Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Jeg har gått fra bekymring for lite symptomer til å føle meg bombardert av symptomene! Er stort sett alltid litt kvalm, vonde pupper, vondt i ryggen, vanvittig trøtt, sur og kjefter på min herlige lille 2 åring for den minste ting. Som samboern min sa mens han ga meg en klem i går; "jaja..ingen tvil om at hormontrollet er tilbake".

 

Er bare 5+6 så skjønner egentlig ikke at jeg føler meg så voldsomt gravid, gjorde ikke det på denne tiden ved forrige svangerskap.

Jeg har vært redd for sa så har vært å målt hcg. Fått svar på første måling som var veldig gøy (ganske langt over snittet) så er spent på resultatet av målingen jeg gjorde to dager senere.

Kanskje jeg er lengere på vei enn jeg tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det laget en Facebook-gruppe for Januardamene enda? Noen som vet?

Trur ikkje det, men det er veldig tidleg for det? Eller kanskje berre eg som synst det? Vil gjerne ha det, men først når 12 veker er passert for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det laget en Facebook-gruppe for Januardamene enda? Noen som vet?

Trur ikkje det, men det er veldig tidleg for det? Eller kanskje berre eg som synst det? Vil gjerne ha det, men først når 12 veker er passert for min del.

 

Jeg vil også være med, men først når jeg er over 12+0 :) 8+0 idag, så bare 4 uker igjen, jippi :)) Teller ned til neste UL nå 10+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det INGEN her som har brunlig utflod til tider? Til meg har det kommet og gått siden uke 5! :( Var på tidlig ul i uke 6, og hjertet slo og alt så normalt ut. Men alikevell.. Blir så stresset :(

Jeg har tidvis brunlig utflod. Men dette kommer i forbindelse med sex ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til ul 3.juni. kvalmen har i helga slått ut for fult. Ringte til sykehuset i håp om at jeg skulle få time litt tidligere, men fikk blankt avslag fordi de ikke tok imot før uke 8+0. Kjente hormontrollet våknet i meg. Sist jeg fikk bekreftet tom fostersekk var jeg så tidlig som 6+2 og det var på samme avdeling og bare for noen mnd siden! Klarer ikke å ta graviditeten innover meg og har bare lyst å få en bekreftelse. Ser jo her at flere får påvist hjerteaktivitet lenge før uke 8. Kveldens hjertesukk fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg testet positivt i dag, og på "gravid app" fikk jeg opp at min terminadato er 31 januar. Er første gang jeg er gravid, så er virkelig en spennende tid i vente. Er i uke 5, så er fortsatt veldig tidlig, men håper alt kommer til å gå bra!! 😄 når er dere på første sjekk/UL? jeg skal til Thailand 21 juni, og være der i 3 uker, så jeg burde kanskje dra på en sjekk før dette?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1. Januar i følge legen. Han tullet med at det kanskje ble nyttårsbarn! Er i dag 8+4 og gleder meg masse fremover. I morgen skal vi på første svangerskapskontroll og uken etter skal vi på tidlig ultralyd. Gleder oss veldig til å se at alt står bra til med mini <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen mente 1. Januar og gravid appen sa 2. Januar. Gleder meg til å se mer korrekt termindato etter ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang, og på terminkalkulator er terminen 22/23. januar. Gleder meg, selv om den ikke var planlagt. Av symptomer var det kvalme og tretthet som gjorde at jeg tok testen (og uteblitt mens, selvfølgelig), den ble positiv innen 5 sekunder.
Barnet er veldig lite planlagt, men er veldig velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kanskje dumt å klage på at jeg ikke var kvalm, har vært kvalm i hele dag 🙊😂

Det går veldig fort fra yay symptomer til drittlei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har barn fra før. Er det virkelig mulig å nyte et svangerskap? Eller er det bare et utsagn som i virkeligheten er det samme som at "aalt er så hæærlig på face prikk prikk prikk smiiilefjæs blunkefjæs"

