Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Med en uke med nesten konstant migrene, så har vektnedgangen stoppet opp :sjokkert::( Jeg skulle gitt mye for å bli kvitt den forbaskede migrenen som forsurer og ødelegger livet mitt. Pokkers dritt.

 

07.08 - 16 : 106,1

14.08 - 16 : 103,5 ( - 2,6 kg)

21.08 - 16 : 102,1 (- 1,4 kg)

28.08 - 16 : 99,5 (- 2,6 kg)

04.09 - 16 : 97,3 (- 2,2 kg)

11.09 - 16 : 97,8 (+ 0,5 kg)

18.09 - 16 : 94,9 (- 2,9 kg)

25.09 - 16 : 94,7 (- 0,2 kg)

02.10 - 16 : 93,1 (- 1,6 kg)

09.10 - 16 : 90,3 (- 2,8 kg)

16.10 - 16 : 89,8 (- 0,5 kg)

 

Migrene er noe dritt!!! 😧 Har det selv. Hadde søndag, mandag og idag. Hater det 😢

 

Men du er nå nede på 80 tallet som de andre sier og det er suuperbra 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å fy snakk om cravings! Trodde liksom at det var mer vanlig å få cravings når man hadde mensen jeg da, i hvert fall jeg pleier å være skikkelig godtesjuk i den perioden. Men nå har jeg fått helt dilla på kneipbrød med kaviar og majones :o Snakk om feil tid å få det på! Nå er det ikke akkurat veldig feil å ha lyst på det på samme måte som f.eks. brus eller sjokolade da, men jeg kan jo ikke gå rundt å knaske på brødskiver hele dagen :P Så har skeiet ut ordentlig og tatt to brødskiver med det til lunsj nå!

 

Takk og pris for at jeg manglet matlyst i dag tidlig og kun tok et knekkebrød :D Nei, da blir det å få på seg regnjakka og ta seg en ekstra tur før jeg tar styrkeøvelsene for i dag da! Er fast bestemt om at jeg skal snu den fæle trenden jeg har kommet inn i med dårlige resultater. Nå skal det kun gå nedover igjen! :D

 

Så flink du er 😁😁😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.08.16 - 120,0kg 


26.08.16 - 119,1kg. ( - 0,9kg)


02.09.16 - 118,3 kg ( - 0,9kg)


09.09.16 - 118,0 kg ( - 0,3kg)


16.09.16 - 117,4 kg ( - 0,6kg)


23.09.16 - 117,1 kg ( - 0,3kg)


07.10.16 - 117,8 kg (+ 0,5kg)


13.10.16 - 118,1 kg (+ 0,3kg)


21.10.16 - 116,6 kg (- 1,5kg) 


 


Å herregud! Fortsatt litt i sjokk etter å ha sett at jeg har gått ned 1,5kg! :o Greit nok at muligens halvparten egentlig er igjen fra neste uke, at alt vannet i kroppen ikke viste resultatene osv. Men fortsatt i dag jeg fikk de, og det er bare helt fantastisk :D Jeg må si det som er mest sjokkerende ikke er hvor lite jeg har trent og beveget meg denne uka. Har jo hatt fri, så planla gåturer og styrkeøvelser osv. Men gjorde veldig få av de. Jeg tok derimot en runde med meg selv på at nå får du kun spise så så mye, og ikke varmmat (med mindre det er f.eks. grøt) til frokost og lunsj. Har til og med unnet meg et par pepperkaker i løpet av uka :o Så da tror jeg det er et tegn på at jeg kanskje fant den riktige mengden mat som jeg trenger og riktig porsjonsstørrelse. Blir spennende å se neste uke!


