Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Spennende Grøne! 😊 Hvordan er formen deres? Jeg er trøtt som en dupp, blir fort sliten- og kvalm i løpet av dagen, litt forskjellig når. Noe oppkast, og hjertebank med ekstraslag når jeg er sliten. Og for ikke å snakke om puppene! 😜 Au! Er i praksis og skriver eksamen, sådet går i ett. Gleder meg til sommerferie, og kun jobben å ta hensyn til! 😊

Endret av Nooona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det nok ekstra godt å ha sett et bankende hjerte Marna. Håper det går som det skal denne gangen!

 

Jeg er i grunn lite bekymret. Har vært gravid èn gang før og det resulterte i vår, nå, toåring. Jeg tenker jo litt på det, men velger å ikke bekymre meg før noe evt skulle skje. Det har jo ikke noe for seg å bekymre seg på forhånd, dersom man kan la det være.

 

Noen som har en "følelse" på kjønn? Jeg merker at jeg tenker ofte at det er en jente, samtidig som jeg egentlig regner med at det er en gutt til. Håper litt på jente, siden vi har en gutt, sånn for min egen del. En lillebror er selvfølgelig like velkommen. Det viktigste er at babyen er frisk, men er den ikke det er den velkommen likevel =) Men igjen, så bekymrer jeg meg lite for det. Eventuelle utfordringer får vi ta dersom de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooona: kjenner veldig at puppene er såre og veks ein del for tida..etter avslutta amming ved nyttår ser dei no mykje betre ut elles er formen sjaber, men det får ein tåle.

 

Mammatilen: har ein tendens til å tenkja på spiren som han, var sikker på jente sist og fekk det. Mannen ønsker seg veldig gutt no, eg er ikkje sikker på kva eg helst vil ha. Så då er det drt samme for meg berre det kjem ein frisk liten baby i januar

 

Spennande med to T&H!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veeeeldig trøtt sist uke. Denne uken har jeg ikke vært så trøtt og sliten. Merker jeg blir litt engstlig når symtomene forsvinner :( noen som har opplevd det? Husker ikke helt hvordan det var sist jeg gikk gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lite symptomer egentlig. Kanskje litt mer trøtt enn ellers, og at det er enkelte matvarer jeg ikke kan tenke meg lengre. Puppene har vokst litt og er kanskje bittelitt ømme, men ellers føler jeg meg veldig som vanlig egentlig :)

 

Jeg føler på meg at det er en jente, men så føler jeg plutselig at det er en gutt. Blir så spennende å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig lite symptomer egentlig. Kanskje litt mer trøtt enn ellers, og at det er enkelte matvarer jeg ikke kan tenke meg lengre. Puppene har vokst litt og er kanskje bittelitt ømme, men ellers føler jeg meg veldig som vanlig egentlig :)

 

Jeg føler på meg at det er en jente, men så føler jeg plutselig at det er en gutt. Blir så spennende å vite :)

Blir like glad hver gang jeg leser om andre som har like lite symptomer som meg :-)

 

Vi skal vel egentlig være glad for at vi er i toppform!

 

Ellers kjenner jeg at det begynner å verke i bekkenet allerede rundt kl 14-14.30 på jobb.

 

Har kontorjobb og 2 krykkesvangerskap bak meg hvor jeg begynte å bruke krykker allerede i uke 20 med nr. 1 og uke 14 med nr. 2.

Skal nevne det for legen på neste kontroll. Håper ikke det blir sånn denne gang og at jeg plutselig en dag ikke kommer opp av senga. Da er det bedre med litt kortere dager sånn at jeg kan være i jobb lengst mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har veldig lite symptomer egentlig. Kanskje litt mer trøtt enn ellers, og at det er enkelte matvarer jeg ikke kan tenke meg lengre. Puppene har vokst litt og er kanskje bittelitt ømme, men ellers føler jeg meg veldig som vanlig egentlig :)

 

Jeg føler på meg at det er en jente, men så føler jeg plutselig at det er en gutt. Blir så spennende å vite :)

Blir like glad hver gang jeg leser om andre som har like lite symptomer som meg :-)

 

Vi skal vel egentlig være glad for at vi er i toppform!

 

Ellers kjenner jeg at det begynner å verke i bekkenet allerede rundt kl 14-14.30 på jobb.

 

Har kontorjobb og 2 krykkesvangerskap bak meg hvor jeg begynte å bruke krykker allerede i uke 20 med nr. 1 og uke 14 med nr. 2.

Skal nevne det for legen på neste kontroll. Håper ikke det blir sånn denne gang og at jeg plutselig en dag ikke kommer opp av senga. Da er det bedre med litt kortere dager sånn at jeg kan være i jobb lengst mulig :-)

 

Ja, er enig i det. Er godt å høre om andre som ikke har så masse symptomer! Jeg hadde jo sett for meg før jeg ble gravid at jeg kom til å ha masse symptomer og tegn :) Får heller være glad for at man er i god form ja, men hadde ikke gjort noe med litt mer symptomer da, hihi :) 

 

Skjønner at du er redd for at det skal skje igjen, men får håpe og krysse fingrene for at du slipper å bruke krykker denne gangen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh.. Kaffielskeren i meg gråter, sitter her med koppen min, men kaster nesten opp bare av tanken 💩😆

Tips til hva jeg kan spise uten å bli 150 kg? Kvalm hele tiden og det eneste som hjelper er å spise 😅 får syk halsbrann av grove knekkebrød? 😭

Har ikke lyst å bli smellfeit 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friske grønnsaker får jeg i meg. Klarer ikke tanken på at de skal være kokt eller stekt.... 

Så jeg tror jeg vi anbefale deg å peise på med friske, krønsjy grønnsaker!

