Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Takk! Håper det!

Mannen ville ikke være med å sykle idag så jeg fikk ei venninne som bor rett borti her til å være med å sykle til butikken. Men følte det var litt kjip/kort tur. Mannen sier, du kan sykle til xx så henter jeg deg der. Kikker ut på pisseregn og tja ja jo ok. Hiver på meg regntøy og musikk og tar avgårde.

Finner fort ut at jeg rekker å sykle hjem igjen også. Så det gjør jeg. I enda mer pisseregn. Det var så bløtt i skoene at det ble som om du legger en flaske med vann i bilen. Det skvulper frem og tilbake hahahaha

Ble litt kald da men. Så da syklet jeg først 40 min halvrolig med henne og så 90 min bånn gass alene. Herlig!!!

Men kjenner jeg må ha vanntette sko og ullbukse til vinteren. Har ullt-skjorte. Må ha det også med lange armer og ikke minst ullsportstopp når de får det inn igjen. Litt og litt Det er jo dyrt med skikkelig ull..

 

Kjenner kroppen er sliten nå, får hente meg litt inn igjen

Skal kooose meg med hjemmelaget lavkarbo lasagne ikveld

Du er utrolig god, skal si du blitt gira på sykling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Da var det tid for veiedag igjen! 

 

19.08.16 - 120,0kg 

26.08.16 - 119,1kg. 

02.09.16 - 118,3 kg 

09.09.16 - 118,0 kg 

 

Ikke mer enn 0,3kg denne uka. Men det har nok en kombinasjon med at jeg ikke passet veldig godt på kostholdet denne uka, var en del frem og tilbake på ting når 2 av 3 var syke osv. Men etter å ha gått ned nesten 1 kg i to uker nå, så synes jeg at det er helt ok å bare ha gått ned 0,3kg denne uka. Det går jo fortsatt nedover, og kan ikke ha kjempe gode resultater hver uke :) Nå mangler jeg også bare 3 kg til første delmål, så dette tror jeg blir bra :D

 

Dette blir bra :) Ned er ned og du er på god vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig god, skal si du blitt gira på sykling :)

 

Takk 😊😊

Jah! For bare noen måneder siden var det helt utenkelig at -jeg- skulle sette meg på en sykkel 😂

Endelig noe aktivitet/trening som passer for meg 😊😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner jeg virkelig hadde trengt en ekstra helg altså. Har "bare" rukket å bake til bursdagen til lillegutt på tirsdag, bakt ukens brød, vasket leiligheten og gått på et par turer. Er langt fra uthvilt, er nesten mer stresset og utslitt enn hva jeg var før helgen... Håper jeg klarer å snu den kommende uka til noe positivt og ikke bare stress, vet fra tidligere at stress ødelegger så utrolig mye på vektnedgang at det er skummelt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmff, da var det slutt på morroa, opp 0,5 kilo denne uka. Det var da som pokker :( 

07.08 - 16 : 106,1

14.08 - 16 : 103,5

21.08 - 16 : 102,1

28.08 - 16 : 99,5

04.09 - 16 : 97,3

11.09 - 16 : 97,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok mye bedre neste uke Valnøtta. Man må nok regne med noe motgang når man holder på, og du har jo hatt fantastiske resultater hele veien nå ser det ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok mye bedre neste uke Valnøtta. Man må nok regne med noe motgang når man holder på, og du har jo hatt fantastiske resultater hele veien nå ser det ut som :)

Takk :) Det er sant, jeg har hatt fine resultater til nå, og jeg har jo egentlig ventet på motgangen. Men hadde ikke helt sett for meg at jeg skulle gå opp. Men det er bare å brette opp ermene og fortsette, for dette skal jeg klare :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner jeg virkelig hadde trengt en ekstra helg altså. Har "bare" rukket å bake til bursdagen til lillegutt på tirsdag, bakt ukens brød, vasket leiligheten og gått på et par turer. Er langt fra uthvilt, er nesten mer stresset og utslitt enn hva jeg var før helgen... Håper jeg klarer å snu den kommende uka til noe positivt og ikke bare stress, vet fra tidligere at stress ødelegger så utrolig mye på vektnedgang at det er skummelt :o

