Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Eneste måten å måle hcg i blodet er hos legen, men om du er bekymret og ønsker å se at hcg verdien stiger som den skal så spør du bare om en ny blodprøve :-) Har du noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Melder meg inn her, positiv test forrige onsdag, blodprøve hos lege målte hcg verdier på 181(!?)og positiv, men utfra det noen av dere skriver om hcg verdier på flere tusen så blir jeg litt bekymra? Er det noen annen måte å måle hcg på? Evt hjemmmetest? Er 5+1 i dag og termin 13 januar 🙈 Gravid på første første forsøk med prøverør, så nesten så jeg ikke tror det 😊

Svarte på feil plass så jeg skriver her også :-)

Eneste måten å måle hcg i blodet er hos legen, men om du er bekymret og ønsker å se at hcg verdien stiger som den skal så spør du bare om en ny blodprøve :-) Har du noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Hvis du er bekymret burde du måle stigningen av hcg. Jeg målte ved det jeg trodde var 5+0 og 5+2 som viste seg å være 4+0 og 4+2 og da var verdien på 1359 og 2470. Tallet i seg selv er ikke viktig, men stigningen skal doble seg ca annenhver dag i starten. Mine er tatt ettermiddag 4+0 og tidlig morgen 4+2 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hadde en ekkel følelse imorges (som er ikm dagen), men fikk opp gravid på pinnen :) det klør sånn i fingrene å fortelle noen! Vi skal fortelle foreldrene våres på 17 mai :) når skal dere andre fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha legetime for å sjekke hcg eller er det nok å få time på laben?

Var så dum at jeg tok enda en cbd, som fortsatt viste gravid 1-2. Det viste den lørdag også. Skulle det ikke ha vist 2-3 nå? Eller er det tidlig? Når jeg ble gravid i mars viste det 2-3 ganske tidlig 😔

Jeg vet ikke når jeg har hatt el, men tipper rundt 25 april. Er så redd for at det slutter å vokse 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cb er ikkje så nøyaktig, har høyrt om mange med samme oppleving!

 

Vi fortel nok ikkje noko før ca veke 12. Mista tre gongar i fjor, og vil vera såpass trygge før vi seier noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen 😄 blir med her. Fikk posititv test mandag Forige uke, endelig, etter over ett år prøving! Har vært på ferie og kom hjem i går, så da var det på tide å bli med her :) Har termin ca 15. Januar.

 

Syns det er litt tidlig å fortelle det til noen ennå. Skal få bestilt tidlig ul, også forteller vi det til foreldrene våre etter det. Resten tar vi fra uke 12 og utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her jeg :) testet positivt på mandag og termin rundt 24. Januar. Dette blir vårt andre barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Testet positivt fredag forrige uke. Først svak strek på strimmel før jobb, så positivt på apotektest etter jobb. Og så ny med ukeindikator lørdag som viste 2-3. Er 5 + 2 i dag, og har termin 11 Januar i følge apper (14. i følge legen). Var hos legen mandag, men hun tok ikke prøve. 

 

Er 33 og har samboer på 43, så vi er veldig glade for at det skjedde nå. Har prøvd siden Juli i fjor og hadde begynt å venne oss til tanken på at det kanskje ikke ville skje. Dette blir første barn for begge to. Litt uvirkelig fortsatt, og tør ikke føle meg helt sikker ennå, men lykkelig over at vi i det hele tatt kan bli gravid. 

 

Har hatt mest mensen-symptomer så langt. Har føltes som om livmoren prøver å skvise seg ut av meg. Også veldig ømme bryster siste dagene. I dag er livmorverken litt bedre, men jeg har hatt første dag med litt kvalme. Blir så glad av symptomer, litt bekreftelse på at der fortsatt er liv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 +4 og symptomene kommer mer og mer. På jobb i dag var det grusomt. Jeg er trøtt, slapp og til tider svimmel og uvel. Jeg håper virkelig ikke at det fortsetter slik. Er sjelden kvalm da, men når man jobber i et ganske høyt tempo hele dagen er det vanskelig når man er uvel. Kjedelig å sove så masse og allikevel ikke ha nok energi.

