Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Melder meg på her jeg å ;) Venter nr. 2 rundt 18.januar.

Har fått mage, og tenker det blir vanskelig å skjule det helt til i begynnelsen av juli! Jeg er i perioder kvalm, og når jeg ikke er det spiser jeg alt jeg kommer over. Brystene er ømme og "hovne". Er litt trøttere.

Er kjempespent selv om det er veldig uvirkelig. Forrige gang brukte vi flere år på å bli gravide. Denne gangen skjedde det med en gang! Har tatt 5 tester fordi jeg ikke trodde på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Klarte ikke å vent helt til fredag med å ta ny test, så kjøpte en digital test:) og det e ingen tvil om at æ e gravid:D Har valgt å gå til gynekolog dette svangerskapet, for da får æ ultralyd hver gang Skal på første kontroll når æ e 7+2. Har dokker med sambo på første kontroll?

Min vil være med på alt, synes det er veldig kjekt. Han er 43 og det blir hans første barn, så han er superlykkelig og klar :) Vi har første i morgen. Det er egentlig ikke graviditetsrelatert, jeg har fast sjekk med gynekolog på sykehuset pga celleforandringer i livmorhalsen. Men høres ut som vi får UL. Samboer får stå på gangen til alt er klart, så kan han komme inn og se om det blir UL :)

Så spennende da, må får hør kor det gikk om dokker fikk UL:) Samboer vil også værme og han e veldig spent, men var så usikker på om han skulle få bli med siden æ også skal ta celleprøver samtidig som tidlig UL. Men han får bli med og må vente på gangen han å:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her. Termin 20. januar. Tok test i dag morges, men har egentlig følt det lenge allerede. Er 38 år og har en sønn som blir 5 i sommer. Hvor tidlig må man bestille time hos lege for å få henvisning til tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på privat UL. Klarte ikke å vente til 12ukers ul, med tanke på det rosabrune utflodet mitt. Det har stressa meg sinnsykt og ødelagt dagene mine.. 
 
På UL viste det seg et bankende hjerte (185 slag i minuttet) og et foster som bevega seg <3 Alt så super ut. PUH!!!!
 
Utfloden min kommer av soppinnfeksjon og røde slimhinner. Pluss at hun sa at når livmora vokser, så kan det lett bli litt småblødninger  :)
 
 
 
Nå skal jeg slappe av så mye som mulig (psykisk) fram til 12 ukers UL :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høyre happyme! Håpar på gode tilbakemeldingar her på tysdag.

 

Gratulerer Vinterblomsten! Rundt veke 7 bør du ha time, reknar med du og har fått med deg den nye testen som vart godkjend i går? Nip eller noko slikt? Testar gjennom blodet til mor så ein slepp evt fostervannsprøve eller morkakeprøve. Kan tas før dei gamle og, så ein slepp bestemma seg etter veke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Klarte ikke å vent helt til fredag med å ta ny test, så kjøpte en digital test:) og det e ingen tvil om at æ e gravid:D Har valgt å gå til gynekolog dette svangerskapet, for da får æ ultralyd hver gang Skal på første kontroll når æ e 7+2. Har dokker med sambo på første kontroll?

Min vil være med på alt, synes det er veldig kjekt. Han er 43 og det blir hans første barn, så han er superlykkelig og klar :) Vi har første i morgen. Det er egentlig ikke graviditetsrelatert, jeg har fast sjekk med gynekolog på sykehuset pga celleforandringer i livmorhalsen. Men høres ut som vi får UL. Samboer får stå på gangen til alt er klart, så kan han komme inn og se om det blir UL :)

Så spennende da, må får hør kor det gikk om dokker fikk UL:) Samboer vil også værme og han e veldig spent, men var så usikker på om han skulle få bli med siden æ også skal ta celleprøver samtidig som tidlig UL. Men han får bli med og må vente på gangen han å :)

 

 

Det gikk veldig fint. Fortalte legen at samboer var med fordi jeg var gravid, i tilfelle vi fikk UL, men at han kunne stå på gangen så lenge. Men hun bare dro han inn og satte ham i "pappa-stolen" og tok UL med en gang. Så tok hun celleprøven etterpå, mens han fortsatt var der. Men han hadde ikke utsikt, så det var helt greit. 

