Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Vet dere hva? Jeg klarte det! Jeg klarte å dra meg opp og ut av senga sammen med gutta i dag, til tross for at jeg har hjemmedag!

 

Gikk først med de ned til t-banen, også gikk jeg litt videre (ca 15 min vanlig gange). Så bestemte jeg meg for å prøve å jogge litt, for å se hvor dårlig form jeg er osv, men turte ikke prøve på fortauet/gangveien, fortsatt i frykt for hva andre tenker. Men så klarte jeg å overtale meg selv til å jogge rundt en fotballbane. De er jo ikke akkurat folksomme før 08 :D Jogget lett rundt fotballbanen 2 ganger uten pause og uten å senka farten(!), så tok 3 min pause og fikk inn en runde til! Sikkert ikke mer enn maks 5 min jogg og 30-35 min gange, men jeg er så fornøyd. Mestringsfølelsen av bare det lille der er fantastisk, og særlig at jeg rakk dette før 08! Nei, dette tror jeg jammen at jeg skal prøve på flere ganger! (Sier jeg nå, så kommer melkesyra i morgen og alt er dumt :P )

 

Hurra 🎈🎈😂 Så glad jeg ble nå 😀 Kjekt å lese at du klarte det og mestret så godt. Så flink du er 😊😊 *suupermisunnelig* 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre hvor mye du veide på det tyngste?

 

Ja selvfølgelig 😊

Den dagen jeg for første gang på alvor skulle slanke meg, og det med noka, var 18.mai 2009. Den dagen var jeg 100,2 kilo på 169 cm.

 

Men har jo vært 93-95 2 ganger etter det også da.. Tenk så mange kilo jeg har gått ned tilsammen 😉😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig

Den dagen jeg for første gang på alvor skulle slanke meg, og det med noka, var 18.mai 2009. Den dagen var jeg 100,2 kilo på 169 cm.

 

Men har jo vært 93-95 2 ganger etter det også da.. Tenk så mange kilo jeg har gått ned tilsammen

Du har gått ned masse, imponert :) Man må ikke tenke på de kiloene, det er bare deprimerende. Jeg har og gjort det, veldig kjedelig. Har bestemt meg for at dette er siste gangen, for 8 år siden veide jeg 60 kilo, sprøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :D 

 

Føler virkelig jeg er i siget i dag. Først trening og husarbeid på morgningen, så fått unna noe skolearbeid nå på dagen også snart skal jeg på høstfest i barnehagen! Kostholdet har også gått ganske så bra vil jeg si; en brødskive til frokost og en omelett til lunsj. Nei, dette har gått nesten for bra så det må jo skje noe dårlig snart :P  Har ikke gått så bra på en god stund!

 

Kjenner at jeg allerede har begynt å bli støl bak på lårene, men har et lite håp om å ikke bli altfor støl til i morgen. Kunne faktisk tenkt meg å ta med en vannflaske i morgen og se om jeg klarer et par runder til. Håper bare at det blir positivt på vekta på fredag, håper så inderlig på mer enn 0,2kg av, for da kan jeg endelig si at jeg har gått ned over 3 kg. 3 kg er jo ikke akkurat så mye da, men det er noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått ned masse, imponert :) Man må ikke tenke på de kiloene, det er bare deprimerende. Jeg har og gjort det, veldig kjedelig. Har bestemt meg for at dette er siste gangen, for 8 år siden veide jeg 60 kilo, sprøtt.

 

Takk takk 😊

Jeg har ikke så lang fartstid med vekt. Husker jeg veide meg og gikk ned i vekt en god del etter at jeg hadde født eldste, men har ikke snøring hva det gikk i. Ikke så lavt som nå i alle fall. Må ha vært på 80-90 tallet. Var 89-90 når jeg ble gravid og gikk ned det på 3 uker etter fødsel så vet at det var under det.

 

Vi snakker her om at jeg ikke har vært så slank (eller lite tjukk som jeg liker best å kalle meg hahahaha 😂😂😂 ) på over 15 år. Kanskje mer. Siden jeg var i begynnelsen av 20 åra eller yngre. Var nokså slank frem til 18 år. Litt valpefett bare. Har aldri vært tynn.

