Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Jeg var helt sikker på at det skulle gå rett vest på veiedagen i dag, siden jeg har hatt to slappe dager etter hverandre. Onsdag og torsdag var formen ordentlig ille. Og motivasjonen til å være aktiv eller i det minste spise OK forsvant, så ble blant annet trøstespising med potetgull i går. Mensen meldte også sin ankomst, så jeg var bombesikker på at løpet av kjørt for meg denne uka. Likevel, viser vekta -0,6kg lettere. Enten så er det et under, jeg gjør noe veldig riktig eller så er det fordi jeg er så stor. Uansett, så er jeg kjempe fornøyd! :D

 

19.08.16 - 120,0kg 

26.08.16 - 119,1kg. ( - 0,9kg)

02.09.16 - 118,3 kg ( - 0,9kg)

09.09.16 - 118,0 kg ( - 0,3kg)

16.09.16 - 117,4 kg ( - 0,6kg)

Bra gjort :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått opp denne uka. Men med den labre innsatsen, eller det har ikke vært innsats på noe annet enn å spise god mat 😨 Så er jeg fornøyd. Opp til 74,5 fra 73,9.

 

Jeg har tilbringt dagen i badeland med barna. Hele dagen går på det, så ingen sykling idag. Har kompensert litt med å svømme litt innimellom når muligheten ba seg. Har fått sammenlagt 2 timer med svømming, fikk noen gode økter. 2 økter var på nesten 1 time hver. Herlig! Nå er jeg helt tom og glad jeg ikke svømte mer men stoppet der.

 

Snart hjem og middag og sløving på sofaen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi endelig alene etter å ha feiret første bursdagen med hele familien til gutten vår. Utrolig koselig, men må innrømme jeg blir sliten av selskap med 20+ gjester (det er kun nærmeste familie også..)

 

Ganske imponert over meg selv. Vi hadde vel rundt 6 kaker på kakebordet, men jeg holdt meg til en liten bit. I tillegg til et par saltstenger og et par sjokoladebiter, det synes jeg er ganske bra sånn egentlig :) Hadde tenkt å unne meg noe hvis jeg ville, men hadde ikke lyst på kake i dag så da holdt jeg meg rett og slett unna!

 

Også fylte mammahjertet seg i dag, gutten vår gikk sine første skritt :D Så gøy, og ble jo ikke bare litt stolt heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi endelig alene etter å ha feiret første bursdagen med hele familien til gutten vår. Utrolig koselig, men må innrømme jeg blir sliten av selskap med 20+ gjester (det er kun nærmeste familie også..)

 

Ganske imponert over meg selv. Vi hadde vel rundt 6 kaker på kakebordet, men jeg holdt meg til en liten bit. I tillegg til et par saltstenger og et par sjokoladebiter, det synes jeg er ganske bra sånn egentlig :) Hadde tenkt å unne meg noe hvis jeg ville, men hadde ikke lyst på kake i dag så da holdt jeg meg rett og slett unna!

 

Også fylte mammahjertet seg i dag, gutten vår gikk sine første skritt :D Så gøy, og ble jo ikke bare litt stolt heller :D

 

Så flink du er!!!😁😁😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hva skjer. Opp en halv kilo forrige uke, ned nesten 3 kilo :sjokkert: denne uka. Du hadde rett Snerkern, det gikk mye bedre denne uka :) Men det er nesten litt skummelt når det går så fort

 

07.08 - 16 : 106,1

14.08 - 16 : 103,5  ( - 2,6 kg)

21.08 - 16 : 102,1  (- 1,4 kg)

28.08 - 16 : 99,5    (- 2,6 kg)

04.09 - 16 : 97,3    (- 2,2 kg)

11.09 - 16 : 97,8    (+ 0,5 kg)

18.09 - 16 : 94,9    (- 2,9 kg)

Endret av valnøtta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hva skjer. Opp en halv kilo forrige uke, ned nesten 3 kilo :sjokkert: denne uka. Du hadde rett Snerkern, det gikk mye bedre denne uka :) Men det er nesten litt skummelt når det går så fort

 

07.08 - 16 : 106,1

14.08 - 16 : 103,5

21.08 - 16 : 102,1

28.08 - 16 : 99,5

04.09 - 16 : 97,3

11.09 - 16 : 97,8

18.09 - 16 : 94,9

 

Fantastiske resultater!! 😁😁

Det er kjekt når det skjer 😊 Og som sagt 100 ganger før, den aller beste motivasjonen 😉

Stå på videre, du er super flink 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastiske resultater!!

