Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi drar til privat UL i uke 12. Mest for å få vite at barnet er friskt, men sist fikk vi vite kjønnet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vita kjønnet, er både nysgjerrig og har lyst å kunna kjøpa det meste på førehand. Ville vita med forrige og :)

Vi kunne ikkje sjå kjønnet på ul i veke 12, så reknar med det blir på oul vi får vita det. Får tidleg ul i veke 13 pga fosterdiagnostikk, då eg er 39 år. Reknar ikkje med å sjå kjønn då heller, men kan vera heldig? Trur det er for tidleg, men glad for å få kikka på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Siribc! Vi skal definnitivt vite kjønn. Visste det forrige gang også. Hadde kanskje klart å ikke vite dersom jeg hadde både gutt og jente fra før, men dette er nr 2, så vi "mangler" ene 😉

 

Symptommessig er jeg trøttere enn jeg har vært noen gang før i hele mitt liv. Husker ikke det var slik forrige gang, men da hadde jeg ikke en herlig, trassig og aktiv 2 år gammel tøysekopp å ta meg av heller. Kvalmen er sterkt tilstedeværende og ingenting smaker godt. Har en ekkel smak i munnen som jeg aldri blir kvitt. Blæh... Gleder meg til siste halvdel av svangerskapet. Det var da jeg koste meg mest sist. Takke meg til litt vondt'er heller enn kvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de si kjønn så tidlig som uke 12? En kollega av meg fikk vite tidlig at det mest sannsynlig var gutt, men på OUL sa de jente og ut kom en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Termin 31.januar I følge befruktningsdato😊 hiver meg dermed på denne tråden!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen vil ikke vite, men jeg MÅ vite 😊 har selv en sterk guttefølelse , men det er sikkert fordi jeg har både gutt og jente fra før og dette svangerskapet minner mest om da jeg gikk med gutten 😊

Har hatt brun utflod igjen idag også😲 liker det ikke, men blir ikke like stressa som tidligere. Antar at det er lutinusen som irriterer slimhinnene mine. Bare 3 dager igjen til ny UL 🙏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ikkje stresser like mykje jenta, men kjenner kjensla. Eg hadde min melt Down i veke 5 då eg fekk ei blødning med friskt blod. Det var ei lang veke før ul, no skal eg ikkje denne veka å sjå, og kjenner den veka vert lang! Usikkerheten brer seg liksom litt, for det er nesten for godt til å vera sant at det skal gå denne gangen, samtidig så veit eg at det oftast går bra. Så dette krever si kvinne og mykje mental jobbing! Prøver å gle meg over spiren, samtidig held eg ein del igjen til den magiske grensa er passert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når jeg skal på tirsdag 10+2 er det TRE uker siden sist. 7+2 var alt i orden og hjerte slo sterkt og fint, men frykter mye kan ha skjedd, men hadde jo ikke symptomer 7+2 heller, og magen har vokst, så lever i håpet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at alle spirene holder seg der de skal! Selv kunne jeg tenke meg å sove bort tiden frem til UL... Neida... Joda... Håper kvalmen gir seg snart og at uke 12 kommer susende snart! (8+3)

Endret av Mamma.til.en.2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at alle spirene holder seg der de skal! Selv kunne jeg tenke meg å sove bort tiden frem til UL... Neida... Joda... Håper kvalmen gir seg snart og at uke 12 kommer susende snart! (8+3)

Signere hvert et ord. Sies at kvalmen er verst i uke 8-9 og at det blir bedre og bedre etter det...Håper virkelig det stemmer, for de siste 2 dagene har vært en kamp for å beholde på maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen vil ikke vite, men jeg MÅ vite 😊 har selv en sterk guttefølelse , men det er sikkert fordi jeg har både gutt og jente fra før og dette svangerskapet minner mest om da jeg gikk med gutten 😊

Har hatt brun utflod igjen idag også😲 liker det ikke, men blir ikke like stressa som tidligere. Antar at det er lutinusen som irriterer slimhinnene mine. Bare 3 dager igjen til ny UL 🙏😊

Hos oss er det jeg som hinter litt mot å kanskje ikke vite kjønn, mens min kjære sier han bare må vite :-)

 

Siden vi har to jenter fra før så forventer jeg nesten en jente til, mens denne gangen synes jeg små symptomer kom snikende veldig tidlig; jeg sa faktisk til kjæresten min at jeg var helt sikker på at vi var gravide, og det var allerede en uke før forventet mens.