 

Dette er absolutt siste gang ja! 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :D

 

Føler virkelig jeg er i siget i dag. Først trening og husarbeid på morgningen, så fått unna noe skolearbeid nå på dagen også snart skal jeg på høstfest i barnehagen! Kostholdet har også gått ganske så bra vil jeg si; en brødskive til frokost og en omelett til lunsj. Nei, dette har gått nesten for bra så det må jo skje noe dårlig snart :P Har ikke gått så bra på en god stund!

 

Kjenner at jeg allerede har begynt å bli støl bak på lårene, men har et lite håp om å ikke bli altfor støl til i morgen. Kunne faktisk tenkt meg å ta med en vannflaske i morgen og se om jeg klarer et par runder til. Håper bare at det blir positivt på vekta på fredag, håper så inderlig på mer enn 0,2kg av, for da kan jeg endelig si at jeg har gått ned over 3 kg. 3 kg er jo ikke akkurat så mye da, men det er noe :)

 

Så gøy å lese at det har positive ringvirkninger 😊😊

Hold på motivasjonen. Kanskje det hjelper å strekke ut etter løpingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å lese at det har positive ringvirkninger 😊😊

Hold på motivasjonen. Kanskje det hjelper å strekke ut etter løpingen?

Har tøyd og bøyd, men til ingen nytte. Mistenker at det skjer fordi jeg ikke har trent på den måten på lenge og at jeg aldri har vært spesielt myk :P Får tøye ut litt mer i kveld, kanskje det hjelper :)

 

Nettopp kommet hjem fra høstfest i BHG :) Så koselig! Fikk pizzasnurrer, men tok kun et par biter og delte resten med gutten min :) Kan heller kose meg med hjemmelagd suppe om en liten stund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tøyd og bøyd, men til ingen nytte. Mistenker at det skjer fordi jeg ikke har trent på den måten på lenge og at jeg aldri har vært spesielt myk :P Får tøye ut litt mer i kveld, kanskje det hjelper :)

 

Nettopp kommet hjem fra høstfest i BHG :) Så koselig! Fikk pizzasnurrer, men tok kun et par biter og delte resten med gutten min :) Kan heller kose meg med hjemmelagd suppe om en liten stund :D

 

Du er virkelig i siget om dagen 😉

Jeg har alltid vært nokså myk og har god effekt av uttøying. Men selvfølgelig kan få gangsperr så det holder jeg og. Kjenner jo godt etter at jeg ble så aktiv at jeg bruker muskler som hadde glemt hvordan de virker 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sykling idag, men har gått 2 gode turer. 1 på 69 min og en på 45 min. Har trent litt på mageøvelsene og gjort husarbeid 😊

 

Begynner å grue meg til vekta i helga. Er så redd for at det er dårlige resultater 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sykling idag, men har gått 2 gode turer. 1 på 69 min og en på 45 min. Har trent litt på mageøvelsene og gjort husarbeid

 

Begynner å grue meg til vekta i helga. Er så redd for at det er dårlige resultater

Så flink du har vært! Gåturer og husarbeid forbrenner en god del det også :)

 

Gruer meg selv til veiedagen i morgen. Våknet og var greit støl, og kjenner meg så tung og stiv i kroppen pga det. Feiget ut i dag med tanke på å prøve å jogge litt på morgningen i dag også. Våknet til ordentlig pøseregn og ikke sovet så godt, så da ble jeg heller hjemme når de to andre dro. Men fikk det nye Shape Up i går da (begynt å abonnere for litt mer inspirasjon osv), og der var det utrolig mange fine styrkeprogram som man kan utføre hjemme, så vurderer å prøve det ene. Må bare våkne litt ordentlig først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Gåturer og husarbeid forbrenner en god del det også :)

 

Gruer meg selv til veiedagen i morgen. Våknet og var greit støl, og kjenner meg så tung og stiv i kroppen pga det. Feiget ut i dag med tanke på å prøve å jogge litt på morgningen i dag også. Våknet til ordentlig pøseregn og ikke sovet så godt, så da ble jeg heller hjemme når de to andre dro. Men fikk det nye Shape Up i går da (begynt å abonnere for litt mer inspirasjon osv), og der var det utrolig mange fine styrkeprogram som man kan utføre hjemme, så vurderer å prøve det ene. Må bare våkne litt ordentlig først :)

 

Det er kjekt å ha noen alternative løsninger til trening ute med den årstiden vi går imot nå. Jeg har tenkt litt på yoga og slikt kanskje. Men ei venninne sa det var bare strekking av kroppen så da ble jeg litt usikker på om det blir trening av det. Har jo mageøvelsene mine da.

