Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Okei! ☺️ Ja det skjønner jeg veldig godt da. Greit at de er obs de også, tilfelle det skulle være noe! Jeg vet jo at de er kjempe fornøyde med meg, det sier dem stadig! Men jeg venter iallefall til uke 12 først, så får jeg ta det derfra tror jeg!!👍

Åh men det er så utrolig bra! Håper jeg får en bra reaksjon og ingen sure miner for at man etterhvert ikke får jobbet mer!!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre når det er mest vanlig å gå ut i permisjon? jeg jobber på lager, er en del tunge løft. Jeg har prolaps i ryggen, som gir mye smerte i venstre hofte og isjas nedover hele beinet! haha! så tror det kan bli ganske tøft, men skal holde ut☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde ikke sagt noe før jeg var over 12+0 hvis ikke det hadde dukket opp litt utfordringer på veien :-)

 

Det kan ikke si oss opp fordi vi er gravide :) ( heldigvis)

 

Det er jo ikke vår skyld at det kun er oss damer som kan bære frem og føde barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre når det er mest vanlig å gå ut i permisjon? jeg jobber på lager, er en del tunge løft. Jeg har prolaps i ryggen, som gir mye smerte i venstre hofte og isjas nedover hele beinet! haha! så tror det kan bli ganske tøft, men skal holde ut☺️

3 uker før termin starter permisjonen :-) Hvis det blir for tungt for deg å jobbe på lager, noe som de aller fleste vil forstå så blir du nok sykemeldt i god tid sånn at det ikke er fare for deg og lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venter jeg til da. Skal jo ha 3 uker ferie i Thailand og 2 uker i Polen, så tiden dit går nok relativt raskt☺️ Nei det er sant!!

men visste ikke hvordan det var med prøvetid!:)

Okei! ja da skal jeg snakke med legen om det, nå er det jo ikke noe problem, men kan ikke se for meg denne jobben med stor stor mage haha!! 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg kjem til å gjera det etter neste ul om ei veke om alt framleis ser bra ut. Stor sjanse for at eg vert sjukemeld heilt frå denne veka og kanskje i stor grad resten av svangerskapet. Har ein utmattelsessjukdom som har respondert dårleg på graviditeten og slått meg heilt ut, saman med intens kvalme stort sett døgnet rundt når eg ikkje ligg i ro på sofaen...hjelper litt å gå tur i frisk luft og..men det er ikkje forenleg med lærarjobben min..då syns eg det er fair å fortleja grunnen, så dei får planlagt ein god oppstart for gjengen min frå hausten av. 

 

Men eg gjorde det ikkje sist før 12 veker og ul, for då hadde eg eit heilt anna svangerskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er bra med lille Grøne:) jeg skal på UL igjen på torsdag. Da er jeg 9+2. Er så utrolig spent :-) går på Lutinus som jeg begynte på i uke 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til sjefen når jeg var mellom 5-6 uker, er 7+0 i dag :) Jobber i en stor butikk, og er forsåvidt nære med sjefen, så så ikke noe grunn til og vente med å si det :) Da vet hvertfall han hvorfor jeg sniker meg unna tunge løft 🙈 har ikke sagt det til noen andre på jobb ennå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter så med å roe meg jeg. Føler meg helt hjernedød på jobb.

Fremdeles ingen andre symptomer enn vonde pupper... 8+3 idag, og vi så hjerte slå senest 7+2, men jeg klarer virkelig ikke slappe av.. er hele 13 dager til neste ul ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til sjefen i går, da jeg ble sykemeldt for kvalme. Og de fleste andre på jobb har skjønt det alt.

Er bare 6+2 så er jo en sjans for at det går galt, men må bare prøve å ikke ta sorgene på forskudd.

Hcg nivåene mine øker som de skal og har masse symptomer så tvinger meg selv til å tenke positivt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta30, jeg skjønner hva du mener. Jeg føler det helt likt.... Klarer ikke å tenke på noen annet, og ser bare for meg det værste scenarioet. Du kan kanskje ringe for å prøve å få timen tidligere? Jeg har fått timer hver annen uke for å sjekke.... Det synes jeg var lenge nok:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt grusomt.

 

Det er jo fordi vi mistet i MA sist, og jeg overbeviser meg selv hele tiden om at det selvsagt kommer til å skje igjen.

 

Uff... Dumme dumme tanker! Skulle ønske jeg bare kunne tro på at dette går bra, men når det er 8 dager siden sist UL så begynner nervene å ta fullstendig overhånd.