 

Legg deg tidlig ikveld og sov godt i natt. Utrolig hva det gjør 😊

Ellers kan du også gire ned et hakk på noe i løpet av uka ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmff, da var det slutt på morroa, opp 0,5 kilo denne uka. Det var da som pokker :(

07.08 - 16 : 106,1

14.08 - 16 : 103,5

21.08 - 16 : 102,1

28.08 - 16 : 99,5

04.09 - 16 : 97,3

11.09 - 16 : 97,8

 

Jeg kjenner følelsen. Det er pyton! Men tenk at det trenger ikke å være mer enn at du ikke har vært på do, du har drukket litt lite eller at du har spist litt salt. 0,5 kilo er jo ingenting.

 

Du har vært så flink så lenge at kroppen må få følge med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi syklet 1,8 mil hele gjengen 😊😊🚴

Kjenner at jeg har tatt meg ut. Kjente den siste runden at jeg var tom. Har gjort litt masse av det og må roe meg ned litt. Det er jeg ikke så flink til. Syklet 2 mil igår så det ble kanskje hakket for masse 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med beina enda. Kjente de ikke var gode i natt og imorges. Syklet med barna til skolen, det er bare 7 1/2 km ca så det gikk fint, mem kjente det var tungt hjemover i full motvind 😣😅

 

Minste skal til fysio kl.13 og jeg har tenkt å sykle ned, men det frister veldig å bare ta bilen og la barna sykle hjem sammen.. 😥😨

Frister ikke såå masse å lukte svette heller på kontoret hennes 😉😕

Men jeg får sjelden sykle på tirsdager så det hadde vært godt å få 2 turer idag. Får ikke tid imorgen i alle fall.

Har 1 1/2 time på å bestemme meg.. 😊

 

Føler jeg ikke trener magen når jeg sykler, tror ikke den blir mindre da. Men håper det hjelper litt på totalen, og da også kanskje litt på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sykling til sentrum igjen hehe 😉

Men fytti så tungt å sykle hjem med full motvind. Det blåste noen råser fra siden et par ganger og den ene gangen veltet jeg nesten 😨😅

 

Har ikke vært sånn superflink med maten idag. Det ble bare tull. Flink til frokost. Så fikk jeg ikke tid å lage mat for jeg hadde glemt at jeg hadde et kort møte, så da spiste jeg noen nøtter og litt peanøttsmør.

 

Ble middag etterpå. Supergode lavkarbo lapper med smør, sukkerfritt syltetøy og ost 😁

Klarte ikke alle, men trenger ikke kvelds så resten går vel i søpla 😕

 

Imorgen blir heller ikke så god. Er på farten når jeg skal spise frokost og skal på møte så jeg ikke får kvelds. Får prøve å gjøre en innsats i resten av uka 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det uansett virker som du er flink jeg Moota :) 

 

 

Nå har jeg nettopp lagt meg ned på sofaen etter å ha dekorert 20 muffins i cookie monster stil (Godgutten blir jo 1år i morgen, så må ha med noe kult og godt i bhg i morgen :D ), så har jeg støvsugd og vasket gulv da vi har byttet ut abc-teppe med bilteppe som bursdagsgave, laget 3 matpakker, vanlig hjemmearbeid OG vært på praksis i dag :P Så nå er det vel ikke så lenge til jeg tar kvelden kjenner jeg :P 

 

Føler jeg har hatt en fin matdag i dag: 1 knekkebrød til frokost, 3 knekkebrød til lunsj, 1 pakke med nøtter fra Polly (den oransje som er til når man er på farten med nøtter og tørket frukt) også kylling- og pastasalat til middag. Tillegg drukket brus, men tenker ikke så mye på brusen så lenge jeg venter til etter 12 med å drikke det og prøver å begrense det :P Klarte å runde 10 000 skritt, selv om målet er 6000 om dagen så føler meg veldig fornøyd med dagen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner følelsen. Det er pyton! Men tenk at det trenger ikke å være mer enn at du ikke har vært på do, du har drukket litt lite eller at du har spist litt salt. 0,5 kilo er jo ingenting.