Blir ikke sykling idag heller. Det er for masse vind. Har et møte idag, men håper på en tur før det og kanskje litt husarbeid idag og. Som du sier, alt hjelper 😊😊

 

Skulle ønske vi hadde svømmehall som var åpen for voksne i nærheten. Her er det bare for familie 2 dager i uka i et lite basseng. Blir trangt å trene da. Savner tida når jeg svømte 2000m hver dag. Det er god trening 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som tenkt ingen sykling, men har gått turen min 2 ganger og gjort både husarbeid og mageøvelser. Prøvde meg på yoga, men hvor masse trim/trening det ble av mine rare forsøk det er en annen ting. Håper å prøve igjen en annen dag 😊

 

Glemte å spise kvelds idag. Gjorde faktisk styrke øvelser for beina med minste også idag ja så glemte jeg av hele kveldsen. Men da var jeg nok ikke så sulten så klarer meg vel 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov oss ganske så greit i dag tidlig så rakk ikke hoppe på vekta, eller glemte gjorde jeg i hvert fall. Siden vi skal på middagsbesøk i kveld og i morgen, tror jeg bare at jeg velger å vente til neste fredag med veiing. Det blir liksom litt enklere sånn sett. Så får bare leve med håpet om at jeg nå har gått ned totalt 3 kg, så håper vi at vekta på fredag viser at jeg har gått ned mer enn 3 kg på denne tiden jeg har holdt på. 

 

3kg er jo ikke akkurat veldig mye da. Men forhåpentligvis klarer jeg å holde ut til det blir et enda høyere tall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 kilo er 3 kilo! Skal ikke kimse av det 😉

Jeg skal selv på vekta imorgentidlig. Er ikke helt klar føler jeg. Har ikke fått vært på do hehe 😂 Jeg har gått fra 3 tabletter med magnesium til 2. Da blir magen tregere og. Jaja på vekta skal jeg!

 

 

Har gått litt over 26000 skritt idag og. Syklet med eldste til skolen, gikk en tur før jeg var på besøk og gått tur i litt over 2 timer i ettermiddag mens yngste var på håndballskole 😊

 

Nå er det sofaen med mannen resten av kvelden 😊😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende resultat på vekta idag. 73,9. Ned 600g på de 2 ukene. Forstår det ikke. Telefonappen min sier at bare alle de skrittene jeg går skulle gitt en vektnedgang på minst 1 kilo på 2 uker. I tillegg har jeg syklet og bevegd meg og jeg spiser da ikke noe særlig mer enn før jeg startet treninga.

På toppen av det hele kan jeg se med mine egne øyne at noe har skjedd med magen. Og, klærne sitter bedre. Mystisk 😕😣

 

Men men. Jeg føler meg bedre og jeg fortsetter. Det er jo litt som mannen sier. Jeg er ikke fornøyd før jeg ser de tallene jeg vil ha på vekta. Nytter ikke om jeg passer de og de klærne eller bruker den ønska str. i klær. Det er tallene som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan det være at kroppen din har startet å bygge muskler tro?

 

I går overrasket samboeren meg med en mini stepmaskin! Har vurdert det en stund nå, men aldri fått meg til å kjøpe en. Er ikke så glad i å gå ute alene på kveldene, særlig ikke når det et mørkt ute. Det gjør jo at det er vanskelig å få inn mer bevegelse etter barnet er lagt osv. Så håper dette var løsningen! Får jeg noe trening av den er jo 30-40 min et par kvelder i uka grei nok trening ved siden av alt annet! :)

 

Skal forsøke å fortsette med 1-2 styrkeøkter og 1 jogging likevel da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger garantert muskler. Merker det veldig på formen. Både på hva pusten/kondisen tåler og hva musklene/kroppen tåler før jeg er helt på felgen. Men kom an, jeg er jo ingen bodybuilder heller. Jeg vil gå ned i vekt også. Jobber jo mot å komme under 70 til jul nå.. 😬 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel et fint mål å komme seg under 70 til jul? :)

 

Har egentlig som mål å gå ned til 110kg, så rundt 7 kg igjen. Men er så redd for å komme med for høye krav og forhåpninger til meg selv, også ikke klare det og bli helt skuffa :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel et fint mål å komme seg under 70 til jul? :)

 

Har egentlig som mål å gå ned til 110kg, så rundt 7 kg igjen. Men er så redd for å komme med for høye krav og forhåpninger til meg selv, også ikke klare det og bli helt skuffa :/

 

Jeg har det samme problemet 😣

Hater det om jeg ikke klarer målet mitt! 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet 😣

Hater det om jeg ikke klarer målet mitt! 😧

Har tendensen til å trekke meg selv for langt ned jeg, og egentlig ødelegge mer enn jeg burde. Selv hvis jeg hadde gått ned 9,5 kg av 10kg hadde jeg sikkert klart å ikke være fornøyd... Må virkelig jobbe med det altså!

