Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Rå bra valnøtta!

 

Moota; takk for det, synes det å gå er veldig greit og kan gå langt og lenge😊 idag har jeg ikke gått noe særlig,men imorgen skal vi gå til jobben Min, ca 45min gåtur. Åsså har vi høstferie neste uke så da har jeg planlagt 2 dagsturer med guttene mine til en hytte i marka☺

 

Så bra 😀😀

Jeg håper også at jeg får litt trim i høstferien 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har blitt litt trim idag. Eldste skulle ikke sykle til skolen idag. Hev meg likevel med ei venninne som sykler med sine barn. Når jeg kom ned viste det seg at de heller ikke skulle sykle. Så venninna mi og jeg tok en sykkeltur til butikken ved skolen idag før kl.8.. 😂😂🚲

 

Har ogaå fått en gåtur i godt tempo i herlig temperatur 😊

Har spist for masse og masse tull idag.. 😕

Blir tur til campingvogna i helga så blir ikke så masse trim da heller. Jaja prøve å være litt aktiv i høstferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke jeg har fått vært så flink i dag. Kom liksom helt ut av rytme på legekontoret da det var midt i vanlig lunsjtid osv. Men har virkelig prøvd med maten, selvom det ikke ble så mye aktivitet (heldigvis over 6000 skritt, så klarte jo det målet).

 

Så kjenner jeg gruer meg utrolig mye til veiingen i morgen. Særlig med tanke på at jeg egentlig skal se resultater etter 2 uker, men hadde jo gått opp tidligere denne uka :/ Nei, huff i natt blir det ikke mye søvn tror jeg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det gikk som jeg fryktet i dag:

 

19.08.16 - 120,0kg 

26.08.16 - 119,1kg. ( - 0,9kg)

02.09.16 - 118,3 kg ( - 0,9kg)

09.09.16 - 118,0 kg ( - 0,3kg)

16.09.16 - 117,4 kg ( - 0,6kg)

23.09.16 - 117,1 kg ( - 0,3kg)

07.10.16 - 117,8 kg ( +0,5kg)

 

Opp 0,5kg på 2 uker er da ikke forferdelig mye, og jeg regner med at det kommer til å forsvinne hvis jeg virkelig setter meg som mål at det skal forsvinne. Kjenner likevel at jeg er tydelig skuffet da jeg hadde håpet å komme under 117 kg i dag. Men da er det bare å brette opp ermene for den kommende uka. Blir ordentlig kosedag på lørdag siden vi har barnefri, men så er det duket for stor rengjøring og ommøblering på søndag og da sitter man jo ikke stille! Eller så synes jeg aktivitetsnivået mitt er ganske greit, så blir mer fokus på å ikke ta så store middagsporsjoner (med mindre jeg tar mer av grønnsaker) så får vi håpe jeg kommer meg under 117kg neste fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stoppet vekta på 107,5. Opp fra onsdag men likevel nesten 2kg ned fra forrige uke 😊 neste uke vil jeg seg 106 på vekta og håper at jeg nærmer meg 100 i slutten av oktober 😊

Har satt meg et mål på 10 kg til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det gikk som jeg fryktet i dag:

19.08.16 - 120,0kg

26.08.16 - 119,1kg. ( - 0,9kg)

02.09.16 - 118,3 kg ( - 0,9kg)

09.09.16 - 118,0 kg ( - 0,3kg)

16.09.16 - 117,4 kg ( - 0,6kg)

23.09.16 - 117,1 kg ( - 0,3kg)

07.10.16 - 117,8 kg ( +0,5kg)

Opp 0,5kg på 2 uker er da ikke forferdelig mye, og jeg regner med at det kommer til å forsvinne hvis jeg virkelig setter meg som mål at det skal forsvinne. Kjenner likevel at jeg er tydelig skuffet da jeg hadde håpet å komme under 117 kg i dag. Men da er det bare å brette opp ermene for den kommende uka. Blir ordentlig kosedag på lørdag siden vi har barnefri, men så er det duket for stor rengjøring og ommøblering på søndag og da sitter man jo ikke stille! Eller så synes jeg aktivitetsnivået mitt er ganske greit, så blir mer fokus på å ikke ta så store middagsporsjoner (med mindre jeg tar mer av grønnsaker) så får vi håpe jeg kommer meg under 117kg neste fredag!

 

Ja du er på god vei så stå på 😊 Husk at du også kan bygge muskler med all denne treningen så ikke mist motet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her stoppet vekta på 107,5. Opp fra onsdag men likevel nesten 2kg ned fra forrige uke 😊 neste uke vil jeg seg 106 på vekta og håper at jeg nærmer meg 100 i slutten av oktober 😊

Har satt meg et mål på 10 kg til jul

 

Nesten 2 kilo ned på en uke er jo superbra! 😁😁

Stå på videre 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har syklet med eldste til skolen. Blir ikke mer trim idag. Vi reiser til campingvogna etter skolen og jeg har ikke tid til verken å gå runden min eller sykle hjem med eldste pga. at jeg skal til legen med minste.