Jeg klarer virkelig ikke se at det kan nytes å skulle gjerne vært ferdig med 9 mnd helst i går 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg gjekk med jenta mi var det heilt supert, var stort sett frisk og rask, i mykje betre form frå allergier og slikt enn vanleg og hadde meir energi enn vanleg, så ja- det går an var sjølvsagt spent og ville ha ho ut for å bli kjend, men hadde det fint som gravid til ho kom. Kan ikkje seia det samme no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har barn fra før. Er det virkelig mulig å nyte et svangerskap? Eller er det bare et utsagn som i virkeligheten er det samme som at "aalt er så hæærlig på face prikk prikk prikk smiiilefjæs blunkefjæs"

Jeg klarer virkelig ikke se at det kan nytes å skulle gjerne vært ferdig med 9 mnd helst i går 😜

Det er jo klart man er utålmodig på å møte den lille. Kanskje spesielt når det er førstemann. Samtidig som jeg begynte å kjenne spark og når kvalmen og spyingen endelig gav seg (uke 19) kjente jeg at jeg virkelig koste meg med magen. Jeg har aldri følt meg mer vakker og vel i egen kropp en jeg gjorde fra 5 - 7/8 mnd på vei. Da va jeg helt frisk og i full jobb. Så ja, det er definnitivt mulig å nyte det. Det har jeg tenkt til denne gangen også, bare den j* kvalmen går over 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det faktisk er mulig. Håper virkelig jeg også kan føle på den følelsen snart. Akkurat nå er det helt utenkelig 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg koste meg som gravid i perioder og andre perioder var ikke like kjekke. Tiden man ikke er kvalm lenger og når energien kommer litt tilbake og man begynner å kjenne liv fra den lille. Da nøyt jeg å være gravid, så koselig med den lille babymagen :) gleder meg til det kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det faktisk er mulig. Håper virkelig jeg også kan føle på den følelsen snart. Akkurat nå er det helt utenkelig

 

 

Ja, jeg synes det er litt uvirkelig jeg også. Mer uvirkelig denne gangen, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Dagene går heldigvis, selv om det er sakte, 6+6 i dag. Har et liiite håp om at kvalmen skal slippe rundt uke 12 denne gangen (gjerne før også!), men er vel forberedt på at det blir som sist :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal tørre å melde meg inn her også, vært litt redd for å melde meg inn i tilfelle jeg mister. 

Er i dag 7 uker på vei og sliter masse med kvalme og oppkast! :) Ser fram til kvalmen blir borte og ikke minst uke 12! Kan ikke vente! :D



Anonymous poster hash: 8b2e2...eca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje jeg skal tørre å melde meg inn her også, vært litt redd for å melde meg inn i tilfelle jeg mister. 

Er i dag 7 uker på vei og sliter masse med kvalme og oppkast! :) Ser fram til kvalmen blir borte og ikke minst uke 12! Kan ikke vente! :D

 

Anonymous poster hash: 8b2e2...eca

 

Ups, var ikke meninga å poste som anonym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pleier man å fortelle slikt til sjef osv? jeg har jobbet på et sted i 3 år, så begynte jeg her i september i fjor som heltid, men via byrå først, og fikk fast nå 01.04. Prøveperioden min er jo frem til 01.10, så vurderer å ikke fortelle noe før det, i tilfelle han ikke lar meg fortsette!! æh! Vet noen av dere litt mer om dette?😮☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet jobb til nyttår, og er gravid nå 8+2 :)

Måtte si det til sjefen ganske tidlig da vi trodde først dette svangerskapet også skulle gå galt og jeg naturlig nok ble helt knust.

 

Jeg har prøvetid ut juni, men de er veldig fornøyd med meg, så at jeg ikke fortsetter i jobben min er ikke et tema engang :)

 

Vi har prøvd leeenge og stod i prøverørskø, så jeg har fortalt også det til sjefen, og de er kjempeglade på mine vegne ovenfor meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...