Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 uker i dag! :D

Har fått oul 10 august. Klarer nesten ikke vente. Hadde tidlig ul uke 10+5 og så en liten krabat med armer og ben som sutta på tommel <3

Spendt på om det blir enda en gutt eller ei lita jente denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så arti med UL! ☺

 

Vi har UL i uke 13 og er i dag 11+5. 2. trimester nærmer seg med stormskritt og jeg kan nesten ikke vente 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på første kontroll i dag 😊 Fikk sjekka symfysemålene og første reaksjon fra jordmor var om jeg trodde jeg kunne ha kommet lengre enn 9+6. Men jeg sa det var ikke mulig for jeg har hatt 28 dagers syklus det siste året. Så neste hun spurte om var om vi hadde tvillinger innen familien😉Men verken jeg el far har det. Så hun skal ordne time til tidlig UL for å få sjekka det😉😀 Så er spennt på om hva som skjuler seg der inne😉om det er 1 el kanskje 2😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på første kontroll i dag 😊 Fikk sjekka symfysemålene og første reaksjon fra jordmor var om jeg trodde jeg kunne ha kommet lengre enn 9+6. Men jeg sa det var ikke mulig for jeg har hatt 28 dagers syklus det siste året. Så neste hun spurte om var om vi hadde tvillinger innen familien😉Men verken jeg el far har det. Så hun skal ordne time til tidlig UL for å få sjekka det😉😀 Så er spennt på om hva som skjuler seg der inne😉om det er 1 el kanskje 2😄

Å herreGUD så spennende! Håper det er to, jeg! Morsomt om vi blir litt flere tvillinggravide her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har også fått litt mage allerede, men jeg mistet nok en tvilling ganske tidlig i svangerskapet, uten at jeg vet om det har noe å si. Kjekt at du får tidlig UL for å sjekke da!

 

Begynner formen deres å bli bedre da, eller er dere like kvalme og trette enda? Jeg kjenner jeg begynner å bli bedre. Spyr ikke lengre (jippi!) og klarer meg uten en ettermiddagshvil om jeg virkelig går inn for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg har også fått litt mage allerede, men jeg mistet nok en tvilling ganske tidlig i svangerskapet, uten at jeg vet om det har noe å si. Kjekt at du får tidlig UL for å sjekke da!

 

Begynner formen deres å bli bedre da, eller er dere like kvalme og trette enda? Jeg kjenner jeg begynner å bli bedre. Spyr ikke lengre (jippi!) og klarer meg uten en ettermiddagshvil om jeg virkelig går inn for det :)

 

Ja blir godt å få tidlig ul ☺

 

Har vært i grei form i en lengre periode,men våknet i morgest med kraftig kvalme Har heldigvis ikke vært så dårlig så langt i sv.skapet at jeg har spydd,men kan være jævlig nok å ligge å være kvalm men det går over når det blir bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Eg er heilt ny her inne og usikker på kor eg skriver. Men prøver ☺️ Eg har termin 2 januar trur eg. Har vert på UL og flytta fram 5 dagar. Skal vere i veke 12+6 i dag. Godt å vera forbi ein milepæl. Det blei etter ein runde blodprøver påvist høgt stoffskifte hos meg. Er det andre som har dette problemet? Skal få timer til UL minst hver 4 uke og endokrinolog. Eg er mykje kvalm fortsatt og trøøøøtt, og håper kvar dag at dette skal bli bedre. Mitt tredje svangerskap forresten 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som kun går til jordmor og ikke til legen? Jeg hater virkelig legen min. Et større vimsehodet skal man lete lenge etter.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har sett flere nevne at de velger bare jordmor @m-84, så ikke vær redd for å ta det valget om du er mest komfortabel med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger nok bare legen min denne gangen. Føler meg veldig trygg på henne:-) jordmoren jeg hadde sist var bare sur og man følte seg til bry når man kom dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen i oslo området her? Hvordan er det med jordmødre i oslo og bydeler, jeg ønsker ikke å gå til helsestasjonen som er i bydelen jeg tilhører til. Har vært hos fastlegen, men det var en ung vikar og jeg ønsker nok en mer erfaren person rundt meg siden jeg er førstegangsgravid. Tusen spm og tusen undringer... hehe

 

