Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

😃 Kjente nettopp bevegelser fra lille nurk 😀 Jeg er ikke i tvil på at det var h*n,kjentes ut som noe som strøk borti ene siden av livmoren 😃 Føles helt herlig,spes siden jeg bare er 11+0😉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy mor, kjente for ei stund sidan eg og, sånne bobler, men det blei visst med den gangen inntil vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt, mor!

 

Jeg kjente ikke i gårkveld slik jeg har pleid å gjøre. Ente med at jeg våknet av skrekk i natt; hadde drømt at babyen var død. Får prøve å ikke tenke så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg kjenner igjen følelsen. Her har jeg en hjemmedoppler som har blitt brukt flittig. Anbefales!

Nå føler jeg ikke at jeg trenger den så mye, etter den fine kontrollen på mandag.

Men det har vært ufattelig deilig å finne hjerteslag når jeg har vært bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente den lille for første gang i går 12+2. Hadde ikke trodd jeg skulle kjenne så tidlig pga foranliggende morkake. Men det var ikke tvil. De forsiktige strykene fra innsiden kjente jeg igjen fra sist. Hadde jeg ikke vært gravid før hadde jeg nok ikke trodd at det var babyen jeg kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen i går, og han regnet ut når termin var..... 29.desember?!?

Begge appene mine sier 1 januar....

Merkelig, men da må jeg kanskje flytte ut herfra:-(

 

Er 15+4 nå i følge legen, kjenner ikke så mye spark jeg enda, enda det er nr 2. Så var litt bekymret, men fikk han til å lytte med doppler så da roet jeg meg ned litt. Rare disse ukene hvor symptomene er gått over og man ikke kjenner noe særlig!

 

Ha en deilig dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy med bevegelse dere som har kjent der!!! Lurer på om jeg kjente noe i går jeg også, men er ikke helt sikker på om det var lille knert eller noe annet.

 

Er det noen som har gode råd mot hodepine? Har hatt hodepine mer eller mindre hver dag i over en uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy med bevegelse dere som har kjent der!!! Lurer på om jeg kjente noe i går jeg også, men er ikke helt sikker på om det var lille knert eller noe annet.

Er det noen som har gode råd mot hodepine? Har hatt hodepine mer eller mindre hver dag i over en uke nå.

Jeg har også veldig mye hodepine. Har hatt det de siste ukene. Etter avtale med legen tar jeg paracet når det blir for ille, men unngår det så lenge jeg kan.

Innbiller meg at jeg får vondt fordi puppene mine har 3.dobblet str på kort tid, og dermed vond nakke/rygg. Prøver derfor å få massasje av samboer så ofte han orker :P

Har ingen gode råd, men si gjerne fra om du finner noe lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så utrolig gøy med bevegelse dere som har kjent der!!! Lurer på om jeg kjente noe i går jeg også, men er ikke helt sikker på om det var lille knert eller noe annet.

Er det noen som har gode råd mot hodepine? Har hatt hodepine mer eller mindre hver dag i over en uke nå.

Jeg har også veldig mye hodepine. Har hatt det de siste ukene. Etter avtale med legen tar jeg paracet når det blir for ille, men unngår det så lenge jeg kan.

Innbiller meg at jeg får vondt fordi puppene mine har 3.dobblet str på kort tid, og dermed vond nakke/rygg. Prøver derfor å få massasje av samboer så ofte han orker :P

Har ingen gode råd, men si gjerne fra om du finner noe lurt :)

Jeg har migrene, og det kommer oftere og oftere. Det er ikke gøy. Jeg prøver å unngå medisin så godt jeg kan. Jeg har desverre ingen tips utover at man må ta hensyn til det. Ligg i mørket og hvil om du trenger det. Få i deg salt, sukker og drikke. Nå ligger jeg rett ut. Har kastet opp en del og sånn blir de neste dagene. Er bare en og en halv uke siden sist. Trodde jeg var ferdig med spyingen 😉

 

Mitt beste tips er at man skal ikke kimse av å ta det litt med ro :) Og bli stelt litt med.

 

Og så spiser jeg grøt når jeg er på det kvalmeste. Det hjelper for meg.