 

Var for tidlig å se hjerteslag, men størrelse og alt så helt normalt ut. Og det var bare ett foster :P

Fikk med bilder som vi har sendt til foreldre og søsken. Stor stas selv om det ikke viser noe annet enn en liten klatt ennå :)

 

Edit: kan legge til her også at jeg er uke 6+4 i dag. 

Endret av Minnea82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om den Nipt testen tas i bruk omgående? Slik at det er noe vi kan få gjennomført? Jeg skal ta duo-test...det er vel ikke det samme slik jeg forstod det?

 

Anonymous poster hash: f7e69...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det INGEN her som har brunlig utflod til tider? Til meg har det kommet og gått siden uke 5! :( Var på tidlig ul i uke 6, og hjertet slo og alt så normalt ut. Men alikevell.. Blir så stresset :(

Jeg hadde mye av det i uke 10 sist. Var overbevist om at nå gikk det galt. Bestilte time til privat ultralyd og fikk se en levende spellemann. Han er nå 2 år 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det. Har hatt det hele denne uken, uke 6. var på UL på mandag, alt i skjønneste orden. Etter det jeg har skjønt er det heeeelt normalt :)

Går du på noe støttebehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Klarte ikke å vent helt til fredag med å ta ny test, så kjøpte en digital test:) og det e ingen tvil om at æ e gravid:D Har valgt å gå til gynekolog dette svangerskapet, for da får æ ultralyd hver gang Skal på første kontroll når æ e 7+2. Har dokker med sambo på første kontroll?

Min vil være med på alt, synes det er veldig kjekt. Han er 43 og det blir hans første barn, så han er superlykkelig og klar :) Vi har første i morgen. Det er egentlig ikke graviditetsrelatert, jeg har fast sjekk med gynekolog på sykehuset pga celleforandringer i livmorhalsen. Men høres ut som vi får UL. Samboer får stå på gangen til alt er klart, så kan han komme inn og se om det blir UL :)
Så spennende da, må får hør kor det gikk om dokker fikk UL:) Samboer vil også værme og han e veldig spent, men var så usikker på om han skulle få bli med siden æ også skal ta celleprøver samtidig som tidlig UL. Men han får bli med og må vente på gangen han å :)

Det gikk veldig fint. Fortalte legen at samboer var med fordi jeg var gravid, i tilfelle vi fikk UL, men at han kunne stå på gangen så lenge. Men hun bare dro han inn og satte ham i "pappa-stolen" og tok UL med en gang. Så tok hun celleprøven etterpå, mens han fortsatt var der. Men han hadde ikke utsikt, så det var helt greit.

 

Var for tidlig å se hjerteslag, men størrelse og alt så helt normalt ut. Og det var bare ett foster :P

Fikk med bilder som vi har sendt til foreldre og søsken. Stor stas selv om det ikke viser noe annet enn en liten klatt ennå :)

 

Edit: kan legge til her også at jeg er uke 6+4 i dag.

Så bra det gikk bra, og e artig med ultralyd uansett:)

Hvor mange uker må man være for å gå se et bankende hjerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Klarte ikke å vent helt til fredag med å ta ny test, så kjøpte en digital test:) og det e ingen tvil om at æ e gravid:D Har valgt å gå til gynekolog dette svangerskapet, for da får æ ultralyd hver gang Skal på første kontroll når æ e 7+2. Har dokker med sambo på første kontroll?

