Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg også til å begynne å kjøpe inn litt ting og tang, selvom vi har det meste fra før. Tenker å Selge utstyr vi ikke var så fornøyd med og kjøpe inn det vi savnet forrige gang.

Tenker også at om det blir jente denne gangen er det lov å kjøpe litt ekstra selvom hun selvfølgelig kan arve det meste fra storebror.

Har så på følelsen at det er jente, at det kommer til å bli veldig rart om det viser seg å være gutt :P

Har dere andre en sterk følelse på kjønn? Er jo bare tullete, men klarer ikke å slutte å tro det er jente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden eg sier han hele tidene såmå det hvere noe i meg som tror det er en gutt, el evt påvirket av jordmoren min som tipper det er en gutt. Har bare tantunger som er jenter så kanskje det blir den første gutten i søskenbarnflokken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sit med ei god liste på Jollyroom.no ,trur eg kjem til å trykkja kjøp i løpet av kvelden. Litt til vesla på to, men og Babyønske og bæresele for nyfødd. Det er no til ordet er, sjølv om eg eigentleg har mest lyst å venta til etter oul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig koselig å kjøpe klær, har begynt å rydde i skuffer og skap etter klær. Og gjort klar vognen fra sist ;-) så jeg har begynt med redebygging. Må kjøpe inn litt nøytralt også:) nå koser vi oss jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I dag var jeg på ultralyd og fikk sett lille herlige miraklet. For en følelse som førte til voldsomme tårer. Lykkefølelse og ansvarsfølelse samtidig.. Er i uke 15 så fikk ikke sett kjønnet men fikk vite at ting så greit, friskt og normalt ut. Jeg kjenner jo fortsatt er jeg er helt satt ut. Sitter og gråter i sofaen, litt usikker på hvorfor :)

 

Men praktiske spm, hvor får jeg kjøpt mammabukser? Var innom Lindex og Cubus i dag, men ingen av butikkene førte mammaklær.

Hva bør man tenke på når man skal kjøpe vogn? Er det vits å stresse med vogn egentlig, siden termin er i januar og vi bor i Norge er det jo himla kaldt og mye snø ute. Jeg tenker at vogna ikke nødvendigvis blir brukt med det første, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har kjøpt mamnabukser hos H&M. Eg er desverre ikkje noe hjelp på vogn uten om at det er en pris hos meg for deraskt er eg bor i Norge er ikkje vinter enstydig med at der er himla kaldt og snø ute. Så trorundt nok den vil bli brukt fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da stikker jeg innom en H&M i morgen. Buksene mine begynner å bli veldig ubehagelige å ha på seg. Men sånn ift temperatur og nyfødte, hvor kaldt kan det være før man evt tenker at nyfødte ikke skal være ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da stikker jeg innom en H&M i morgen. Buksene mine begynner å bli veldig ubehagelige å ha på seg. Men sånn ift temperatur og nyfødte, hvor kaldt kan det være før man evt tenker at nyfødte ikke skal være ute?

Forrige gang lot jeg vesla sove ute så sant det var varmere enn 10 minus. Det er det som er anbefalt også. Til tross for kald vinter (til her på Vestlandet å være) som hun altså ute hele vinteren. Når de er helt, helt små sover de jo så mye av og på at vogge er vel så greit, og det vil jo være da det er kaldest for vår del denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn er veldig greit når du skal handle for eksempel, uansett årstid. Og nokon bruker det til å sove inne i istedenfor vugge. Men ikkje stress med det om du trur det ikkje blir brukt.

 

Mammabukser på hm er gode å ha på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender jo sikkert med å ordne meg en vogn lenge før termin, men vanligvis er det snø/slaps og seriøse kuldegrader på østlandet til tider. Men hva bør man tenke på når man skal kjøpe vogn? Det jeg har fått med meg er at store hjul er praktisk. Også vil jeg gjerne ha en vogn som er lett å slå sammen mtp å hive den i bilen og at den får plass i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi såg mest på sikkerhet og vår bruk som trillevogn/soverommet ute og endte opp med Emmaljunga citycross, men kjøpte etterkvart Babyjogger city mini til smågutar, shopping og ferie. Den er genial å hive i bilen, Emmaljungaen treng stor plass og er litt meir arbeid med. Det fins så mange ulike at du må sjå kva ditt behov er, så finn du nok rett vogn. Meiner og det er ein tråd her inne ein stad om barnevogner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er magen til dere andre 2.gangs gravide?

Magen min har vokst helt enormt i dag!! Har kjent på stram og ubehagelig mage hele arbeidsdagen og når jeg kom hjem så jeg hvorfor; den har jo blitt enorm :o

Fikk veldig stor mage med første også, men hvordan skal dette ende når jeg allerede ser VELDIG gravid ut :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter nr 2 og magen min er også svær. Ser ut som jeg er kommet enda lengre på vei, typ 30uker. Så blir spennende å komme til jordmor og se om jeg ligger langt over på kurven..... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i dag og lå akkurat på linja. Har riktignok ikke superstor mage heller da, men heller normal tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større mage denne gangen her også.

Uke 18 nå. Men sist hadde jeg skikkelig magemuskler, det har jeg ikke nå. Og de har delt seg masse allerede. Livmoren er helt oppe ved navelen nå kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var oul gjennomført og alt så bra ut med spiren vår. Var ikkje helt sammerbeidsvillig og ville helst ligge med baken i være,med ser ut som det blir en gutt på oss 😊💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kjenner meg igjen i den Canvas. Eg og følte at tiden sneglet seg fram,men satser på tiden går fort for de ;) Er helt fantastisk å få se den lille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg (endelig!!) eksamen. Et laaangt semester er tilbakelagt og nå tar vi ferie ;) OUL er ikke før 24. august, men i mellomtiden tar vi en tur til Spania. Kjøpte nettopp restplass-tur. Regner med det blir eb stund til vi kan gjøre det igjen ;) Da blir ventetiden til OUL litt kortere! Hurra!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer T&H:) så deilig å være ferdig med eksamen da! Og god ferie, godt med et avbrekk:)

 

iMilla, jeg har endelig begynt å kjenne litt bevegelser nå. Men ikke tydelige spark... Så strammer magen seg veldig avogtil! Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med oul!! Det nærmer seg sakte men sikkert vår tur også. 2 uker til, skikkelig nedtelling jeg har begynt å kjenne liv, bare bevegelse så langt. Ikke skikkelige spark her heller og det er lenge mellom hver gang jeg kjenner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også bevegelser. Føles som noen stryker borti. Men går lang tid i mellom hver gang :)

Med førstemann kjente jeg ingenting før i uke 20, men da kjente jeg til gjengjeld spark på utsiden av magen.

Gleder meg veldig til å komme så langt at jeg kjenner spark hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...