 


Når jeg tenker meg om var det vel egentlig kun på onsdag hvor jeg virkelig var aktiv og fikk gått en tur på 17 000 skritt, utenom det har jeg hatt fult fokus på studiene. :D


 


Nei, dette var gøy! Og ikke minst motiverende :D Kanskje det er en mulighet for at jeg skal klare å gå ned totalt 10kg før jul allikevel da :D "Bare" 6,6 kg igjen da :D Også er det kun 1,6kg igjen til jeg har gått ned 5kg og når mitt første delmål, nei nå ble jeg virkelig stolt og motivert her :D


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra for deg og kjekt å lese 😁😁

Det er så motiverende og herlig når man får resultatene man jobber for 😉

 

Du er superflink!! 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bedre form igår og fikk gjort masse. Så var i bevegelse hele dagen. Var flink med maten også helt til kvelden. Spiste da 3 vafler med den der sukkerfrie nugatti. Jaja ellers var det bra 😉

 

Jeg syklet både til og fra skolen med eldste, vasket bilen, vasket vinduene nede, tørket støv, vasket trappene, skiftet på senga osv osv. Så er fornøyd med aktivitetsnivået om ikke annet 😊

Vekta er noe annet. Har ikke gått opp i str. rundt livet, men om jeg ikke skjerper meg kommer det nok, for et par kilo har kommet 😕 Og det er bare min feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er Moota! Blir nok et bra resultat på vekta på veiedagen tenker jeg :)

 

Takk takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lagd meg lavkarbovafler for første gang, vafler med ost og skinke:) Det var overraskende

godt :)

Men jeg sliter fremdeles med sykdom og det å få i meg nok mat, så vekta står ganske stille :( Det er skikkelig nedtur, og i dag var det like før jeg kjørte ned på gatekjøkkenet for å kjøpe hamburger og pommes frites :sjokkert:  Men sto i mot, så det ble vafler med ost og skinke i stedet for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke veeing idag. Tidlig oppe og travel, og har vært så dårlig i natt at jeg bare ikke orket.

Har ingenting for seg heller, vet at jeg har gått opp. Usikker på om jeg gidder å veie meg nå når situasjonen er som den er disse ukene.

 

Blir noen uker med hard innsats når hverdagen lander og jeg får livet mitt tilbake 😂😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sprukket fullstendig, pokker og :(  Har spist gatekjøkkenmat, sjokolade cookies, ben&jerry is og drukket cola :sjokkert::(  Enda jeg vet så godt at jeg ikke burde. Ikke bare for vekta sin skyld, men for migrenen og. Den har blitt ganske mye bedre etter jeg begynte på ketolyse. Har gått fra kraftige anfall med oppkast opptil 5 dager i uka, til å ha et 2-3  anfall i uka som er mye mildere og kaster aldri opp lenger. Alikevel så sprekker jeg som en ballong  :kjempesinna:  Satser på at jeg har spist fra meg for en stund, og finner tilbake til den gode trenden jeg hadde.

Fader, jeg er så forbanna på meg selv. Jeg kommer ikke til å veie meg i morra, for det kommer bare til å være enda mer deprimerende. Satser på ok tall neste søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt! 😕 Det er bare sånn som skjer. Jeg føler noen ganger at jeg nesten bare sitter der og ser på utenifra uten mulighet (og ønske) om å endre kurs 😯😧

 

Håper du er raskt tilbake på rett spor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga gikk veldig greit mtp mat egentlig. Fikk turen min på lørdagen, men ikke på søndagen. Var på sjakkturnering med minste fra morgen til ettermiddag og når vi kom hjem sov jeg noen timer og var skikkelig dårlig. Var resten av dagen på sofaen.

 

Syklet med eldste til og fra skolen igår. Resten av uka blir det ikke sykling. Det er så kaldt nå at det spørs om det blir noe særlig mer sykling i det hele tatt. Det er jammen ikke lett å motivere en 11 åring til å sykle når det er type 4-6 grader ute. I alle fall ikke når han vet at alternativet er at jeg kjører..

 

Jeg prøver å få til noen gåturer eller på sykkel jeg da, og er fast bestemt på å prøve å få disse 10000 skrittene mine hver dag. Det er da noe 😊

På de dårligste dagene får det heller være.