 

Du har vært så flink så lenge at kroppen må få følge med

Det er sant, blir bare litt skuffet :( Forrige uke var den beste uken jeg har hatt siden jeg ble syk for 1 1/2 siden, var i så god form og var i mye mer bevegelse enn jeg pleier. Har vært sengeliggende 80 - 90 % av tiden frem til nå.,men har i det siste blitt litt bedre :)

Men jeg har nok ikke passet maten så bra som jeg bør. Har spist kun frokost hjemme 4 av dagene, resten av måltidene har jeg spist hos andre eller ute. da er det ikke alltid så lett å passe det jeg spiser merker jeg. Ikke drikker jeg nok heller når jeg er lite hjemme.

Det er positivt at jeg føler meg bedre, men jeg må bli flinkere til å passe maten min når jeg spiser andre steder enn hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sykling til sentrum igjen hehe

Men fytti så tungt å sykle hjem med full motvind. Det blåste noen råser fra siden et par ganger og den ene gangen veltet jeg nesten

 

Har ikke vært sånn superflink med maten idag. Det ble bare tull. Flink til frokost. Så fikk jeg ikke tid å lage mat for jeg hadde glemt at jeg hadde et kort møte, så da spiste jeg noen nøtter og litt peanøttsmør.

 

Ble middag etterpå. Supergode lavkarbo lapper med smør, sukkerfritt syltetøy og ost

Klarte ikke alle, men trenger ikke kvelds så resten går vel i søpla

 

Imorgen blir heller ikke så god. Er på farten når jeg skal spise frokost og skal på møte så jeg ikke får kvelds. Får prøve å gjøre en innsats i resten av uka

Fy fader, du er så god :)

Lyst til å dele oppskrift på lapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, blir bare litt skuffet :( Forrige uke var den beste uken jeg har hatt siden jeg ble syk for 1 1/2 siden, var i så god form og var i mye mer bevegelse enn jeg pleier. Har vært sengeliggende 80 - 90 % av tiden frem til nå.,men har i det siste blitt litt bedre :)

Men jeg har nok ikke passet maten så bra som jeg bør. Har spist kun frokost hjemme 4 av dagene, resten av måltidene har jeg spist hos andre eller ute. da er det ikke alltid så lett å passe det jeg spiser merker jeg. Ikke drikker jeg nok heller når jeg er lite hjemme.

Det er positivt at jeg føler meg bedre, men jeg må bli flinkere til å passe maten min når jeg spiser andre steder enn hjemme :)

 

Det er lov å være skuffet 😊 Det lærer man forhåpentligvis litt av etterhvert. Så regulerer man seg og gjør sitt beste.

 

Jeg vet hva det er. Gikk fra å være aktiv og ha kontroll på mat/vekt ol. til å bli syk og feit og ikke ha kontroll og å knapt klare å ta vare på meg selv nesten over natten. Har nå vært syk med utmattelse over 3 1/2 år. Endelig har jeg en god periode med mindre smeller og hvor jeg tåler litt mer 😊 Da er det lettere å ta kontroll over sin egen helse og styre hva man spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte levere sykkelen på verksted idag 😕😣😧😢😭😭

Så blir ikke sykling idag eller imorgen. Kanskje torsdag igjen dersom jeg er heldig 😊😁

 

Får være flink med maten imens 😦

Endret av moota m storebror&lillebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Valnøtta! Så stas i dag :D Det er så stas, så i dag er det duket for pasta til middag og en liten muffins til dessert :) Men er da lov å Skeie ut noe når det er bursdag, så blir vel en liten kakebot på feiringen på lørdag også :)

 

Har vært flink med kostholdet da føler jeg, og er mye i aktivitet om dagen så det går da opp slik at jeg kanskje er heldig å ser at jeg har gått ned på fredag også :) Har tid alene hjemme fra 08-15 i morgen, så vurderte å prøve å finne en zumba video og prøve meg på det :P Aldri prøvd zumba, men hadde jo vært gøy å prøve noe nytt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være skuffet Det lærer man forhåpentligvis litt av etterhvert. Så regulerer man seg og gjør sitt beste.

