeg har spist utrolig bra denne uka og treng hver dag. Klarer ikke helt tro på at det er muskler heller selv om jeg nå har trent styrke 3 ganger i uka

 

Det samme skjedde med meg. Selv om jeg ikke teller kalorier så er det fullstendig umulig at jeg har spist så masse at vekta skulle gå oppover når jeg kjøpte sykkel og begynte å sykle og å gå.

Det ødela nok en del for meg. Ble helt opphengt i tallene og det at kroppen ble mindre ble ikke lagt vekt på.

 

Jeg har gått opp flere kilo. Har ikke lagt meg ut enda, i så fall 1-2 mm. Så ingenting av betydning. Men klarer ikke å snu det heller. Jeg gjør ingen store endringer nå fordi hverdagen vår skal snus på hodet i 6 uker fra mandag. Det får bli noe etter det heller. Gjøre en innsats før jul er vel strengt tatt veldig nødvendig 😕

 

Prøv å hold ut!! Du er så flink 😀 Og du skriver jo noe veldig relevant som jeg ikke visste i det hele tatt. At musklene holder på vann når man er støl. Det hadde jeg ingen anelse om 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugtittet på vekta i dag. Var som jeg hadde fryktet, den har gått opp. Men skjønner ikke helt hvordan det fungerer fordi jeg har spist utrolig bra denne uka og treng hver dag. Klarer ikke helt tro på at det er muskler heller selv om jeg nå har trent styrke 3 ganger i uka

 

Det samme skjedde med meg. Selv om jeg ikke teller kalorier så er det fullstendig umulig at jeg har spist så masse at vekta skulle gå oppover når jeg kjøpte sykkel og begynte å sykle og å gå.

Det ødela nok en del for meg. Ble helt opphengt i tallene og det at kroppen ble mindre ble ikke lagt vekt på.

 

Jeg har gått opp flere kilo. Har ikke lagt meg ut enda, i så fall 1-2 mm. Så ingenting av betydning. Men klarer ikke å snu det heller. Jeg gjør ingen store endringer nå fordi hverdagen vår skal snus på hodet i 6 uker fra mandag. Det får bli noe etter det heller. Gjøre en innsats før jul er vel strengt tatt veldig nødvendig 😕

 

Prøv å hold ut!! Du er så flink 😀 Og du skriver jo noe veldig relevant som jeg ikke visste i det hele tatt. At musklene holder på vann når man er støl. Det hadde jeg ingen anelse om 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det høstferie så jeg og gutten har gått til en hytte i marka,5.6km til sammen tur-retur😊

Dessverre så er det den fordømte sjokoladen som er min fiende..så lenge jeg ikke har noe i huset så går det greit, men på butikken.... må nok få mannen i huset til å handle fremover,så slipper jeg fristelsen. Har bestemt meg for å ha Pepsi max tilgjengelig hjemme slik at hvis jeg får lyst på noe søtt eller bare kjedelige så tar jeg et glass Pepsi max istedet.

 

På mandag er det gått 6 uker siden fødselen og jeg kan trene skikkelig igjen😆😆

På treningssenteret har de barnepass og de har timer for mor og barn😊💪

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.08.16 - 120,0kg 


26.08.16 - 119,1kg. ( - 0,9kg)


02.09.16 - 118,3 kg ( - 0,9kg)


09.09.16 - 118,0 kg ( - 0,3kg)


16.09.16 - 117,4 kg ( - 0,6kg)


23.09.16 - 117,1 kg ( - 0,3kg)


07.10.16 - 117,8 kg (+ 0,5kg)


13.10.16 - 118,1 kg (+ 0,3kg)


 


Gikk som jeg hadde fryktet. Opp i dag igjen, men fikk en forklaring på det i natt da! Fikk mensen og da er det jo ikke rart at vekta har gått opp! Føler meg nesten litt lettet, for da er det muligens at jeg faktisk ikke har gått opp, og at jeg egentlig har vært flink denne uka. Så da er det bare å starte på en ny uke, og håpe jeg får skikkelige resultater neste fredag :) Utrolig kjipt at jeg har hatt to dårlige uker med tanke på resultat, men har mistet 2 cm rundt midjen på to uker da så det går vel teknisk sett riktig vei :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19.08.16 - 120,0kg

26.08.16 - 119,1kg. ( - 0,9kg)

02.09.16 - 118,3 kg ( - 0,9kg)

09.09.16 - 118,0 kg ( - 0,3kg)

16.09.16 - 117,4 kg ( - 0,6kg)

23.09.16 - 117,1 kg ( - 0,3kg)

07.10.16 - 117,8 kg (+ 0,5kg)

13.10.16 - 118,1 kg (+ 0,3kg)

Gikk som jeg hadde fryktet. Opp i dag igjen, men fikk en forklaring på det i natt da! Fikk mensen og da er det jo ikke rart at vekta har gått opp! Føler meg nesten litt lettet, for da er det muligens at jeg faktisk ikke har gått opp, og at jeg egentlig har vært flink denne uka. Så da er det bare å starte på en ny uke, og håpe jeg får skikkelige resultater neste fredag :) Utrolig kjipt at jeg har hatt to dårlige uker med tanke på resultat, men har mistet 2 cm rundt midjen på to uker da så det går vel teknisk sett riktig vei :)

 

Så bra! 😊 Forklaring på fraværende vekttap og gode resultater på måling er jo bra 😀😀

Fortsett slik ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda fikk rørt meg sist uke,men maten var det verre med. Ble en del sjokolade (hvorfor kan ikke denne være sunn).

Veide meg iløpet av uka og var oppe i 108 igjen...