Det er kjekt når det skjer Og som sagt 100 ganger før, den aller beste motivasjonen

Stå på videre, du er super flink

Det er helt fantastisk, er superfornøyd :) Men jeg kan ikke se det noe særlig selv at jeg har mistet 11 kilo, rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk, er superfornøyd :) Men jeg kan ikke se det noe særlig selv at jeg har mistet 11 kilo, rare greier.

 

Kroppen trenger bare tid 😊

Nå skal jeg fortelle noe rart. Før jul veide jeg litt over 75 kilo. Etter jul og fremover et par måneder og kanskje litt lenger gikk jeg opp til 82-83 kilo. Så gikk jeg ned igjen til 75 kilo. Da så det ut som om jeg hadde gått ned kanskje 10 kilo. Var betydelig mindre enn før jul ved samme vekt..

Det går i rykk og napp og huden trekker seg gjerne sammen når vi står mer eller mindre i ro 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har eldste og jeg syklet i litt over 1 1/2 time. Herlig vær og herlig å bevege seg. Men kjenner jo at jeg svømte 2 timer igår 😉😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Valnøtta! Så bra at det endelig går riktig vei :D Nei, kroppen er en snodig ting og ikke alltid den hører på fornuft :)

 

I dag har det vært full rulle igjen. Først var det å rydde ut av en hylle her hjemme så gullgutten slipper å rive ut alt i de nederste hyllene :P Også har vi gått en gooood tur i Frognerparken, glemte helt lunsj i dag så merker godt at kroppen kjører på reservelagrene nå. Men det er OK i ny og ne det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Valnøtta! Så bra at det endelig går riktig vei :D Nei, kroppen er en snodig ting og ikke alltid den hører på fornuft :)

 

I dag har det vært full rulle igjen. Først var det å rydde ut av en hylle her hjemme så gullgutten slipper å rive ut alt i de nederste hyllene :P Også har vi gått en gooood tur i Frognerparken, glemte helt lunsj i dag så merker godt at kroppen kjører på reservelagrene nå. Men det er OK i ny og ne det også :)

 

Haha ja jeg husker det med de nederste skuffene/hyllene jeg og. Det er jo noen år siden da 😉

Jeg husker den ene plassen vi bodde hadde vi bare sauser og supper ol. i den nederste skuffa fordi begge barna pelte ut alt som var oppi og satt seg i 😁😁

Nå hadde de aldri fått plass oppi, ikke en om gangen engang 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen trenger bare tid

Nå skal jeg fortelle noe rart. Før jul veide jeg litt over 75 kilo. Etter jul og fremover et par måneder og kanskje litt lenger gikk jeg opp til 82-83 kilo. Så gikk jeg ned igjen til 75 kilo. Da så det ut som om jeg hadde gått ned kanskje 10 kilo. Var betydelig mindre enn før jul ved samme vekt..

Det går i rykk og napp og huden trekker seg gjerne sammen når vi står mer eller mindre i ro

I dag så jeg faktisk en forandring. Hadde en ganske god bulk bak på hofta/nederst på ryggen på begge sider, jeg kunne ta skikkelig godt tak i de, er det dansehåndtak det kalles tro. I dag så jeg at de faktisk var vekk :sjokkert::D Så noe skjer heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der 😂😂 Det skjer veldig i rykk og napp tror jeg da hehe 😊 I alle fall hos meg selv. Håper syklingen og div. andre smågrep skal hjelpe å bikke det nedover nå istedenfor bortovet som det nå har gått siden ferien. Prøver å gjøre en litt bedre innsats med maten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal uka fortsette sånn som den ser ut til å fortsette, blir dette en skikkelig dårlig uke... Snørrete, litt feber, vondt i halsen og tidvis vondt i hodet og/eller resten av kroppen... Nei, dette går ikke veien, så nå sitter jeg bare å venter på en ordentlig forkjølelse.