 

Kjenner vinteren kommer å spiser opp formen min og. Er stiv, trøtt, sliten, har mer vondt, har oftere vondt i hodet og migrene. Så den veldig gode formen jeg har hatt i sommer og høst har sluppet taket, men jeg prøver å holde meg litt i bevegelse og unngå å bli så dårlig som jeg har vært de andre årene om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada.... dagene går og jeg sliter med maten.... ut går ganske ofte, har gått nesten 1,5mil til sammen igår og idag. Så jeg går ikke opp i vekt, men på stedet hvil... så nå MÅ jeg fokusere på hva jeg spiser og hvor mye. Vurderer å gi samboer full ansvar for handling av mat. Altså vi skriver liste og han handler/ betaler. Da blir jeg kanskje ikke så fristet til å kjøpe alt jeg ikke skal spise....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rolig om dagene. Jeg har lite tid til å være innom selv også. Det går i ett. Det er et styr.

 

Jeg veide meg på lørdag. 76,6 tror jeg det var. Målet var jo å holde vekta nå i disse 6 ukene, og det er bare noen hundre gram opp siden sist aå jeg er jo innfor målet. Men det er likvel kjipt kjenner jeg 😕

 

 

Jeg må spise den maten som er her. Har eget brød og forsyner meg rikelig og litt til av pålegg til frokost så den er i boks. Middagen er verre. Det finnes ikke fett og ingenting for meg å bli mett på. Kjenner på både kroppen og migrenen at kostholdet er feil.

Bare 4 uker igjen til jeg får hverdagen tilbake 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det 8,2 mil i oktober 😄

og har startet november likedan,7,7km idag. Skal også gå på torsdag og har to trilledates neste uke....mamma syntes forresten at jeg har blitt tynnere,selv om vekta står på stedet hvil😃

 

Men så var det maten da 😲 blir så oppgitt av meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det 8,2 mil i oktober 😄

og har startet november likedan,7,7km idag. Skal også gå på torsdag og har to trilledates neste uke....mamma syntes forresten at jeg har blitt tynnere,selv om vekta står på stedet hvil😃

 

Men så var det maten da 😲 blir så oppgitt av meg selv...

 

Det tror jeg du gjør også! Kroppen jobber ikke alltid like fort som tallene på vekta. Hud trekker seg inn, kroppen stabiliserer seg osv.

 

Du er jo kjempeflink! Det gir resultater med å øke aktivitetsnivået 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du gjør også! Kroppen jobber ikke alltid like fort som tallene på vekta. Hud trekker seg inn, kroppen stabiliserer seg osv.

 

Du er jo kjempeflink! Det gir resultater med å øke aktivitetsnivået 😊😊

Tak Moota😊

Er så godt å gå ute. Og her i Trøndelag har vi hatt nydelig høstvær så det var bare å komme seg ut etter fødselen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det totalt kaos :( 

 

Jeg føler jeg ikke har tid til noen ting... Har 2 eksamener som skal leveres og godkjennes (venter på svar på 1 og får muligens klart å levere inn siste i morgen) før jeg kan senke skuldrene halvveis, dette må helst skje innen 2 uker. For da må jeg starte å pugge til skriftlig eksamen som er 01 desember. I tillegg til dette så har samboer fått ny jobb, og han har fått alle de kjipe vaktene siden han er ny. Så det betyr at fra og med neste uke så jobber han 3-5 dager i uka frem til 20-21 på kvelden. Så da har jeg plutselig alt av ansvaret for guttungen alene. I tillegg fikk jeg vite i dag tidlig at ene besteforelderen min havnet på sykehus i natt, så tankene går til han og hvordan det kommer til å gå. Det høres sikkert utrolig lite ut (og ser egentlig selv at det er ganske lite), men jeg stresser livet av meg nå for å bli ferdig med oppgaveskrivingen slik at jeg er ferdig med det faget og "bare" har pugging igjen. 