Veide meg idag og jeg var med på 107kg😄

7 kg av før jul må jeg da klare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda fikk rørt meg sist uke,men maten var det verre med. Ble en del sjokolade (hvorfor kan ikke denne være sunn).

Veide meg iløpet av uka og var oppe i 108 igjen...

Veide meg idag og jeg var med på 107kg

7 kg av før jul må jeg da klare....

Hvorfor den herlige sjokoladen ikke kan være sunn (gjerne på samme nivå som salat) har jeg også spurt meg selv om i flere år :P Jeg har også et ønske innerst inne om å klare å gå ned 7-10kg før jul, men tør ikke satse på det siden jeg da vet jeg kommer til å bli utrolig skuffa hvis jeg ikke klarer det :) Men heier på at du skal klare det! Er et realistisk mål, så dette klarer du nok bra :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter uka med å være en slappfis. Ekstrem migrene igår med trykkvondt idag (vondt med all berøring av huden min).

 

Slapp og ikke i form. Har funnet nattøybukse, myk genser og sofaen med opptak på tv 😊

 

Blir nok her idag bortsett fra noen ærender og møter. Kroppen hyler faktisk etter å bli brukt, men orker samtidig ikke det..

 

Idag begynner 6 uker med fokus på å holde vekta og noe bevegelse. Blir 6 uker med hverdagen snudd på hodet så har idag ikke snøring på hvordan ting blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte Snerkern!

Har fått meg en gåtur på 5km etter levering i bhg.

Som du sier 7 kg skal være mulig til jul og dette klarer du også Snekern😃💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter uka med å være en slappfis. Ekstrem migrene igår med trykkvondt idag (vondt med all berøring av huden min).

 

Slapp og ikke i form. Har funnet nattøybukse, myk genser og sofaen med opptak på tv 😊

 

Blir nok her idag bortsett fra noen ærender og møter. Kroppen hyler faktisk etter å bli brukt, men orker samtidig ikke det..

 

Idag begynner 6 uker med fokus på å holde vekta og noe bevegelse. Blir 6 uker med hverdagen snudd på hodet så har idag ikke snøring på hvordan ting blir.

God bedring Moota😄

Sitter selv med hodepine etter dårlig søvn i natt. Lillegutt på 6 uker knirker når han sover og holder sin mor våken om natten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Moota😄

Sitter selv med hodepine etter dårlig søvn i natt. Lillegutt på 6 uker knirker når han sover og holder sin mor våken om natten....

 

Tusen takk 😊😊

Formen er ikke på topp men jeg klarer meg ☺

Knirker faktisk 😉 Høres søtt ut 😊😁

God bedring til deg og 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sånn passe dårlig form idag så fikk jeg runden min og faktisk en sykkeltur til og fra butikken, som er på over 1 time tilsammen 😊

 

Har ikke spist så bra da. Laget krem til 1 kakestykke med lavkarbo suksesskake som jeg hadde. Spiste noen få biter og satt det fra meg. Var for søtt idag 😕 Jaja ble knekkebrød i stedenfor 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en uke med nesten konstant migrene, så har vektnedgangen stoppet opp :sjokkert::( Jeg skulle gitt mye for å bli kvitt den forbaskede migrenen som forsurer og ødelegger livet mitt. Pokkers dritt.

 

07.08 - 16 : 106,1

14.08 - 16 : 103,5  ( - 2,6 kg)

21.08 - 16 : 102,1  (- 1,4 kg)

28.08 - 16 : 99,5    (- 2,6 kg)

04.09 - 16 : 97,3    (- 2,2 kg)

11.09 - 16 : 97,8    (+ 0,5 kg)

18.09 - 16 : 94,9    (- 2,9 kg)

25.09 - 16 : 94,7    (- 0,2 kg)

02.10 - 16 : 93,1    (- 1,6 kg)

09.10 - 16 : 90,3    (- 2,8 kg)

16.10 - 16 : 89,8    (- 0,5 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempe bra jeg Valnøtta :D Som Junimamma81 skriver så er du jo på 80-tallet!! 

 

Denne uka har jeg fri frem til lørdag, så tenkte jeg skulle prøve å få gjort en liten ekstra innsats på treningsfronten. :) Det vanskeligste blir nok å spise sunt til alle måltider, blir plutselig enklere å spise hva man vil når man har det tilgjengelig i hus. Har heldigvis snakket litt med samboer om at jeg kunne trenge litt støtte når det kom til å spise sunnere her hjemme. Overraskende nok sa han at han sikkert kunne være med og gi opp chips og dip på kvelden, for han ønsket seg vaskebrett :D Haha, han kommer nok ikke til å starte å trene eller noe med det første, men kanskje vi slutter å kjøpe inn så mye godterier og går mer turer alle sammen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy snakk om cravings! Trodde liksom at det var mer vanlig å få cravings når man hadde mensen jeg da, i hvert fall jeg pleier å være skikkelig godtesjuk i den perioden. Men nå har jeg fått helt dilla på kneipbrød med kaviar og majones :o Snakk om feil tid å få det på! Nå er det ikke akkurat veldig feil å ha lyst på det på samme måte som f.eks. brus eller sjokolade da, men jeg kan jo ikke gå rundt å knaske på brødskiver hele dagen :P Så har skeiet ut ordentlig og tatt to brødskiver med det til lunsj nå!

 

Takk og pris for at jeg manglet matlyst i dag tidlig og kun tok et knekkebrød :D Nei, da blir det å få på seg regnjakka og ta seg en ekstra tur før jeg tar styrkeøvelsene for i dag da! Er fast bestemt om at jeg skal snu den fæle trenden jeg har kommet inn i med dårlige resultater. Nå skal det kun gå nedover igjen! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...