Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

Oul onsdag neste uke!!

Kjenner spark og bevegelse. Far kjenner de og de vises utpå magen også. ❤️

Er 18+1

Kjente det tidlig med nr 1 også.

Beste følelsen ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, så herlig! Moro at dere kjenner liv. Jeg har trodd et par ganger at jeg har kjent noe, men tror det er litt ønsketenkning. 😂

gleder meg så veldig til tiden når man kan kjenne det, og til samboer kan kjenne det på utsiden også. ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg kjenne etter? Førstegangs og kjenner ikke noe. Var på ul for litt siden, kjempe herlig å se nurket bevege seg.

 

Men noen som har erfaring med babynest? Er det praktisk å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetende eg er og førstegangs så hav å kjenner etter kan eg egentlig ikkje med tryghet si. Hos meg har det hvert som noen kiler meg på insiden av magen og når man hadde kjent det noen ganger så bare gikk det opp for meg hva det var. No har eg så vitt begynt å kjenne små dunk i lag med kilingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg kjenne etter? Førstegangs og kjenner ikke noe. Var på ul for litt siden, kjempe herlig å se nurket bevege seg.

Men noen som har erfaring med babynest? Er det praktisk å ha?

Vi hadde ikke Babynest med førstemann men denne gangen skal jeg kjøpe det. Alle barn er forskjellig, men om hun/han blir lik storebror kan det komme godt med. :)

Vogn,seng,krybbe etc blir stort og utrygt for nyfødte, så tror det kan være med å skape lune og trygge sovesteder.

Endret av Mamsen og lilleputt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to ganger (med 1,5 dags mellomrom) trodd jeg har kjent liv. Som om noe bare streifer over huden, bare fra innsiden. Vet ikke om det er reelt, eller om jeg ønsketenker - LENGTER nemlig etter å kjenne liv, og misunner de som kan kjenne det allerede og som VET at det er det, selv om jeg vet det er normalt man må vente lengre når man er førstegangs. :hjerter:

 

Dere som har vært på UL (og for så vidt også dere som snart skal), kjente/kjenner dere også på frykt/stress ift. det? Jeg har en del i meg som gleder meg helt vilt, men en annen del av meg er livredd... Er så redd de skal finne ut at noe er galt, og når det nå nærmer seg så kjenner jeg at det knyter seg i magen av å tenke på det... :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en hel del større denne gangen! Nr 2 i magen. Magen blir vel ikke større enn at den tåler det tenker jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ganger (med 1,5 dags mellomrom) trodd jeg har kjent liv. Som om noe bare streifer over huden, bare fra innsiden. Vet ikke om det er reelt, eller om jeg ønsketenker - LENGTER nemlig etter å kjenne liv, og misunner de som kan kjenne det allerede og som VET at det er det, selv om jeg vet det er normalt man må vente lengre når man er førstegangs. :hjerter:

 

Dere som har vært på UL (og for så vidt også dere som snart skal), kjente/kjenner dere også på frykt/stress ift. det? Jeg har en del i meg som gleder meg helt vilt, men en annen del av meg er livredd... Er så redd de skal finne ut at noe er galt, og når det nå nærmer seg så kjenner jeg at det knyter seg i magen av å tenke på det... :ph34r:

Ja, jeg er av den bekymrede typen! Vi har allerede vært på tidlig UL, men allikevel er jeg bekymret... Men jeg gleder meg mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til det og bekymre seg til OUL så tenkte eg ikkje så mye på det før, men merket at når eg hadde hvert og alt var bra så merket eg at skuldrene senket seg. Så var nok litt stresset ja :)

 

Så kjekt med en lillesøster då Piu <3  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på oul i morgon, grugleder meg. Syns alltid det er skummelt å sjå/høyre... I tilfelle. Men trur jo det er bra inni der!

 

Elles er babynest det einaste eg har kjøpt til no...trur det vil få lille til å sova litt meir sjølvstendig enn lillebror på to gjorde...har ikkje tid til ein til sånn☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 17 uker til torsdag. Synes det er rart at jeg ikke har fått innkalling til OUL. Ringte sykehuset og ble satt over til røntgen(!!!) satt en halv time i telefonkø før jeg ble fortalt at de ikke hadde noe med OUL å gjøre, ble så satt over til gyn. Viser seg at legekontoret ikke har sendt inn noen papirer på meg!!! Har ikke kjent så mye til gravidhormonene før i dag. Tror samboeren min var redd for at jeg skulle gå i taket. Heldigvis trødde den lille inni magen til og ga meg to små spark, og da ble jeg blid som ei sol igjen. Ordner seg sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KH76, Jeg tror neppe det var bare gravidhormoner du kjente på, tror jeg hadde blitt både skikkelig sint og også stresset og lei meg om jeg var deg... sånt er ikke greit! Men glad for å høre at du tok initiativ selv og ringte da, for det er nok en del som ville ventet både en og to uker til! Har du fått ordnet time nå (iallefall gitt legesenteret en god beskjed?) ?

 

Selv har jeg en litt vanskelig (og foreløpig søvnløs) kveld/natt,.. OUL imorgen (!!) og kjenner magen vrir seg.. nå har panikken komt for fullt og jeg gjør knapt annet enn å ligge og kjenne etter om jeg kan kjenne noe liv inni der, og blir mer og mer fortvilet. Hysterisk, ja!

 

Noe sier meg at hvis alt går bra og vi får en herlig liten baby, kommer jeg til å bli tidenes hønemor! Og jeg som lovde meg selv å la mine barn få lov til å gjøre alt det "kjempefarlige" vi gjorde som små (og hadde stor glede av - som å bruke kniv, leke i fjellrøysa og klatre i trær ) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg kjenner fortsatt ikke noe til liv i magen eller det jeg merker er at magen/nedre del buk blir plutselig knall hard. Det varierer litt med tanke på området. Det skjer spesielt når jeg ligger på rygg.

Hva er det som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg kjenner fortsatt ikke noe til liv i magen eller det jeg merker er at magen/nedre del buk blir plutselig knall hard. Det varierer litt med tanke på området. Det skjer spesielt når jeg ligger på rygg.

Hva er det som skjer?

Det har kynnere. Livmoren som øver på fødsel/rier. Er ikke farlig i det hele tatt, men kan være ubehagelige. Det har jeg også fått. Egentlig tror jeg det er litt tidlig, men forrige svangerskap begynte det allerede i uke 14 så er bare glad jeg har sluppet unna til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått dato for OUL!! Ringte til legen og purret på tirsdag, og fikk brev fra sykehuset på lørdag. Har ikke fått time før 2.september. Da er jeg 19+6. Synes det er litt lenge å vente, men har i alle fall fått en dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du endelig har fått time! Men skjønner det er lenge å vente!

 

Her gikk OUL veldig bra! Jeg var så stressa at jeg skalv hele morgenen - og passelig utslitt etterpå; å bruke SÅ mye energi på nervøsitet og stress var en dårlig kombinasjon etter en natt med til sammen 2 timer søvn :sjenert:

 

Men da venter vi altså en frisk og aktiv liten gutt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...