 

Jeg vet hva det er. Gikk fra å være aktiv og ha kontroll på mat/vekt ol. til å bli syk og feit og ikke ha kontroll og å knapt klare å ta vare på meg selv nesten over natten. Har nå vært syk med utmattelse over 3 1/2 år. Endelig har jeg en god periode med mindre smeller og hvor jeg tåler litt mer Da er det lettere å ta kontroll over sin egen helse og styre hva man spiser.

Kjenner til det. Har og lagt på meg endel mens jeg har vært syk. Inaktivitet og mye lettvinte løsninger i matveien har kostet meg mange kilo :( Men det håper jeg at er på vei til å snu. Føler meg bedre om dagen, har mer overskudd til å lage meg ordentlig mat og komme meg ut litt. Trening er helt fraværende foreløpig, men tar det litt med ro, så jeg ikke går helt på en smell. Håper jo å komme tilbake til jobb en gang i tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Valnøtta! Så stas i dag :D Det er så stas, så i dag er det duket for pasta til middag og en liten muffins til dessert :) Men er da lov å Skeie ut noe når det er bursdag, så blir vel en liten kakebot på feiringen på lørdag også :)

 

Har vært flink med kostholdet da føler jeg, og er mye i aktivitet om dagen så det går da opp slik at jeg kanskje er heldig å ser at jeg har gått ned på fredag også :) Har tid alene hjemme fra 08-15 i morgen, så vurderte å prøve å finne en zumba video og prøve meg på det :P Aldri prøvd zumba, men hadde jo vært gøy å prøve noe nytt :D

Prøv, kanskje du finner deg en treningsform du trives med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, du er så god :)

Lyst til å dele oppskrift på lapper?

 

Skal finne oppskrifta til deg 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det. Har og lagt på meg endel mens jeg har vært syk. Inaktivitet og mye lettvinte løsninger i matveien har kostet meg mange kilo :( Men det håper jeg at er på vei til å snu. Føler meg bedre om dagen, har mer overskudd til å lage meg ordentlig mat og komme meg ut litt. Trening er helt fraværende foreløpig, men tar det litt med ro, så jeg ikke går helt på en smell. Håper jo å komme tilbake til jobb en gang i tiden :)

 

Det er helt forferdelig med de kiloene som kommer fordi man blir syk 😭 Som om man ikke har nok da 😠

Jeg klarte å snu det før jeg ble bedre i formen. Løsningen for meg ble lavkarbo. På lavkarbo har jeg blitt en del bedre så det har vært en positiv ringvirkning 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig med de kiloene som kommer fordi man blir syk Som om man ikke har nok da

Jeg klarte å snu det før jeg ble bedre i formen. Løsningen for meg ble lavkarbo. På lavkarbo har jeg blitt en del bedre så det har vært en positiv ringvirkning

Man føler seg ikke akkurat noe særlig bedre når man blir feitere og feitere i tillegg, og kondisen min er forsvunnet fullstendig :( Jeg har hatt noen forsøk på lavkarbo før, men sprukket fordi jeg tyr til lette løsninger når jeg er så syk at jeg nesten ikke klarer å stå opp av senga, og det er ikke lavkarboløsninger akkurat :sjokkert:

Men denne gangen har jeg mer guts til å gjøre dette, ser mer løsninger enn problemer og er mye mer motivert. Går på ketolyse, og klarer å holde meg der selv med dårlige dager nå :) Jeg føler meg og bedre enn jeg har gjort på lenge, og lurer på om kosten kan ha noe med det å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...