 

Er helt utrolig stresset om dagen. Spiser masse dritt, i tillegg til å trøste- / stressespise fordi jeg ikke var forberedt på at jeg skulle få alt på en gang. Så har egentlig lagt slanking litt vekk fordi jeg føler at det muligens kommer til å stresse meg enda mer akkurat nå. :/ Har et håp innerst inne at jeg skal få levert siste oppgave i morgen så det kun er å enten pugge til neste eksamen eller rette opp eventuelle feil når jeg får tilbakemelding, for da skal jeg gå aktivt inn for å bruke lifesum appen på kosthold og få til mer trening. :/ Men først blir det 1 times tid med oppgaveskriving nå, før jeg må hente i bhg. 

 

Å jo! Noe som egentlig er helt på tryne at jeg gjør er jo å trøstespise fordi jeg klarte å revne 2 bukser i løpet av denne uka. Den ene var slitt og kom nok til å gå i stykker snart, men den andre var egentlig ganske så ny, så følte meg jo så bra når det skjedde. Og når det er stress i tillegg så resulterte det i trøstespising. Nei, huff! Nå kunne jeg virkelig trengt 30 timer i døgnet, en god dose skrivelyst så jeg kan bli ferdig og få energi nok til å gjøre noe med trøstespisingen og fortsette å gå ned i vekt. Forresten tror ikke at buksene revnet fordi jeg har gått opp veldig mye på to uker altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem Snerkern 😊

Pust med magen og ta en dag og en ting om gangen ☺ Lettere sagt enn gjort, jeg vet.

 

Hold ut og kom i gang igjen når det passer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snerken: noe jeg lærte da jeg gikk for å få hjelp til overvekten var at når man vet man har en travel tid i vente, planlegging og tilrettelegging er viktige begreper. Planlegg dagene, altså hva du skal spise de dagene du vet blir hektiske, lage all mat hjem slik at du ikke kjøper deg noe på butikken/kiosken... ja jeg vet det er vanskelig.

 

For 2 år siden lagde jeg meg ukeplan over matinntak.fulgte dette i 4 uker og gikk ned 5uker.

Vurderer å sette meg opp en slik plan igjen.

Frokost,lunsj, middag og mellommåltid. Og spiste kun 1 eple eller 100gram druer iløpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 75,8 idag. Ned litt da. Er fornøyd mtp at jeg hadde komle 3 dager sist uke og har eggløsning denne helga.

Er vel litt opp og litt ned, men godt at jeg ikke bare går opppver. Prøver å holde litt fokus fordi om det ikke akkurat blir lavkarbo nå. 3 uker ferdig, 3 uker igjen 😁😁

 

Blir ingen trim da 😕😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg bestemt meg for å komme helt tilbake i morgen. Høres sikkert rart ut, men trengte virkelig en uke hvor jeg ikke brydde meg i det hele tatt om hva jeg spiste og gjorde. Ble ferdig med det meste av ting som hastet og går nå egentlig bare å venter på en tilbakemelding, så nå er jeg endelig i mål med noe.

 

Likevel tror jeg at jeg må være noe utrolig stresset og ha vært før, for plutselig så gikk det helt rundt for meg tidligere i dag og jeg gikk rett i bakken. Bare svimmel og kvalm, heldigvis begynt å gi seg nå, men ikke lenge til jeg skal legge meg for å si det sånn. :/

 

Men håper på en bedre uke på alle måter i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg bestemt meg for å komme helt tilbake i morgen. Høres sikkert rart ut, men trengte virkelig en uke hvor jeg ikke brydde meg i det hele tatt om hva jeg spiste og gjorde. Ble ferdig med det meste av ting som hastet og går nå egentlig bare å venter på en tilbakemelding, så nå er jeg endelig i mål med noe.

 

Likevel tror jeg at jeg må være noe utrolig stresset og ha vært før, for plutselig så gikk det helt rundt for meg tidligere i dag og jeg gikk rett i bakken. Bare svimmel og kvalm, heldigvis begynt å gi seg nå, men ikke lenge til jeg skal legge meg for å si det sånn. :/

 

Men håper på en bedre uke på alle måter i morgen

 

Så bra at du finner motivasjon og styrke til å fortsette 😊

Du er så flink 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...