Anonymous poster hash: bf03a...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker i dag!!! UL på mandag, så får vi se om det står seg. Har fått fiiin mage! 😀 Er så stolt... 😂😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå beveger jeg meg inn i uke 12, rett rundt hjørnet :) Tenk så rart! For bare noen mnd siden tenkte jeg mer på studier og jobb, telte ned til partytur med venninner. Nå gleder jeg meg til januar, for da blir jeg mor for aller første gang.. selv om det blir tidenes soloprosjekt så gleder jeg meg. Jeg har forbannet meg på å fullføre deltidsstudiet selv om jeg er gravid og får et barn midt oppi masterstudiet. Akkurat nå synes jeg det skal bli deilig med permisjon fra jobben og partyturen blir en hyggelig venninnetur, fordi jeg har verdens beste venninner som er støttende... tenk hvordan livet forandrer seg.. snørr, tårer og lettere angst er byttet bort til glede,forventinger og generell lykkefølelse :)

 

Anonymous poster hash: bf03a...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet her tidligere, men nå er jeg endelig i uke 12!😄😍 jeg har ikke fått UL før uke 19, så føler det er så lenge til, man vil jo vite at alt går bra med lille før. Men er i Thailand, og kommer hjem 15, og skal til legen 22 juli før jeg reiser to uker til Polen. Så da blir det jo generell sjekk der. Er veldig lykkelig og gleder meg til å få høre hjerteslag og se bebien min.

Skulle kanskje tenkt meg privat UL før uke 19, for har vært så sykt dårlig i magen her nede, og i går hadde jeg den værste spydagen, men det hadde ingenting med selve graviditeten å gjøre. Har ikke hatt noen symptomer til kvalme eller vært noe dårlig i hele svangerskapet, og føler meg heldig med det. Men vil så gjerne vite alt går bra, dere skjønner nok hva jeg mener. Hihi! håper alt er bra med alle dere andre her inne❤️😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet her tidligere, men nå er jeg endelig i uke 12! jeg har ikke fått UL før uke 19, så føler det er så lenge til, man vil jo vite at alt går bra med lille før. Men er i Thailand, og kommer hjem 15, og skal til legen 22 juli før jeg reiser to uker til Polen. Så da blir det jo generell sjekk der. Er veldig lykkelig og gleder meg til å få høre hjerteslag og se bebien min.

Skulle kanskje tenkt meg privat UL før uke 19, for har vært så sykt dårlig i magen her nede, og i går hadde jeg den værste spydagen, men det hadde ingenting med selve graviditeten å gjøre. Har ikke hatt noen symptomer til kvalme eller vært noe dårlig i hele svangerskapet, og føler meg heldig med det. Men vil så gjerne vite alt går bra, dere skjønner nok hva jeg mener. Hihi! håper alt er bra med alle dere andre her inne❤

 

Gratulerer :)

Jeg vil anbefale deg å be legen teste deg for taxoplasmose, siden du har vært i utlandet :)

Og så vil jeg på det sterkeste anbefale privat UL også. Det er SÅ verdt det!!! :D

Er det din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har skrevet her tidligere, men nå er jeg endelig i uke 12! jeg har ikke fått UL før uke 19, så føler det er så lenge til, man vil jo vite at alt går bra med lille før. Men er i Thailand, og kommer hjem 15, og skal til legen 22 juli før jeg reiser to uker til Polen. Så da blir det jo generell sjekk der. Er veldig lykkelig og gleder meg til å få høre hjerteslag og se bebien min.

Skulle kanskje tenkt meg privat UL før uke 19, for har vært så sykt dårlig i magen her nede, og i går hadde jeg den værste spydagen, men det hadde ingenting med selve graviditeten å gjøre. Har ikke hatt noen symptomer til kvalme eller vært noe dårlig i hele svangerskapet, og føler meg heldig med det. Men vil så gjerne vite alt går bra, dere skjønner nok hva jeg mener. Hihi! håper alt er bra med alle dere andre her inne❤

Gratulerer :)

Jeg vil anbefale deg å be legen teste deg for taxoplasmose, siden du har vært i utlandet :)

Og så vil jeg på det sterkeste anbefale privat UL også. Det er SÅ verdt det!!! :D

Er det din første?

Takk 😄

åj okei da skal jeg notere ned dette, er det ufarlig eller kan det gjøre noe skade?

Jaa har kjempe lyst! hvem kontakter jeg da hvis jeg vil ha privat UL? sykehuset eller lege?☺️

Ja dette er mitt første, så gleder oss veldig!!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har skrevet her tidligere, men nå er jeg endelig i uke 12! jeg har ikke fått UL før uke 19, så føler det er så lenge til, man vil jo vite at alt går bra med lille før. Men er i Thailand, og kommer hjem 15, og skal til legen 22 juli før jeg reiser to uker til Polen. Så da blir det jo generell sjekk der. Er veldig lykkelig og gleder meg til å få høre hjerteslag og se bebien min.