Min vil være med på alt, synes det er veldig kjekt. Han er 43 og det blir hans første barn, så han er superlykkelig og klar :) Vi har første i morgen. Det er egentlig ikke graviditetsrelatert, jeg har fast sjekk med gynekolog på sykehuset pga celleforandringer i livmorhalsen. Men høres ut som vi får UL. Samboer får stå på gangen til alt er klart, så kan han komme inn og se om det blir UL :)
Så spennende da, må får hør kor det gikk om dokker fikk UL:) Samboer vil også værme og han e veldig spent, men var så usikker på om han skulle få bli med siden æ også skal ta celleprøver samtidig som tidlig UL. Men han får bli med og må vente på gangen han å :)

Det gikk veldig fint. Fortalte legen at samboer var med fordi jeg var gravid, i tilfelle vi fikk UL, men at han kunne stå på gangen så lenge. Men hun bare dro han inn og satte ham i "pappa-stolen" og tok UL med en gang. Så tok hun celleprøven etterpå, mens han fortsatt var der. Men han hadde ikke utsikt, så det var helt greit.

 

Var for tidlig å se hjerteslag, men størrelse og alt så helt normalt ut. Og det var bare ett foster :P

Fikk med bilder som vi har sendt til foreldre og søsken. Stor stas selv om det ikke viser noe annet enn en liten klatt ennå :)

 

Edit: kan legge til her også at jeg er uke 6+4 i dag.

Så bra det gikk bra, og e artig med ultralyd uansett:)

Hvor mange uker må man være for å gå se et bankende hjerte?

 

Gynekologen vår sa at det kan variere! Men i følge appen starter det allerede før uke 6. Helt ufattelig, egentlig! Vi så hjerteslag 6+2, men fosteret var så lite at det ble vurdert til 5+5... 2,3 mm stort. Det er ikke rare greiene :D Og så blir man såååååå dårlig!  :legrine:

 

Anonymous poster hash: cf90f...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om den Nipt testen tas i bruk omgående? Slik at det er noe vi kan få gjennomført? Jeg skal ta duo-test...det er vel ikke det samme slik jeg forstod det?

 

Anonymous poster hash: f7e69...bfc

 

Veit ikkje, men håpar det ikkje går så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

 

Klarte ikke å vent helt til fredag med å ta ny test, så kjøpte en digital test:) og det e ingen tvil om at æ e gravid:D Har valgt å gå til gynekolog dette svangerskapet, for da får æ ultralyd hver gang Skal på første kontroll når æ e 7+2. Har dokker med sambo på første kontroll?

Min vil være med på alt, synes det er veldig kjekt. Han er 43 og det blir hans første barn, så han er superlykkelig og klar :) Vi har første i morgen. Det er egentlig ikke graviditetsrelatert, jeg har fast sjekk med gynekolog på sykehuset pga celleforandringer i livmorhalsen. Men høres ut som vi får UL. Samboer får stå på gangen til alt er klart, så kan han komme inn og se om det blir UL :)
Så spennende da, må får hør kor det gikk om dokker fikk UL:) Samboer vil også værme og han e veldig spent, men var så usikker på om han skulle få bli med siden æ også skal ta celleprøver samtidig som tidlig UL. Men han får bli med og må vente på gangen han å :)
Det gikk veldig fint. Fortalte legen at samboer var med fordi jeg var gravid, i tilfelle vi fikk UL, men at han kunne stå på gangen så lenge. Men hun bare dro han inn og satte ham i "pappa-stolen" og tok UL med en gang. Så tok hun celleprøven etterpå, mens han fortsatt var der. Men han hadde ikke utsikt, så det var helt greit.

 

Var for tidlig å se hjerteslag, men størrelse og alt så helt normalt ut. Og det var bare ett foster :P

Fikk med bilder som vi har sendt til foreldre og søsken. Stor stas selv om det ikke viser noe annet enn en liten klatt ennå :)

 

Edit: kan legge til her også at jeg er uke 6+4 i dag.

Så bra det gikk bra, og e artig med ultralyd uansett:)

Hvor mange uker må man være for å gå se et bankende hjerte?

