Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

Noen av dere som kan hjelpe meg med å finne ut nøyaktig hvor langt jeg _egentlig_ er på vei?  :ler:  Diverse gravid-sider og terminkalkulatorer sier veldig ulike ting... første dag i siste mens var 9 April. Legen min og terminkalkulatorer sier jeg har termin 15 Januar, så den er grei - der er de fleste ganske konsekvente. :ler:  Men jeg er visst både 15+1, 15+3 og 15+4 idag...Hva skal jeg høre på?  :klaske:

Jeg hadde første dag i siste mens 10. april og har alle steder samme termin, 17. januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Noen av dere som kan hjelpe meg med å finne ut nøyaktig hvor langt jeg _egentlig_ er på vei?  :ler:  Diverse gravid-sider og terminkalkulatorer sier veldig ulike ting... første dag i siste mens var 9 April. Legen min og terminkalkulatorer sier jeg har termin 15 Januar, så den er grei - der er de fleste ganske konsekvente. :ler:  Men jeg er visst både 15+1, 15+3 og 15+4 idag...Hva skal jeg høre på?  :klaske:

 

Jeg hadde første dag i siste mens 10. april og har alle steder samme termin, 17. januar :)

What? Én av oss burde jo fått opp 16 januar isåfall! :P ja-ja,.. termindatoen er forsåvidt grei, er bare så forvirret ang hvor mange uker og dager jeg er på vei, skjønner ikke at det skal være så mye ulikt (selv har jeg regnet meg.frem til 15+3 idag, men ikke alle er enige). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk mensterming frå gyn og lege, dei var einige om 17.1., du hadde mens dagen før meg, alstå termin 16.1. i følge dei. då skal du vera 15+3 i dag.

 

Eg vart elles flytta på tidleg ul til 13.1., så det er ikkje skrive i stein, men greitt for å ha oversikt. Forstod det på gyn som om det fanst ulike måtar å telja på, etter kva "hjul" dei brukte å telja på sjølv innad i Noreg. Veit et er ulike i ulike land, sprøtt nok! Men heilt nøyaktig vert det vel aldri. Du får vel det beste svaret på ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vel egentlig ikke så nøye for meg å få en nøyaktig dato - fødselen skjer neppe akkurat på den dagen uansett! :P Jeg bare liker godt å følge med uke for uke hva som skjer, og følte nesten jeg gikk glipp av noen dager når jeg fikk.beskjed fra ulike sider om at jeg var både 1 og 2 dager lengre enn jeg trodde *flirer*

 

Skal på OUL 14 august så regner med det er termindatoen jeg får der jeg skal forholde meg til ift. permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det står mye ulike uke+dager på de forskjellige appene, selvom termindato er den samme. De går vel utifra litt ulike svangeskapslengder... Holder meg til babyverden sin - den stemte med legen sin 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jordmortime i morgon, skal og ta blodprøvane og få skjemaet

Blir greitt å få det svart på kvitt, endå meir verkeleg!

 

Truar meg litt og, for eg har allereie lagt på meg 7 kilo sidan eg vart gravid. Stilleligging på sofaen kombinert med kvalme og oksehunger er ri dårleg oppskrift for meg...einaste somhjelpte mot kvalmen var å liggja heilt i ro og helst eta litt..no i ettertid et eg og meir enn eg bør, om ikkje så blir eg liggjande å ikkje orka. Litt spent på kor dette endar, og syns ikkje det er så kjekt. Prøver å vera meir aktiv, men då slår bekkenet seg vrangt. Så prøver å godta det..jaja, håpar å få høyra hjartelyd i morgon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til, Grøne :) Det blir sikkert bare gøy og hyggelig! Her har jeg fått tilbud om vanntrim. Kanskje det er noe for deg om du sliter litt med bekkenet?

 

Her får ting mye bedre. Har lagt på meg bittelitt og det kjennes ut som energien er på vei tilbake. Migrenen har holdt seg unna i over en uke (bank i bordet!) og i dag var jeg på en (meget!😉) liten joggetur. Det er godt å røre litt på seg, selvom det ikke blir så voldsomt. Jeg har lastet ned en app med enkle treningsøvelser for gravide som jeg synes er helt grei. Anbefales :)

 

I dag er jeg i uke 16+2. Vi har OUL 24. august. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energien er på vei tilbake her også, heldigvis. Men så er det dette bekkenet da, som begynner å slå seg vrang. Liker ikke! Lurer på å teste akupunktur, noen som har prøvd?

 

Første dag på jobb etter ferien igjen i dag, var litt godt det også etter en mnd med ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrde hjartelyd hjå jm i dag blir så letta kvar gong.

 

