Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

15 uker i dag ❤ Og en mnd igjen å vente på OUL, gleder meg!

Kjenner ingen tegn til liv enda, og magen er like "flat" som alltid. Jaja, det kommer vel både livstegn og begynnende kul før jeg vet ordet av det 😊❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 uker i dag ❤ Og en mnd igjen å vente på OUL, gleder meg!

Kjenner ingen tegn til liv enda, og magen er like "flat" som alltid. Jaja, det kommer vel både livstegn og begynnende kul før jeg vet ordet av det ❤

Eg er å 15 uker  :hjerte:  men her er det bare 3 uker til OUL. Og gleder meg stort 

 

Men i motsetning til deg har eg en aktiv krabat som stort sett har "kilt" meg litt på innsiden av magen hver dag de siste dagen og magen er begynt å komme å gravidbukser er min beste venn ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er å 15 uker :hjerte: men her er det bare 3 uker til OUL. Og gleder meg stort

 

Men i motsetning til deg har eg en aktiv krabat som stort sett har "kilt" meg litt på innsiden av magen hver dag de siste dagen og magen er begynt å komme å gravidbukser er min beste venn ;)

 

Heldiggris, gleder meg så til å kjenne bevegelse selv også! Håpe det ikke er så lenge igjen til dagen er der hvor jeg kjenner de første små tegnene. Merker at den vokser iallefall, har den siste tiden merket at det er en kul inni der en plass om jeg ligger på magen.

Men her passer alt av bukser stadig like fint, og vekta er bort i mot den samme som før :P

Fikk høre hjertelyd hos JM i uke 11 da, det var veldig stas ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eg er å 15 uker :hjerte: men her er det bare 3 uker til OUL. Og gleder meg stort

 

Men i motsetning til deg har eg en aktiv krabat som stort sett har "kilt" meg litt på innsiden av magen hver dag de siste dagen og magen er begynt å komme å gravidbukser er min beste venn ;)

 

Heldiggris, gleder meg så til å kjenne bevegelse selv også! Håpe det ikke er så lenge igjen til dagen er der hvor jeg kjenner de første små tegnene. Merker at den vokser iallefall, har den siste tiden merket at det er en kul inni der en plass om jeg ligger på magen.

Men her passer alt av bukser stadig like fint, og vekta er bort i mot den samme som før :P

Fikk høre hjertelyd hos JM i uke 11 da, det var veldig stas ❤

 

Vekten er faktisk den samme her å men ja buksene passer ikkje for det om 😛 Hjertelyd er alltid like kjekt. Var seier hos legen min i dag å fikk høre hjertelyd ❤ Verdens herligste lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned i vekt! Veier mindre nå enn rett før jeg ble gravid. Og det skjønner jeg ingenting av, for magen står ganske bra ut og ingen bukser passer. Jeg synes den ene gravidbuksa jeg har kjøpt er litt strammere over rompa også, men det kan jo strengt tatt være innbilning. Noen som har noen forklaring på dette?? 

 

Jeg har jo vært en del dårlig, men jeg synes jeg spiser bra. Og så er det dette at jeg føler meg stor, da.  :klo: (Når det er sagt, så har jeg aldri følt meg finere. ;)  )

 

Jeg vil jo gjerne gå OPP i vekt. Men det kommer vel tidsnok....

 

Jeg tipper at magen din vil dukke opp snart, også, Braith. ;)

 

 

Vi er vel flere som nærmer oss uke 15? :babygutt:

Endret av T&H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 14 i morgen, og skal på privat ultralyd på mandag. Så spent på å se den lille krabaten inni magen. <3

Vekten kommer tidsnok T&H. Jeg har hørt at babyer er som parasitter. De tar null hensyn til mor, og tar bare akkurat det de selv ønsker av næringsstoffer. :-P Så babyen har det nok strålende uavhengig av vekten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+2 i dag, har begynt å kjenne på kynnere. Veldig ubehagelig! Var hos JM i går, hun fant hjertelyden med en gang ❤️ Veide 100 g mindre i går enn ved forrige svangerskapskontroll for 4 uker siden. Synes ikke jeg har lagt noe på meg heller, og magen er flat utenom når jeg må tisse eller har spist, da er den stor! Gleder meg til det begynner å vises 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) bruker dere gravid app? Eventuelt hvilken? Er ikke så veldig fornøyd med min, men finner liksom ingen andre heller! 😜 vedlagt ligger bilde av min app :P

post-864617-70931_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg bruker babyverden sin. Den gir mye fin og konkret informasjon om hvordan det står til i magen. Desverre finner jeg ingen apper for tvillinggravide eller lesbiske... Appen fra babyverden kan tidvis se ut som den er skrevet for hetrofile par på 50-tallet 😁😂 Men, jeg filtrerer ut den infoen jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) bruker dere gravid app? Eventuelt hvilken? Er ikke så veldig fornøyd med min, men finner liksom ingen andre heller! 😜 vedlagt ligger bilde av min app :P

 

Jeg kan anbefale pregnancy+ 😊 Der får man informasjon om barnet fra dag til dag + mye mer og man kan legge inn bilder av magen fra uke til uke😊 Kommer også opp info for de som venter tvillinger el fler😉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg bruker babyverden sin. Den gir mye fin og konkret informasjon om hvordan det står til i magen. Desverre finner jeg ingen apper for tvillinggravide eller lesbiske... Appen fra babyverden kan tidvis se ut som den er skrevet for hetrofile par på 50-tallet 😁😂 Men, jeg filtrerer ut den infoen jeg vil ha.