 

I tillegg til det så wr vi i gang med å avvenne med nattmåltider, så er minst oppe 15 minutter hver natt for å trøste og gjenta at han kan få vann, men ikke noe annet. Dette blir en tøff uke tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke kommet i gang med maten ennå.... det ammes hele dagen og da blir fokuset på andre ting. Sover lite om natten også, da lillebror sover lange dupper på dagtid istedenfor. I natt har jeg sovet fra 4.30 til nå 6.30. Ikke noe vits å legge seg nå, skal vekke storebror om en time. Å gå til bhg om 2 timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal uka fortsette sånn som den ser ut til å fortsette, blir dette en skikkelig dårlig uke... Snørrete, litt feber, vondt i halsen og tidvis vondt i hodet og/eller resten av kroppen... Nei, dette går ikke veien, så nå sitter jeg bare å venter på en ordentlig forkjølelse.

 

I tillegg til det så wr vi i gang med å avvenne med nattmåltider, så er minst oppe 15 minutter hver natt for å trøste og gjenta at han kan få vann, men ikke noe annet. Dette blir en tøff uke tror jeg!

 

Uff det er ikke noe særlig å være syk! Håper du blir fort frisk igjen 😊

Krysser fingrene for at nettene går bra. Det er tungt mens det står på. Både for liten og stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke kommet i gang med maten ennå.... det ammes hele dagen og da blir fokuset på andre ting. Sover lite om natten også, da lillebror sover lange dupper på dagtid istedenfor. I natt har jeg sovet fra 4.30 til nå 6.30. Ikke noe vits å legge seg nå, skal vekke storebror om en time. Å gå til bhg om 2 timer

 

Alt til sin tid 😊 Bare at du tenker livsstil og gode vaner er jo bra! 😀

Man kommer langt med nok søvn, så det er lurt å ikke overdrive mens søvnen og nettene er så som så 😉 Det er bare en periode 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til bhg med storebror. Og fortsatte gåturer i 2 timer😄 skulle sove da vi kom hjem,men da våknet jo lillebror..... satser på at han sovner ved pumpen så kan jeg og duppe litt 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra med gåtur 😄

Gikk selv 1 time idag. Ville ikke bli så svett derfor skulle jeg gå istedenfor å sykle.. Ble litt svett da hehe 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte heldigvis å presse meg gjennom dagen på jobb/praksis i dag da, så har fått beveget meg en del (9,800 skritt akkurat nå). Har heldigvis fri onsdager og torsdager, så da kan jeg be samboeren ta guttungen til og fra barnehagen i morgen sånn at jeg kan sove, samle krefter og få unna litt andre gjøremål. 

 

En ting jeg synes er veldig utfordrende når jeg er dårlig er at maten blir mer usunn og dårlig. Her i huset er det jeg som lager maten siden jeg som oftest kommer hjem før samboeren, eller allerede er hjemme den dagen. Jeg er også glad i å lage mat, noe han ikke er. Så tviler sterkt på nedgang denne uka hvis jeg ikke er i form, i går lagde han pasta for andre gang på rad og i dag skulle han lage noe med fløtegratinerte poteter.... Ikke akkurat sunt dette her nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Snerkern 😁😁 Da har du brukt noen kalorier også idag 😊

Prøv å begrense deg litt, selv om pasta er din svakhet. Drikk vann eller saft eller noe før maten slik at du ikke orker så masse mat.

