Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så gøy Canvas! Veldig spent på om det ligger en liten prins i min mage også. Magefølelsen sier det.

 

Her også! Har hatt veldig sterk følelse av at det var gutt hele tiden (fra sånn ca fire dager før IKM, fikk bare en feeling av at jeg var gravid og at det var en gutt :P ). Så har hele tiden sagt "han" og bare sett på forslag til guttenavn  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på oul i dag, en frisk og fin liten gutt gjemte seg i magen her 💙

Veldig sprek og turnet fælt inni der, ikke glad i å bli tatt profilbilde av ansikt men der i mot veldig opptatt av å vise hva han hadde mellom beina, så var ingen tvil om hva kjønn det var 😂

Armene var mer over hodet enn andre plasser og han lå og smattet voldsomt :P

 

Tilbake for ny ultralyd i uke 31, da jeg hadde litt lavtliggende morkake, og dermed må ha ekstra sjekk for å se om den flytter seg eller om det må vurderes ks forløsning.

Ble også satt litt tilbake, så da fikk jeg ny termin 14 Januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på oul i dag, en frisk og fin liten gutt gjemte seg i magen her

Veldig sprek og turnet fælt inni der, ikke glad i å bli tatt profilbilde av ansikt men der i mot veldig opptatt av å vise hva han hadde mellom beina, så var ingen tvil om hva kjønn det var

Armene var mer over hodet enn andre plasser og han lå og smattet voldsomt :P

 

Tilbake for ny ultralyd i uke 31, da jeg hadde litt lavtliggende morkake, og dermed må ha ekstra sjekk for å se om den flytter seg eller om det må vurderes ks forløsning.

Ble også satt litt tilbake, så da fikk jeg ny termin 14 Januar :)

 

Da havnet vi på samme UL-termin :blomst:  Gratulerer med liten gutt på vei!! :D

 

 

Får håpe at UL i uke 31 går fint også :-) Blir vekstkontroll på oss i November, men legen mente det ikke var noe jeg skulle bekymre meg for, det var bare ren rutine pga stoffskiftet, og i tillegg en ordning som egentlig var på vei ut pga det sannsynligvis ikke var nødvendig. :Nikke:  Så krysser fingrene for at det går bra, skal i alle fall gjøre alt jeg kan selv for at lillegutt skal vokse godt og holde seg frisk inni der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har vært på oul i dag, en frisk og fin liten gutt gjemte seg i magen her

Veldig sprek og turnet fælt inni der, ikke glad i å bli tatt profilbilde av ansikt men der i mot veldig opptatt av å vise hva han hadde mellom beina, så var ingen tvil om hva kjønn det var

Armene var mer over hodet enn andre plasser og han lå og smattet voldsomt :P

Tilbake for ny ultralyd i uke 31, da jeg hadde litt lavtliggende morkake, og dermed må ha ekstra sjekk for å se om den flytter seg eller om det må vurderes ks forløsning.

Ble også satt litt tilbake, så da fikk jeg ny termin 14 Januar :)

 

 

Da havnet vi på samme UL-termin :blomst:  Gratulerer med liten gutt på vei!! :D

 

 

Får håpe at UL i uke 31 går fint også :-) Blir vekstkontroll på oss i November, men legen mente det ikke var noe jeg skulle bekymre meg for, det var bare ren rutine pga stoffskiftet, og i tillegg en ordning som egentlig var på vei ut pga det sannsynligvis ikke var nødvendig. :Nikke:  Så krysser fingrene for at det går bra, skal i alle fall gjøre alt jeg kan selv for at lillegutt skal vokse godt og holde seg frisk inni der :-)

Jeg har også lavt stoffskifte, men hadde ikke noen ekstra ul sist gang? Kanskje det ikke er vanlig alle steder? Får mest sannsynlig mer oppfølging denne gangen. Legen min har værtfall sendt henvisning pga forrige fødsel.

 

Gleder meg sånn til oul på fredag :) og gruer meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å lese om dere alle! Mange friske og sprellende barn ;) Nå har vi vært på ferie og i morgen er det OUL. Krysser fingrene for at vi får vite kjønn, det hadde vært gøy!

