Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Det nydelige høstværet fortsetter i Trøndelag, med snø på bakken, og da er vi ute i marka annen hver dag. 7,4km idag også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er junimamma81 :D

 

Har kommet meg nogenlunde i gang igjen i dag. Fant ut at det kan være en god ide å ta to knekkebrød til lunsj i stedefor 3 og heller ha en brødskive med fristende pålegg på toget etter jobb for å unngå overspising og småturer innom kiosken fordi jeg "dør" av sult :) Så da prøver jeg meg på det i morgen også! De fleste kveldene fremover nå er jeg helt alene Pga jobbytte til samboeren. Så da får jeg heller prøve å få noen treningsøkter på kvelden, slipper i hvert fall å tenke på at noen ser eller at jeg må kjappe meg for å bli ferdig før han kommer inn. Så hittil fornøyd med litt over 11k skritt og ganske så flink i matveien (utenom litt for mye brus) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Snerkern😊 godt å enkel aktivitet det å ut å gå..

 

Høres ut som en plan med maten din 😊 her har jeg fått samboer til å handle fra neste lønning. Så slipper jeg butikk og fristelser. Godt for kroppen og lommeboken. I oktober har det gått litt for mye penger. Så nå må jeg både spare litt og få kjøpt julegaver. Er heldigvis snart ferdig med 9 gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har prøvd eller er på lavkarbo, hva spiser dere til frokost og lunsj? 

 

Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å klare å gå på ordentlig lavkarbo i lengden, og hadde helt sikkert blitt deprimert av det. Men tenker på å kanskje gå 50% inn for det, og heller ta de "lette" måltidene uten så mye karbohydrater og spise normalt til middagen. Tror dere det kan funke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har prøvd eller er på lavkarbo, hva spiser dere til frokost og lunsj?

 

Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å klare å gå på ordentlig lavkarbo i lengden, og hadde helt sikkert blitt deprimert av det. Men tenker på å kanskje gå 50% inn for det, og heller ta de "lette" måltidene uten så mye karbohydrater og spise normalt til middagen. Tror dere det kan funke?

 

Frokost og lunsj kan være egg i alle slags former, reker, pålegg generelt. Rester fra dagen før. Når jeg går moderat spiser jeg gjerne yoghurt eller lavkarbo knekkebrød/skiver.

 

 

Dersom du ikke går fullt inn for det må du nok belage deg på å telle kalorier også. Det er dessuten ikke å anbefale å spise høyfett og karbohydrater samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Å hallo har det virkelig vært dødt her i nesten 1 måned?? 😨😨😮

 

Jeg er ferdig med de 6 ukene. Målet gikk til helv..... Jeg har lagt på meg en del. Lavkarboen ble nok lagt ikke bare litt til side, men helt bort mot Japan 😣

Kom hjem sist torsdag, klar som et egg til lavkarbo og slankern på fredag.

Ser at jeg må kutte yoghurt, men bestemte meg for å spise de jeg hadde stående.

 

Kjører litt strengt mot jul og håper det hjelper på vekta. Er nok et par kilo mer nå ja. Har en favoritt slim-fit bukse i str.40. Den er rimelig pølseskinn aktig over magen nå og er lagt bort til fordel for en i str.42 😧

Jaja det kunne vært verre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er dere damer?? 😁

 

Her er yoghurten spist opp. Kan gå med buksa i str.40, men den er litt stram enda. Den i 42 er nokså posete så håper jeg kan gå med den minste neste uke.

Har vært flink bortsett fra et par dager da jeg har falt for et par fristelser 😕

 

Veide meg på lørdag. Var da 76,9. Mindre enn midt i de 6 ukene så det er rart at buksa ikke passer da.. Jaja. Er på vei ned og håper at jeg klarer litt før jul ☺

Er jo mer nå enn før sommeren så det er ikke så kult 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her!

Går ikke opp, men heller ikke ned. Vet hvorfor da😜

Litt dårlig vær i Trøndelag for tida, og dermed ikke så mye på tur. Men har begynt med Zumba igjen, og koser meg med det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her!

Går ikke opp, men heller ikke ned. Vet hvorfor da😜

Litt dårlig vær i Trøndelag for tida, og dermed ikke så mye på tur. Men har begynt med Zumba igjen, og koser meg med det😊

 

Godt å se livstegn fra deg junimamma 😁

Noen ganger er det nok å ikke gå mer opp også 😙 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk hele uka. Lå med feber og vært svimmel og bare følt meg dårlig og svak liksom. Hatt dårlig matlyst og ikke hatt lyst på noe kombinert med å tenke meg om. Så jeg har vært rimelig flink denne uka. Har ikke klart 10000 skritt hver dag heller derfor. Men har gått tur 2 ganger så jeg tar det som det kommer.

Veiing i helga, men pga syk og lite mat har jeg ikke vært på do så gleder meg egentlig ikke heller.