Skulle kanskje tenkt meg privat UL før uke 19, for har vært så sykt dårlig i magen her nede, og i går hadde jeg den værste spydagen, men det hadde ingenting med selve graviditeten å gjøre. Har ikke hatt noen symptomer til kvalme eller vært noe dårlig i hele svangerskapet, og føler meg heldig med det. Men vil så gjerne vite alt går bra, dere skjønner nok hva jeg mener. Hihi! håper alt er bra med alle dere andre her inne❤

Gratulerer :)

Jeg vil anbefale deg å be legen teste deg for taxoplasmose, siden du har vært i utlandet :)

Og så vil jeg på det sterkeste anbefale privat UL også. Det er SÅ verdt det!!! :D

Er det din første?

Takk

åj okei da skal jeg notere ned dette, er det ufarlig eller kan det gjøre noe skade?

Jaa har kjempe lyst! hvem kontakter jeg da hvis jeg vil ha privat UL? sykehuset eller lege?☺

Ja dette er mitt første, så gleder oss veldig!!☺

 

Du må på en privat klinikk. Sjekk hva som finnes der du bor :) 

Taxo er en bakterie som er ufarlig for deg, men den kan skade barnet. Legen forklarer det nok best :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Har skrevet her tidligere, men nå er jeg endelig i uke 12! jeg har ikke fått UL før uke 19, så føler det er så lenge til, man vil jo vite at alt går bra med lille før. Men er i Thailand, og kommer hjem 15, og skal til legen 22 juli før jeg reiser to uker til Polen. Så da blir det jo generell sjekk der. Er veldig lykkelig og gleder meg til å få høre hjerteslag og se bebien min.

Skulle kanskje tenkt meg privat UL før uke 19, for har vært så sykt dårlig i magen her nede, og i går hadde jeg den værste spydagen, men det hadde ingenting med selve graviditeten å gjøre. Har ikke hatt noen symptomer til kvalme eller vært noe dårlig i hele svangerskapet, og føler meg heldig med det. Men vil så gjerne vite alt går bra, dere skjønner nok hva jeg mener. Hihi! håper alt er bra med alle dere andre her inne❤

Gratulerer :)

Jeg vil anbefale deg å be legen teste deg for taxoplasmose, siden du har vært i utlandet :)

Og så vil jeg på det sterkeste anbefale privat UL også. Det er SÅ verdt det!!! :D

Er det din første?

Takk

åj okei da skal jeg notere ned dette, er det ufarlig eller kan det gjøre noe skade?

Jaa har kjempe lyst! hvem kontakter jeg da hvis jeg vil ha privat UL? sykehuset eller lege?☺

Ja dette er mitt første, så gleder oss veldig!!☺

Du må på en privat klinikk. Sjekk hva som finnes der du bor :)

Taxo er en bakterie som er ufarlig for deg, men den kan skade barnet. Legen forklarer det nok best :)

Ja, skal sjekke på det nå, så skal jeg ringe dem enten i dag eller i morgen!☺️ Jaa, jeg måtte søke opp og lese litt om det. Fikk hjertet litt i halsen, men skal sjekke opp så fort jeg er hjemme så satser og håper vi på at alt står bra til inni der!! ❤️

Takk for tipset forresten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej hej,

Hoppar gärna in här!

Jag är en svensk i Oslo som bott

Här ca 1,5 år. Väntar första bebisen 15 januari efter både MA och xu förra året.

Känner inga gravida i Norge ( jag bor i Oslo ) så kan vara skönt att få prata av sig här :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej hej,

Hoppar gärna in här!

Jag är en svensk i Oslo som bott

Här ca 1,5 år. Väntar första bebisen 15 januari efter både MA och xu förra året.

Känner inga gravida i Norge ( jag bor i Oslo ) så kan vara skönt att få prata av sig här :)

Hei! gratulerer så mye med lille!! ☺️

jeg er også gravid med første og er bosatt i Oslo! deilig å være et sted man kan dele litt med hverandre!! lykke til og velkommen hit!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2.

3.

4.

5. Ung_frue

6.

7.

8. kiwi29, Braith

9. Miepusen

10. Piu

11.

12.T&H

13.

14.Mamma.til.en.2013

15. Martis

16.

17. Grøne

18. Bentix

19. Mamman til Stella og Håkon

20.

21. Mamsen og lilleputt

22.

23. Enjanuarbaby16

24.

25.

26. IMilla

27.

28.

29.

30.

31.

 

I følge legen er det en litt annen termin enn det jeg hadde regnet ut til, så flyttet meg til foreløpig termin ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...