 

Er det noen som har bestemt noen navn allerede? Selv har vi noen. Både gutte- og jentenavn. Men listen blir stadig lengre, selvom det er noen favoritter som stikker seg ut. Vi holder akkurat det ganske tett til brystet ennå. Vi har vært så åpne om alt annet ;)

 

Jeg har en veldig sterk følelse av at venstre tvilling er ei jente. Mer usikker på høyre, men tar meg stadig i å refere til "hun" og "henne" når det kommer spark fra den kanten. Morsomt! Blir spennende å se i morgen! Noen som har hatt den følelsen og tatt feil?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett denne gang. Har tenkt jente hele tiden og det var det. Sist ante jeg ikke, da var det gutt.

 

Ellers er vi på helt forskjellig planet når det gjelder jentenavn (hadde guttenavn klart). Har igrunn ikke noen liste en gang. Ikke noe som begge liker. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt å finne navn nei! Vi har ikke fått ned noen seriøse forslag ennå. Enklere når man vet hva det blir, så kan vi værtfall konsentrere oss om jentenavn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært på UL og venter en liten gutt. Blir spennende! Dessverre er formen dalene, eller kvalmen er byttet ut med andre plager, så får se hvor lenge jeg klarer å presse meg før dagene nok bør reduseres. Er tilbudt sykemelding alt, men liker ikke tanken enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies :)

 

OUL var grusomt. Det starta som det fineste jeg har vært med på og vi venter en sønn og en datter! :) Men etterhvert hengte jordmora seg opp i noe og ble stille, og da blir man redd. Hun fant et avvik på den ene ungen vår, men hadde problemer med å slå fast omfanget. Dermed måtte vi komme tilbake dagen etter. Dagen etter var altså i går. "Heldogvis" er det "bare" et hareskår som feiler ungen vår - tilsynelatende. Legen kunne ikke finne andre feil. Den beskjeden var som å få graviditeten i gave på nytt! Men jeg er sliten, glad, kampinnstilt, litt redd, helt utrolig stolt - en masse følelser. Håper bare de ikke finner noe mer på neste kontroll.

 

Man skal virkelig være glad for god helse. Både hos seg selv og sine nærmeste.

 

Forøvrig ligger ungene tett sammen, til tross for at de ligger i hver sin pose. Det var vanskelig å skille de fra hverandre, og de ligger og tuller og sparker og koser seg begge to. Et helt utrolig syn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies :)

OUL var grusomt. Det starta som det fineste jeg har vært med på og vi venter en sønn og en datter! :) Men etterhvert hengte jordmora seg opp i noe og ble stille, og da blir man redd. Hun fant et avvik på den ene ungen vår, men hadde problemer med å slå fast omfanget. Dermed måtte vi komme tilbake dagen etter. Dagen etter var altså i går. "Heldogvis" er det "bare" et hareskår som feiler ungen vår - tilsynelatende. Legen kunne ikke finne andre feil. Den beskjeden var som å få graviditeten i gave på nytt! Men jeg er sliten, glad, kampinnstilt, litt redd, helt utrolig stolt - en masse følelser. Håper bare de ikke finner noe mer på neste kontroll.

Man skal virkelig være glad for god helse. Både hos seg selv og sine nærmeste.

Forøvrig ligger ungene tett sammen, til tross for at de ligger i hver sin pose. Det var vanskelig å skille de fra hverandre, og de ligger og tuller og sparker og koser seg begge to. Et helt utrolig syn! :)

For en forferdelige og fantastisk opplevelse på en gang! Godt å høre at alt viste seg å være bra, og at det 'kun' er hareskår.

Vi burde stoppe opp litt alle sammen og være takknemlige for friske barn! Vi er heldige!