 

Eneste middagen jeg vil ha om dagen er fiskepudding i hvitsaus med terteskjell  :legrine:

Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nektariner og jordbær går det i her, og Ingers superrug med Vita lettsmør....kokt pasta orkar eg tanken på, ikkje stort anna...

 

Drøymer om salt superchips og French fries....men då er eg vel fullstendig sprent i januar, er ingen sylfide i utgangspunktet, håpar dette kjem seg i løpet av sommaren!

Endret av Grøne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i vannmelon og crispy frokostblanding med iskald melk....orker ikke tanken på noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite symptomer her og. Bare puppene som verker noe voldsomt,må nok ut å kjøpe nye bh'er... er trøtt, men tror eg hadde vært trøtt og lei uansett pga været og det nærmer seg ferie..har fått dilla på fullkorn kavringer med smør og hvitost 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symptomene her blir bare værre😳 har så vondt i korsryggen, mensmurringer og klarer nesten ikke spise noe av det jeg bruker og spise, det smaker bare fælt😞 tror jeg og skal prøve og spise friske grønnsaker.. Har prøvd både kokte og stekte men bare skyver det vekk...

 

Har dere noe andre tips ift mat som ikke blir for mektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kommer tuslende inn her blant dere andre med termin i januar 2016 Jeg har selv termin ca 26 januar ut fra sise mens å dømme,men er spent å finne ut når egentlig termin er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på første legekontroll i dag. Siden jeg er 38 år, så tenkte jeg det var greit å få sendt inn rekvisisjonen til tidlig ultralyd. Legen hadde fått seg ultralydapparat, men hun klarte ikke å se noe foreløpig. Skal tilbake om to uker for å titte igjen. Jeg synes det er litt skummelt at hun ikke så noe enda, men det er kanskje litt tidlig? Var utvendig ultralyd, og jeg har en del kg ekstra rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg over at du ikke så noe. Jeg var på tidlig ul på det jeg trodde var 6+0, som viste seg å være 5+0, så da kunne gynekologen bare se en sort fostersekk uten innhold. Jeg var jo hellig overbevist om at det hadde gått galt igjen, men uken etter var det dukket opp et embryo og uken etter det kunne vi se og høre sterke hjerteslag :)

Nå på tirsdag skal jeg på UL igjen og da er jeg 10+ 2 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så kvalm og trøtt!! skulle på fjelltur idag, kom meg bare nesten opp fordi kvalmen tok overhånd.. kvalmen er intens, men kaster heldigvis ikke opp, enda! Skal til legen den 22. Juni. Gleder meg og gruer meg litt da jeg ikke vet hva jeg går tilitt, siden jeg er første gangs. Er 9+6 når jeg har legetime.

Endret av enjanuarbaby16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette blir mitt andre barn. Har fra før en jente som fyller 3 i oktober. Jeg må bare spørre dere som har barn fra før. 

Denne graviditeten min er så ulik den første!

Første graviditet hadde jeg morgenkvalme og vondt i ryggen, trøtt (sov fra 18.00 til 07.00). Og sulten hele tiden! 

 

Men denne graviditetet har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt, men mye vondt i hodet og forkjølet. Utenom det så kjenner jeg nada niks. Og ingen matlyst!

 

Noen som kjenner seg igjen? Jeg har litt den " jeg er ikke gravid" følelsen. Bare blitt litt tjukk på magen :)

Jeg kjenner meg igjen- bare omvendt.

Da jeg var gravid med sønnen min var jeg veldig god form de første mnd, men sleit veldig med bekkenet på slutten.

Nå er jeg 7+2 og har vært forferdelig kvalm og helt utslitt i snart tre uker allerede. Sykemeldt og orker så vidt sitte oppreist :o

Har begynt å tenke tanken om tvillinger,men er nok kun det at svangerskap kan være forskjellig.

Kanskje det betyr vi får et annet kjønn denne gangen?

Håper du fortsetter å være i god form :)

 

Jeg har også helt annerledes svangerskap denne gangen. Forrige gang spydde jeg flere ganger daglig fra uke 5 og ut uke 17. Denne gangen har jeg spydd en gang med et uhell som jeg kaller det, går på jobb og kjenner bare kvalmen når jeg er sliten eller sulten. Veldig rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hiver meg på denne gruppen jeg😄 har termin 22 eller 23. Januar. Er 7+ 3 på vei. Dette blir mitt andre barn. Det jeg lurte på er hvor mange som ønsker å vite kjønnet på barnet? Jeg vet jeg skal!! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig alltid sagt at eg ikke vil vite det, men tror nysgjerrigheten tar overhånd.. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hiver meg på denne gruppen jeg har termin 22 eller 23. Januar. Er 7+ 3 på vei. Dette blir mitt andre barn. Det jeg lurte på er hvor mange som ønsker å vite kjønnet på barnet? Jeg vet jeg skal!!

Vi vil også vite! Er alt for nysgjerrig til å la være! :)

 

Anonymous poster hash: 2f223...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Hiver meg på denne gruppen jeg har termin 22 eller 23. Januar. Er 7+ 3 på vei. Dette blir mitt andre barn. Det jeg lurte på er hvor mange som ønsker å vite kjønnet på barnet? Jeg vet jeg skal!!

 

Vi vil også vite! Er alt for nysgjerrig til å la være! :)Anonymous poster hash: 2f223...c20

Ops, ikke meningen å være anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite! Jeg vil handle klær og slikt :D

 

Noen som tenker å dra på tidlig ultralyd for å få vite kjønnet her, eller venter de fleste til ordinær ul?

Ei venninne dro på tidlig ultralyd i uke 14/15, men de fikk ikke til å se det pga vinkelen til barnet. Bortkastet 1.200 kr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...