Endret av ønsker en liten en til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg om kvalmen er verst veke 8 og9! Eg som håpar det verste er over og er 8+2 i dag....var betre i går..men ganske sjaber igjen i dag. Snur vel snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg som har symptomer mens andre sier de misunner meg som er helt symptomfri 🙈 endelig 10+0 - to sifret - hurra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg om kvalmen er verst veke 8 og9! Eg som håpar det verste er over og er 8+2 i dag....var betre i går..men ganske sjaber igjen i dag. Snur vel snart!

Jeg var verst kvalm i uke 6-7, så det må ikke bli verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært kvalm en eneste dag! Jeg er i uke 10+4 nå. Ømme bryster og stikking og strekking der nede er mine symtomer.. Samt veldig trøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært kvalm en eneste dag! Jeg er i uke 10+4 nå. Ømme bryster og stikking og strekking der nede er mine symtomer.. Samt veldig trøtt.

Høres ut som mine symptomer 😊 sovner ofte på sofaen om kvelden 😊😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+4 i dag, og har egentlig ikke andre symptomer enn ømme bryster, tisser ofte og at jeg blir fort sliten og trøtt. Vet ikke om det er positivt eller negativt, men de få gangene jeg blir kvalm (blir fort kvalm om jeg ikke spise regelmessig), så er jeg glad for at jeg ikke har så mye mer symptomer enn dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg håper virkelig at alle spirene holder seg der de skal! Selv kunne jeg tenke meg å sove bort tiden frem til UL... Neida... Joda... Håper kvalmen gir seg snart og at uke 12 kommer susende snart! (8+3)

Signere hvert et ord. Sies at kvalmen er verst i uke 8-9 og at det blir bedre og bedre etter det...Håper virkelig det stemmer, for de siste 2 dagene har vært en kamp for å beholde på maten...

 

 

Har faktisk ikke hørt før at kvalmen er verst uke 8-9. Trodde det var fullt kjør frem til uke 12 for de som er heldige og slipper da. Jeg var kvalm og spydde ut uke 19 sist. Det var IKKE gøy. I dag har vært en ganske ok dag, men det har vært hektisk. Litt over en uke til mannen eeeendelig kommer hjem og kan hjelpe meg med 2åringen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da joiner jeg eller vi (frøet og meg) januarkull 2016. Blir en spennende tid fremover! Er førstegangsgravid og synes det har vært ålreit å lese igjennom hva som har blitt postet ift symptomer og hvor man er mentalt i denne prosessen. Jeg nærmer meg 8 uker og har allerede vært hos gyn og sett på "frøet" samt et bankende hjerte. Har blitt mer og mer plaget med svimmelhet og kvalme den siste uken, men absolutt overkommerlig - det verste for min del, er hvordan jeg emosjonelt har endret meg... alt fra noen tårer til seriøs ugly crying hver eneste kveld i fra jeg oppdaget graviditeten. Har snakket med gynekologen som sier at hormonene roer seg betydelig etter uke 9, så tvi tvi for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Ventende :) Dei hormona er ikkje så greie alltid, vert litt meir tårer og kjensler enn til vanleg no ja. Men eg trur eigentleg barseltårene var verre for min del, gler meg ikkje til akkurat den biten igjen...litt hudlaus då ja. På godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå er det 3. dagen med mørk brun utflod.. :(

Må innrømme at NÅ begynner jeg å bli ganske stressa. Har prøvd å si til meg selv at det er lutinusen sin skyld, men nå syns jeg det kan stoppe!! Får en såå dårlig følelse. Har time til UL imorgen, men skal prøve å få flyttet den til idag. Får nå har angsten tatt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...