Håper resten av svangerskapet blir fint for dere alle tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, mamsen :) Ja, legg hånda på magen og kjenn på hvor heldige dere er. :) Mandagen var vanskelig. På den ene siden skulle jeg være glad og takknemlig for den fine friske ungen vi får, på den andre siden skulle jeg stille meg inn på worst case scenario for den andre... Uvirkelig. Morsfølelsen har iallfall kommet for fullt! Og akkurat det er det herligste, beste jeg har kjent. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T&H bar og høre at det sti bra til med begge to og "bare" et hareskår. Det er umulig å sette seg inn i den situasjonen og ja vi må bare hver lykkelig får at alt står bra til med de lille små ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg T&H, skummelt når dei vert stille og veldig konsentrert...tenkjer du har litt å fordøya etter beskjed om hareskår. Heldigvis er dei jo kjempeflinke med det no, og dei eg har sett er blitt fine hadde ei kollega med ein gut som har det, kan berre sjå eit lite arr. Og gratulerer med ein av kvar

 

Eg skal på ny ul på måndag då dei har funne antistoff hjå meg, eg er rhesus minus. Så då får eg nok hyppig oppfølging, og ut frå det eg har høyrt via andre kanalar kan eg gå utifrå at småen må komma ut ei stund før termin. Ei eg snakka med i termingruppa på fb har fått beskjed om veke 37...då e vi rundt juletider. Så det har eg begynt å førebu meg på. Så får vi sjå kva dei seier på måndag, håpar lille får bli inni der så lenge som mogleg! Spennande er det i allefall. Ikkje alltid det går på skinner...sist svangerskap var berre glede og god helse, denne gangen får,eg visst mykje rart. Har og fått påvist streptokokkar, så må få antibiotika intavenøst under fødselen...men er i gode hender, så det går nok bra til slutt det her og

Endret av Grøne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp 😊 Vart en vellykket oul i dag😊 Alt var bra med lille nurk som viser seg at er meget sannsynlig en liten gutt😊 Jm sa at hun meget mulig kunne se både pung og tisselur og pekte mot der hun så det😉😀 Og både jeg og far er enig om navnet til junior,han skal hete Martin(delvis oppkalt etter min far som het Per Martin😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, god klem til deg T&H. Må være tøft å få en sånn beskjed. Ofte får man ikke stilt alle spørsmålene som dukker opp etterpå. Men håper du har fått god hjelp og støtte nå:) gratulerer så mye med en av hver da, og så utrolig herlig for de å ligge sammen. Navn ja, det blir det neste nå.... Og det er ikke bare bare ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord, folkens :)

Vi får god oppfølging kan det se ut som. Nå har jeg fått summet meg litt, og kjenner at min største skuffelse er at jeg mister den barselstiden jeg hadde gleda meg til. Den vil bli preget av en del reising og operasjoner. Men bortsett fra det så er jeg ikke særlig bekymret. Vi bor i riktig land, det er helt klart ;)

 

Kjære deg, Grøne! Jeg håper alt går bra, selvom det blir litt styr. Håper du ikke plages altfor mye og får slappet av. Jeg kommer også antagelig til å føde en god stund før tiden ;) Vi får være glade for at vi får møte de om ikke lenge :D SOM jeg gleder meg! :)

 

 

Navn sto helt klart for samboeren min på UL. Og nå er det ingen tvil. Det føles som at vi kjenner de, og at det er det de heter, ikke som at vi må "finne på" navn til de. Hvis det er forståelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på den ordinære UL og fikk se et aktivt barn som turnet bort når jordmor skulle se etter kjønnet, så fortsatt uvisst for min del. Alt stod bra til i hvertfall. Kjenner dere noe liv ennå? I følge jordmor så kan det være opptil noen uker til for min del, men kjenner jeg begynner å bli utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på den ordinære UL og fikk se et aktivt barn som turnet bort når jordmor skulle se etter kjønnet, så fortsatt uvisst for min del. Alt stod bra til i hvertfall. Kjenner dere noe liv ennå? I følge jordmor så kan det være opptil noen uker til for min del, men kjenner jeg begynner å bli utålmodig.

Så godt å vite at alt ser bra ut :)

Jeg kjenner masse liv, og har gjort det noen uker (20 uker i dag). Kjenner også godt utenpå nå.

Men er vel store variasjoner utifra vår kropp og hvor morkaka ligger etc. Jeg kjente liv tidligere nå enn i forrige svangerskap.

Gled deg til å kjenne, alt blir mer virkelig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...