 

Og for all del - invester i en god BH! Det er sååå verdt pengene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i går, og han regnet ut når termin var..... 29.desember?!?

Begge appene mine sier 1 januar....

Merkelig, men da må jeg kanskje flytte ut herfra:-(

 

Er da vel plass til deg fordi om du er en dag unna. Det er jo bare snakk om termin, de fleste babyer er ikke så punktlige av seg, så du kan fort ende opp med et januarbarn allikevel. Og vi andre kan finne på å føde i desember :) 

 

Så utrolig gøy med bevegelse dere som har kjent der!!! Lurer på om jeg kjente noe i går jeg også, men er ikke helt sikker på om det var lille knert eller noe annet.

 

Er det noen som har gode råd mot hodepine? Har hatt hodepine mer eller mindre hver dag i over en uke nå.

 

Har ingen gode råd, men sliter med det samme nå. Hadde det ikke i det hele tatt før uke 11-12, men nå har det vært mye. Savner å kunne ta en pille. Vet paracet skal være greit, men prøver å la være. 

 

 

Jeg har migrene, og det kommer oftere og oftere. Det er ikke gøy. Jeg prøver å unngå medisin så godt jeg kan. Jeg har desverre ingen tips utover at man må ta hensyn til det. Ligg i mørket og hvil om du trenger det. Få i deg salt, sukker og drikke. Nå ligger jeg rett ut. Har kastet opp en del og sånn blir de neste dagene. Er bare en og en halv uke siden sist. Trodde jeg var ferdig med spyingen

 

Mitt beste tips er at man skal ikke kimse av å ta det litt med ro :) Og bli stelt litt med.

 

Og så spiser jeg grøt når jeg er på det kvalmeste. Det hjelper for meg.

 

Og for all del - invester i en god BH! Det er sååå verdt pengene! ;)

 

Synes det hjelper mye å sove med en myk treningsbh også. Merker jeg er dårligere hele dagen etter at jeg har sovet uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får holde meg her i januargruppen:-)

 

Nå begynner vel alle å nærme seg 12 uker, det er en milepæl og vi kan vel juble:)

 

Noen som har begynt å kjenne liv? Jeg har kjent det 2-3 ganger på noen uker, når skal vi kjenne det jevnlig? Uke 18-20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, nå har jeg lett etter hjertelyden til frøet i magen i 4 uker, og i går fant jeg det ❤️ En utrolig lettelse, har nesten ikke hatt symptomer, så har fryktet det verste. Men hørte hjertet høyt og tydelig i går ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt vel på tidleg ul i dag flytta fram fire dagar, så veks godt inni der! Heilt sikker på at det ikkje kan stemma...men takkar og bukker. 14 veker i dag då, og ny termin 13.1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se at det går så bra med mange :)

Har dere kjøpt gravidklær?

Det er veldig billig på nettet ser jeg, men jeg er så usikker på størrelsene! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se at det går så bra med mange :)

Har dere kjøpt gravidklær?

Det er veldig billig på nettet ser jeg, men jeg er så usikker på størrelsene! :o

Har mye klær som går inn i midjen, så har oppdatert garderoben med magevennlige klær. Men prøver å holde meg til antrekk jeg kan bruke etter graviditeten også enn så lenge. Bruker belte lengre oppe på kjoler og tunikaer f.eks.

 

Har en del mage allerede i forhold til ellers, men har pupper, rumpe og lår fra før, så har en del klær med stretch i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg å prøver å finne klær som kan brukes etter å så langt, men har kjøpt 2 gravid bukser. Verden med komfie ting å gå i 😀 Den en kjøpt på nett og kunne mulig hvert en størrelse mindre men då har eg noe å vokse i 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se at det går så bra med mange :)

Har dere kjøpt gravidklær?

Det er veldig billig på nettet ser jeg, men jeg er så usikker på størrelsene! :o

Har begynt med bukser, kjøpt på hm, gjekk opp ein str så er litt stor, men då held dei vel lengre? Deilige med god stretch.