 

Jeg skal allikevel ikke klage. Jeg er tross alt heldig som er gravid!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant litt brun utflod i trusa i går kveld før jeg skulle legge meg.. Dro på ultralyd i dag tidlig og der så de to fostersekker, men den ene var det blod inni og de kunne ikke se noe embryo.. Skal tilbake på mandag for å se om blodet er borte og for å se om det er noe liv, men sansyneligvis er det ikke det :( Stillte masse spørsmål til legen, men jeg føler fortsatt at jeg ikke skjønner alt! Aner ikke om det er noen som har noe peiling på dette her, men hvor kommer dette blodet fra?? Er det fosteret som er oppløst eller lekker det inn fra utsiden? Hvis dette fosteret blir utstøtt hva kan skje med det friske? Kan det bli dratt med??

 

Prøver å ta det med ro, har ikke helt panikk enda heldigvis.. Er 5+6 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg, nå melder jeg meg inn her! Testet i dag, da jeg hadde IKM på søndag. Jeg kan ikke forstå det her. Vi har prøvd i snart 5 år, og jeg har mottatt hormonbehandling fra fertillitetsklinikken i 3mnd. Jeg tørr ikke helt å slippe gleden løs, men er så utrolig lykkelig likevel 😱😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia heia heia PelleParafin!!!

 

Kiwi, eg kan ikkje svara på alt. Men eg har høyrt om fleire som har mista ein og det har gått heilt fint med den andre. Håpar det går bra md din og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg, nå melder jeg meg inn her! Testet i dag, da jeg hadde IKM på søndag. Jeg kan ikke forstå det her. Vi har prøvd i snart 5 år, og jeg har mottatt hormonbehandling fra fertillitetsklinikken i 3mnd. Jeg tørr ikke helt å slippe gleden løs, men er så utrolig lykkelig likevel

Så fantastisk! Jeg unner dere alt godt og håper virkelig det lille frøet ditt holder seg fast!

Vi har prøvd i 1,5 og vi prøvde i 2 år med første mann, så at dere har prøvd i 5!! År! Kan ikke forestille meg det en gang

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på uggenhet i dag, det er jo forsåvidt et bra tegn:) Når begynte dere å kjenne på kvalmen? Evt hvordan er formen og hvor langt er dere på vei? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 og styggdårlig. Spydde for første gang i går og jubelen sto i taken. Kvalm, sliten og lykkelig 😉😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempekvalm for ei veke sidan, begynte å jobba 50% denne veka i tillegg til at eg har fri i går og i dag og er i betraktelig betre form. Kiropraktoren fekk og løyst låsninga i bekkenet, så det hjelpe og godt. Er 5 veker i dag og satsar på at dette held seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydde på mandag, ellers ingenting.. Nesten så eg lurer på om eg virkelig er gravid, måtte ta ny test i dag, joda.. Er gravid.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn hit jeg og! Termin 7 januar. Tidlig enda, og har 3 sa og 1 ma bak meg iløpet av de tre årene vi har prøvd nå. Med de andre har jeg ikke visst om at jeg var gravid før det hele skjedde. Denne gangen, som med aller første gangen, sliter jeg med både trøtthet og kvalme. Så vi krysser alt som krysses kan for at det går rette veien denne gangen <3 



Anonymous poster hash: da74d...2d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HappyMe tro meg det vil si ikke! Nyt det å ikke være kvalm 😊

 

Anonymous poster hash: bfe0a...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny test eg og i går for å vera heilt sikker, litt vanskeleg å tru på!! Men joda, der kom streken medan strimmelen vart våt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 i dag :) Håper ukene som kommer går litt raskere enn den som akkurat gikk, herregud så sakte disse dagene har gått! Nesten ikke symptomer lenger jeg heller, kun trøtt og ømme pupper. Stikker/murrer bittelitt av og til... Glad så lenge kvalmen holder seg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen symptomer annet enn bittelitt ømme pupper, og det bekymrer meg veldig.

 

Blir jo satt tilbake hver gang jeg er på UL, Er egentlig 6+6 idag men iflg sist sjekk tilsvarte embryo 6+2, så jeg blir jo selvfølgelig kjempe bekymra siden jeg har en MA bak meg.

 

Krysser fingrene for at det har vokst til tirsdag og at vi endelig kan få en skikkelig bekreftelse på hjerteslag. Til nå har vi bare "sett" det på skjermen. Prøver å trøste meg med at det i det minste har vært fremgang fra den tomme fostersekken til der vi er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...