 

Jeg har også fått gått en god del skritt idag. Fikk med minste på en liten tur ikveld også. Så har jeg blitt veldig bevisst på å gå inne. Jeg tenker at jeg bruker sikkert dobbelt så masse kalorier på å gå frem og tilbake, eller på stedet hvil for den saks skyld, enn jeg bruker på å sitte på rompa 3, 4, 5 og mer timer på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble altfor mye pasta i går. Som vanlig utrolig godt når det først blir spist, men angret utrolig mye etterpå. Ser i ettertid at jeg brukte pastaen i går til å "trøste" meg selv litt, så eneste positive med matinntaket i går var jeg fant en ting jeg ikke har sett ordentlig før og som jeg nå kan ta tak i!

 

Formen er fortsatt ikke noe bedre, til tross for at vi endelig hadde en natt uten at Tassen ville ha mat. Håper det fortsetter sånn! Men når kroppen er i sånn form, så har jeg bestemt meg for at det mest aktive jeg gjør i dag da er å rydde litt her hjemme og vaske klær. Bedre å ta 1-2 sykedager enn å være i dårlig form i flere uker. Men jeg har fått kontroll på middagen i dag da, ble noe enkelt men mye bedre enn pasta tror jeg. Valgte gryterett med oksekjøtt og ris, er Toro da. Men er lov noen ganger det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble altfor mye pasta i går. Som vanlig utrolig godt når det først blir spist, men angret utrolig mye etterpå. Ser i ettertid at jeg brukte pastaen i går til å "trøste" meg selv litt, så eneste positive med matinntaket i går var jeg fant en ting jeg ikke har sett ordentlig før og som jeg nå kan ta tak i!

 

Formen er fortsatt ikke noe bedre, til tross for at vi endelig hadde en natt uten at Tassen ville ha mat. Håper det fortsetter sånn! Men når kroppen er i sånn form, så har jeg bestemt meg for at det mest aktive jeg gjør i dag da er å rydde litt her hjemme og vaske klær. Bedre å ta 1-2 sykedager enn å være i dårlig form i flere uker. Men jeg har fått kontroll på middagen i dag da, ble noe enkelt men mye bedre enn pasta tror jeg. Valgte gryterett med oksekjøtt og ris, er Toro da. Men er lov noen ganger det også!

 

Det er viktig å finne forbedringspotensiale også så stå på du! Du er bevisst og har tankene om kosthold med deg, det er knallbra 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått masse idag også. Både igår og idag slo jeg skrittrekorden min fra den dagen på Bilka når jeg shoppa hele dagen 😉

 

Det er jo inkl. sykling også, den teller det og.

Gikk rett over 23000!! skritt igår og har passert det idag og 😁

 

Idag har jeg syklet ned til butikken alene i morges, gått bittelitt i skogen når jeg var på jobben til mannen, syklet 40 min med eldste ned til 'sentrum' og nå gått 40 min alene på feltet. Kjenner jeg har strukket strikken langt idag da. Nå får jeg hvile litt med minste som har halsbetennelse eller i alle fall veldig vondt i halsen og feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg virkelig ikke vært flink. Det har heldigvis vært en del bevegelse, men maten har jeg omtrent ikke orket å tenke på. Jeg har ikke vært i form, og da er det utrolig enkelt å bare stappe i seg det raskeste man finner.

 

Jeg gruer meg virkelig til veiedagen i morgen. Er bombesikker på at jeg har gått opp. Så angrer som en hund på de valgene jeg har tatt denne uka. Men bedre å få vite sannheten og lære av feil enn å fortsette. Så "straffen" for denne uka blir null kosemat i helgen, er kanskje ikke den verste straffen. Men synes det er en god motivasjon egentlig, kunne vite at vi skal ha noe som er utrolig godt på f.eks lørdag og spise vanlig mat resten av uka. Så da blir det bare vanlig mat denne uka, og jobbe ekstra den kommende uka. Gruer meg likevel til å se hvor mye jeg har ødelagt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...