Vert dessverre vidare sjukemeld, men det var eg jo redd for....og at det kanskje vert ut svangerskapet, men ein får vel berre finna seg i det og prøva å vinka der positivt. Satsar på at energinivået Stig på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg med migrene igjen. Spyr masse og har det generelt litt kjedelig - jeg skulle ha lest til eksamen. Så snakket jeg med ei venninne som også sleit mye med migrene da hun var gravid. Hun sa noe jeg egentlig satt veldig pris på! Det er bare å kapitulere! Graviditeten er det viktigste som skjer akkurat nå, og smertene og alt som følger med er midlertidig. Det nytter ikke å bli hverken frustrert eller trist. Det kommer jo noe fantastisk ut av det uansett. Man må bare ta det som kommer med åpne armer... Grøne, jeg skjønner at det er kjedelig å bli sykemeldt, men; eyes on the prize ;) som du sier, vi får bare finne oss i det. ønsker deg uansett god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninnen din T&H har et veldig godt poeng :-) Jeg tenker litt det samme... har vært en del dårlig og er stuptrøtt hele dagen.. Men når jeg var på 12ukerskontroll så spurte legen min om jeg hadde det bra - jeg svarte selvsagt ja.  :danse:  Hun konkluderte da plutselig med at jeg ikke hadde hatt noen negative symptomer (noe mannen min vil være sterkt uenig i!)... :ph34r:  Måtte da forklare henne hva jeg egentlig mente.. Jo jeg kan ramse opp masse som plager meg, og når vekkerklokka ringte den dagen hadde jeg lyst å heller ligge under dyna og GRINE bare fordi jeg var så trøtt og hadde sånn hodepine at jeg ikke ville stå opp verken da eller senere på dagen... Men samtidig er jeg jo faktisk utrolig lykkelig over å være gravid, så konklusjonen er likevel at jeg har det veldig bra...  :D  Har bestemt meg for å holde ut alt av kvalme, smerter, trøtthet og bekkenløsning, bare den lille i magen har det bra.. Og samtidig sette pris på at jeg har en mann som tåler syting, og som spiser is og chips på senga med meg klokken 2 om natten  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme på sofaen å tar der helt me ro siden kvalmen, svimmelhet og oppkast melte sin ankomst igjen i dag og har da her på pc rotet meg inn i barnevogn jungelen. Skjønner ikkje hvordan man skal velg. Er jo så mye :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva miepusen, jeg satt nettopp å tenkte på det samme mens jeg nå sjekker priser, tester, beskrivelser osv på nettsider! Har sett en del på ulike pakkeløsninger fra jollyroom da, har ikke lyst å kjøpe en svindyr merkevogn da det er så mye annet vi også trenger pengene til, og på den siden hadde de mange rimelige.., men samtidig blir det jo noen timer med vogntrilling i løpet av et år, så den må jo likevel være god for både foreldre og barn! Eneste jeg har bestemt meg for sikkert er at jeg vil ha duovogn, og helst mulighet for adapter til bilsete også...

 

Var forresten hos jordmor i dag og fikk høre hjertelyden for første gang! Måtte grine litt da ja, og er fortsatt helt shaky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du har helt rett Canvas at det er mye som koster penger man må ordne. No er vi heldig og har besteforeldre som skal kjøpe vogn for oss så letter litt også arver vi en del utstyr fra annen familie. Eg å er komet fram til at eg vil ha duovogn. Utover det helt blank :P Må vel ta seg en tur til forhandler slik at man får prøvd ulike og sette de live. 

 

Å kjekt å høre hjertelyd for førstegang Canvas <3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så deilig at de spanderer! :-D vi har dessverre ingen å arve fra da vi er første blandt nær familie som får barn (blir vel heller til at andre arver fra oss, :P ).

 

Vi regner likevel med at vi får en del gaver (iallefall er familien på min side veldig opptatt av det), men det blir gjerne mest klær, så tenker at "stort" utstyr som man MÅ ha på plass før fødsel skal vi beregne å kjøpe selv, og så venter vi med ting som ikke haster de første ukene til vi vet hva vi får i gaver, :-) (trenger vi mer klær osv er det jo ikke verre enn å ta en kjapp handletur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fantastisk deilig og hadde heller ikkje forventet det ☺ Og ja akkurat klær er det bare å ta en kjapp handletur for. Tenker å at det er de store tingene som er viktigst å få i hus også tar vi det litt etter hvert ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fantastisk deilig og hadde heller ikkje forventet det ☺ Og ja akkurat klær er det bare å ta en kjapp handletur for. Tenker å at det er de store tingene som er viktigst å få i hus også tar vi det litt etter hvert ☺

 

Ja nettopp! Men litt shopping har jeg tenkt til da - planen er å feire overstått ultralyd om noen uker med nettopp en tur på nærmeste butikk som selger barneklær :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en liten tur på butikken etter oul ja

Vi har mye av de store tingene fra før, så slipper unna med en del handling. Meeeen det spørs om det blir en vogn til da. Kommende storesøster sover nok på dagen en stund til. Er veldig gøy å handle babyting også da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gler meg og litt til å handla i dei minste str :) Kjøpte lite sist, for alle sa at ein fekk så mykje...og joda, det gjorde vi, i str 62 og 68 stort sett...så vaskemaskin og tørketrommel gjekk i eitt, og så fekk vi lånt litt. Så denne gongen kjøper vi litt meir :) Og no veit eg at bodyane må vera omslagssorten, ikkje tale om eg prøver å dra over hovudet på ein så liten knott..det var skikkeleg ekkelt, så dei vart ikkje brukt før ca str 68, kanskje litt i 62. Tenkjer det vert ein del bodyar og strømpebukser i starten. Kriblar litt, men får halda meg til etter OUL eg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også så veldig lyst til å kjøpe litt klær. Men mannen har gitt meg forbud for å ikke jinxe noe. Er jo godt å se at alt er i orden før man kjøper noe. Men ikkenoe galt i å titte litt 😜 For DET har jeg gjort til den store gullmedaljen. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såvidt begynt å titte etter vogn... ingen kjøp ennå, men ser litt. Er helt blank på hva som er lurt å tenke på 😯

Sånn ellers så begynner jeg å kjenne på at jeg gleder meg til å møte de... Er det lov allerede? Noen som har kjent på det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...