Jeg får heller ikke veid meg i helga siden vi reiser bort. Sikkert like lurt uansett 😉😂😣

 

Prøver hele tiden og la være tullemat og ikke spise for masse, men det er min last.

Får 6 rare uker etter høstferien så skal jeg legge ned en ekstra innsats etterpå mot jul 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med meg idag, jeg og lillegutt var på besøk på jobb idag,der vi hadde bursdagsfeiring med 4 kaker (!) Jeg hadde kjøpt med meg salat jeg spiste først, men jeg rørte ingen av kakene! Og to av de var sjokoladekake som er favoritten!!!!

'Klapper meg selv på skuldra' 😄

 

Og det ble 7km tur idag å

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare jeg som kan forklare noe så enkelt på en så vanskelig måte

Hehe, er ikke helt sikker på hvilken mageøvelse du gjør :legrine: :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med meg idag, jeg og lillegutt var på besøk på jobb idag,der vi hadde bursdagsfeiring med 4 kaker (!) Jeg hadde kjøpt med meg salat jeg spiste først, men jeg rørte ingen av kakene! Og to av de var sjokoladekake som er favoritten!!!!

'Klapper meg selv på skuldra' 😄

 

Og det ble 7km tur idag å

Du er rågod :) Det er ikke alltid så lett å motstå ting som står rett foran nesen på en. Du fortjener absolutt et klapp på skuldra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det gikk som jeg fryktet i dag:

 

19.08.16 - 120,0kg 

26.08.16 - 119,1kg. ( - 0,9kg)

02.09.16 - 118,3 kg ( - 0,9kg)

09.09.16 - 118,0 kg ( - 0,3kg)

16.09.16 - 117,4 kg ( - 0,6kg)

23.09.16 - 117,1 kg ( - 0,3kg)

07.10.16 - 117,8 kg ( +0,5kg)

 

Opp 0,5kg på 2 uker er da ikke forferdelig mye, og jeg regner med at det kommer til å forsvinne hvis jeg virkelig setter meg som mål at det skal forsvinne. Kjenner likevel at jeg er tydelig skuffet da jeg hadde håpet å komme under 117 kg i dag. Men da er det bare å brette opp ermene for den kommende uka. Blir ordentlig kosedag på lørdag siden vi har barnefri, men så er det duket for stor rengjøring og ommøblering på søndag og da sitter man jo ikke stille! Eller så synes jeg aktivitetsnivået mitt er ganske greit, så blir mer fokus på å ikke ta så store middagsporsjoner (med mindre jeg tar mer av grønnsaker) så får vi håpe jeg kommer meg under 117kg neste fredag!

Ikke mist motet, tenk på det som en liten humpel på veien, du kommer over den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er ikke helt sikker på hvilken mageøvelse du gjør :legrine: :legrine:

 

Nettopp 😂😂

Blir jo kort forklart som situps bare at jeg sitter på et bord. Starter som sittende og legger ryggen nedover mot bordet som jeg sitter på. Hvor langt jeg gidder å legge meg ned/bak varierer.

Forsto du?? 😁😁😄😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp

Blir jo kort forklart som situps bare at jeg sitter på et bord. Starter som sittende og legger ryggen nedover mot bordet som jeg sitter på. Hvor langt jeg gidder å legge meg ned/bak varierer.

Forsto du??

Tror det :D

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen. Er sjokkert, men happy :D :biggrin: Jeg skjønner ingenting, kiloene renner av meg. Det har aldri vært så enkelt før.

 

07.08 - 16 : 106,1

14.08 - 16 : 103,5  ( - 2,6 kg)

21.08 - 16 : 102,1  (- 1,4 kg)

28.08 - 16 : 99,5    (- 2,6 kg)

04.09 - 16 : 97,3    (- 2,2 kg)

11.09 - 16 : 97,8    (+ 0,5 kg)

18.09 - 16 : 94,9    (- 2,9 kg)

25.09 - 16 : 94,7    (- 0,2 kg)

02.10 - 16 : 93,1    (- 1,6 kg)

09.10 - 16 : 90,3    (- 2,8 kg)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink Valnøtta! Kjenner jeg er så misunnelig på deg :D Har prøvd lavkarbo før, men det gikk absolutt ikke noe bra. Men frister jo litt når man ser hvilke resultater det bringer med seg :D Hvordan blir det eventuelt når du har nådd målvekta? Fortsetter du på lavkarbo da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink Valnøtta! Kjenner jeg er så misunnelig på deg :D Har prøvd lavkarbo før, men det gikk absolutt ikke noe bra. Men frister jo litt når man ser hvilke resultater det bringer med seg :D Hvordan blir det eventuelt når du har nådd målvekta? Fortsetter du på lavkarbo da? :)

Jeg har og mislykkes på lavkarbo før......flere ganger. Men jeg har nok aldri vært motivert nok før, falt for fort av lasset og tydd til enkle løsninger og ferdigmat. Dette er første gangen jeg har prøvd ketolyse, og denne gangen er det foreløpig enkelt. I tillegg så er resultatene supermotiverende :) Det er jo litt jobb siden man ikke kan kjøpe ferdigmat, men jeg kom fort inn i det.