Gynekologen vår sa at det kan variere! Men i følge appen starter det allerede før uke 6. Helt ufattelig, egentlig! Vi så hjerteslag 6+2, men fosteret var så lite at det ble vurdert til 5+5... 2,3 mm stort. Det er ikke rare greiene :D Og så blir man såååååå dårlig! :legrine:

 

Anonymous poster hash: cf90f...b83

Da jeg var i kontakt med fertilitetsseksjonen her i byen sa de at de helst ventet til uke 7 med å ta inn til tidlig UL, dersom det var bekymringen for at det ikke var liv som var hovedgrunnen til ønsket om UL. Dette fordi de ikke ønsket å skape mer bekymring dersom man ikke kunne se hjertet. Jeg er på mange måter glad for at jeg må vente, for jeg vet at jeg hadde knukket helt dersom de ikke hadde sett et bankende hjerte! Samtidig virker det uendelig lenge til uke 7-8 her jeg sitter og er 6+1 😉 Endret av PelleParafin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også, termin 22. januar :) Dette er veldig spennende. Har en fra før, men hun er snart 7 år, så husker ikke igjen hvordan alt var. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fint. Fortalte legen at samboer var med fordi jeg var gravid, i tilfelle vi fikk UL, men at han kunne stå på gangen så lenge. Men hun bare dro han inn og satte ham i "pappa-stolen" og tok UL med en gang. Så tok hun celleprøven etterpå, mens han fortsatt var der. Men han hadde ikke utsikt, så det var helt greit.

 

Var for tidlig å se hjerteslag, men størrelse og alt så helt normalt ut. Og det var bare ett foster :P

Fikk med bilder som vi har sendt til foreldre og søsken. Stor stas selv om det ikke viser noe annet enn en liten klatt ennå :)

 

Edit: kan legge til her også at jeg er uke 6+4 i dag.

Så bra det gikk bra, og e artig med ultralyd uansett:)

Hvor mange uker må man være for å gå se et bankende hjerte?

 

 

Hjertet banker allerede i uke 6, men ikke sikkert det synes på UL. i uke 7-8 er det mer sannsynlig å se det. Om jeg hadde bestilt time selv hadde jeg ventet, men dette var jo egentlig ikke en UL-time, det ble bare med på kjøpet. 

 

Det var uansett fint å se at størrelsen stemte, det er jo også et tegn på liv. Og fint å vite at der er bare ett, og at det var inne i livmoren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk UL 5+6. Grunnen er at jeg har en trang eggleder, og vi skulle se om det lå på rett plass. 

 

Hjertet banka da <3 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om at jeg må lage ny tråd med termin 01.02. Har sjekket termindato på to forskjellige steder og på den første fikk jeg opp 30.01 og på appen jeg har lastet ned fikk jeg 01.02:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah.. Har ikke et eneste symptom og det stresser meg 😳 hadde bekkenløsning et par dager, men den er borte. Akkurat som sist da jeg mistet i uke 8.. Har pleid å være kvalm, ha halsbrann og ha

Bekkenløsning på denne tiden.. (Men hadde jo vært fint å slippe på en måte 😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe særlig symptomer.. Litt trøtt og litt vonde pupper.. Er 8+0 idag, så jeg er over der min MA ble oppdaget i høst.. Vi så hjerte slå sterkt og fint 7+2 så satser på at det fremdeles gjør det 😍❤️ Trenger ikke ligge å spy for at det skal gå bra 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg mista nesten alle symptomene mine og det skremmer meg:/ tidligere hadde jeg mensmurringer, var kvalm, trøtt og vonde pupper. Når har jeg bare det siste. Så lenge jeg slipper unna kvalmen så er jeg glad, men vil bare vite at alt er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dere gjerne blir litt urolige, men akkurat kvalmen må dere vel bare glad for å slippe? Den er fæl.... Jeg er helt handikappet av kvalmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mindre symptomer her også, men er ikke så bekymret. Tipper det har med at jeg tar mer hensyn til kroppen. Ferdig med hard jobbuke, så får slappet litt av. Ferdig med møtet jeg var litt stresset for. Blitt flinkere til å spise smått og ofte heller enn hele måltider. Sover med treningsbh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...