Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Off, så ekkelt limala86! Pleier man å se hjerteslag på den tiden? Vi har bestilt time til tidlig UL den dagen jeg er 12 uker på vei for å sjekke om alt er bra før vi sier det til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lukke til i morgon, håpar dei finn liv!

Eg har vore gjennom det før, eg fekk med heim tablettar så alt skulle koma ut, det gjekk heilt fint. Ikkje noko kjekt sjølvsagt, men det går.

 

Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 i dag og våkner opp med at jeg blør, men ikke smerter. Føles ikke ut som mensensmerter. Var på UL sist uke og fikk beskjed om hjerteformet livmor... *tvi tvi* Krysser fingra!

 

Anonymous poster hash: bf03a...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, å være gravid er jammen ikke lett. Først klaget jeg over at jeg ikke hadde symptom, så kom symptomene kastet på meg forrige uke, og jeg var skikkelig kvalm og hadde usannsynlig vondt i bekkenet. Det eneste jeg tenkte på var at jeg angret på at jeg hadde ønsket meg symptom... Så forsvant symptomene like plutselig igjen for noen dager siden, så nå sitter jeg her og håper på symptom igjen.. Hehe...

Siden jeg ikke hadde symptom sist og mistet blir jeg enda mer bekymret... Er 8+4 i dag.. Skal på ul om en uke.. Kommer til å bli sprø innen den tid..

Symptomene gir liksom en følelse av at alt er ok, flere som er enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fleire som held på å bli sprø her, lita blødning her i går kveld og. 8+6 i dag, håpar det er ufarleg og at alt er bra for oss alle tre. Slitsomt dette her gitt!

Heldigvis ul på måndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Dette blir mitt andre barn. Har fra før en jente som fyller 3 i oktober. Jeg må bare spørre dere som har barn fra før. 

Denne graviditeten min er så ulik den første!

Første graviditet hadde jeg morgenkvalme og vondt i ryggen, trøtt (sov fra 18.00 til 07.00). Og sulten hele tiden! 

 

Men denne graviditetet har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt, men mye vondt i hodet og forkjølet. Utenom det så kjenner jeg nada niks. Og ingen matlyst!

 

Noen som kjenner seg igjen? Jeg har litt den " jeg er ikke gravid" følelsen. Bare blitt litt tjukk på magen :)

Jeg kjenner meg igjen- bare omvendt.

Da jeg var gravid med sønnen min var jeg veldig god form de første mnd, men sleit veldig med bekkenet på slutten.

Nå er jeg 7+2 og har vært forferdelig kvalm og helt utslitt i snart tre uker allerede. Sykemeldt og orker så vidt sitte oppreist :o

Har begynt å tenke tanken om tvillinger,men er nok kun det at svangerskap kan være forskjellig.

Kanskje det betyr vi får et annet kjønn denne gangen?

Håper du fortsetter å være i god form :)

 

Jeg har også helt annerledes svangerskap denne gangen. Forrige gang spydde jeg flere ganger daglig fra uke 5 og ut uke 17. Denne gangen har jeg spydd en gang med et uhell som jeg kaller det, går på jobb og kjenner bare kvalmen når jeg er sliten eller sulten. Veldig rart!

 

Har du jente eller gutt fra før av "venter"? :)

 

Jeg har en jente fra før av :)

 

Blir spennende å se om vi begge får gutter denne gangen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja økln er enig!! Men jeg tror rett og slett at vi aldri blir fornøyde, hehe.. Jeg sitter på jobb og klarer ikke å konsentrere meg I det hele tatt. føler meg kvalm og trett.  Prøver å finne ut når symtomene begynner å forsvinne. Snakket med mamma og hun sa uke 16-17 for henne :grine:

 

Så til dere som har vært gravide før når begynnte symtomene å lette for dere?

 

Jeg får rett og slett litt dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å manne meg opp og prestere bedre på jobben. Er jo ikke noe galt med meg, bare gravid liksom!!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye blødninger her visst. Det sies at det er helt normalt med blødninger i 1. trimester, men skummelt er det alikevel. Har heldigvis ikke hatt noe sånt til nå denne gangen.

 

Symptomer har jeg så det holder av. Kvalm HELE dagen og jeg er på nippet til å spy store deler av dagen. Fysj altså. Som jeg gleder meg til denne delen er over og jeg kan nyte å være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja økln er enig!! Men jeg tror rett og slett at vi aldri blir fornøyde, hehe.. Jeg sitter på jobb og klarer ikke å konsentrere meg I det hele tatt. føler meg kvalm og trett. Prøver å finne ut når symtomene begynner å forsvinne. Snakket med mamma og hun sa uke 16-17 for henne :grine:

 

Så til dere som har vært gravide før når begynnte symtomene å lette for dere?

 

Jeg får rett og slett litt dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å manne meg opp og prestere bedre på jobben. Er jo ikke noe galt med meg, bare gravid liksom!!!

Ikke noe galt nei, men du gror jo et nytt menneske! Helt innafor å være litt medtatt altså. Det er ikke småtteri, selvom -som det er så viktig for folk å presisere- det ikke er en sykdom.

 

Det er viktig å lytte til kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4 i dag og hørte hjertet til knerten med min dopler hjemme! Verdens mest fantastiske lyd <3 jeg gråt litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi laga ei terminliste?

 

Lagar eit forslag under her, så kan vi skriva oss på sjølv? og evt kopiera med oss når dei lagar eige januarforum.

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17. Grøne

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to apper, den ene viser termin 08.01.16 og den andre viser 11.01.16.. hvilken skal jeg bruke?? Et sted i midten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lagar eit forslag under her, så kan vi skriva oss på sjølv? og evt kopiera med oss når dei lagar eige januarforum.

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17. Grøne

18. Bentix

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ulike datoer. Mensterminen er 18 januar og visst jeg regner ut i fra når jeg hadde EL så er det 24 eller noe. Forholder meg til menstermin inntil vi har vært på OUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17. Grøne

18. Bentix

19.

20.

21. Mamsen og lilleputt

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.T&H

13.

14.

15.

16.

17. Grøne

18. Bentix

19.

20.

21. Mamsen og lilleputt

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.T&H

13.

14.Mamma.til.en.2013

15.

16.

17. Grøne

18. Bentix

19.

20.

21. Mamsen og lilleputt

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få høre hjertelyd! Er det mange av dere som har doppler?

Jeg skal til legen på torsdag og da er jeg 9+3, tror dere legen prøver å finne hjertelyd da? Sist fikk jeg høre hjerte i uke 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.T&H

13.

14.Mamma.til.en.2013

15.

16.

17. Grøne

18. Bentix

19.

20.

21. Mamsen og lilleputt

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Åhh, dette blir så masete.  Mange mange sider fulle av disse.. Er det så nøye da? Kan ikke evt en person si seg villig til å skrive ned alle istedefor. Ellers får vi jo masser av varsler på at noen har skrevet noe i forumet, men så er det bare dette...

 

 

Anonymous poster hash: 91307...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen min sier 16, men legen 14 -selv om begge er enig om hvor langt jeg er på vei. 9+2 i dag. Forholder meg til legen sin termin frem til UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nederst på magen, rett over skambeinet nesten. Men det står på den doppleren at man skal finne lyd fra uke 12, så ikke bli redd om du ikke finner noe, da! Er sikkert veldig ulikt hvor og hvordan de ligger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...