Så streng lavkarbo som jeg går på nå, kommer jeg ikke til å følge etterpå. Kommer nok til å gå på mer moderat lavkarbo, og se hva jeg tåler vektmessig. Men jeg kommer nok aldri til å gå tilbake til det kostholdet jeg hadde før jeg begynte å slanke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og mislykkes på lavkarbo før......flere ganger. Men jeg har nok aldri vært motivert nok før, falt for fort av lasset og tydd til enkle løsninger og ferdigmat. Dette er første gangen jeg har prøvd ketolyse, og denne gangen er det foreløpig enkelt. I tillegg så er resultatene supermotiverende :) Det er jo litt jobb siden man ikke kan kjøpe ferdigmat, men jeg kom fort inn i det.

Så streng lavkarbo som jeg går på nå, kommer jeg ikke til å følge etterpå. Kommer nok til å gå på mer moderat lavkarbo, og se hva jeg tåler vektmessig. Men jeg kommer nok aldri til å gå tilbake til det kostholdet jeg hadde før jeg begynte å slanke meg.

Jeg får prøve å lese meg opp litt på det og se om det kan være noe for meg :D Ligger nå og lader opp til en ny uke, helt utslitt etter helgen så tviler på at det blir en lett uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får prøve å lese meg opp litt på det og se om det kan være noe for meg :D Ligger nå og lader opp til en ny uke, helt utslitt etter helgen så tviler på at det blir en lett uke :P

Gjør det :) Jeg kan anbefale deg å prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flinke her 😁😁

Vi har vært i campingvogna i helga og det har blitt fint lite trim og masse tullemat.

Skal prøve på 2 dager med tilnærmet 0 carbo nå. Spent på om jeg klarer det. Etter denne helga husker jeg hvorfor jeg går på lavkarbo for å si det slik 😣😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve en ny ting her denne uka. Nå har jeg lagt opp til en liten treningsøkt (15-30 min) hver dag, utenom torsdag hvor det er jogging og i helgen hvor vi går turer. :) Har også prøvd å lage en matplan for hvert eneste måltid denne uka, så dette blir spennende. :D

 

Begynner å bli ganske så lei av enten veldig små resultater eller dårlige resultater, så da håper jeg denne nye metoden kan fungere bedre. Fungerer ikke dette i løpet av en 2 ukers periode, så blir det tvangs lavkarbo :P Håper ikke det går så langt for liker virkelig ikke tanken på lavkarbo, det er noe som ikke fungerer for meg og familien i praksis. Men må man så må man :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve en ny ting her denne uka. Nå har jeg lagt opp til en liten treningsøkt (15-30 min) hver dag, utenom torsdag hvor det er jogging og i helgen hvor vi går turer. :) Har også prøvd å lage en matplan for hvert eneste måltid denne uka, så dette blir spennende. :D

 

Begynner å bli ganske så lei av enten veldig små resultater eller dårlige resultater, så da håper jeg denne nye metoden kan fungere bedre. Fungerer ikke dette i løpet av en 2 ukers periode, så blir det tvangs lavkarbo :P Håper ikke det går så langt for liker virkelig ikke tanken på lavkarbo, det er noe som ikke fungerer for meg og familien i praksis. Men må man så må man :P

 

Så flink du er til å gjøre små endringer og forbedringer hele tiden for å få max effekt! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste som sagt tilnærmet 0 karbohydrater igår. Ble kvalm og uvel på kvelden. Spiste masse i kveldinga for å prøve å komme over det verste. Ny dag idag. Blir nok ikke den beste dagen det heller.

 

Prøvde også å jogge igår. Inspirert 😜

Jeg hadde trodd det skulle være pyton. At jeg ville nesten dø etter bare noen meter. Hadde alliert meg med eldste som skulle sykle ved siden av. Vel, det var faktisk enda verre enn jeg hadde trodd.. Men jeg håper jeg orker mer for det kan bare gå en vei. Men ingen hardtrening nå på 0 karbs.

 

Spilte fotball også med barna i 30 min igår. Før jeg ble dårlig 😉 Alt hjelper 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...