 

Kor finn de billeg på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid angret jeg på at jeg var kjøpt en mammajeans en størrelse for stor, men jammen passet den ikke etter hvert alikevel. Både rundt mage og lår. Denne gangen begynte jeg med mammaklær i uke 11. Alt som strammet det minste på magen var ubehagelig. Klarer fremdeles ikke noe som strammer. Kvalm og spyr og trøtt enda. 13+1.

Jeg bestilte meg nettopp to ekstra mammajeans fra H&M på nett. Omtrent umulig å få tak i noe annet enn 36/38 i butikk synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid angret jeg på at jeg var kjøpt en mammajeans en størrelse for stor, men jammen passet den ikke etter hvert alikevel. Både rundt mage og lår. Denne gangen begynte jeg med mammaklær i uke 11. Alt som strammet det minste på magen var ubehagelig. Klarer fremdeles ikke noe som strammer. Kvalm og spyr og trøtt enda. 13+1.

 

Jeg bestilte meg nettopp to ekstra mammajeans fra H&M på nett. Omtrent umulig å få tak i noe annet enn 36/38 i butikk synes jeg.

Helt enig! Hvorfor i himmelens navn har de bare bittesmå størrelser? Merkelig...

 

Det er salg på babyverden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sist jeg var gravid angret jeg på at jeg var kjøpt en mammajeans en størrelse for stor, men jammen passet den ikke etter hvert alikevel. Både rundt mage og lår. Denne gangen begynte jeg med mammaklær i uke 11. Alt som strammet det minste på magen var ubehagelig. Klarer fremdeles ikke noe som strammer. Kvalm og spyr og trøtt enda. 13+1.

Jeg bestilte meg nettopp to ekstra mammajeans fra H&M på nett. Omtrent umulig å få tak i noe annet enn 36/38 i butikk synes jeg.

Helt enig! Hvorfor i himmelens navn har de bare bittesmå størrelser? Merkelig...

Det er salg på babyverden :)

Tror de bare har små str i butikkene,for den nye gravid "trenden" (da vel å merke for kvinnfolk med lite vett) er jo å holde på formene som før sv.skap og for å få små babyer så fødselen skal bli lettere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sist jeg var gravid angret jeg på at jeg var kjøpt en mammajeans en størrelse for stor, men jammen passet den ikke etter hvert alikevel. Både rundt mage og lår. Denne gangen begynte jeg med mammaklær i uke 11. Alt som strammet det minste på magen var ubehagelig. Klarer fremdeles ikke noe som strammer. Kvalm og spyr og trøtt enda. 13+1.

 

Jeg bestilte meg nettopp to ekstra mammajeans fra H&M på nett. Omtrent umulig å få tak i noe annet enn 36/38 i butikk synes jeg.

Helt enig! Hvorfor i himmelens navn har de bare bittesmå størrelser? Merkelig...

 

Det er salg på babyverden :)

 

 

Eg greier ikkje å finna klede på Babyverden, kan du leggja til ein link? (Kan godt vera eg er utruleg klønete...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Sist jeg var gravid angret jeg på at jeg var kjøpt en mammajeans en størrelse for stor, men jammen passet den ikke etter hvert alikevel. Både rundt mage og lår. Denne gangen begynte jeg med mammaklær i uke 11. Alt som strammet det minste på magen var ubehagelig. Klarer fremdeles ikke noe som strammer. Kvalm og spyr og trøtt enda. 13+1.

 

Jeg bestilte meg nettopp to ekstra mammajeans fra H&M på nett. Omtrent umulig å få tak i noe annet enn 36/38 i butikk synes jeg.

Helt enig! Hvorfor i himmelens navn har de bare bittesmå størrelser? Merkelig...

 

Det er salg på babyverden :)

 

 

Eg greier ikkje å finna klede på Babyverden, kan du leggja til ein link? (Kan godt vera eg er utruleg klønete...)

 

Nei, det er du ikke! Babyshop! Unnskyld ;)

 

http://www.babyshop.no/mammakl%C3%A6r/s/624?utm_source=Facebook_wall&utm_medium=FB_PostAd&utm_campaign=no_salgp%C3%A5mammakl%C3%A6r_150708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...