 

Jeg kommer til å gå over til moderat lavkarbo et par dager før jul for å kunne spise poteter og saus i jula uten å bli dårlig. Har en tanke om å ikke la det skli ut helt da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp!!! 1/2 kilo siden sist lørdag. Har spist lite så synes det er rart. Håper det henger sammen med at jeg ikke har vært på do siden sist helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg og, bare gått veldig stille i dørene i det siste. Etter en ny lang sykdomsperiode, så står vekta stille, men går i hvert fall ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er her jeg også, men har ikke mye å skryte av i denne tråden dessverre...

 

Høsten har vært tøff, mye som har skjedd, og vekten har gått til helvete.

 

Da jeg veide meg sist veide jeg 89 kg!

 

Har vært helt oppe i 92, så har klart å snu trenden litt, men herlighet, jeg er tyngre enn noengang.

 

Jula er liksom ikke tiden å slanke seg, jeg elsker julekaker ;) 

Men må selvfølgelig passe på, 90 vil jeg ikke se på vekten igjen!

 

Nå har batteriet gått i vekta så jeg må kjøpe nye i morgen. Skal veie meg til fredag og følge med på vekten så den ikke stiger igjen.

 

Ting har stabilisert seg litt på privaten, jeg håper å finne rutiner på mat osv nå og klare tenke litt langsiktig. Det har vært litt store omveltninger i livet med kronisk sykdom, jobb osv, men nå skal det meste være på plass og jeg må finne en ro og en hverdag som fungerer for meg. Kosthold og måltidsrutiner er en del av det.

 

Målet er bunaden min, det er så mye som skjer i storfamilien i årene som kommer, det ventes barn (og dermed dåp), det er flere konfirmasjoner i kommingen osv. Jeg må inn i bunaden min igjen. Kan selvfølgelig tilpasse den litt, men jeg nekter å sy den ut til størrelse elefant.

 

Så ja, jeg er fremdeles med. Håper bunnen er nådd når det kommer til motgang og dritt nå, og at jeg psykisk og fysisk kan bygge meg opp igjen. Jeg gleder meg til å møte en slankere versjon av meg i speilet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der og kjenner meg igjen i det dere sier. Håper dere finner motivasjonen igjen raskt 😊

 

Jeg hadde gått opp på lørdag, men passer buksa i str.40 idag ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg sprakk idag!! 😣

Julebukkgodteri som jeg hadde. 2 hådfuller med sukkergodteri gikk ned før jeg fant stratos med hvitt i. Spiste 3 lengder før jeg tok til vettet og kastet resten 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å veie meg idag så lever i spenning, men merker kroppen (magen) har krympet litt igjen så tenker det går helt fint 😊😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha junimamma jeg er helt enig 😁😁😁😂

Jeg har lyst på noe hele tiden og sliter med å ikke spise alt i skap og skuffer og kjøleskap. Det er fordi jeg ikke spiser så strengt 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 77,0 idag. Ned siden sist, men ikke akkurat ned på generell basis. Huff tror jeg sliter siden jeg skal spise moderat i jula. Våger ikke leve superstrikt og så spise saus og poteter. Ble så ubeskrivelig dårlig ifjor at det ødela hele jula.

Jeg er slett ikke flink til å holde meg midt i mellom. Det er jo derfor jeg lever strikt 😉😂😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vel vel vel....

 

Sjekket første sidene i denne tråden nå, og ser at startvekten min sommeren 2015 var 83,5 kg.

 

Nå etter jula veier jeg 90,8 kg.

 

BÆSJ ALTSÅ!

 

Okei jenter, fortsetter vi ferden i 2017 eller?

 

Jeg har ikke tenk å gi meg ihvertfall, denne slankekuren har vart i flere år nå og vekten har bare steget. Nå må det være slutt, nå må jeg ta tak. Nå er jeg helt nødt til ta grep før jeg ender som sykelig overvektig.

 

Igjen vil jeg veie meg hver fredag, og denne gangen skal det være nedgang hver eneste uke. Basta bom ;)

 

30/12  90,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel vel....

 

Sjekket første sidene i denne tråden nå, og ser at startvekten min sommeren 2015 var 83,5 kg.

 

Nå etter jula veier jeg 90,8 kg.

 

BÆSJ ALTSÅ!

 

Okei jenter, fortsetter vi ferden i 2017 eller?

 

Jeg har ikke tenk å gi meg ihvertfall, denne slankekuren har vart i flere år nå og vekten har bare steget. Nå må det være slutt, nå må jeg ta tak. Nå er jeg helt nødt til ta grep før jeg ender som sykelig overvektig.

 

Igjen vil jeg veie meg hver fredag, og denne gangen skal det være nedgang hver eneste uke. Basta bom ;)

 

30/12  90,8 kg

Du er ikke alene om det. Den første vekten min som jeg kan se var i juli 2015, veide da 93,7, ca 2 kilo mer enn jeg gjør nå tror jeg. Har vært opp og ned siden da, det høyeste er 106 kg hvis jeg ikke husker helt feil. Vi veier nå omtrent det samme, og jeg har heller ikke tenkt til å gi meg. Har blitt friskere og funnet litt motivasjon igjen, hater virkelig å være overvektig :( Så jeg er absolutt med igjen i 2017, har fremdeles maaaange kilo som skal av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...