Skal prøve å ringe å få en time i neste uke.. Koster ingenting, og betyr uendelig mye for min sjelefred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå sikkert et forsvar for oss selv også, for å ikke bli så skuffet hvis det skulle skje igjen. Selvom det det vil bli like hardt..... Så vanskelig å tenke positive tanker selvom vi burde. Jeg håper dette virkelig går veien denne gangen for alle oss i gruppen:) lykke til og en stor klem til deg, jenta30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake i denne gruppa jeg, til tross for at jeg var sikker på at jeg hadde en heftig SA for to uker siden. I går var jeg på sykehuset for en annen grunn (gyn.), og fikk i tillegg konstantert at jeg fortsatt er gravid. Jeg knakk i sammen på vei ut til bilen og bare gråt av lykke. Hvem hadde trodd? Ikke jeg hvertfall. Dog, jeg spydde i går morges, og er like dårlig i dag. Lurer på hvor lenge jeg klarer å jobbe som normalt. Jobber med barn og må være skjerpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? Jeg har blitt helt sinnsykt trøtt! Jeg sovner hver ettermiddag og er helt borte og sovner som en stein til kvelden igjen noen timer senere. Er dere andre like trøtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk venter :) Kan tenke meg du ble i lykkerus når du trodde det var gått galt også da få kontrabeskjed! Hurra!! :)

 

Formen min er skremmende vanlig :( ikke noen som helst symptomer på at det spirer og gror inni meg.

 

Gynekologen min er på ferie, så jeg må pent vente på UL timen min 9 juni... da skal jeg være 10+2... men har mine tvil..

 

Eneste positive er at magen har vokst!! Mammabuksene er på allerede og på kvelden er det HELT umulig å ikke se at jeg er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var bra på UL i dag, fikk se et sprellende foster:) så utrolig lettet!

Er 9+2 og det stemte med størrelsen. Så nå skal jeg slappe av litt til neste UL i uke 12.

Formen her er også elendig, skikkelig trøtt hele tiden og kvalm. Så det er tungt, men skal ha ferie fra mandag:)

 

Godt å høre at flere får gode nyheter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? Jeg har blitt helt sinnsykt trøtt! Jeg sovner hver ettermiddag og er helt borte og sovner som en stein til kvelden igjen noen timer senere. Er dere andre like trøtte?

Heisann

 

Er utrulig trøtt her oxo, ligger som et slakt på sofan og tar tidlig kveld om dagan... Matlysten er heller ikke det samme lenger, alt smaker pyton eller ugress😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? Jeg har blitt helt sinnsykt trøtt! Jeg sovner hver ettermiddag og er helt borte og sovner som en stein til kvelden igjen noen timer senere. Er dere andre like trøtte?

Jeg også er veldig trøtt for tiden 🙊 prøver å holde meg våken, men øyelokket vinner den kampen hehe😴 men ellers har jeg ingen andre symptomer foreløpig. Men kommer vell etterhvert, så skal nyte den tiden nå uten!!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig sengeliggende er utrolig kvalm og hodepine. Bare ennliten tur til nedre Etage gjør at jeg sliter meg helt ut og må opp og legge meg. Ér helt grusomt å ha det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter venter, og Lottis- så godt å sjå at alt var bra!

 

Trur du Jenta skal vera glad så lenge du ikkje har så sterke symptomer, er ikkje mykje kjekt å liggja langstrakt i sofaen og venta på at denne intense " fyllesjuka" skal gå over, og i tillegg vera heilt utmatta av heile greia. Greitt når ein veit grunnen, men endå betre å sleppa unna og fungera normalt saman med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig glad for det, samtidig bekymrer det meg fordi det minner meg om sist når det gikk galt. 

Kjenner kaaanskje en anelse mer i puppene denne gang om jeg legge god-vilja til.

 

Selvfølgelig om alt viser seg å gå veien så må jo jeg ha tidenes letteste 1 trimester. Sånn var det ikke med de to ungene jeg har på 8 og 6, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte jeg svi av en test..😂. bare ømme pupper og trøtt, så blir liksom ikke helt overbevist.. Men testen viste 3 +, så eg må vel begynna å tro det?😜

Endret av Kanskjelykke2016
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også jeg ser gravid ut etter hvert. Er kun 7+1, så jeg er jo bare oppblåst. Ikke babymage enda.

 

Jeg ble sykemeldt denne uken pga kvalme. Jobber i bhg, så der må man være med hele tiden. Merker også at jeg er myyye trøttere denne gangen! Muligens fordi jeg også har en toåring nå. Pappaen er vekkreist på jobb og blir vekke lenge. Har mer en nok med å være mamma. Hadde ikke klart jobb i tillegg nå.

 

Er det vanlig å ta mange UL tidlig i svangerskapet? Sist var vi på èn for vi trodde vi mistet rundt uke 10 (gikk bra). Tenker også å ta èn denne gangen før vi sier det til alle, for å være sikker på at alt er bra. Virker om som "alle" har mange UL før uke 12...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...