Hjelper ikke å ha mann. Har lest noen av "til far" boksene til ham som humor, men aldri seriøst :P

 

Jeg liker Ovia og Pregancy+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei :)

 

Jeg bruker babyverden sin. Den gir mye fin og konkret informasjon om hvordan det står til i magen. Desverre finner jeg ingen apper for tvillinggravide eller lesbiske... Appen fra babyverden kan tidvis se ut som den er skrevet for hetrofile par på 50-tallet 😁😂 Men, jeg filtrerer ut den infoen jeg vil ha.

Hjelper ikke å ha mann. Har lest noen av "til far" boksene til ham som humor, men aldri seriøst :P

 

Jeg liker Ovia og Pregancy+

Nei det skjønner jeg godt! Jeg flira godt da den foreslo at far kunne vaske badet, for å avlaste mor for de farlige gassene. Tenker den gikk hjem hos mange 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forresten veldig bra om far lager mat for at mor unngår varmen fra stekeplater, og også vasker klær for å unngå unødvendig bøying for mor. Hihi, dette må jeg lansere hjemme. Så får jeg legge meg med beina høyt og slappe av. 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker forresten en som heter Gravid App. Syns den fungerer veldig bra. Har også BVGravid og Ovia. Ovia er ganske bra også, men syns den er litt uoversiktlig. Mulig jeg som ikke harr sett nok. Her er det ihvertfall mye informasjon. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de amerikanske appene foreslo at det var en fin tid for far å lære seg å lage mat  :legrine:  :legrine:

 

Min er hobbykokk. Vasker sine egne klær mens jeg vasker mine (og sånn vil jeg ha det fremover også), og før vi fikk vaskehjelp hadde han ansvar for kjøkken og bad, mens jeg tok gulv. 

 

Siste nytt er at han må venne seg til at min mor blander seg i svangerskapet (han kommer godt overens med foreldrene mine, og der er ingen forsjell nå). Og at jeg kunne havne i konflikt med svigermor (ser ikke for meg den heller). 

 

Finner ikke innstillingen i appene som slår av "familie fra sitcom på 90-tallet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg måtte le når jeg leste om hvor forskjellig våre bekymringer kunne være. Mor var bekymret for barnet og fødsel, mens far var bekymret for om han klarte å tjene nok penger og å spare til større hus. Som om det bare er han som tjener penger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg måtte le når jeg leste om hvor forskjellig våre bekymringer kunne være. Mor var bekymret for barnet og fødsel, mens far var bekymret for om han klarte å tjene nok penger og å spare til større hus. Som om det bare er han som tjener penger ;)

Den leste jeg nettopp! Det sto riktignok "til partner" på den, så jeg satte litt pris på det. Men så leste jeg teksten og tenkte at jaja, dette kan det umulig bare være jeg som synes er merkelig 😁😂

 

Jeg synes imidlertid det er innmari gøy å se hvor store de er nå! Som små pærer denne uken. Helt utrolig 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee 💗💗💗 jeg var på ultralyd i dag, og det var helt fantastisk å se den lille babyen min sprekke rundt. Fortsatt godt med plass, så beina var strukket helt ut.

Han trodde det kan bli ei lita jente. Vi skal på ordinær ul 12. aug, så får vente og se om det stemmer.

Håper formen deres er bra. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, jeg er så sint og lei meg. Hadde fått innkalling til OUL 10. august i Tromsø. Stusset litt på dette da jeg skal føde i Harstad. Jordmor ringte sykehuset i Harstad, og ba om at jeg ble satt opp på ny time. Fikk innkalling i posten i går, fikk time 19. august(!!!!). Det er første dag i uke 21 det! 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, jeg er så sint og lei meg. Hadde fått innkalling til OUL 10. august i Tromsø. Stusset litt på dette da jeg skal føde i Harstad. Jordmor ringte sykehuset i Harstad, og ba om at jeg ble satt opp på ny time. Fikk innkalling i posten i går, fikk time 19. august(!!!!). Det er første dag i uke 21 det! 😢

Å nei :( Men kan du ikke ringe og høre om det er mulig å få ny time tidligere? Jeg ringte mitt sykehus fordi jeg var satt opp i ferien min. De hadde ledig både før og etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ring de og hør! Jeg også ringte (har Rikshospitalet) og de var veldig fleksible og kunne egentlig bare komme med dato dom passet meg. Veldig kjipt å vente til 19...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har mine første vakter på 2 mnd unnagjort på jobb og hvar posetivt overasket på hvor bra det gikk ☺ Også var det kjekt å treffe kolega igjen. Men jammen meg godt med tidlig helg å. Lett start ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som kan hjelpe meg med å finne ut nøyaktig hvor langt jeg _egentlig_ er på vei?  :ler:  Diverse gravid-sider og terminkalkulatorer sier veldig ulike ting... første dag i siste mens var 9 April. Legen min og terminkalkulatorer sier jeg har termin 15 Januar, så den er grei - der er de fleste ganske konsekvente. :ler:  Men jeg er visst både 15+1, 15+3 og 15+4 idag...Hva skal jeg høre på?  :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...