 

Nå driver jeg å gjør meg klar til å prøve en liten økt på den fine lille stepmaskinen jeg fikk i går :D Blir spennende å se om det blir noe ordentlig trening og om det bidrar til å gå ned mer i vekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en tendens til å ødelegge for meg selv igjen fordet om jeg har nådd målet også jeg. 10 kilo ned til jul, 6 kilo opp i jula. Trenger 2 1/2 måned etter jul for å komme i gang. 10 kilo ned til sommeren, 8 kilo opp igjen.. Holdt på sånn før lavkarbo.. Sykt!

 

Ble bare 1 tur på eg idag. Var tungt for kroppen og venninna mi kunne ikke være med. Ble da bare en 47 minutters tur idag. Men sånn er det noen ganger. Kjenner på kroppen at det ble over 27000 skritt igår også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forresten spennende å høre om step maskinen 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forresten spennende å høre om step maskinen 😁😁

Haha, snakk om å være for optimistisk! :P Forberedte meg på 30 min på den søte, lille maskinen jeg, kastet inn håndkle etter ca 10 minutter, haha! Det var beinhardt, så ble en pause på ca 3-4 min mellom hvert 100 skritt. Altså tok ikke mer enn 200 skritt til sammen.

 

Samboeren mente det ikke var så sinnsykt hardt som jeg skulle ha det til, så han prøvde han også. Ble ikke mer enn 300 skritt på han, med pause på et par minutter :D Så det var litt gøy!

 

Men kjenner de få minuttene fortsatt i lårene, så her blir jeg nok støl! Tror jeg må se om det er noe som kan regulere motstanden litt :) Men fornøyd hittil, og kjenner i det minste jeg bruker kroppen. Fitbit målte også høyere puls, så må da gjøre noe riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, snakk om å være for optimistisk! :P Forberedte meg på 30 min på den søte, lille maskinen jeg, kastet inn håndkle etter ca 10 minutter, haha! Det var beinhardt, så ble en pause på ca 3-4 min mellom hvert 100 skritt. Altså tok ikke mer enn 200 skritt til sammen.

 

Samboeren mente det ikke var så sinnsykt hardt som jeg skulle ha det til, så han prøvde han også. Ble ikke mer enn 300 skritt på han, med pause på et par minutter :D Så det var litt gøy!

 

Men kjenner de få minuttene fortsatt i lårene, så her blir jeg nok støl! Tror jeg må se om det er noe som kan regulere motstanden litt :) Men fornøyd hittil, og kjenner i det minste jeg bruker kroppen. Fitbit målte også høyere puls, så må da gjøre noe riktig :)

 

Det hørtes gøy (og utrolig slitsomt) ut 😂

Formen stiger nok raskt da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, snakk om å være for optimistisk! :P Forberedte meg på 30 min på den søte, lille maskinen jeg, kastet inn håndkle etter ca 10 minutter, haha! Det var beinhardt, så ble en pause på ca 3-4 min mellom hvert 100 skritt. Altså tok ikke mer enn 200 skritt til sammen.

 

Samboeren mente det ikke var så sinnsykt hardt som jeg skulle ha det til, så han prøvde han også. Ble ikke mer enn 300 skritt på han, med pause på et par minutter :D Så det var litt gøy!

 

Men kjenner de få minuttene fortsatt i lårene, så her blir jeg nok støl! Tror jeg må se om det er noe som kan regulere motstanden litt :) Men fornøyd hittil, og kjenner i det minste jeg bruker kroppen. Fitbit målte også høyere puls, så må da gjøre noe riktig :)

Er det noe sånt du har?

http://cdn.x-life.no/cdn/960_792/xlifeny/35965_Abilica_Abilica_Ministep_Stepmaskin_1.jpg

 

Skal se du får de stramme lårmusklene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...